English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skrukken
Rutinert

PostPosted: 11.07.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Skrukken wrote:
Skal man sammeligne Perry med Eggen er dette noe vi kan gjøre om tre fire år.

Hvorfor det? Starta Perry trenerkarrieren sin i år?

Hvordan gikk det for Eggen de første årene i RBK i nyere tid?
Gull i 88
ikke i 89
Gull i 90
ikke i 91

Nå skal det sies at jeg ikke så alle kampene i denne perioden så skal ikke uttale meg om hvordan de spilte. Poenget mitt er at det er helt håpløst å kreve Perrys hode på et fat etter 6-7 mnd i klubben. Det tar tid, og jeg selv håper vi kan bruke litt tid på Perry nå, og la han forme seg som trener
Back to top
View user's profile Send private message
acson
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

1) Perry og Hoftun er sammen ansvarlig for troppen og den sammensetning

Når overgangsvinduet er over i august er jeg enig i at Perry har hatt anledning til å sette sitt preg på troppen, vel og merke under et stramt budsjett. Det gjenstår å se om han får investorhjelp til å hente det han ønsker, eller om han må holde seg innenfor Koteng's rammer. Et salg av Dockal vil vel hjelpe på og jeg antar det er flere fra JJ's tropp han skulle ønske å få skiftet ut. Så får vi se utover høsten om han klarer å skape et angrepsmønster med "sin" tropp. Foreløpig er jeg fornøyd med at vi henger med i toppen av tabellen, deltar i cupen og spiller EL.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 11:34    Post subject: Reply with quote

Selv om Nils Arne Eggen blir fremstilt som en som elsker angrep og hater forsvar, litt satt på spissen, og Bjørn Hansen en som er mester i å organisere soneforsvar, så tror jeg ikke den defensive kunnskapen de to imellom er mye forskjellig. De tallene jeg presenterer under er for seriespill.

Nils Arne Eggen var trener i klubben før Bjørn Hansen ble involvert i RBK, og i årene 1979-1982 hadde han henholdsvis 1.3 , 1.6 , 1.1 og 1.3 innslupne mål i snitt for hver av de sesongene.

Bjørn Hansen var trener i 1984 og frem til august i 1985, med henholdsvis 1.7 og 1.1 innslupne mål i snitt.

Eggen med Hansen som assistent 1988-89: 1.2 baklengsmål i snitt

Eggen uten Hansen som assistent 1990-91: 1.2 baklengsmål i snitt

Eggen med Hansen som assistent 1992-96: 1.1 baklengsmål i snitt

Eggen uten Hansen som assistent 1997-02: 1.0 baklengsmål i snitt
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2013 11:48    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:

Når overgangsvinduet er over i august er jeg enig i at Perry har hatt anledning til å sette sitt preg på troppen, vel og merke under et stramt budsjett. Det gjenstår å se om han får investorhjelp til å hente det han ønsker, eller om han må holde seg innenfor Koteng's rammer. Et salg av Dockal vil vel hjelpe på og jeg antar det er flere fra JJ's tropp han skulle ønske å få skiftet ut. Så får vi se utover høsten om han klarer å skape et angrepsmønster med "sin" tropp. Foreløpig er jeg fornøyd med at vi henger med i toppen av tabellen, deltar i cupen og spiller EL.

I forhold til hvem? Ikke konkurrenterne i hvert fald, siden vi budgetterer med 85 millioner mere end nummer 2 på listen.

http://www.nrk.no/sport/r...1.10946546

Jeg synes til stadighed at der kommer kommentarer om stramt budget, så denne er ikke kun myntet på dig, men fakta er at vi er suverænt på toppen hvad midler angår. Når vi bruker så mye mere end andre klubber, forventes det også at det afspejler sig på en række områder. Indtil videre vises det resultatmæssigt, men langt fra spillemæssigt.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
nilsern
Junior

PostPosted: 11.07.2013 11:56    Post subject: Per Joar. Reply with quote

Noen her inne er kronisk negativ, så jeg føler jeg er nødt til å si noen ord ang Per Joar og Nils Arne Eggen.

Jeg har fått med meg ca 99% av kampene på Lerkendal siden 1986, dvs før storhetstiden nesten alle her inne samenligner seg med.. Etter Nils Arne Eggen begynte i 1988, så tok det oss 7 år før vi var inne i E-cup. Nils med sin "kløkt" hadde stort sett det samme mannskapet i hele denne perioden. Hvis noen forsvant så kjøpte Rbk de beste spillerene som var i Norge, og etter 6-7 år med terping av samme spillemønster så greide vi å spille godt nok til å være med ute i Europa. Eggen er og var en gud for oss, men det satte vi ikke pris på før vi ettertid innser hvilken genuin type dette var. Spilletyper som han ville ha, ble kjøpt. Ikke over et år, men over mange år.. I snitt under storhetsperioden så tapte vi 3-4 kamper hvert år, men med mindre kamper det er i dag. At vi er kommet hallveies i denne sessongen og tapt bare to kamper av 15 er hyggelige tall i mitt hode.. Vi er bare 1 poeng bak strømsgodset som alle "digger", hva er galt med å ligge som nr 2 etter halvspilt?
Jeg er rimelig sikker på at Per Joar greier å få til et meget godt lag, han og Wiggen har en plan over dette, jeg ser iallefall et mønster som ligner det vi er vant med fra "eggen-tia". Til Dere pesimister: I år blir det gull og samtidig som vi blir med i gruppespillet i E-cup.. Akkurat det brukte Eggen 7 år på, Per Joar greier det på et år..Smile Champions league er det mulighet for neste år, Per Joar har ikke vært lenge nok i klubben til å få dette gjennomført pr dags dato.. Ha en fin dag rbk-fans.Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
acson
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Harald@

Tja, "en ut for å få en inn" sier vel det meste om budsjettposten spillerkjøp. Det er ikke penger for å styrke troppen uten at vi selger noen. Da er det vanskelig å være i forkant. Slik er det vel hos de fleste klubbene i serien, men det fører til at Perry har begrensede muligheter til å sette sitt preg på troppen etter bare 6 mnd i trenerstolen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 12:17    Post subject: Re: Per Joar. Reply with quote

nilsern wrote:

Etter Nils Arne Eggen begynte i 1988, så tok det oss 7 år før vi var inne i E-cup.

Det var først i 1989 at vi deltok i Europa i denne perioden, og det handlet ikke om å få laget til noe gruppespill de første årene. Det var først godt ut på 90-tallet at Champions League ble etablert.

Det er heller ikke rettferdig å sammenligne den tidens europacup-resultater med de kvalifiserings-kampene vi har spilt de siste årene. Den gang møtte vi god motstand allerede fra runde 1. Mechelen i '89 var f.eks. regjerende cupvinnercup-mester og Sampdoria i '91 gikk helt til finalen den sesongen.

Det som også må huskes på er at vi de første årene under Eggen fra '88 og fremover ikke var et profesjonelt fotball-lag. Spillerne hadde jobber ved siden av. Det var en annen tid, med dårligere forutsetninger for å prestere, spesielt mot europeisk motstand.

nilsern wrote:

Nils med sin "kløkt" hadde stort sett det samme mannskapet i hele denne perioden. Hvis noen forsvant så kjøpte Rbk de beste spillerene som var i Norge, og etter 6-7 år med terping av samme spillemønster så greide vi å spille godt nok til å være med ute i Europa. Spilletyper som han ville ha, ble kjøpt. Ikke over et år, men over mange år..

Det var mange utskiftninger i denne perioden, så hvor du får det samme mannskapet fra vet ikke jeg.

RBK forsøkte nok å kjøpe de beste spillerne i Norge, men de fleste ville ikke hit. Spillere som Erik Mykland, Dag Riisnæs etc. sa nei. Unntaket var foran 92-sesongen da Bjørnebye, Leo og Totto ble hentet, men utenom det ble det skapt mye gull av det som tidligere var spillere et stykke unna landslaget.

Jeg er heller ikke enig i at det ble kun kjøpt spillertyper Eggen ville ha. Før Bratseths tid var styret i RBK svært involvert i overgangssaker og hadde den store oversikten. Det fins også tilfeller der det ble kjøpt spillere som Eggen 'valgte bort', som f.eks. Kjell Roar Kaasa.

Spillertypene var heller ikke like, selv om de ble brukt på samme plass. Mens Mini var god på å springe i bakrom var f.eks. Kent Bergersen en treg dribletype, men begge spilte på venstrevingen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.07.2013 12:26    Post subject: Reply with quote

Det er greit å ha ulike meninger, ja, men fakta bør helst ligge i bunn.

Brady Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nilsern
Junior

PostPosted: 11.07.2013 13:11    Post subject: Reply with quote

Dette kan vi jo diskutere år ut og år inn, og det har jeg ikke tid til i dag..Wink Ingen i 1987 som visste at Eggen skulle bli legende, det er jo mulig at Per Joar/Wiggen blir et stjernepar de også.Smile Jeg er delvis enig med deg, men med det gjennomtrekket av spillere i dag, så er det ikke enklere å bygge lag i dag enn tidligere.. Jeg synes at vi skal støtte opp vårt trenerteam, ikke det motsatte som noen "fans" gjør. Min spådom er at vi går mot en ny storhetstid.Smile Ikke slik som på 90-tallet, men en light-utgave av den.Smile RBK
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.07.2013 13:18    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer meg mest i denne diskusjonen er følgende: Vi er størst, vi har best stall og mest penger. Absolutt alt ligger til rette for sportslig suksess.

Det er så naturlig at vi skal være landets beste at det holder ikke for supporterne å vinne, vi skal vinne på riktig måte.

Da blir sammenligninger tilbake til tider der vi ikke hadde denne posisjonen søkt, samme er sammenligninger med andre lag.

Hvor mye mer penger bruker vi på overgangsmarkedet i året mer enn neste mann på lista? 20 mill? 40? 50?

Alle trenere trenger tid for å sette alle sine tanker og nå maksnivå. Men i Rosenborg så skal man vinne seriegull på veien dit. Etterhvert så skal du komme til maksnivået hvor du kvaller til CL og presterer i europa.

Man kan ikke sitte å argumentere om at Perry/JJ/etc trenger 2-4 sesonger før man kan forvente/kreve suksess(seriegull) når de styrer RBK. Skal krav og ambisjoner være så lave så får vi kutte 100 millioner kroner i budsjett umiddelbart, skal vi stille på samme grunnlag som konkurrentene hva gjelder krav og ambisjoner så får vi gjøre det økonomisk også.
Back to top
nilsern
Junior

PostPosted: 11.07.2013 13:23    Post subject: Reply with quote

Sportslig suksess bør vi ha ja, men er vi ikke på veien dit da? er fremdeles med på tre fronter, tapt 2 kamper i serien.. Er ikke det bra nok hittil? Noen dårlige kamper det må vi finne oss i.. ingen i verden spiller opptimalt hver kamp.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2013 13:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det som irriterer meg mest i denne diskusjonen er følgende: Vi er størst, vi har best stall og mest penger. Absolutt alt ligger til rette for sportslig suksess.

På den annen side handler det ikke bare om penger. Eggen sa vel også det titt og ofte når vi slo utenlandske storheter - noe om at et godt lag med dårligere enkeltspillere kan slå et dårligere lag med bedre enkeltspillere. Det var jo akkurat det vi gjorde. Vi fikk oppsiktsvekkende resultater i Europa fordi vi var mye bedre som lag enn motstanderen.

For tiden mener jeg at Godset er bedre enn oss som lag, selv om vår stall er sterkere. Andre lag kan også være eller bli det.

Rosenborg har økonomiske krefter til å ha Norges beste stall, men vi er bare i startgropa når det gjelder å bygge Norges beste lag. Hvis vi har den beste stallen og får bygget et godt lag, blir vi suverent best i Norge. Å "bare" ha en solid stall betyr ikke nødvendigvis så mye. Ellers ville de utenlandske laga slått oss 10 av 10 ganger. (Og kampene trengte ikke bli spilt, man kunne bare kjørt ferdighetssammenlikning for hver stall og plukket ut vinneren på forhånd!)

Last edited by haavarl on 11.07.2013 13:29; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.07.2013 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke for å sparke Perry Nilsern, jeg er ikke der. Men jeg syns han er en mann med litt for defensiv tilnærming til spillet, og jeg syns ikke det ser ut som han har nok tak på det offensive.

Det bekymrer meg at vi ikke ser særlig fremgang i det offensive spillet, det burde vært noe framgang her på 7 mnd.

Foreløpig så vinner vi kamper på kontringer og høy arbeidsmoral. Det er for så vidt bra, men vi går ikke til CL med disse egenskapene, og man vinner sjeldent gull som kjempefavoritt om man ikke mestrer å score mål mot etablert. Kun et latterlig under at OGS klarte å kontre inn 2 seriegull i helvetes by.
Back to top
nilsern
Junior

PostPosted: 11.07.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

Enig mr forumsjef..Wink
Back to top
nilsern
Junior

PostPosted: 11.07.2013 13:32    Post subject: Reply with quote

Da takker jeg for meg i denne omgangen, må jobbe litt å vettu..Wink Det er ikke så ofte at jeg skriver innlegg her inne, men jeg er her og leser hver dag.. Noen vet veldig mye om fotball/rbk, noen tror jeg skriver for å provosere.. Det er vel slik det skal være..Wink Ha en fin dag gutter.Smile
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 11.07.2013 14:11    Post subject: Reply with quote

nilsern wrote:
Sportslig suksess bør vi ha ja, men er vi ikke på veien dit da? er fremdeles med på tre fronter, tapt 2 kamper i serien.. Er ikke det bra nok hittil?

Tre fronter:
- Er fortsatt med i cup'en: Bra.
- Er fortsatt med i E-cup: Skulle da bare mangle.
- To tap i serien: Resultatmessig generelt sett bra, men spillemessig svært vanskelig å se noe fremgang den siste tiden.

Får bare håpe den spillemessige fremgangen er der og kommer i rykk og napp - er jo ikke alltid sånn at man har kontinuerlig jevn stigning...
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 11.07.2013 15:54    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:

Tre fronter:
- Er fortsatt med i cup'en: Bra.
- Er fortsatt med i E-cup: Skulle da bare mangle.
- To tap i serien: Resultatmessig generelt sett bra, men spillemessig svært vanskelig å se noe fremgang den siste tiden.

Får bare håpe den spillemessige fremgangen er der og kommer i rykk og napp - er jo ikke alltid sånn at man har kontinuerlig jevn stigning...

Nå husker jeg at vi spillte årets beste kamo mot godset for en stund siden, en kamp som knuste alt som skjedde under Jønsson. Etter den stund har vi mistet en av TL største profiler og sitter igjen med bare ett ving alternativ, samt mot LSK stiller vi uten Mix. Vanskelig og bygge lag undet omstendigheter som dette. Grav hodet i sanda noen måneder så kan du kommentere igjen.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

Enig med posten over. Virker som om mange ignorerer det faktum at vi i de to siste kampene har spilt uten spillere som ellers har spilt fast. I tillegg har godsetkampen gått i glemmeboka, og blitt erstattet av utsagn som "null spillemessig utvikling".
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 16:26    Post subject: Reply with quote

Framgang spillemessig fra i fjor ser jeg lett,men når bevegelsen i laget forsvinner,så forsvinner spillemønstret også.
Sånn er det med andre lag i europa også.

Handler for perry om og repitere og kjøre taktikk treninger over tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.07.2013 16:48    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
knuste alt som skjedde under Jønsson.

Tja. 7-0 mot Odd og 6-0 mot Sarpsborg var utrolig deilige kamper. Da så man faktisk litt konturer av hva som skal skje når RBK møter "dritlag". Men ellers var det skralt ja.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 11.07.2013 17:00    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
MariusM wrote:
knuste alt som skjedde under Jønsson.

Tja. 7-0 mot Odd og 6-0 mot Sarpsborg var utrolig deilige kamper. Da så man faktisk litt konturer av hva som skal skje når RBK møter "dritlag". Men ellers var det skralt ja.

Og vinne 7-0 etc mot dårlige lag er fint det, men det Godset vi møtte var i topp form og er klart topp 2 norge per dags dato. Vi kunne godt vunnet den kampen med flere mål. Vi produserte vell 3-4 100% kjangser mot godset. Klart det var lysglimt under Jønsson og, men at vi kan dominere ett godt lag på full stadion når det gjelder som mest er vel den beste opplevelsen de 2 siste årene.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.07.2013 17:03    Post subject: Reply with quote

En veldig god kamp, men det forventes at vi slår et lag vi er bedre enn spiller for spiller i samtlige posisjoner minus kanskje 2-3. De manglet også begge faste vingene sine - og det er kjipt å ha ballen 40 % av tiden på Lerkendal i Tippeligaen. Men tross negativiteten: en veldig god kamp av oss. Men det hører også med til å være et topplag å være i stand til å knuse "dritlag" med 4,5,6 mål spør du meg.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 18:18    Post subject: Reply with quote

Man kan naturligvis mene hva man vil om prestasjonene, men det som er irriterende er at noen brukere er dønn negative til alt alltid - spillerne, laget, kampene, taktikken, treneren og Hoftun, pengebruk, mangel på pengebruk. Det eneste de tydeligvis har glede av er pauseunderholdninga, eller kanskje det er fordi den ikke har egen tråd? Hvis man skal kalle seg supporter bør man vel en og annen gang være positiv til noe? Når noen av disse også er hyperaktive her, blir inntrykket av forumet litt negativt i sum...
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 11.07.2013 18:23    Post subject: Reply with quote

Sidney. Du må regne med litt krasse kommentarer og action i dette forumet. Men ja, forumet er impregnert av negative anfall her inne..
batigol
Veteran

PostPosted: 11.07.2013 18:25    Post subject: Reply with quote

Rome ble ikke bygget på 1 dag og NA Eggen bygde sitt RBK over flere år. Perry må få tid til å bygge nytt RBK og tilbake til "røttene"!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 326, 327, 328  Next
Page 112 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb