| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 09.07.2013 13:54 Post subject: |
|
|
Rett skal være rett. Hoftun ventet til etter at han fikk tatt seg en kopp kaffe på brakka i dag tidlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels! Senior
|
Posted: 09.07.2013 14:06 Post subject: |
|
|
| everlong wrote: | Synes ikke det er merkelig i det hele tatt.
Han er verken avdanka utenlandsproff, 30+, norsk eller landslagsspiller.
Passer ikke inn i enga det minste! |
Oh... sarkasme! Me like  _________________ Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.07.2013 14:49 Post subject: |
|
|
Tror nok det blir Ciss og Moi.
dumt for chibbe akkurat nå som han har mulighet til litt mere regelmessig spilletid, men vi trenger definetivt flere strenger å spille på!
Hamad hadde vært interessant, men tvilsomt at Rosenborg har nok kroner å splashe for å sikre seg ham. kontraktsituasjon? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.07.2013 14:54 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: | | Jiloan Hamad |
Virker som en klar forsterkning. Rask, god teknisk, gode innlegg og en god målscorer både i bakrom og på langskudd. Kontrakt ut 2013 ifølge Transfermarkt.
Ser ut som om de har pakket alle målene først på videoen og det som det ikke ble noe av på slutten. Lurer på om det faktisk er Örlund (i AIK) som redder noen av forsøkene fra 8.36 på videoklippet her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 09.07.2013 15:37 Post subject: |
|
|
Ser ikke ut som han er så fryktelig rask.
Smart i bevegelsene, god passningslegger og ett ok skudd.
Ser faktisk mere ut som en playmaker og ikke ving, ut i fra videoen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.07.2013 16:04 Post subject: |
|
|
Mulig at det for noen er et innmari teit spørsmål, men jeg stiller det likevel:
Hva er det som tilsier at det faktum at Samuel går fra VIF til S08 betyr at Moi går fra S08 til RBK?!?
Er det noe jeg ikke har fått med meg?  |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 09.07.2013 16:24 Post subject: |
|
|
| Skammels! wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | http://www.vg.no/sport/fo...d=10118199
Engen-talentet Aron Samuel er på vei til Sarpsborg 08 for et sekssifret beløp. Betyr det at S08 har fått/ er i ferd med å selge Moi? De vasser vel ikke akkurat i penger og er en anvendelig angrepsspiller på vei inn for mye penger så tyder vel mye på at en annen er på vei ut... |
Veldig spennende med tanke på Moi. Ellers så synes jeg at det er utrolig at Vålerenga slipper Samuel for et sekssifret beløp. Nesten sånn at vi kunne hentet Samuel og brukt han som backup og joker. Den gutten har fart og talent! |
Nja.... Leser man VPN er ikke de helt strålende fornøyd med Samuel. I og for seg noen interessante betraktninger rundt Afrikanske spillere og tilpasning til Norge i Dagboka. Er ikke bare i Rosenborg dette er et problem. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.07.2013 16:31 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Mulig at det for noen er et innmari teit spørsmål, men jeg stiller det likevel:
Hva er det som tilsier at det faktum at Samuel går fra VIF til S08 betyr at Moi går fra S08 til RBK?!?
Er det noe jeg ikke har fått med meg?  |
Ikke et teit spm Hentesveis, bare jeg som grunnløst spekulerer løst
Tanken er at S08 ikke har råd til å hente Samuel uten å få tak i penger, de selger noe. De få tingene de har som er verdt penger er Moi. Han ønsker seg til RBK, RBK ønsker han, RBK har kantspiller som et av hovedmålene for dette vinduet og vi er blant de ytterst få(eneste.?.)klubbene i Norge som har råd til å betale de summene som kreves for å kjøpe han fri.
Jeg tror litt at det er i ferd med å skje, men jeg tror ikke vi kjøper både han og Ciss, det kan jeg ikke se for meg at vi har penger til. Kant og V.Back, en av kjøpene må bli ganske billige. Jeg håper det er backen som blir billig for vi trenger Mois kvaliteter mer enn vi trenger Ciss sine. |
|
| Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
Posted: 09.07.2013 16:50 Post subject: |
|
|
Ble ikke Stjernen sparket fordi man mente at han ville bruke for mye penger på spilleroverganger? Er det ikke smått merkverdig at man nå skal bruke penger på spillere som skal rett inn på laget, og som mest sannsynlig ikke blir særlig billigere enn andre førstelagsspillere på et lag som er med i 3 turneringer?
Eller er jeg helt på jordet?  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.07.2013 16:59 Post subject: |
|
|
Nei det er du ikke, men det er Kotengstyret....
Moi og Cisse er sikkert et godt tips, ja, når det gjelder nye spillere. Cisse bør dog ikke hentes. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.07.2013 17:00 Post subject: |
|
|
Med mindre Dockal eller Strandberg er på vei ut for en brukbar sum, så virker det noe motstridende ja  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.07.2013 17:23 Post subject: |
|
|
Vi aner jo ikke hvor mye penger han ville bruke. Tipper mye her har gått på lønnsstrukturen, det ryktes jo at Hoftun+Stjernen klinka til noe grusomt i forhold til Molde på lønnstilbudet til Søderlund.
Kanskje ønsket Stjernen å hente 3-4 spillere til høy lønn, mens de nå ønsker å hente 2 spillere der en er lavt og en moderat.
Rent eksempel:
Hoftun&Stjernen ønsker å hente:
Tom Høgli Lønn ca 2.5 mill X 4 år = 10 mill + 5-10 mill innkjøp.
Daniel Braaten Lønn 2.5 mill X 4 år = 10 mill + 2 mill SOF
Sum kontrakter: 27-32 millioner kroner over de neste 4 årene.
Koteng&styret ønsker å hente:
*Ung anvendelig back fra adecco Lønn 550.000 X 4 år = 2.2 mill + 1 mill innkjøp
Moi Lønn 700.000 X 4 år = 2.8 mill + 6 mill innkjøp
Sum kontrakter: 12 millioner kroner over de neste 4 årene.
Overskriften i avisen ville vært helt den samme, men forskjellen her er 15-20 millioner kroner på kun 2 kjøp. Forestill dere litt hva som er greia når er dårlig SD og en kjøpevillig daglig leder kan klare over 3 overgangsvinduer og 10-15 kjøp..... |
|
| Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
Posted: 09.07.2013 17:56 Post subject: |
|
|
Enig med deg, Miami, men nå er det jo begrenset hvor god en ung back fra Adecco og Moi faktisk er, spesielt om de skal gå inn på laget og være utfordrere til etablerte førstelagsspillere.
Pluss at når de skal spille i Europa og sikre RBK et evt. gruppespill, så blir det fort vanskelig med unge spillere med null Europa-erfaring.
Uansett så blir det spennende å se hva de tar seg til, kan skje hva som helst, men det mest sannsynlige er jo Ciss og Moi, skal en gå ut ifra tidligere interesse og nåværende rykter. |
|
| Back to top |
|
 |
S08 Junior
|
Posted: 09.07.2013 19:04 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Tanken er at S08 ikke har råd til å hente Samuel uten å få tak i penger, de selger noe. De få tingene de har som er verdt penger er Moi. |
Tanken din er helt rett, men når det gjelder penger til Samuel kjøpet, kommer disse fra investeringsselskapet Sarpsborg Fotball Invest. Denne gruppen av investorer har de siste ukene brukt tiden på å reise penger til overgangssummen.
http://www.sa.no/sport/sa...751532.ece
Sarpsborg 08 må altså ikke selge Moi pga dette kjøpet. Moi havner i RBK bare nok penger legges på bordet.  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.07.2013 19:16 Post subject: |
|
|
| Ingen nye rykter eller nyheter? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.07.2013 20:39 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Rett skal være rett. Hoftun ventet til etter at han fikk tatt seg en kopp kaffe på brakka i dag tidlig.  |
Er det ikke en pose Kjeldsberg kaffe han har liggende på kontorpulten, mellom kaffekoppen og matboksen. Sikkert plassert der med hensikt, for å få usaklige kommentarer. Kom igjen
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.07.2013 20:53 Post subject: |
|
|
Bare SEKS dager igjen til overgangsvinduet åpner og vi har ENNÅ IKKE kjøpt noen???
#HMG _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.07.2013 21:06 Post subject: |
|
|
Søderlund da?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.07.2013 21:17 Post subject: |
|
|
Tomas Majtan som jeg litt tilfeldig satte sammen en målvideo med på Youtube for et par år siden scoret to mål i Europa League-kvalifiseringen i midtuka.  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.07.2013 21:23 Post subject: |
|
|
| ThePatriot wrote: | | Enig med deg, Miami, men nå er det jo begrenset hvor god en ung back fra Adecco og Moi faktisk er, spesielt om de skal gå inn på laget og være utfordrere til etablerte førstelagsspillere. |
Hva skal Rosenborg med en Adecco-back? Ingen av adecco-kjøpene hverken før eller etter Demidov har vært gode nok til å gå inn på laget.
Moi har nok 700 000 i S08, og har etter ryktene klubber som er villig til å gi han 2 -2,5 mill i utlandet..
Rosenborg er nødt til å bruke penger for å forsterke laget, det må til og med Koteng forstå, ikke alt kan kjøpes på Rema.. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.07.2013 21:26 Post subject: |
|
|
@haavarl
Eventuell kritikk rettet mot Hoftun m.t.p dette overgangsvinduet er bunnet i det faktum at vi nok en gang MÅ ut å handle midt i sesongen for å, omtrent kunne stille en konkuransedyktig 11er. Hoftun sitter faktisk med det privileget at han kan planlegge flere vindu frem i gangen. Et eksempel på hvordan han kunne gjort jobben sin enklere er å ha mer enn 1 spiss i stallen allerede i januar i år.
Men dette visste du vell.
Sarkastiske kommentarer med budskapet "Hoftun får skyld for alt, uansett" hadde vert mye morsommere og på spikern om ikke bevisene for hans inkompetanse var såppas overveldende. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 09.07.2013 21:31 Post subject: |
|
|
[/quote]
Plakaten på veggen bak viser at Hoftun har dobbel dekning i alle posisjoner unntatt VB og midtspiss. Han har faktisk trippel på høyre ving.. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 09.07.2013 21:36 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Vollrik wrote: | | Pussig hvordan Hoftun begynner å jobbe med dette problemet når vi står med myra til strupen, fremfor å forebygge det god tid i forveien. |
At det går an. Fantastisk.
Du tror helt seriøst at Hoftun, Perry & CO har startet med jobben inatt? |
Isåfall er det tidligere arbeidet av meget slett kvalitet. Vi har hatt syltynn stall et år nå, minst, og burde hatt en bredere stall for LENGE siden. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
trolle Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 09.07.2013 22:12 Post subject: |
|
|
Egen tråd er allerede startet på Gulbrandsen. Du var nokk i seineste laget der dessverre  _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
| Back to top |
|
 |
|