English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Lillestrøm?
Örlund
91%
 91%  [ 117 ]
Gamboa
0%
 0%  [ 1 ]
Strandberg
0%
 0%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Mikkelsen
2%
 2%  [ 3 ]
Chibuike
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 128

Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 20:49    Post subject: Reply with quote

Seieren gledet selv om den føles ufortjent. Årets RBK-lag er det svakeste på lenge og det samme kan vel sies om trenerteamet. Fy skam seg til hele gjengen Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Syns mange er litt vel negative til Bille her i dag. Han var etter min mening den brikken som gjorde at laget fungerte i det hele tatt i de første 20-25 minuttene av kampen. Det ble mange lange og vanskelige pasninger og Bille kjempet til seg disse gang etter gang. Når han da står alene der oppe blir det jo ofte at man sender tilbake til midtbanen eller mister ballen i manko på bedre alternativ.

Etter Bille dro ut mistet vi ballen omtrent 3 sekunder etter utspill gang på gang på gang, i tillegg til at Bille var god til å presse hvor Chibbe stort sett lot LSK gjøre som de ville inntil han selv fikk ballen i beina.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 20:52    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Kjernen tapte for Kanari også, ifølge cmore. Ser ut som både spillere, trenere og publikum må gå i seg selv!

Glem det. Jeg satt nærmere kanarifansen og de ble overdøvd stort sett hele kampen gjennom. Kjernen var langt ifra på topp, men de var i en annen liga enn spillerne og trenere, for å si det mildt.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 07.07.2013 20:53    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Vel, jeg er ikke en af dem. Helt enig i at seriøse vurderinger om PJH's kompetence først bør komme fra næste sæson, jeg kørte samme linje med JJ og PJH skal få samme chance. Men det undskylder ikke så kummerlige forestillinger som vi så i dag, hvor vi bliver fuldstændig overkørt på hjemmebane af et bundlag. Jeg synes vi har set forsvindende få tendenser til godt angrebsspil denne sæson, bortset fra et par hæderlige undtagelser, men vi får se hvad der sker i løbet af sæsonen. Indtil videre er jeg jeg i hvert fald langt fra imponeret.

Joda, jeg vil ikke kalle LSK et bunnlag, de er mye bedre enn det tabellen viser. Problemet til LSK har vel hele tiden vært å skore mål. Skjønner hva du mener Harald, de første 20 er godkjent idag, da så vertfall jeg 2-4 ganger der det var flere bevegelser samtidig ellers er jeg helt enig med deg at det var håpløst, selv om jeg fornøyd med 3 poeng på en dårlig dag RBK
hello
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 20:54    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Syns mange er litt vel negative til Bille her i dag. Han var etter min mening den brikken som gjorde at laget fungerte i det hele tatt i de første 20-25 minuttene av kampen.

Jeg synes han var rævva. Teknikk fra helvete, gjør feilvalg hele tiden og misser ballen i alt for enkle situasjoner.

Jeg tror Søderlund kommer til å danke han ut fra midtspiss-plassen og han etterhvert blir den som skyves ut på kanten.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Kommer hjem fra kamp og ser at den negativiteten jeg sitter igjen med etter kampen er behørig beskrevet her, så da drar jeg fram det positive:

1. Chibuike viste fremgang, spesielt den lille tiden han fikk spille på vingen. Synes han plasserte seg mye bedre enn tidligere da, og at han kan holde på ballen.

2. Ørlund må jo ha trent noe vanvittig mens han var ute. Kjempegod! Et forbilde for spillere som Dockal og Chibuike i hvordan håndtere å bli tatt ut av laget.

3. Perrys uttak av Ørlund. Han har fulgt med han på trening, og turte å sette han inn, selv om Lunna på ingen måte hadde spilt seg ut.

