View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
v_olden Veteran
|
Posted: 11.07.2013 22:17 Post subject: |
|
|
Ikke legg for mye i slike retweets. Fotballspillere er ikke alltid de flinkeste til å tenke gjennom slike impulstrykk som retweet-knappen legger opp til. Spesielt ikke hvis det er på et annet språk. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 11.07.2013 22:27 Post subject: |
|
|
Ikke? Jeg tror Alas er veldig frustert og tenker ikke to ganger før handlingen. Kanskje ikke rart da han er helt utelatt fra troppen. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.07.2013 22:47 Post subject: |
|
|
Det der kommer TV2 til å lage sak av. |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 11.07.2013 22:58 Post subject: |
|
|
Er ikke småguttefotball i Rosenborg. Alas er tydeligvis langt fra god nok, og skal derfor heller ikke få "sympati" minutter ute på banen. Bedre at Sørloth for prøvd seg og utviklet seg. Alas er snart ferdig i Rosenborg, og takk for det. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 11.07.2013 23:25 Post subject: |
|
|
Men var det nødvendig å hive innpå svensson? Når kampen er over kan man jo like godt hvilke a-lagsspillerne, så slipper vi også å risikere skader og evt. kort. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 11.07.2013 23:46 Post subject: |
|
|
Jonas Svensson er en av de aller første på blokka når Perry tar ut laget til Odd-kampen på søndag, eller til bortekamp mot Molde senere i år. Er Jonas frisk og i ok form, så er han selvskreven på a-laget. Å sette inn Jonas på stillingen 6-2 er som å sette inn Roar Strand. En spiller som overhodet ikke trenger spilletiden, som ikke trenger "en positiv opplevelse". Da hadde en junior gjort MYE større nytte. Og når vi har Jaime Alas på benken, som både trenger matchtrening og en positiv opplevelse, men nekter å bruke han, så er det overhodet ingen vits i at han sitter på benken. Da kunne vi like gjerne hatt en spiller mindre på benken, eller gitt Erik Hoftun den siste benkeplassen. Det hadde gjort like mye nytte.
Berntsen trengte tilsynelatende heller ikke å bli tatt ut etter 72 minutter. Så hvorfor Jonas kommer inn skjønner jeg bare ikke.
Mikkelsen derimot har spilt 90 minutter i hver eneste kamp siden ferien, og nesten hver eneste kamp før ferien. Trengte Mikkelsen virkelig 90 minutter i dag? Det kan jeg ikke forstå. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.07.2013 00:06 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: |
Berntsen trengte tilsynelatende heller ikke å bli tatt ut etter 72 minutter. Så hvorfor Jonas kommer inn skjønner jeg bare ikke.
|
Kan ikke forstå annet enn at han starter på søndag. Hvis ikke er det uforståelig.
Hva angår mikkelsen så har fyren mistet det totalt. Han veiver bare oppgitt ut med armene, og har ikke noe som helst tro på det han driver med. I dag hadde vi vel ikke alternativer? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.07.2013 00:22 Post subject: |
|
|
@joakleis:  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.07.2013 00:31 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | joakleis wrote: |
|
Kan ikke forstå annet enn at han starter på søndag. Hvis ikke er det uforståelig.
Hva angår mikkelsen så har fyren mistet det totalt. Han veiver bare oppgitt ut med armene, og har ikke noe som helst tro på det han driver med. I dag hadde vi vel ikke alternativer? |
Alterrnativet til Mikkelsen var Alas. Hvorfor vi ikke byttet Alas med Mikkelsen er beyond me.
Og hvorfor er det så uforståelig om Berntsen ikke får starte mot Odd? Både Selnæs og Jensen er jo friske og ikke fullt så raske. Jeg er helt enig i at Berntsen fortjener å starte mot Odd, men jeg blir på ingen måte sjokkert hvis han ikke gjør det. Han har jo først nå nettopp oppdaget at vi har en spiller i troppen som heter Daniel Berntsen og som merkelig nok er ganske god. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.07.2013 00:37 Post subject: |
|
|
Uforståelig at han ble tatt av banen med mindre grunnen er at han starter på søndag. Det hadde du skjønt hvis du hadde prøvd hardere  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.07.2013 00:44 Post subject: |
|
|
Hadde vel forstått det om jeg hadde tenkt meg om. Skylder på at det er så seint som det er.
Ingenting er uforståelig med den måten Perry har forvaltet den syltynne stallen hittil. Berntsen og Midtsjø har bare aller nødigst fått prøve seg i cupen. Først når Mix dro til USA ble det plass til dem i TL og EL. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.07.2013 00:51 Post subject: |
|
|
Helt enig altså. Den rulleringen han snakket om før sesongen, har vist seg å handle mer om å bytte posisjoner på de 11 faste.
Nok OT for en stund. Alas har ingen fremtid i klubben, så dette kan vel sies å være noe av grunnen. Høiland har forsåvidt heller ingen fremtid, men der trengtes det mer avlastning. Tipper Perry håpte Mikkelsen skulle spille på seg selvtillit. Det tror jeg ikke han gjorde.
Forøvrig bør mannen som scoutet alas trekkes et par månedslønner eller ti. Helbom denne spilleren! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.07.2013 01:22 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller si at den eller de som bestemte, på bakgrunn av rapporter og scouting, at Alas er mannen vi går for, burde trekkes et par månedslønner, om ikke mer. Det er ikke speiderens oppgave å kjøpe spillere. Torbjørnsen (eller andre?) kan ha sett andre ting i Alas enn det som har vært synlig i RBK, og anbefalt han videre. For RBK sin del er det viktig å kvalitetssikre. Den kvalitetssikringen må ha vært fraværende i dette tilfellet.
"Man kan se en lengsel i øynene hans etter fotball". Joda, Janne. Du kan å få sagt det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.07.2013 01:37 Post subject: |
|
|
trondgoran wrote: | Ikke? Jeg tror Alas er veldig frustert og tenker ikke to ganger før handlingen. Kanskje ikke rart da han er helt utelatt fra troppen. |
Så ikke uttrykket hans da han gikk i garderoben etter kampen, men da reservene avsluttet oppvarmingen med fotballtennis før kampstart virket han i alle fall veldig blid, engasjert og fornøyd.
Har selvfølgelig ikke peiling på hva han tenkte da han retweetet, men har ikke han også tidligere retweetet en melding som han ikke forsto (bare at navnet hans var nevnt) eller var det en annen? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bakke Junior
|
Posted: 12.07.2013 13:24 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
Har selvfølgelig ikke peiling på hva han tenkte da han retweetet, men har ikke han også tidligere retweetet en melding som han ikke forsto (bare at navnet hans var nevnt) eller var det en annen? |
Er nok Peter Ankersen og Høiland-tweeten du tenker på. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2013 15:26 Post subject: |
|
|
Er faktisk enig i tweeten. Det grenser nesten til mobbing å ikke la Alas få de siste 20-30 i stedet for Svensson, så lenge man har ham i a-stallen og på proffkontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 12.07.2013 15:34 Post subject: |
|
|
Det var jeg som tweetet den greia der; står for innholdet; det å hente spillere fra andre siden av kloden, plassere dem på benken for så å ikke gi så mye som 10 minutter i avgjorte kamper for å se om spilleren presterer annerledes enn på trening finner jeg underlig. Det blir særlig underlig når man sender spilleren i oppvarming og velger å sette inn på en spiller (Svensson) som har spilt i så og si samtlige kamper de siste 2 årene.
Laguttak og bytter skal reflektere de som til enhver til vil bidra mest for laget, men noen ganger er det mulig å tenke annerledes. Og særlig på stillingen 5-2 på Lerkendal. Ellers kan man unnlate å plassere spilleren på benken. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.07.2013 20:19 Post subject: |
|
|
Kort sagt: helt enig.
Om ikke annet så kunne det ses på som en slags økonomisk investering: hvis Alas hadde kommet inn på kanten for en (tross Ottos ståltro) til tider ubrukelig Mikkelsen mot slitne irske bein, så hadde han kanskje kunnet imponert litt på slutten? Kanskje et eller annet lag hadde tenkt: "hei, denne karen viser seg fram i e-cup", og gitt oss en liten slump penger for ham? E-cupspill teller i alle fall ikke negativt dersom målet er å finne en ny klubb til Alas i dette vinduet.
Uansett klarer jeg ikke selv med min beste vilje å se noen positive aspekter ved det byttet som ble gjort kontra å sette inn Alas. Jeg er dessuten ganske så sikker på at han hadde kommet inn dersom han hadde vært skandinav, uten at jeg snakker rasisme av den grunn. Det smaker bare litt av dårlig personalbehandling, en smak som dessverre har blitt velkjent i løpet av de siste månedene. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.07.2013 20:26 Post subject: |
|
|
Perry hadde sikkert fått beskjed av Hoftun om å ikke benytte Alas fordi det ville gjøre han mindre attraktiv for kjøpelystne klubber som ikke kan bruke han i e-cupkvalikk  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.07.2013 20:33 Post subject: |
|
|
Haha
Akkurat det tror jeg vel kanskje ikke er noen stor hindring, da tror jeg i alle fall han trenger et sinnssykt vellykket innhopp mot Odd. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
larsrustad Junior
|
Posted: 13.07.2013 20:35 Post subject: |
|
|
Klubber som vil ha Alas er nok ikke i e-cup  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.07.2013 10:26 Post subject: |
|
|
Quote: | Representante de Jaime Alas (@BrunoAKSG) confirma que ya hay un acuerdo para el traspaso del jugador a otro club #LegionarioSV |
Quote: | El represetante de Jaime Alas confirma vÃa twitter que se ha llegado a un arreglo con RBK para el traspaso del jugador. |
Spansk twitter slår fast at Jaime Alas forlater Rosenborg, har ikke helt funnet ut hvilken klubb det er snakk om enda. Men det er tydeligvis en avtale mellom klubbene så da drøyer det nok ikke lenge før det er offentlig.  |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 17.07.2013 10:45 Post subject: |
|
|
Bra, kjøpet som virket bittelitt lovende er nå et av de mest håpløse vi har gjort. Knapt nok god for 3. div. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 17.07.2013 10:55 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Knapt nok god for 3. div. |
Haha! Han blir bare dårligere og dårligere for hvert innlegg her. Begynte som et foreslått utlån til Ranheim, deretter at han måtte spille seg opp på andredivisjonslaget, deretter at han ikke var god nok for andredivisjonslaget - og nå er han knapt god nok for tredjedivisjon!  |
|
Back to top |
|
 |
|