View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 29.06.2013 07:43 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er utrolig gøy å være på Lerkendal om dagen! Mye folk, mye mer inspirerende fotball leveres, engasjement... Dette toppet seg med den fantastiske opplevelsen mot godset! Storband og fantastisk stemning.
Det jeg dog savner er sanger til/om de forskjellige spillerene. I allefall noen! At Roar hadde sin egen sang var fryktelig naturlig, og jeg mener det er flere nå også som kunne fått egen sang. Bille ville elsket det, Jonas har fortjent det, osv osv.. Tore kanskje...?
Når man ser hvordan tribunetrykket faktisk er med på å inspirere spillerne, tror jeg at slike sanger kan være med å øke trivsel og tilhørighet til spillerne.
Hva tror dere? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 29.06.2013 08:22 Post subject: |
|
|
Jeg er enig. Synes flere av spillerne burde hedres med egen sang.
Synes i tillegg til de du nevner også Dorsin er en kandiat. Selv om meningene om han er mange er det ingen tvil om at han bør krediteres for lang og tro tjeneste ovenfor klubben.
Når det kommer til sang til Nicki så fikk vel Statsgaard tidvis sunget Bjelleklangs "Gud, hvor du er deilig" til seg. Hadde vel vært mulig at en av våre danske venner kunne arvet denne. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.06.2013 12:29 Post subject: |
|
|
everlong wrote: |
Synes i tillegg til de du nevner også Dorsin er en kandiat. Selv om meningene om han er mange er det ingen tvil om at han bør krediteres for lang og tro tjeneste ovenfor klubben.
. |
Det er vel nettopp her det er delte meninger. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 29.06.2013 12:45 Post subject: |
|
|
Regnet med noen nesten ville kommentere det, jeg ser ikke på det lille eventyret han hadde i Cluj som noe stort svik. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.06.2013 12:59 Post subject: |
|
|
Vedr. forespørsel om spillersanger:
Nei.
Mvh Forsangergruppa. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 29.06.2013 14:01 Post subject: |
|
|
Kan dere utdype hvorfor? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 29.06.2013 14:21 Post subject: |
|
|
Manglende kreativitet. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.06.2013 15:10 Post subject: |
|
|
everlong wrote: | Kan dere utdype hvorfor? |
Svart på mange ganger før. Kort oppsummert:
Vi synger for laget og klubben. Ikke for spillerne. I en æra hvor spillerne er her i noen uker før de haster videre til neste oppdrag og ikke har flere minner fra klubben enn lønnslipper, er det unaturlig med spillersanger.
En av de få som har vært her i mange år - Micke Dorsin - er en av få med egen sang.
Vår fokus vil alltid ligge på laget, klubben, historien og byen. Ikke på spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.06.2013 15:30 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Manglende kreativitet. |
En kan sikkert beskylde Kjernen og ØØ for mange ting, men manglende kreativitet er imo slettt ikke blant dem. |
|
Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 29.06.2013 17:05 Post subject: |
|
|
Sett fra utsiden synes jeg absolutt man kan kritisere Kjernen for manglende kreativitet.
Når det gjelder sanger til enkeltspillere synes jeg ikke man skal kaste sanger etter spillere. Her er jeg enig med Eru, man må virkelig fortjene en sang for å få den. (Ref Strand). Her synes jeg også Dorsin er i samme kategori, og slik jeg har forstått det har han fått en egen sang. (Uten at jeg har noe minne om å ha hørt den )
Når det gjelder kritikk av Kjernen og ØØ vil jeg først si at jeg synes de gjør en god jobb. (Men det bør være lov å komme med kritikk uten å bli kappet hode av.) Denne sesongen synes jeg det har vært et mye bedre trykk fra ØØ enn det har vært de siste sesongene. Det har nok også sammenhenge med at det virker til å være et større engasjement blant den jevne mann i gata.
Det som irriterer meg mest er at De mest "hard-core" (De som bestemmer hva slags sanger og tifoer som skal lages osv..) i kjernen virker til å stå frem på en ekskluderende måte med bastante meninger, når folk kommer med innspill. Dette er min oppfatning her fra forumet og det jeg har hørt ellers. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at "Vi vet best og dere andre trenger ikke komme med noe innspill, siden dere ikke forstår dynamikken og hvilke kanaler forslag skal gå i."
Det er meget mulig at dette ikke stemmer, men det er et inntrykk jeg og etter det jeg har hørt flere andre også sitter med. Selv om dette ikke stemmer så er det likevel et problem, fordi det skapes et inntrykk av at folk ikke får bidra. Derfor synes jeg de som "representerer" disse gruppene utad bør være bevisste sine handlinger, både her på forumet og ellers.
Når det gjelder sangene som synges synes jeg det har bedret seg de siste årene. Men meg med flere sitter med et inntrykk av at en del av sangene er noe begravelsepreget og monotone. Personlig synes jeg den "lokomotiv-sangen" er et friskt pust. Mye av dette har nok med hvordan toneleie i den trønderske dialekten er. Men det burde være mulig å finne en sangbar melodi og tekst med noe innhold.
Det vil alltid være en balansegang mellom innhold i tekstene og det å holde trykke oppe.
Til slutt vil jeg legge til at jeg er meget imponert over jobben Kjernen gjør og jeg har ved flere anledninger vurdert å melde meg inn, men det er mulig det skjer etterhvert(Har flere venner i kjernen som har spurt meg). Uansett vil jeg utfordre kjernen til å lage flere tribunesanger som har potensiale til å bli mer enn sanger som bare synges på ØØ. Altså sanger som ikke synges monotont og tekster som har innhold.  |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.06.2013 17:40 Post subject: |
|
|
Tivutan wrote: |
Det som irriterer meg mest er at De mest "hard-core" (De som bestemmer hva slags sanger og tifoer som skal lages osv..) i kjernen virker til å stå frem på en ekskluderende måte med bastante meninger, når folk kommer med innspill. Dette er min oppfatning her fra forumet og det jeg har hørt ellers. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at "Vi vet best og dere andre trenger ikke komme med noe innspill, siden dere ikke forstår dynamikken og hvilke kanaler forslag skal gå i." |
Det er veldig enkelt oppsummert. Skal du komme med forslag og innspill og forvente å bli tatt seriøst, må du ha vist at du kan bidra.
Når vi gir inntrykk av at vi vet best, så er det fordi vi gjør nettopp det. Vi har holdt på med dette siden 1996 og har gjort alle feilene og lært av dem. Vi vet hva som funker, hva som ikke funker. Vi er ikke lukket for endring og utvikling (det er en gigantisk forskjell på kulturen i Kjernen i dag og den i 96), men den må skje styrt og naturlig. Det vil ikke skje av at outsidere og nykommere fremmer kritikk. Særlig ikke om den kommer usaklig, eller om forslagene som kommer er de vi har hørt hundre gange før. Og begrunnet avvist 100 ganger førr.
Dorsin har hatt sin egen sang i mange år. Selv før han stakk til Cluj. Det er kanskje ikke verdens mest unike sang, men han får hyllest. Når han fortjener det.
Videre. Jeg vet ikke hva slags respons du tror du skal få når du kommer med det samme snikksnakket som Enga- og Brann-fans gjerne kommer med: "begravelsesstemning", "Monoton". Det viser om liten innsikt i hva som faktisk synges på tribunen. Kanskje du bare ikke følger med?
For rett nok så er det noen melodier som går i moll, men det er først og fremst veldig mye forskjellig på Lerkendal. noen typiske evighetssanger - inspirert fra Syd- og Øst-Europa, noen trønderske varianter, noen som faller mer i den "engelske" supporterkategorien.
Hvis du hadde lagt ned timer tilsvarende i snitt 25% stilling hver eneste uke i 17 år på å bygge tribunelivet på Lerkendal fra 30 raringer på en betongflekk til opptil 2500 i en massiv sving, så hadde nok du også følt litt eierskap og vært lite åpen for forslag fra utenforstående.
Den eneste måten å påvirke Kjernen på er å bidra selv. Dra på dugnader, bidra sosialt, synge høyt og mye, piske, flagge, dra på bortetur. Det er sikkert arrogant, men vi som har gitt så mye av oss selv i så mange år, er berettiget til en viss porsjon arroganse.
Du er forøvrig hjertelig velkommen til Kjernen-tribunen så lenge du synger. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 29.06.2013 18:11 Post subject: |
|
|
Det som irriterer meg mest er at De mest "hard-core" (De som bestemmer hva slags sanger og tifoer som skal lages osv..) i kjernen virker til å stå frem på en ekskluderende måte med bastante meninger, når folk kommer med innspill. Dette er min oppfatning her fra forumet og det jeg har hørt ellers. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at "Vi vet best og dere andre trenger ikke komme med noe innspill, siden dere ikke forstår dynamikken og hvilke kanaler forslag skal gå i."
|
det er ingenting som gleder mer enn om folk har lyst til å bidra til å få bedre tribune.
Men da er man faktisk nødt til å bidra å. De holder ikke å sende en epost om at ''hei, kan vi itj syng den joffasangen mot brann da?'' og bli mistfornøyd når man ikke gjør det. Enkleste måten å bli en av de som bidrar er å møte opp på dugnader. Men da må man jo faktisk gjøre noe også, og det er vel ikke alle like ivrige på. bedre å sitte utenfra og kritisere over noe man anser som en sannhet og ting man har hørt.
Å bruke energi på å lage sanger til spillere som forsvinner etter 11 mnd er energi man kan bruke på andre ting. Å mene at nicki bille fortjener sang nå er jo bare galskap. fyren har rundt 15 kamper for oss!
Dorsin har vel ikke egen sang, men mer et rop.
så møt opp på dugnader, møter man opp og er aktiv der er veien veldig kort til å bli delaktig på skjulte forum hvor tifoer og sanger diskuteres.
at man som kan oppleves på 'eksluderende' når man møtes på øvre øst kan jeg forstå på en måte, iallefall vet jeg at jeg som har vært forsanger siden 2002 kan oppleves som det da jeg ikke er så ivrig å høre på alt fra hvorfor man måtte amputere benet sitt, til hva jeg synes om at rønning spiller, til hvorfor vi ikke kan synge sie gubba sin ene sang som hadde passa til den og den kampen. At man innimellom alle disse rare henvendelsene kan føle å ikke få den responses man helt ser for seg kan jeg forstå.
Så kom på dugnad, der er det bedre tid til å prate også.
Når det er sagt, så er det alltid nye folk innom på dugnader, for noen passer det ikke for, mens andre er med på det de kan og det har i de siste årene vært flere av de aktive her på forumet innom på forumet, og flere er med jevnlig. |
|
Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 29.06.2013 18:52 Post subject: |
|
|
Eru wrote: |
Skal du komme med forslag og innspill og forvente å bli tatt seriøst, må du ha vist at du kan bidra. |
Dette synes jeg er et helt horribelt utsagn!
Det finnes mange som av ulike grunner ikke har mulighet til å stå sammen med Kjernen og synge, eller eventuelt være med å lage tifoer. At de skal bli ekskludert fra å komme med gode forslag av den grunn underbygger bare mitt inntrykk. Kjernen burde være glad for alle innspill og ønske alle insspill velkommen. Om forslagene blir gjennomført er en helt annen sak, men man burde ønske alle innspill og forslag velkommen!
Videre. Jeg vet ikke hva slags respons du tror du skal få når du kommer med det samme snikksnakket som Enga- og Brann-fans gjerne kommer med: "begravelsesstemning", "Monoton". Det viser om liten innsikt i hva som faktisk synges på tribunen. Kanskje du bare ikke følger med? |
Jeg har absolutt ikke lite innsikt i hva som synges på tribunen! (Det er lov å være uenig uten at en av parten liksom skal være totalt inkompetent) Jeg forventer heller ikke noen spesiell respons. Jeg påpeker bare inntrykket jeg med flere sitter med.
Jeg kommer ikke med kritikk av Kjernen for å sværte det som blir gjort. Det er rett og slett for å fortelle hvordan det ses på utenfra. Det er viktig å være ydmyk i forhold til at den store skare av RBK-fans ikke er medlem av Kjernen.
Hvis du hadde lagt ned timer tilsvarende i snitt 25% stilling hver eneste uke i 17 år på å bygge tribunelivet på Lerkendal fra 30 raringer på en betongflekk til opptil 2500 i en massiv sving, så hadde nok du også følt litt eierskap og vært lite åpen for forslag fra utenforstående.
|
Da er nok vi veldig forskjellige som personer. Slike holdninger gjør at jeg får mer lyst til å lage en ny supporter-forening enn å bli med i den eksisterende. (Satt på spissen.)
Som jeg har sakt tidligere er jeg meget imponert over den jobben Kjernen gjør og har stor respekt for de som bidrar. Men folk skal ikke "straffes" for at de ikke har hatt muligheten til å bidra i 17 år sånn som deg.
Den eneste måten å påvirke Kjernen på er å bidra selv. Dra på dugnader, bidra sosialt, synge høyt og mye, piske, flagge, dra på bortetur. Det er sikkert arrogant, men vi som har gitt så mye av oss selv i så mange år, er berettiget til en viss porsjon arroganse.
|
Jeg er på mange måter enig med deg, men samtidig skaper dette inntrykk av en lukket gruppe som ikke ønsker innspill og bidrag med mindre man har vært en del av "gjengen" en stund. Det er mange av oss som er langt over gjennomsnittet engasjert i RBK som meget mulig har gode forslag til forbedringer.
Du er forøvrig hjertelig velkommen til Kjernen-tribunen så lenge du synger. |
Det er notert! Etter flere år andre steder på Lerkendal kommer jeg nok til å ta turen til Kjernen etterhvert. Skal bare prøve å få med meg noen kompiser først. Har jo som sakt en del der fra før. Men vil gjerne ta med flere som ikke har stått der før, når jeg først tar turen.
@Shadwell
Det er godt å høre at bidrag ønskes!
Som sakt så er ikke min kritikk ment for å sværte Kjernen. Det er rett og slett for å fortelle hvordan Kjernen oppfattes utenfra. Noe jeg synes burde være meget relevant informasjon for de som lever og ånder for Kjernen.
Jeg vet ikke hvordan andre har kommet med forslag tidligere men det er klart at det å sende en e-post (ref ditt eksempel) og forvente forandringer høres bare helt håpløst ut. Men jeg er overbevist om jeg ville hatt en mye lettere jobb med å overtale kompiser til å bli med på ØØ, dugnader osv, hvis Kjernen utad blir oppfattet som åpen og inkluderende.
Som nevnt tidligere er jeg helt på linje med dere når det gjelder sanger til enkeltspillere.
Til slutt vil jeg nok en gang si at jeg ikke har noen personlig agenda av å snakke ned Kjernen, men jeg synes Kjernen burde være åpne for kritikk uten å gå i total forsvarsstilling.  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.06.2013 19:01 Post subject: |
|
|
Tivutan wrote: | Slike holdninger gjør at jeg får mer lyst til å lage en ny supporter-forening enn å bli med i den eksisterende. |
Om en skal samle sammen en stor gjeng med folk som ikke har mulighet til å bidra med å dra på bortekamper, hjemmekamper, tifolaging etc. så blir det en rimelig trist og ikke-eksisterende supporterforening. hehe Men dere kan jo sikkert være en slags web-basert supporterforening da, som samles i en facebookgruppe e.l. hehe |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.06.2013 19:04 Post subject: |
|
|
Tivutan wrote: | Det er viktig å være ydmyk i forhold til at den store skare av RBK-fans ikke er medlem av Kjernen. |
Synes du har en mildt sagt merkelig holdning og sier mye rart, men du tar kaka når du sier at de som er mest aktive på tribunefronten i Trondheim skal være ydmyke i forhold til de som ikke er medlem eller deltar. Det er vel strengt talt de (du) som burde være litt mer ydmyke i forhold til de som faktisk bruker uendelig mange timer og kroner på dette, år etter år. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 29.06.2013 19:11 Post subject: |
|
|
Vil også si at Kjernen er svært åpen og inkluderende. Så lenge du bidrar med stemmen din på Øvre Øst kan du starte en samtale med nesten hvem som helst. Alle på Øvre Øst er der de er av samme grunn, forhåpentligvis. Har dratt på Øvre Øst alene uten at det har vært noe problem, en jo skal uansett ikke sitte i 90 minutter og stappe i seg pølse og klage på regjeringen. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.06.2013 19:22 Post subject: |
|
|
Dette synes jeg er et helt horribelt utsagn!
Det finnes mange som av ulike grunner ikke har mulighet til å stå sammen med Kjernen og synge, eller eventuelt være med å lage tifoer. At de skal bli ekskludert fra å komme med gode forslag av den grunn underbygger bare mitt inntrykk. Kjernen burde være glad for alle innspill og ønske alle insspill velkommen. Om forslagene blir gjennomført er en helt annen sak, men man burde ønske alle innspill og forslag velkommen! |
Nei, Det må man selvsagt ikke. Det meste som kommer er slitsomt, masete, surmaget og noe en har hørt hundre ganger før.
Det er veldig enkelt: OM du ikke bidrar er du fortsatt meningsberettiget, men din mening vil ikke bli tatt på alvor. Det er så enkelt. Så får du heller kalle det horribelt.
Du legger feil premisser til grunn for ditt inntrykk. Kjernen er inkluderende fordi det er plass til alle. Det er ikke ekskluderende at folk som ikke ønsker å bidra blir tatt med på diskusjon. Det er helt logisk.
Jeg har absolutt ikke lite innsikt i hva som synges på tribunen! (Det er lov å være uenig uten at en av parten liksom skal være totalt inkompetent) Jeg forventer heller ikke noen spesiell respons. Jeg påpeker bare inntrykket jeg med flere sitter med. |
Dette blir bare vås. Du kan ikke forsvare utsagnet ditt, fordi det er positivt feil. Det er ikke noe enig eller uenig, fordi beskrivelsen du gir objektivt sett ikke passer med majoriten av sangene som synges. Hvis det ER ditt inntrykk tyder det altså på at du ikke har fått med deg hva som synges.
Quote: | Jeg kommer ikke med kritikk av Kjernen for å sværte det som blir gjort. Det er rett og slett for å fortelle hvordan det ses på utenfra. Det er viktig å være ydmyk i forhold til at den store skare av RBK-fans ikke er medlem av Kjernen.
|
Det er på ingen måte viktig.Fordi en som sitter på Adidas ikke på noen måte skal ha innvirkning på hva som synges på kjernens tribune. Igjen. Vi bruker utrolig mye tid på dette, og må prioritere hva vi kan bruke tid på. Forslag fra randoms er ikke blant dem.
Det er klart vi jobber med hvordan vi oppfattes utenfra, men det er sekundært. Vi jobber for best mulig støtte til laget på kampdag. Og selv om vi alltid er ute etter å forbedre og utvikle oss, så har vi som har vært med i mange år en veldig god idé om hvordan det kan, bør og skal løses.
Quote: |
Da er nok vi veldig forskjellige som personer. Slike holdninger gjør at jeg får mer lyst til å lage en ny supporter-forening enn å bli med i den eksisterende. (Satt på spissen.)
Som jeg har sakt tidligere er jeg meget imponert over den jobben Kjernen gjør og har stor respekt for de som bidrar. Men folk skal ikke "straffes" for at de ikke har hatt muligheten til å bidra i 17 år sånn som deg.
|
Det er ikke snakk om å straffes. Som i alle organisasjoner er det veldig enkelt: Den som bidrar får innflytelse, den som ikke kan plages til å bidra får ingen. Det er slik overalt. Alle som bidrar har familie, jobb, øvrige interesser som de prioriterer vekk.
Jeg er på mange måter enig med deg, men samtidig skaper dette inntrykk av en lukket gruppe som ikke ønsker innspill og bidrag med mindre man har vært en del av "gjengen" en stund. Det er mange av oss som er langt over gjennomsnittet engasjert i RBK som meget mulig har gode forslag til forbedringer. |
Da har du oppfattet inntrykket helt riktig. Det er umulig å komme med relevante forslag uten å selv ha deltatt. Tro meg vi har fått så mange forslag utenfra at vi vet hva vi snakker om.
Quote: | Det er notert! Etter flere år andre steder på Lerkendal kommer jeg nok til å ta turen til Kjernen etterhvert. Skal bare prøve å få med meg noen kompiser først. Har jo som sakt en del der fra før. Men vil gjerne ta med flere som ikke har stått der før, når jeg først tar turen.
|
Kom på en dugnad før den første kampen, så har du plutselig en hel gjeng kompiser å gå på kamp med. Men det er selvsagt kjempebra om du tar med folk. |
|
Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 29.06.2013 19:34 Post subject: |
|
|
@Miami
Jeg sa, satt på spissen. Det er dermed ikke aktuelt. Men det finnes klubber med 2 eller flere supporterforeninger så alt er mulig.
@Hedon
Hvor sier jeg at jeg ikke har respekt/er ydmyk overfor de som legger ned mye arbeid? Jeg har sakt at jeg er imponert og har respekt for de som bidrar. Men det gjør ikke at jeg ikke kan mene at ydmykhet burde gå den andre veien også. Her er det et stort potensiale når det gjelder rekruttering.
Jeg tror rett og slett du har misforstått. Som nevnt tidligere er det ikke meningen å snakke ned Kjernen sitt arbeid. Jeg forteller bare hvordan det oppfattes fra den andre siden. Noe jeg synes burde være relevant informasjon for Kjernen.
@Ivar
Jeg er enig i at det å være på ØØ er inkluderende. Det er ikke det jeg mener. Jeg mener man burde ta imot og være åpne for forslag på en bedre måte.
Jeg har aldri selv tatt kontakt for å få gjennomført en sang eller lignende. Så jeg skriver ikke dette i frustrasjon over at "min" sang ikke blir sunget.
Jeg skriver dette rett og slett fordi det er en oppfatning jeg har fått gjennom flere år og en oppfatning flere har.
Nok en gang:
Jeg er imponert over jobben Kjernen gjør og har respekt for de som bruker tid på dette. jeg synes også trykket har vært bedre i år enn på lenge.
Jeg er også fullstendig klar over at man kan møte opp å bidra på dugnader, ØØ, borteturer osv..
Men jeg skriver dette fordi jeg tror Kjernen vil være tjent med mer åpenhet.
Som nevnt tidligere kan det hende at Kjernen er mer åpen enn jeg har fått inntrykk av, men siden det er flere som har samme oppfatning som meg så velger jeg å tro at det er noe i det.
Dermed ønsker jeg rett og slett at de som "representerer" de aktuelle gruppene er bevisst sine handlinger her på forumet og ellers hvor de måtte befinne seg.
Jeg personlig har ikke blitt avvist på noen som helst måte, men jeg har har inntrykk av at det finnes en ekskluderende holdning.
Derfor ønsker jeg rett og slett å gjøre Kjernen bevisst på dette. Hvis Kjernen ikke var klar over at noen oppfattet de slik fra utsiden. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.06.2013 19:40 Post subject: |
|
|
Tivutan wrote: | @Miami
Jeg sa, satt på spissen. Det er dermed ikke aktuelt. Men det finnes klubber med 2 eller flere supporterforeninger så alt er mulig.
|
Ja det er ikke noe problem med flere supporterforeninger. Poenget mitt var at en supporterforening for og av folk som IKKE har tid til å bidra med aktiviteter er ganske komisk.  |
|
Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 29.06.2013 19:43 Post subject: |
|
|
@Eru
Hvordan er det at jeg med flere har et inntrykk av at en del av sangene er monotone et tegn på at jeg ikke vet hva som synges?
Jeg kan nok en gang fortelle deg at jeg har kontroll på hva som synges.
Jeg er enig i mye av det dere skriver og forstår deres ståsted.
Jeg føler på mange måter at jeg kjemper en tapt sak her. Det eneste jeg ønsker er å gi et innblikk i hvordan Kjernen oppfattes utenfra. Noe som har stor betydning for rekrutteringen. Just saying. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 29.06.2013 19:57 Post subject: |
|
|
Tivutan wrote: | @Eru
Hvordan er det at jeg med flere har et inntrykk av at en del av sangene er monotone et tegn på at jeg ikke vet hva som synges?
Jeg kan nok en gang fortelle deg at jeg har kontroll på hva som synges.
|
Dak kan jeg bare konkludere med at du er umusikalsk
Jeg føler på mange måter at jeg kjemper en tapt sak her. Det eneste jeg ønsker er å gi et innblikk i hvordan Kjernen oppfattes utenfra. Noe som har stor betydning for rekrutteringen. Just saying.[/quote]
Jeg skjønner det, men vi har veldig god kontroll på hvordan vi oppfattes, og vet godt at mange ikke liker oss. Det lever vi fint med.
Det har betydning for rekrutteringen, men vi ønsker ikke nødvendigvis å rekruttere flest mulig. Vi kan med små grep bevege oss mot å bli Klanen. Altså massevis av medlemmer, men 3-400 som står og synger, mens resten står som saltstøtter. Det ønsker ikke.
Å bli "for" inkluderende og "for alle" vil føre til at det blir lavere konsentrasjon av folk som faktisk synger alt de makter. Og da blir stemningen dårligere. |
|
Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 29.06.2013 20:16 Post subject: |
|
|
Vel, umusikalsk er jeg ikke. Vi er nok rett og slett uenige her.
Jeg mener det finnes en middelvei her. Det er fult mulig å få med flere folk som er engasjert, som både hopper og synger hvis man bli oppfattet på en litt annen måte.
Men det er i grunnen sunt at vi er uenige, det viser at vi er engasjert i klubben.  |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 29.06.2013 20:32 Post subject: |
|
|
Som mangeårig anonym rbkweb-leser og sesongkortholder vil jeg til Tivutan sitt forsvar si at det er flere av oss som ikke står på øvre øst som synes en del sanger er mer eller mindre stemningsdrepere. Som Tivutan, kjenner jeg flere som føler det slik.
På tribunen min er det lite lyd og liv, det går stort sett i klapping og kauking og en og annen som slenger seg på noen sanger nå og da.
Jeg tør påstå at det som er av engasjement har en sammenheng med hva ØØ synger. Engasjementet synker ofte merkbart når Kjernen drar i gang de minst "positive" sangene. Etter noen litt friskere sanger er folk med igjen.
Så lenge spillerne ikke føler det på samme måte, er det jo ikke noe problem. Personlig hadde jeg nok foretrukket å hørt noe mer energisk og positivt, men det er nå meg og hva jeg liker å høre på når jeg trener.
En fotballkamp blir også noe helt annet enn trening.
Uansett er det Kjernen som sørger for brorparten av stemningen på Lerkendal, og de må få synge akkurat det de vil, med den melodien de vil. Uten at vi andre blander oss.
Last edited by jubajuba on 29.06.2013 20:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 29.06.2013 20:34 Post subject: |
|
|
Synes Tivutan kommer med en del reelle poenger her og bør ikke "slaktes" for det. Kjenner selv mange som følger RBK tett som sitter med mye av samme inntrykk som nevnes. Virker også som angrep er det beste forsvar for mange i kjernen når saker diskuteres her inne. En slik tilnærming bekrefter jo bare mye av det Tivutan skulle frem til i det første innlegget. |
|
Back to top |
|
 |
Tivutan Junior
|
Posted: 29.06.2013 20:38 Post subject: |
|
|
Takk Jubajuba, jeg vet at det er flere som har samme inntrykk, men godt å høre at jeg ikke er alene her på RBK-web.
jubajuba wrote: |
Uansett er det Kjernen som sørger for brorparten av stemningen på Lerkendal, og de må få synge akkurat det de vil, med den melodien de vil. Uten at vi andre blander oss. |
Helt enig, men vi andre burde få si vår mening uten å bli kappet hode av.  |
|
Back to top |
|
 |
|