4. Micke Jensen er en fighter og lagspiller, og det viser han spesielt i kaoset på slutten.

5. Vi tok tre vanvittig viktige poeng på en ræva- dag. Det er slike ting som kjennetegner seriemestere Very Happy
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 20:58    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Seieren gledet selv om den føles ufortjent. Årets RBK-lag er det svakeste på lenge og det samme kan vel sies om trenerteamet. Fy skam seg til hele gjengen Mad

Tja... du skal vel ikke gå lengre tilbake enn til i fjor for å finne et svakere lag... så den påstanden blir i overkant historieløs.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.07.2013 21:03    Post subject: Reply with quote

Børs:

Ørlund 9 - Fantastisk kamp. Redder absolutt alt.

Gamboa 2 - Total katastrofe i pasningsspillet. Slet tidvis mot Fofana. Ikke et eneste konstruktivt bidrag fremover.
Strandberg 4 - Spiller på kanten, og det er store hull i forsvaret i dag.
Reginiussen 4 - Se Strandberg.
Dorsin 3 - Brukt som rundingsbøye av Fofana ved en anledning i 2. omgang. Bedre enn Gamboa med ball, men langt i fra konstruktiv.

Jensen 6 - Løper, vil vinne, gjør en innsats. OK med ball. En duo med han og Svensson blir for lite kreativ.
Selnæs 3 - I dag går ting litt i sirup, dessverre.
Svensson 4 - Ikke helt venn med ballen og får ikke til stort. Totalt usynlig som kant.

Chibuike 7 - Tre gode pasninger til Bille tidlig. Skaper stor sjanse for seg selv da han drar seg fri. Scorer. VÃ¥r eneste skapende kraft.
Nicki Bille 6 - Tar initiativ i bakrom og mellomrom. Tilgjengelig og aktiv. Veldig synd at han må ut.
Mikkelsen 3 - God bevegelse tidlig da han kommer alene med keeper. Ellers er det mest mislykkede forsøk på 1 touch, dessverre.

Dockal 2 - Godt innlegg til Chibuike ved målet. Forutenom det er dette en katastrofal forestilling av tsjekkeren. Rett og slett elendig.

Last edited by SunsetSalami on 23.01.2014 16:28; edited 3 times in total
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 21:07    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
josinho wrote:

Tja... du skal vel ikke gå lengre tilbake enn til i fjor for å finne et svakere lag... så den påstanden blir i overkant historieløs.

Uenig. I fjor var Molde gode og delvis også Godset, i år er det INGEN gode lag i TL. RBK sine prestasjoner på tabell og i kamper må sees i lys av dette. I år har de spilt et par-tre gode kamper, i fjor var det noen flere på denne tiden.

RBK 2013: E-L-E-N-D-I-G
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.07.2013 21:56    Post subject: Reply with quote

Skjönner ikke hvorfor folk er overkasket over at rbk spilte elendig. Er det hallelujastemningen fra 2-1 seieren over et irsk lag som henger i?
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Hjelde wrote:
josinho wrote:

Uenig. I fjor var Molde gode og delvis også Godset, i år er det INGEN gode lag i TL. RBK sine prestasjoner på tabell og i kamper må sees i lys av dette. I år har de spilt et par-tre gode kamper, i fjor var det noen flere på denne tiden.

RBK 2013: E-L-E-N-D-I-G

Greit at du syntes vi var dårlige i dag men på hvilket grunnlag mener du at vår tabellplassering er et resultat av at de andre lagene er svakere i år. Tåpelig å slenge ut slike påstander uten å begrunne dem.

Etter min mening har vi summa summaru vært bedre de 15 første kampene i år enn i fjord.Begrunnelse:

1. Kontringer har vært fantastisk morsomme å se på. Virker som om spillerne har fått banket inn at de skal storme fremover.

2. Tidvis har vi sett innøvde kombinasjoner som har ført til mål (skal man tro spillerne selv, hva de har sagt i intervjuer etc.)

3. Interessen rundt klubben har økt, større publikumsoppmøte hittil enn i fjord. Hva tror du er grunnen? Dårligere spill enn under JJ? Virker ulogisk.

Skjønner at det er trist at vi ikke spiller slik som i glansdagene, er forsåvidt helt enig i det. Men, de to siste årene har vært latterlig patetiske fra Rosenborg, og syntes vi har tatt store steg allerede nå.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 23:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Gamboa 2 - Total katastrofe i pasningsspillet. Slet tidvis mot Fofana. Ikke et eneste konstruktivt bidrag fremover.

Du gikk før kampen var slutt eller? Rufsete i pasningsspillet var han. Og han bommet litt mot Fofana noen ganger, men hadde stort sett kontroll på han. Men han hadde flere gode løp, og toppet det med kontringen på slutten hvor det virkelig burde ha blitt mål.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.07.2013 23:28    Post subject: Reply with quote

Glemte bidraget mot slutten, beklager det. Mulig han må opp til 3. Jeg synes han virket mer rufsete 1v1 def enn vanlig.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.07.2013 23:35    Post subject: Reply with quote

Ikke noe stor kamp av Gamboa, men at han var vår dårligste er jeg ikke enig i.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 07.07.2013 23:41    Post subject: Reply with quote

Horribel børs av TV2 iallefall, ingen under 5, dockal fikk blandt annet 6!!!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.07.2013 23:50    Post subject: Reply with quote

Ræven wrote:
Særlig lenger unna røttene enn RBK har vært de to siste seriekampene er det vanskelig å komme.

Tommel'n opp! Innertier.
gisp!
Legende

PostPosted: 07.07.2013 23:59    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
TILBAKE TIL RØTTENE! RBK

Cornerne til RBK i sluttminuttene illustrerer hvordan disse viktige røttene oppfattes av PJH.
Vi sto med seks mann på egen halvdel, hvorav fire stoppere, når vi hadde muligheten til å skape kampens første store målsjanse for Rosenborg. Forsvare seg til en heldig, tilfeldig 1-0 seier hjemme mot et elendig LSK-lag er ikke bare en dårlig dag, men resultat av en dårlig plan.
Under det som burde vært pari, men det kan oppfattes som godkjent i Perrys nytale av røttene.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.07.2013 00:03    Post subject: Reply with quote

Et par banebrytende observasjoner fra Lerkendal:
- Kjedelig kamp.
- Planløst og trangt spill.
- Gamboa er totalt ute av form.
- Chibuike er overraskende nok ikke verdensklasse.
- Selnæs var dårlig.
- Alle var dårlig.
- Fint vær.
- Keeper er god og redder dagen.
- Utrolig heldig seier.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Det var en ræva dag, men du flytter ikke opp fullt av folk på cornere på 1-0 like før slutt uansett.

Regner man med målet har vel RBK fire store målsjanser, Mikkelsen sin, Svensson sin og da Chibuike var litt for sein og Mikkelsen det samme litt lenger bak i feltet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 08.07.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Glemte bidraget mot slutten, beklager det. Mulig han må opp til 3. Jeg synes han virket mer rufsete 1v1 def enn vanlig.

I dag var Gamboa så søt at selv Haglund måtte kjenne etter. Selvsagt skal han opp på tre.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 08.07.2013 00:06    Post subject: Reply with quote

Koteng har vist seg som en handlingensmann tidligere, derfor sitter jeg med et snev av håp om at han etter dagens fadese tar affære og lar Hoftun gå. Hvor skal han gå? hjem eller? spiller ingen rolle hvor, bare han har seg til helvete vekk fra SD kontoret. Nok er nok.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.07.2013 00:16    Post subject: Reply with quote

Skuffende å se oss bli redusert til en desperat suppe av rådløse defensive spillere på hjemmebane mot bunnlaget Lillestrøm foran 15.000 tilskuere.

Det som irriterer meg mest, og egentlig har gjort store deler av året, er aggressiviteten og presset på ballfører. Perry sier før dagens kamp at vi skal ha høyt press, og det holder vi vel i omtrent sju minutter. Etter dette er det helt håpløst. Gang på gang ser jeg vår førsteforsvarer står i "sumo-stilling" flere meter foran LSK-spilleren med ball, som får god tid til å vurdere og sikte, og dette er godt inne på egen banehalvdel. Vi vinner omtrent ikke én jævla andreball, og så godt som alle klareringer i forsvar havner i LSK-bein. I dag er presset vårt ikke-eksisterende etter 10 minutter av kampen.

En av de viktigste suksesskriteriene i våre beste kamper i år er nettopp dette, og bør være en av hovedfokusene fra trenerteamet. Både mot Brann, Sogndal og Godset overkjørte vi motstander ved å ikke gi dem tid og rom med ball. I skremmende mange av de andre kampene blir vi løpende i mellom, svikter i ballgjenvinning, evner ikke å stresse ballfører, og plukker ikke opp løp. En svært god Örlund, en uheldig Origii og et LSK som (som vanlig) er vaksinert mot scoringer gjør at vi ikke går på et fortjent to-tre måls tap i dag.

Det er ikke ofte jeg sitter igjen forbanna etter å ha slått LSK, og for meg er det et skummelt signal. Som knerten sier må det offensive spillet begynne å sitte veldig snart, og vi må begynne å få en viss stabilitet i prestasjonene. Jeg vil faktisk ikke ta gull på denne måten.
gisp!
Legende

PostPosted: 08.07.2013 00:18    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Kommer hjem fra kamp og ser at den negativiteten jeg sitter igjen med etter kampen er behørig beskrevet her, så da drar jeg fram det positive:

1. Chibuike viste fremgang, spesielt den lille tiden han fikk spille på vingen. Synes han plasserte seg mye bedre enn tidligere da, og at han kan holde på ballen.

2. Ørlund må jo ha trent noe vanvittig mens han var ute. Kjempegod! Et forbilde for spillere som Dockal og Chibuike i hvordan håndtere å bli tatt ut av laget.

3. Perrys uttak av Ørlund. Han har fulgt med han på trening, og turte å sette han inn, selv om Lunna på ingen måte hadde spilt seg ut.

4. Micke Jensen er en fighter og lagspiller, og det viser han spesielt i kaoset på slutten.

5. Vi tok tre vanvittig viktige poeng på en ræva- dag. Det er slike ting som kjennetegner seriemestere Very Happy

Etter at jeg kom hjem og ble ferdig med legging av barn, har jeg lest hvert eneste innlegg som har kommet i denne tråden og i mange andre under kampen. Da jeg kom til Hjelde sitt følte jeg litt på det at man i en sådan stund lettere kan komme til å trekke frem negative enn positive ting, så Tommel'n opp! for å se lyset fra den lille ildflua mot den mørke, store natthimmelen.

Trekker også frem at Mike Jensen blant mye annet la et innlegg i kveld, men ingen var foran boksen, så han løp inn og tok imot innlegget sitt selv. Stå-på-vilje.
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.07.2013 00:20    Post subject: Reply with quote

Synes Knerten treffer helt perfecto med sin børs untatt på Dockal.

Borek var dårlig i dag, med det var alle. De yderst få gangene han fikk ballen var han konstruktiv. God til å slå pasning i riktig rom og til riktig tid.
Så er det klart at mannen ikke er noe dribblevin, det ser vi i dag, men hvilke valg har man når du bare har Mike Jensen som løper som en gud mens resten har null bevegelse? A) Gi ballen til Chibbe å håpe at han tryller
B) slå langt i bakrom C)Gå selv D) Gi ballen til LSK da de uansett vil få den om 4.2 sekunder uansett.

JEg var VELDIG Imponert av Ørlund i dag og av Mike Jensen.
I tillegg synes jeg Chibuike viser hvorfor vi trenger ham og at Mikkelsen bekrefter at han har 0 selvtillit og at front 3 fremover blir;

Bille - Søder - Chibuike

Er overbevist om at vi kjøpte Søder for å bruke ham som spiss og at Perry over tid har sett at Bille hører hjemme i en annen posisjon.

4-4-2 Med Bille -Bakenga, DET hadde vært noe (JJ come homeee plz xD)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 08.07.2013 00:51    Post subject: Reply with quote

Så ut som vi spilte mot Metalist Kharkiv eller Leverkusen. Utrolig feigt av Perry å gjøre de byttene ja, men han var nødt til det... Vil helst ha bort Bille fra RBK, oppskrytt spiller. Både skuddene hans og headingene har ikke nok kraft og god plassering. Vi trenger også en ny ving, ikke sikkert Helland vil gjøre det bra.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb