English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Diskerud
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.06.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Han er sær og snål, og jeg liker det slik. Og når man er sær og snål er det ikke nødvendigvis alt som kommer like heldig ut. Fremdeles godt på pluss-siden i min bok!
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

Mix er en herlig skrue. Han trenger ikke å gå i en debatt med en random AP mann, som vil bruke utspillet til å skaffe sosialistene flere stemmer.

Jeg respekterer valget om å spille for USA, hadde jaggu gjort det samme om jeg kunne.

Mix har helt rett i at alt som ikke er A4, får problemer i Norge, mens USA dyrker individet.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 22:40    Post subject: Reply with quote

AP-Raymond er ikke noen random AP-politiker, tvert i mot. Kjør en google på ham viss du ikke vet bedre.

Ellers; folk som ikke er A4 i USA havner på gata i mye større grad enn i Norge, relativt sett. Dobbelmoralistiske USA er ikke akkurat de som best dyrker anderledeshet og likeverd med rettigheter og støtte. Friheten i USA er koblet rett opp i mot en stat som gir blaffen i enkeltindividet. Mao en sosialdarwinistisk kultur. Forresten er det vel fascister som dyrker den retningen...

Mix bør ta seg noen år på NTNU(Dragvoll) etter BI-studiene Wink
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Mix er en herlig skrue. Han trenger ikke å gå i en debatt med en random AP mann, som vil bruke utspillet til å skaffe sosialistene flere stemmer.

Jeg respekterer valget om å spille for USA, hadde jaggu gjort det samme om jeg kunne.

Mix har helt rett i at alt som ikke er A4, får problemer i Norge, mens USA dyrker individet.

Tror det ikke er mange som ikke respekterer det valget. Har du statsborgerskap i USA? Hvis ikke, jeg ville valgt Spania. Ellers formulerer Josinho seg meget godt. Dette A4 begrepet er utdatert, og rett og slett vrøvl. Kan du beskrive en typisk familie? Og, hva er typisk A4 i dagens samfunn?

Zeman
Back to top
Hagi
Junior

PostPosted: 29.06.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:

Gadd du i det hele tatt sjekke hva denne "Randome AP mannen" sa angående utspillet til MIX?

Glad Raymond satte fyren kraftig på plass. Utspillene til Mix er tvers gjennom pinlige og lite gjennomtenkte. SÅÅÅ lyst å framstå reflektert og intellektuell men med en gang han fikk et motsvar ble det "ingen kommentar". Syltynn toro-suppe.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:17    Post subject: Reply with quote

Den første som nevner jantelov skal tvinges til å se alle Moldekampene i opptak i halvfart.

Jeg liker Mix, men her er han på nord-Europas tynneste is. Dette kan han tydeligvis lite om. USA er bra for de som lykkes og har ressurser, men du får i stor grad greie deg selv. Antar at det også er noe av grunnen til at mange idretter er gjennomsyret av doping.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.06.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Det høres brutalt ut det systemet de har i USA ja, men flere hundre millioner amerikanere ville dødd for å få beholde det slik. De synes det norske velferdssystemet er helt absurd og borderline deres aller største fiende - kommunisme.

De er vel verdens beste idrettsland, nettopp pga dyrking av individer og tidlig spissing av talenter. Man kan like det eller ikke, men det funker for dem.

Dopingproblem har de så absolutt, men jeg ser ikke helt hva Mix skal gjøre med det. Det er vel ingen av de som har dopet seg der borte som har den ringeste aning om hvem Diskerud er for noe, så de kunne vel ikke brydd seg mindre om han står opp for saken der borte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ræven
Rutinert

PostPosted: 29.06.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Diskerud kan umulig være riktig rett. Blir sikkert en god tilvekst til familiebedriften når karrieren er over.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:37    Post subject: Reply with quote

Verdens beste idrettsland?
Amerikanerne er kun best i de idrettene som så godt som ingen andre nasjoner driver med.
Etter at de sluttet å dope seg på friidrettsbanen har de ikke vært best der, relativt sett suger de i fotball og i mange andre idretter.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:40    Post subject: Reply with quote

Hedon
Quote:
De er vel verdens beste idrettsland, nettopp pga dyrking av individer og tidlig spissing av talenter. Man kan like det eller ikke, men det funker for dem.

