English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Crusaders
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Crusaders?
Lund Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Høiland
0%
 0%  [ 0 ]
Moe
0%
 0%  [ 0 ]
Rønning
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
5%
 5%  [ 2 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Berntsen
24%
 24%  [ 9 ]
Dockal
54%
 54%  [ 20 ]
Chibuike
16%
 16%  [ 6 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 37

Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 11.07.2013 23:32    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Var målet til Sørloth flaks eller skills?

Han sa selv at det var flaks at den gikk i bue over keeperen, for han prøvde å sette den i nærmeste.
Hadde han ikke sagt det så hadde man trodd han chippet den elegant over keeper.
Uansett greit at scoringskontoen er åpnet, så får det heller være at målet ble feil. RBK

Han falt om en del i kveld. De gikk mye hardt i kroppen på ham, så det med muskler er noe å jobbe med, men han er jo enda bare 17. Dommeren ga ikke bort mye gratis til Sørlothen, men det ligger kanskje i slekta. Gøran var forøvrig i storform før kampen. Litt ekstra oppglødd Smile
larsarus
Legende

PostPosted: 11.07.2013 23:35    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Var da mer enn et par sanger fra kjernen. Hørtes godt når de først dro i gang også.

Absolutt! Er bortskjemt, så det merkes når det er ett minutt stille fra dem Smile

Megafritz wrote:
Det var skikkelig artig på stadion i dag. Deilig å kunne slappe av litt, i tillegg til at sesongkortholdere fikk fantastiske plasser på øvre adidas.(hent!)

Enig. Satt en del høyere i dag enn jeg vanligvis gjør. I tillegg var måkeflokken mer nærgående enn jeg har sett de tidligere, så det var ganske spesielt. Om øynene ikke fokuserte ville det tidvis sett ut som om det var 30-40 flekker som bevegde seg rundt på banen Smile

Megafritz wrote:
Blir vel ikke gratis neste torsdag, men regner med prisnivået blir fornuftig. Hundrings overalt hadde vært flott.

Får håpe på et fornuftig prisnivå ja, samme pris overalt og free seating igjen. Jeg kommer i såfall...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 11.07.2013 23:42    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Hvordan er det mulig å gi Berntsen to karakterer mindre enn Dockal?

Fordi jeg syns Dockal lyktes i langt større grad med det han prøvde på enn situasjonene når Berntsen var innvolvert/initiativtaker. 5 ble normalen, Dockal fikk i tillegg bonus som BB. Ville ikke satt de begge på 6.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 00:00    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg elsker 2. målet, spesielt scenen der Chibbe sitter triumferende med armene høyt hevet.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Hvordan er det mulig å gi Berntsen to karakterer mindre enn Dockal? Berntsen var særdeles god. Bevegelig og frisk, etterhvert som kampen fikk satt seg og vi tok ledelsen. Gode pasninger, gode driblinger, mange fine initiativ. Og hva er greia med at han ikke belønnes for tellende resultat i form av to eller tre assists? Kan ikke se at Berntsen sto veldig mye tilbake for Dockal. Ser overhodet ikke noen som helst grunn til ikke å gi de to samme karakter.

100% enig. Berntsen skaffet også frisparket før 2. målet ved å drible av et par mann. Flott assist til dockal og glimrende gjennomspill til dockal før sørloth skåret. Utover det vendte han opp og satte fart fremover nesten hver gang han fikk ballen i mellomrommet. Disse feilpasningene folk snakker om har ikke jeg fått med meg. Kanskje 1 eller 2, men det hadde samtlige.

På den andre side kan man gjerne si at berntsen presterer gang på gang, mot dårlig motstand. Det er lett å si at han har funnet nivået sitt, men når han er den beste på laget blant mange 1. lagsspillere, så er det ikke tilfeldig. Var visst god i bortekampen også, og har spilt bra i cupen. (kanskje best mot strindheim.)

La gutten få prøve seg, og gjerne mer enn 1 kamp.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 00:30    Post subject: Reply with quote

Noen som kan ramse opp mål, målgivende og gjerne 2. assist i denne kampen? Går litt i surr for meg nå. Hehe...
andrezinho
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 00:36    Post subject: Reply with quote

Se høydepunktene da? Tviler på om det er noen andre som har full koll på dette uten å ha sjekket høydepunktene i etterkant. I såfall... Rolling Eyes

http://www.adressa.no/tv/...style=null
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 00:41    Post subject: Reply with quote

Tok en kjapp sjekk:

1-0 Høiland (Selnæs)
2-0 Chibuike (Dockal, Mikkelsen)
3-1 Chibuike (Dockal, x)
4-1 Dockal (Berntsen, Selnæs)
5-1 Mikkelsen (Dockal, Selnæs)
6-2 Sørloth (Dockal, Berntsen)
7-2 Svensson (Jensen)
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:01    Post subject: Reply with quote

1-0 Høiland (Selnæs)
2-0 Chibuike (Mikkelsen) (Dockal)
3-1 Chibuike (Dockal)
4-1 Dockal (Berntsen) (Selnæs)
5-1 Mikkelsen (Dockal)
6-2 Sørloth (Dockal) (Selnæs)
7-2 Svensson (Jensen)

Som jeg da tyder det ut i fra tv-bildene, så er dette fasiten. Første parantes = målgivende og da selvfølgelig 2. parantes = 2. assist.

Takk for link, andy! Very Happy
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:02    Post subject: Reply with quote

Feil på nr 6. Det er Berntsen med 2. assist

Feil på 2. målet og vel?? Er vel dockal som skyter ballen i hodet til Chibbe, er det ikke??

Last edited by Megafritz on 12.07.2013 01:08; edited 1 time in total
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:08    Post subject: Reply with quote

Yepp, du har helt rett, Megafritz! Tommel'n opp!

Fasiten da?:

1-0 Høiland (Selnæs)
2-0 Chibuike (Mikkelsen) (Dockal)
3-1 Chibuike (Dockal)
5-1 Mikkelsen (Dockal)
6-2 Sørloth (Dockal) (Berntsen)
7-2 Svensson (Jensen)
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:09    Post subject: Reply with quote

Og nr 2 vel? Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 12.07.2013 01:11    Post subject: Reply with quote

Prøver en børs litt fra inntrykkene som festet seg live, uten å ha studert repriser.

Lund Hansen 3. Lite å gjøre, men burde avverget første målet. Trekkes et poeng for det. Pluss for god distribusjon på utspill.

Høiland 6 Rutinert og trygg. Spilte best som høyreback i første omgang. Forsvant litt mer i andre da han tok over venstrebacken og etterhvert bidro litt mindre fremover. Viktig mål som ga laget selvtillit til å våge. God offensivt. Viste både vellykkede finter og dragninger når han utfordret offensivt i kveld.

Rønning 5 Helt greit. Motstanderne fikk Rønning til å virke rask, ballsikker og med en ganske presis pasningsfot. Kaptein etter at Dorsin gikk ut.

Moe 4 Enkel. Fikk sjansen som midtstopper og gjorde jobben greit. Valgte det enkle og lyktes med det.

Dorsin 4 Spilte første omgang og brant ikke akkurat opp alt kruttet. Fornuftig med tanke på mange andre kamper fremover. Gjorde ingen feil, men kåres til vår tredje beste back i kveld.

Jensen 5 Arbeidsjern. Jobbet bra begge veier. Ofte lite kreativ (eller enda verre, ikke orientert seg) når han måtte ned og hente ball da Selnæs ble markert ut mye i første omgang. Har kanskje sett på Youtubevideoer og lært Winsnespiruetten? Trekkes et poeng for det.

Selnæs 5 Litt anonym og virket kanskje lite tent fra starten. Ble mye tatt ut med tett markering særlig i første. Greie pasninger, men inntrykket er at han hadde få avgjørende og spilte på det trygge.

Berntsen 6 Ujevn. Startet litt slapt, men tok seg veldig opp. Trivdes tydelig best på motstanders halvdel. God teknisk, kreativ og skapende offensivt når han var på.

Dockal 7 BB. Var med på det meste vi fikk uttelling for offensivt. Mange gode pasninger og ikke bare enkle. Forsvant litt på slutten av kampen, men han skal få lov til å være litt sliten og ikke tømme seg helt når vi leder så komfortabelt på grunn av ham.

Mikkelsen 4 Halvhjertet. Lot budbilsjåførene ta fra seg ballen når det kunne bli noe fremover. Endel dårlige pasninger når han prøvde mer enn det enkle. Fint mål, men det han bidro med utover det var ikke avgjørende for kamputfallet. Håper målet gir ham selvtillit så han slipper å spille den på seg i flere kamper. Vår svakeste offensive spiller i kveld.

Chibuike 6 To mål er greit for en spiss som ikke er spiss. Hvis det første var innøvd, var det vågalt, men godt. Var et uromoment for Crusadersforsvaret fra starten, men forsvant litt utover i andre før han ble byttet ut. Fornuftig å rasjonere litt med kreftene når han trolig skal starte mot Odd. Best på bakken og ikke rett mann å legge høye baller på i duell med britiske stoppere.

Gamboa 6 Spilte andre omgang og fikk en enkel jobb. Når Crusadersspillerne begynte å gå tom, så det ut som om Gamboa kunne ha løpt rundt dem og vinne ballen. Ivrig på offensive løp, kanskje litt for tidlig enkelte ganger.

Svensson 5 Kom inn for en til tider ganske kreativ og skapende Berntsen, me nm å bedømmes på en helt annen jobb. Fightet, løp og taklet. Målet var fint. Fra mye kortere hold og litt mindre vinkel enn van Bastens Euro-88-mål. Sørloth junior foran mål kunne ellers ha puttet det om Svensson så opp.

Sørloth 5 Mislyktes i sin første avslutning og det så ut til å prege ham en stund. Crusaders var veldig mye i kroppen på ham og junior fikk øvd på fallteknikk. Fint mål. At han ydmykt forteller at han egentlig prøvde noe annet enn å løfte den over keeper skal ikke trekke ned, men gir en usynlig pluss.
gisp!
Legende

PostPosted: 12.07.2013 01:17    Post subject: Reply with quote

Attaboy:
SÃ¥nn som Megafritz sier det.
2-0 Chibuike (Dockal assist) (Mikkelsen andreassist)
Doves
Junior

PostPosted: 12.07.2013 01:19    Post subject: Reply with quote

For et styr når hello allerede har kommet med fasiten.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:21    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak det steinmetz skriver om kampen. En sammenlagt seiersmargin på seks mål er ikke mer enn det bør og skal være mot et amatørlag som dette. Selvfølgelig er det hyggelig at vi har en regnbue av masse forskjellige folk på scoringslista, men dette er motstand som ligner mer på 1.runde i cupen enn LSK, Odd etc. Vi er videre i hubba bubba-labyrinten som forhåpentligvis ender med at vi slår ut et skikkelig lag i 4. kvalrunde seint i august. Inntil da er det mange kamper, og vi vil nok bli skuffet over RBK. Nielsen, Mix og Midtsjø er ute og da blir det svak konkurranse og stor slitasje. Mikkelsen har levert til terningkast 2 sesongen sett under ett og Chibuike fungerer dårlig som spiss tross flaksemål i de to siste kampene. Det blir tøft mot Odd, og jeg håper virkelig AS og PAH får en god start når de kommer og hever laget, for vi trenger virkelig folk med selvtillit og teft fremme nå. At vi putter sju mot Hobby-laget Crusaders må ikke få oss til å sveve opp i en Stratos-fære av lykke, vi trenger fortsatt New Energy i form av flere gode spillere å fordele belastningen på om denne sesongen skal ende med en Troika dvs. seriegull, cupgull og gruppespill i EL. Har søtsug, så beklager ordspillene på tampen der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:26    Post subject: Reply with quote

En ting er å ha flere spillere å fordele belastningen på. En annen ting er å fordele belastningen på de spillerne man har. Der har ikke trenerne vært gode nok hitiil. Kommer de til å være bedre på det, med flere folk tilgjengelig? Eller vil de bare bruke to spillere mer enn de har gjort hitiil? Sånn at vi ender opp med 15 spillere som spiller regelmessig, og ikke bare 13?
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:30    Post subject: Reply with quote

@Doves: Ja, du får ha meg unnskyldt. Trodde en stund han hadde tatt feil. Jeg som tuller noe jævlig her!

@hello: Sorry! Embarassed

Kan vi være enige i dette da?:

1-0 Høiland (Selnæs)
2-0 Chibuike (Dockal) (Mikkelsen)
3-1 Chibuike (Dockal)
5-1 Mikkelsen (Dockal) (Selnæs)
6-2 Sørloth (Dockal) (Berntsen)
7-2 Svensson (Jensen)

1 + 4 + 0 = 5 : Dockal
0 + 1 + 2 = 3 : Selnæs
2 + 0 + 0 = 2 : Chibuike
1 + 0 + 1 = 2 : Mikkelsen
0 + 1 + 1 = 2 : Berntsen
1 + 0 + 0 = 1 : Høiland
1 + 0 + 0 = 1 : Sørloth
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 01:38    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
At vi putter sju mot Hobby-laget Crusaders må ikke få oss til å sveve opp i en Stratos-fære av lykke...

Ingen på dette forumet tippet mer enn 4-0/4-2! Fint at du i ettertid kommer og setter oss på plass og nærmest karakteriserer oss som klovner. Hvem er det som svever - annet enn du?
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 02:12    Post subject: Reply with quote

Jeg sikter ikke til noen forumfolk, men til Petter Rasmus som utover i andre omgang hørtes ut som han bevitnet en femmålsseier over Juventus el.l. Mulig han alltid er sånn, men det blir litt merkelig for meg å gå i skyene over en kamp mot en sånn motstander. Jeg har jo fått dette forumet mot meg fordi jeg ikke betaler kontigent i Chibuikes fanklubb, men det jeg sa var først og fremst myntet på Rasmus. Vil tro rbkweb-folk flest har et realistisk syn på hva dagens kamp var, og jeg deler undringen over prioriteringene som gjøres mtp. rotasjon og bytter både i dag og ellers i år. Men jeg skjønner ikke hva som er igjen av registeret til en kommentator når han tar fram VM-finalestemmen når RBK kontrer inn lette mål mot nord-irske amatører. Samme med noen tv2/cmore-folk, altfor mye stemme og iver i kommenteringen av trøtte oppgjør med Sogndal, Hønefoss etc. Svenskene er flinkere på det der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.07.2013 02:38    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett høydepunktene ser det ikke akkurat ut som noe bomskudd av meg å holde Dockal et par hakk over Berntsen. To greie pasninger selvfølgelig, men de gangene han ble tatt på fot, sto igjen i forsvar og så demotivert ut, gjør at jeg føler 5/6 virker greit. Burde sikkert satt 6 på ham.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 05:44    Post subject: Reply with quote

MÃ¥lpoeng er ikke alt i fotball knerten. Menmen.

Oppemannen, eller skal jeg si opiummannen? Hva er du går på?
Petter Rasmus er lidenskapelig opptatt av Rosenborg og kommentering. Han har på egenhånd ført til at radiokamper har vært mer underholdende enn tvkamper. Jeg har selv flere ganger slått av lyden på tv og skrudd på radioen , ja til og med hatt han på øret mens jeg har vært på Lerkendal! Fyren er iallefall en kommentatorlegende hos meg, og jeg digger den partiske innlevelsen, i tillegg til at han sier akkurat det han mener uten å tenke på å være så politisk korrekt og alt slikt vås.

Jeg tror nok Rasmus er fullstendig klar over hvilket sesam stasjon-lag dette var, men man kan da virkelig ikke klage på at mannen prøver å underholde i en, etter det jeg forstår, meget hakkete stream.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 08:46    Post subject: Reply with quote

Kjører ikke poll i Europacup kampene?
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 12.07.2013 08:50    Post subject: Reply with quote

@Oppmannen

Så bra for deg at Otto var i studioet. I følge han var alle RBK spillerne ræva. De var hele tiden feilvendt og klarte ikke å ta i mot ballen etc. Så komentatorene var godt ballansert denne gangen. Litt for alles smak.

Jeg storkoste meg med kampen, selv om motstanderen var ett c-lag RBK
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 12.07.2013 08:52    Post subject: Reply with quote

Enig med Megafritz.
Å høre Rasmus kommentere Rosenborgkamper er en befrielse fra alle haterne i TV2/Cmore. Entusiasme og formidlingsevne på linje med mer eksotiske kommentatorer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb