| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Crusaders? |
| Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Høiland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Moe |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rønning |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
5% |
[ 2 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Berntsen |
|
24% |
[ 9 ] |
| Dockal |
|
54% |
[ 20 ] |
| Chibuike |
|
16% |
[ 6 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 37 |
|
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 12.07.2013 08:52 Post subject: |
|
|
| Helt utrolig hvor mange av de sju målene våre som er flaks/marginer/tilfeldigheter. Vi kan ikke klage på marginene de siste kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 12.07.2013 08:55 Post subject: |
|
|
Heeeelt enig med Megafritz.
Petter Rasmus' jobb er å lage god underholdning for de som hører på ham, og jeg må si jeg humret flere ganger ila kampen.
"Olsen?!?! Nei, for nå toill! Hainn hete SØRLOTH og det ska hainn få lov te!!"
Parkerer Otto flere ganger, avbryter og sprudler av patriotisme og engasjement. Hvordan hadde denne kampen hørtes ut med Alsaker tror dere? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.07.2013 08:58 Post subject: |
|
|
| Apropos kommentatorene. 80% fra Ulseth er tull, men han sier noe riktig også, særlig om vingbevegelser og oppspill på feilvendt ving. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.07.2013 11:18 Post subject: |
|
|
Henning,
jeg er helt enig med deg at Ulseth sier en del viktig. Selv synes jeg faktisk at han ofte har interessant informasjon. Det er bare viktig å filtrere litt, men det klarer jo alle voksne. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.07.2013 11:21 Post subject: |
|
|
Jeg og digger P Rasmus. Herlig å høre innlevelsen. Vi er jo ikke akkurat bortsjemte med gladfotball de siste kampene, og da gjør det ingenting at folk blir glade. Og dette var jo eminent trening for guttene.
Ellers er vi usedvanelig mye feilvendte, og det greier en så kunnskapsrik fyr som Otto U å se. Og da bør han gjøre de som ikke ser dette oppmerksome på dette.
Flink fyr han Otto  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.07.2013 12:06 Post subject: |
|
|
hvorfor sendes ikke rbk kampene på radioadressa med Rasmus som komentator lengere?
Brukte alltid å se kampene på tv med lyden av og radioadressa for full musikk på stereoen ...
Rasmus er den desidert beste komentatoren for meg. Engasjert til tåspissene! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.07.2013 12:11 Post subject: |
|
|
Fordi fremtiden er TV-adressa
Hadde vært kult med Rasmus på øret og stream på TVen ja, om han hadde kommentert bortekampene. Synd Adressa ikke kan ha sett økonomi i å fortsette. Men å få han som lydspor på en videostream vil uansett være en mye mer ønskelig løsning enn radio-sending, så det er den veien det bør gå.
Burde ikke RBK egentlig ordne seg et digitalt videobibliotek over alle sine kamper (starte med hjemmekamper) som man så kunne kjøpe rimelig i etterkant på rbk.no? Sikkert noen som ville kjøpt foreviging av gode minner på stadion når de kom hjem etter en bra Lerkendal-opplevelse, så det burde kunne bli noen kroner i kassa av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.07.2013 12:32 Post subject: |
|
|
Liker Ulseth som person, men han er ingen top notch kommentator.
Petter Rasmus synes jeg blir altfor masete, men det er min personlige mening og jeg er da heller ikke trondhjemmer.
Det er jo herlig fascinerende å se at opinionen her hele tiden mener det motsatte som meg. Folk som Rasmus finner man hundrevis av på Lerkendal og ellers rundt i puber og heimer under en RBK-kamp. Hva som er så befriende og folkelig med en kommentator som kaller spillere og lag for "forbanna møkkafolk" og "jævla saftblandere" har jeg problemer med å se.
Men det er mange, mange dårlige kommentatorer i Norge i dag, Alsaker er ikke bra og Scheie er blitt en parodi. B- og C-laget til tv2 og cmore er forferdelige og de som kommenterer kvinne-EM på NRK om dagen er en lidelse.
Jeg liker Per Jarle Heggelund og kan leve med Thor Eggen, resten er mute-materiale. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.07.2013 12:35 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Apropos kommentatorene. 80% fra Ulseth er tull, men han sier noe riktig også, særlig om vingbevegelser og oppspill på feilvendt ving. |
Helt enig. Om man luket ut de 90% med tull og stemmen som høres ut som han har hatt slag eller er dritings, så peker han her på noe veldig viktig.
Mikkelsen er en så klassisk rettvendt ving du får det. Hurtig, rykk og direkte. Det er idiotisk at han skal møte hele tiden, skjønner ikke at Perry ikke har luket vekk dette. Burde være en smal sak å få midtbanen til å spille i rom han kan jakte.
Jeg tror Mikkelsen vil blomstre utrolig om man får han rettvendt i rom. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2013 15:24 Post subject: |
|
|
Petter Rasmus har ikke snøring, enig med Oppmannen, han er mest irriterende. Synes Alsaker er en grei kommentator. Fredheim/Tjærnås er det klart beste paret i Norge synes jeg, Heggelund er svært dyktig, Thor Eggen er artig. Ellers er det mye skralt. Langli er vel også okei.
Rasmus' liksomforståelse av RBKs spillestil og hets av spillere som Chibuike blir bare bak mål. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2013 15:24 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Det er idiotisk at han skal møte hele tiden, skjønner ikke at Perry ikke har luket vekk dette. Burde være en smal sak å få midtbanen til å spille i rom han kan jakte. |
Direkte konsekvens av at midtbanen fortsatt ikke har peiling på hvordan den skal bevege seg mot etablert forsvar. Dermed "må" kantene ofte møte for at B4/Selnæs skal ha spillalternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.07.2013 15:30 Post subject: |
|
|
Alsaker er forferdelig når han kommenterer lag han har sterke meninger om, positivt eller negativt. Spesielt ille er det når han kommenterer Brann og Liverpool. Premier League kommentatorene til TV2 er forholdsvis greie, selv om Wikestad kan bli litt i overkant av og til.
Jeg tar dog alle de nevnte over den forrykende duoen Scheie/Løken. Makan til tørr og kjedelig kommentering skal man lete lenge etter. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.07.2013 15:31 Post subject: |
|
|
Aldri likt Rasmus jeg heller. Endte vel opp med å mute streamen i går for det kommentatorparet var minst like irriterende som hakkinga. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2013 15:33 Post subject: |
|
|
| Scheie/Løken og Løken/Traaen er helt ufattelig trist ja. Men det aller verste synes jeg faktisk er Aalbu/Nilsen. Da muter jeg faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.07.2013 15:42 Post subject: |
|
|
| Muter kun på Langli. Makan til gnålete drittkommentator. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.07.2013 16:00 Post subject: |
|
|
Muter aldri. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2013 16:05 Post subject: |
|
|
| Kamper blir egentlig veldig kjipe uten lyd, men på det verste synes jeg Aalbu og Nilsen var så irriterende at jeg bare "måtte". |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.07.2013 16:07 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | selv om Wikestad kan bli litt i overkant av og til.
|
HVA MENER DU MED AT WIKESTAD KAN BLI LITT I OVERKANT AV OG TIL? |
|
| Back to top |
|
 |
Doves Junior
|
Posted: 12.07.2013 16:24 Post subject: |
|
|
Stemte på Berntsen. Hakket bedre enn Dockal.
Likte Langli godt før, men han har bare blitt mer og mer irriterende. Det verste er at han hele tiden maser om hands og straffe i helt håpløse situasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.07.2013 16:29 Post subject: |
|
|
| Wikestad er kanskje den flaueste som finnes. Makan til gnål når to små klubber som Stoke og Norwich spiller skal du lete lenge etter. Langli er bare en snøtt. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.07.2013 16:30 Post subject: |
|
|
Det heter engasjement.
I tillegg så er han faktisk Norwich-supporter  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.07.2013 16:36 Post subject: |
|
|
Fint at BB-pollen er lagt ut.
Her kan man forresten se kampen i sin helhet - forhåpentligvis uten hakking: http://www.adressa.no/100...381677.snd _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.07.2013 16:40 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Sløvsekken wrote: | selv om Wikestad kan bli litt i overkant av og til.
|
HVA MENER DU MED AT WIKESTAD KAN BLI LITT I OVERKANT AV OG TIL? |
Hahaha...
Steinar Nilsen er forøvrig den verste. Hadde glemt han.
Takk til knerten for påminnelsen om denne tvers gjennom forferdelige eksperten. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.07.2013 01:09 Post subject: |
|
|
Jeg syntes, alt i alt, at det var en grei gjennomkjøring med relativt god uttelling på sjansene, og litt forutsigbart dårlig konsentrasjon underveis. Mest skuffende er nivået på backup-stopperne våre, spesielt Moe ser egentlig ikke ut til å høre hjemme på elitenivå. Det er også betenkelig at Mikkelsen bare ikke klarer å dominere kamper, og generelt presterer svakt i andreomgangene.
Mest gledelig synes jeg var innsats og kroppsspråk hos Dockal, spesielt den første timen, der han viser prov på hvor instrumentell han kan være i det offensive hvis han får lov. Litt fastere rammer/gjenkjenning på når han møter og når han går, så blir han veldig vanskelig å håndtere med bevegelige spillere rundt seg. Berntsen viser også etter hvert litt av hva han kan, og bør være et alternativ framover.
Børs:
Lunna 4 - Ikke satt på mange prøver, og håndterte det som kom mindre enn greit.
Høiland 6 - God som høyreback, litt stopperaktig som venstreback, stort pluss for enormt raid og scoring.
Moe 3 - Gjør ting så enkelt at han nesten virker bedriftsaktig. Slapp i markering, press og støting.
Rønning 4 - Til tider prov på ro med ball, men også han sliter uforholdsmessig mye mot Crusaders-spillernes bevegelser.
Dorsin 5 - Enkelt og greit. Urutinert gult kort som kan straffe seg senere.
Jensen 7 - Gjennomgående god med ball og i bevegelsene, selv om han lider litt av at Selnæs bruker for lang tid.
Selnæs 5 - Litt sånn unoter av Selnæs, bruker mye tid feilvendt med ball, holder litt for lenge på den, mister den, og kjefter mye på dommeren. Bedre underveis.
Berntsen 6 - Veldig utilpass i første omgang, men får mere rom når irene blir slitne utover i kampen. God når han engasjerer med ball, og får vendt opp, mindre god når rommene var mindre.
Dockal BB 8 - Viser litt av repertoaret sitt når han går både innover, utover, stikker og møter. Truer målet selv og setter opp andre hele tiden, og jobber bra i gjenvinningsfasen. Sjef framover på banen.
Chibuike 6 - Starter litt som vi er vant til å se ham som midtspiss, litt stillestående og usikker på rollen, men finner seg bedre til rette som en slags falsk nier underveis. Krangler inn to mål, og er god feilvendt.
Mikkelsen 4 - Spiller og spiller og spiller, og det blir så lite utav det. Mangler timingen i bevegelsene som gjør at han kommer seg fri, bortsett fra ved den fine gjennomløpingen han scorer på.
Gamboa 6 - Spiller som en formel 1-bil som dessverre ikke får lov av depotet til å kjøre for fullt. Latterlig god kontroll på kanten sin, men skulle gjerne fått sett ham i fri dressur offensivt.
Sørloth 5 - Gjør en grei figur, og viser slepen avslutningsteknikk med den frekke chipen sin. Litt sein i oppfattelsen iblant, noe som hindrer flere målpoeng.
Svensson - Ser mer og mer ut som en klassespiller når han spiller, og markerer det med å sette et halvenkelt mål. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
|