Det samme kunne sies om Sovjet også, og hva med Kina? Det kan hende antallet, og vektleggingen av den kulturelle dominansen er sterkere enn selve dyktigheten av håndverket de leverer. Under sin tid uttalte Mao at Kina ikke fryktet atomkrig ettersom det altid ville være en kineser som kom krabbenes opp fra et hull i bakken. Disse nasjonene har råd til å brenne ut de store massene for å få fram enkeltindividet, men vi har verken det kulturelle hegemoniet eller de store massene.

Det har også kommet frem at mange av disse heltene har vært innblandet i systematisk doping, og dette ofte i et ledd av denne kulturelle krigføringen. Individet har ikke vært mye verdt, men har vært forsøkskaniner.

Zeman
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.06.2013 23:40    Post subject: Reply with quote

Synd at Raymond Johansen var den som frontet kritikken mot uttalelsene fra Mix. Om jeg skal velge side mellom en kanskje litt livsuerfaren og smalt reflektert ung gutt og en veteranopportunist, velger jeg den jeg tror har mest etisk oppdrift til å stige fra nivået man er på.
Escudos
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det høres brutalt ut det systemet de har i USA ja, men flere hundre millioner amerikanere ville dødd for å få beholde det slik. De synes det norske velferdssystemet er helt absurd og borderline deres aller største fiende - kommunisme.

Dopingproblem har de så absolutt, men jeg ser ikke helt hva Mix skal gjøre med det. Det er vel ingen av de som har dopet seg der borte som har den ringeste aning om hvem Diskerud er for noe, så de kunne vel ikke brydd seg mindre om han står opp for saken der borte.

Kan nok stemme at mange har en drøm om å oppleve den amerikanske drømmen, og derfor liker det amerikanske systemet. Men snakket du med amerikanere og forteller om det norske velferdssystemet, om gratis helsestell og gratis utdanning, er det ikke få som synes det høres helt greit ut. NB. Som Mix trekker jeg meg fra all diskusjon om dette fremover.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.06.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Amerikanerne er kun best i de idrettene som så godt som ingen andre nasjoner driver med.

Hvilket land kan man ikke si det samme om, egentlig?

USA har en bredde som ingen andre matcher. De er eller har vært dominerende i de fleste verdensidretter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vet nok om Raymond Johansen til å vite at han var sportslig leder i VIF senest i 2009 og at han er en SV avhopper. Men dette er ikke et fora for å spre sitt politiske standpunkt, ferdig snakka om det.

At den jevne nordmann skal kunne forstå amerikansk mentalitet, er sikkert mye forlangt. Men her på nisseberget vil vi gjerne bli forstått av amerikanere.

Jeg legger ballen død for min del, jeg vil heller ikke gå inn i en politisk diskusjon på et sådan fora.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:45    Post subject: Reply with quote

Enig med Spartacus. Man bør ikke bli best for enhver pris. Moral og etikk setter noen grenser.

Angående deg gisp; vil du rent prinsippielt støtte en som er ung og dom, enn en som er gammel og lærd, i en sak? Jeg tolker din uttalelse som om at du mener omtrent det, eller har jeg misforstått deg?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Pokie wrote:

USA har en bredde som ingen andre matcher. De er eller har vært dominerende i de fleste verdensidretter.

De er best i sommer -OL, ja og i noen egne obskure idretter som baseball og am fotball. Men de er heldivis små i herrefotball og.... langrenn og skotthyll Smile
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 29.06.2013 23:57    Post subject: Reply with quote

Du virker radikal josinho.

Hvem vant VM lagsprint for kvinner i VM 2013? Trekker den frem, siden det ikke er en random idrett for oss nordmenn!
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 30.06.2013 00:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Pokie wrote:

Hva er en verdensidrett? Fotball åpenbart, men Usa dominerer ikke akkurat og bortsettt fra 2-3 asiatiske land, er resten elendig. I de fleste idretter er det store regionale forskjeller. Friidrett er en verdensidrett, men ingen hvite omtrent gjør det bra i sprint. Afrikanerne er overlegne i alt fra 800 meter, østblokken i kast, i hoppøvelsene er det grei spredning. Idretter som bordtennis og badminton er store i Asia, men USA er jo ikke gode. Svømming er mange land, men de nevn en god svømmer som ikke er hvit, eller fra Kina eller Japan.

Kanskje er rett og slett boksing den idretten med best geografisk spredning, og hvor folk fra alle jordens kontinent er gode.

USA er overlegen i medaljekampen i sommer OL, men tar man vekk svømming, med ufattelig mange medaljer jevner det seg kraftig ut.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 30.06.2013 00:01    Post subject: Reply with quote

USA er små i langrenn, Konrad. (jeg hadde ikke glemt Kikkan når jeg skrev forrige innlegg) Vi er små i am fotball til tross for Stenerud.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.06.2013 00:09    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
At den jevne nordmann skal kunne forstå amerikansk mentalitet, er sikkert mye forlangt. Men her på nisseberget vil vi gjerne bli forstått av amerikanere.

Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.06.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

Josinho: Da har du nok misforstått meg.
Jeg var selv kritisk til Mix' uttalelser (forrige side?) og tror han kunne hatt godt utbytte av å "ta noen år på Dragvoll" som du foreskriver.
Hadde valget stått mellom ung og dum og gammel og lærd hadde det vært enkelt. Smile
Poenget mitt, som kanskje ikke kom så klinkende klart frem, var at en som bare har lest, opplevd eller reflektert for lite har lettere for å få min sympati (og hjelp) enn en som er belest, erfaren og opportunist. Det har ikke noe med Raymond Johansens partitilhørighet å gjøre, men med det karaktertrekket som så alt for mange yrkespolitikere lever etter.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.06.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

En fotballspiller viser et snev av evne til selvstendig tenkning og blir slaktet. Hva skjer egentlig? Greit nok at noen av synspunktene kanskje er litt kontroversielle, men bedre det, enn å bare ha spillere som lever i sin fotballboble og gir faen i alt annet? Og det er klart det satses alt for lite på individet i norsk idrett.

Ned i barne- og ungdomsfotballen tenkes det i stor grad utelukkende på lagets beste, ikke på den enkelte utøvers utvikling - og dette hemmer norsk talentutvikling. Og vi vet jo alle at enkelte uttak er hårreisende og bærer preg av at en gutteklubb har tatt ut på andre kritierer enn hvem som faktisk er best.

Overskrifta "Sammenligner norsk idrett med en fasciststat" er jo helt på jorde. Det eneste han har sagt er vel at en av MÅTENE Norge tar ut utøvere på MINNER om noe som enkelte fascistland gjorde. Ikke akkurat det samme... Personlig synes jeg det er helt greit at vi har en spiller som evner å tenke litt selvstendig og gjøre slike valg.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 30.06.2013 11:45    Post subject: Reply with quote

Knerten: +1
Hjelde
Veteran

PostPosted: 30.06.2013 11:55    Post subject: Reply with quote

Men Knerten, skal en fotballspiller virkelig fritas å måtte stå for sitt syn, motargumentasjon og delta i en debatt, fordi han har vært så flink å mene noe i det hele tatt? Helt enig med deg i at fotballspillere, i Eggens ånd, burde engasjert seg mye mer for relevante spørsmål som beveger seg rundt dem, men de blir jo ikke fullverdige og seriøse aktører i dette, hvis man bare skal la være å komme med motargument og ikke forvente at de kan målbære sitt syn i etterkant.

Jeg er dypt uenig i Mix, men reagerer aller mest på at han går ut så hardt til en av landets største avisredaksjoner, og ikke stiller til debatt i etterkant.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 30.06.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Mix må nok forvente å stå for det han har sagt, ja, særlig nå i valgkampsesongen hvor skadedyrene (jeg har komplett politikerforakt over hele spekteret, dette gjelder ikke kun AP) hopper på enhver mulighet til å hore til seg noen flere velgere.

Når det er sagt så synes jeg det er veldig positivt at noen tør å snakke imot de vedtatte sannhetene om at vi gjør alt riktig her i landet. Nei, USA er ikke perfekt. Men det er ikke Norge heller, og holdningen om at vi må sable ned alle som våger å mene noe i den retningen er en god del av årsaken til nevnte politikerforakt, ihvertfall for min del.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 103, 104, 105  Next
Page 65 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb