| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Lillestrøm? |
| Örlund |
|
91% |
[ 117 ] |
| Gamboa |
|
0% |
[ 1 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 1 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mikkelsen |
|
2% |
[ 3 ] |
| Chibuike |
|
2% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 128 |
|
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 08.07.2013 21:53 Post subject: |
|
|
Joda,men med innsats så blir det mye bedre bevegelser..og spilestilen her krever bevegelser,som er vanskelig og forsvare seg mot.
Noe sånt så vi ikke i en kamp i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 08.07.2013 22:00 Post subject: |
|
|
| Ja, det kan være riktig. Stilen krever innsats. Jeg så ikke kampen i går, men leste at indreløperne så forvirrede ut. Planløst på den siste tredjedelen begynner jo for alvor å bli vår fanesang. Merkelig likevel om spillerne skal bli så forvirrede og usikre uten en viss aggressivitet, at bunnivået blir SÅ lavt! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.07.2013 10:31 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | | Faktisk synes jeg at Janne Jønsson gjorde det like bra som det Perry har vist. |
Er enig her. Syns også laget spilte både hakket bedre og hakket mer underholdende fotball under Janne Jönsson, enn hva laget har prestert under Perry så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 09.07.2013 11:01 Post subject: |
|
|
Etter Viking-kampen tenkte jeg det samme. Men så dobbeltsjekket jeg ved å se litt på kamper og klipp fra JJ-perioden som ligger ute på youtube. Og da spilte vi virkelig verre enn vi gjør idag. Det er helt utrolig å tenke på hvor lenge vi holdt ut med ham som trener.
I tillegg kan man jo kikke litt på intervjuene hans etter kampene. Trenger vel bare å se ett intervju, da de aller fleste er ganske like.
Jeg er meget glad den perioden er over! |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 09.07.2013 12:32 Post subject: |
|
|
JJ-tiden var vederstyggelig. Da vurderte jeg å ikke se kamper fordi det ikke var et glippe med godt spill noensinne. Det eneste bra jeg kan huske av rbk da var mot Aalesund. Spesielt stusselig var det på Lerkendal.
Jeg hadde min første tur på Lerkendal i fjor mot Haugesund. Det var 70 utrolig stusselige minutter hvor vi ble tråkket i filler før det var enkelte hendelser som resulterte i en målmessig overbevisende 5-2 seier. Prestasjonsmessig var jeg så lei meg for at rbk var i ferd med å ødelegge bursdagen min. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 09.07.2013 13:08 Post subject: |
|
|
Rosenborg hadde flere gode kamper under Jønsson: 7-0 hjemme mot Odd, 0-6 borte mot Sarpsborg, 2-5 borte mot Lillestrøm, 5-2 hjemme mot FKH, 2-1 hjemme mot Legia, 3-1 hjemme mot Brann, 1-4 borte mot Viking, 3-0 hjemme mot Vålerenga, 3-1 hjemme mot Molde, 3-0 hjemme mot Aalesund etc. Det var bare det at vi hadde dobbelt så mange begredelige kamper.
Det er også vanskelig å klandre Jønsson for hans første vår når Erik Hoftun hadde gitt han den svakeste stallen i Rosenborgs moderne historie, og deretter var det store utskiftninger i spillerstallen konstant.
Jeg ser flere av de problemene som herjet under Jønsson eksistere fortsatt, kanskje Hoftun ikke har vært en frelser likevel? Mikkelsen er for meg Moldskred 2 så langt, og det finnes spillere i Adecco og 2-divisjon som er bedre avsluttere en Nicki Bille. Bille passer også best som en av to spisser i 4-4-2.
Synes det er rart hvordan flere av Mikkelsens tilhengere gang på gang sier at vi må gi ham tid, samtidlig som at det påstås at vi ikke kan bruke tid på å få spillt in Chibuike, hvor potensialet er 3 ganger så stort. Men, men, skal roe meg ned før folk drar politisk korrekt kortet. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 09.07.2013 13:14 Post subject: |
|
|
Hjeeeelp! Steng tråden før flere rømlinger fra sinnsykehuset begynner å nevne at vi var bedre under jønsson! Det går et kaldt gufs nedover ryggen min når jeg leser sånt. Hvor kort hukommelse går det an å ha??
Ja, vi sliter spillemessig nå, men det er ikke mer en 3 kamper siden vi leverte den beste kampen på 3 år. (Godset) |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 09.07.2013 13:37 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Rosenborg hadde flere gode kamper under Jønsson: 7-0 hjemme mot Odd, 0-6 borte mot Sarpsborg, 2-5 borte mot Lillestrøm, 5-2 hjemme mot FKH, 2-1 hjemme mot Legia, 3-1 hjemme mot Brann, 1-4 borte mot Viking, 3-0 hjemme mot Vålerenga, 3-1 hjemme mot Molde, 3-0 hjemme mot Aalesund etc. Det var bare det at vi hadde dobbelt så mange begredelige kamper. |
De to første du nevner var mot bunnlag hvor spillet ikke skulle tilsi så store sifre i det hele tatt. Rosenborg hadde vel strengt tatt like mange sjanser som mål i begge de kampene, men greit, de kan gå ned som bra kamper på sifferbasis. 2-5 borte mot Lillestrøm husker jeg godt. Det var ingen godt spilt kamp. Vi led hele første omgang SKIKKELIG, før Moldskred puttet to (en av de en mektig fin lobb over keeper) og vi stakk av med seieren. Ikke en velspilt kamp, men forsåvidt en god andreomgang. 5-2 mot FKH har jeg allerede lagt ut om. Mot Legia var vi ekstremt heldige på bakgrunn av en herlig volley fra Mix. Det var et skudd på vei inn ved stolperoten fra Legia-spilleren som hadde sendt oss ut hadde ikke Reginiussen ligget skadet og fått den i beinet. 3-1 hjemme mot Brann var ikke noen stor kamp det heller, men greit fortjent vunnet. 1-4 borte mot Viking var jo en 1-1 kamp som alle trodde skulle ebbe ut helt til Perlemålet fra Chibbe og straffe(?) fra Dockal punkterte Viking og ga Rade et gratis mål på slutten takket være elendig forsvarspill. 3-0 hjemme mot Vålerenga husker jeg faktisk ikke:/ 3-1 hjemme mot Molde, hvor vi ikke akkurat var desidert best. 2-1 ledelse etter handsscoring fra Wangberg og et taklemål fra Rade på et langt oppspill. 3-0 hjemme mot Ålesund har jeg gått innpå også, som den eneste virkelig gode kampen jeg kan huske at Rosenborg gjorde.
Osv osv osv.
I fjor og året før hadde vi ikke dårlige perioder, vi var stort sett det dårligste laget og scorte på enkeltmannsprestasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 09.07.2013 14:24 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | Vollrik wrote: | | Rosenborg hadde flere gode kamper under Jønsson: 7-0 hjemme mot Odd, 0-6 borte mot Sarpsborg, [...] |
De to første du nevner var mot bunnlag hvor spillet ikke skulle tilsi så store sifre i det hele tatt. Rosenborg hadde vel strengt tatt like mange sjanser som mål i begge de kampene, men greit, de kan gå ned som bra kamper på sifferbasis. |
Enig. Å dra frem de to kampene som eksempler på gode fotballkamper under JJ er håpløst. Husker de som de kjedeligste målkalasene jeg har sett... |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
|