View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Iversen Senior
|
Posted: 22.05.2004 14:07 Post subject: |
|
|
kan vell diskutere.. han bytter jo på plassene hele tia.. ingen er vell helt trygge på sin jobb på laget.. syns rbk ikke får til det de va gode på før, komme seg rundt på kantene, komme i god fart i angrep (ved en kontring), de syke gjennombruddspasningene med brattbakk som målscorer..  _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.05.2004 08:15 Post subject: |
|
|
rog wrote: | Det irriterer meg voldsomt at dårlige prestasjoner blir blåst vekk med et smil |
Jeg synes det er fint jeg. For mange, mange år siden var jeg av din oppfatning, men... jeg husker at gamle Eggen gjorde mye av det samme. NAE var ofte misfornøyd i media når laget vant, da var det mest å sette fingrene på; mens når laget tapte syntes han at det var mye bra.
Husker du ikke 2002-sesongen? Den elendige starten? Og hvordan Eggen opptrådte i media? Har aldri sett ham så rolig og avmålt, der var det mye godord og lite kritikk, selv da vi lå 10 poeng bak Lyn om sommeren.
Slik får spillerne mer ro og bedre selvtillit, og det vil bidra til å forbedre prestasjonene også.
Det kan heller ropes og kjeftes på trening.
"Mini! Din forbainnja lille gnom! NO SPRENG DU!!!" |
|
Back to top |
|
 |
Impulse. Junior
|
Posted: 26.05.2004 16:27 Post subject: |
|
|
Ordner seg alltid  |
|
Back to top |
|
 |
2.az Junior

|
Posted: 26.05.2004 17:45 Post subject: |
|
|
Ola er den riktige mannen for jobben!
I mine øyne er det bare 3 mann som er kvalifisert til å trene jobben. Det er Ola By, Nils Arne og Knut Torbjørn!! Når Nils har lagt opp og Knut Torbjørn ikke vil forlate Fredrikstad, så er det "bare" Ola igjen.
Selv om Ola ikke har vært hovedtrener for noe lag ennå, så har han vært i klubben såpass lenge, og kjenner den godt nok til å lede det til suksess.
At Rosenborg startet dårlig er ikke noe nytt. Alltid vært sånn... Alltid vært oppstyr rundt det og, men ekstra mye i år, siden det er Olas første som hovedtrener.
Ta det med ro. Rosenborg vinner i år også! _________________ Mitt hjerte er i svart og hvitt |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 26.05.2004 18:35 Post subject: re: 'startet daarlig' |
|
|
RBK startet ikke daarlig. De rundspilte Benfica. I februar.
Naar man prikker inn formen i februar, er den ikke paa topp i mai. Naar skal det enkle faktum anerkjennes?
Ola var i storm over ti aar siden som syndebukk. Han sto rakrygget da, og han vil staa rakrygget naa. Saa bare glem denne diskusjonen! _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 26.05.2004 19:50 Post subject: |
|
|
LA OLA BY RISE FÅ BLI!!! Mange lag blir bare dårlige av å bytte treneren hele tiden..se på real madrid..de sparker treneren etter hver sesong, selv om de kanksje har verdens beste spillere...de har blitt dårligere og dårligere for hver sesong.
Rosenborg har norges beste spillere, og i løpet av de siste årene har rosenborg bare hatt to NYE trenere..sollied og hareide. by rise har erfaring med gutta fra før, og veit hva de står for. Han er trønder selv, og da blir det noe med at vi har fra en trener fra vårt distrikt, noe jeg mener er viktig! rosenborg har ærlig talt ikke hatt en så dårlig sesongstart.. og nå er vi på vei opp, til 13 på rad . (Hareide var i grunn det han også (selv om han er fra molde ), selv om han hadde vært ute i noen år. Samma det..)
GO RISE!!! |
|
Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 31.05.2004 22:22 Post subject: |
|
|
Eller må Ola gå? Etter Sogndal-kampen i dag, så e æ i tvil! Han har rett i at spilleran ikke gjør jobben sin, men ka gjør han? Han står og ser på at Solli igjen og igjen slår dårlige farlige pasninger, Storflor gjør knapt et dugg.. Etter at Ola By tok over har vi jo ALDRI kommet til dødlinja og fått innlegg foran mål! Det er jo da Karadas og F.Johnsen er farlige, få Enerly inn på laget for f! |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 31.05.2004 22:31 Post subject: |
|
|
snart må Rosenborg få øyan opp.. se på spillet til Rosenborg, det er ikke til å kjenne igjen.. greit RBK har mange av de samme spillerne, som bør klare å spille likens som ifjor, men ser man fremmover er det ikke aktuelt og forsette me Ola By Rise som trener.. Men for min del skal dere bare ha han så lenge dere vil!  _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
Gaute Senior

|
Posted: 31.05.2004 22:37 Post subject: |
|
|
By Rise må diskuteres..
Men hvem skal ta over, eventuelt? |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 31.05.2004 22:38 Post subject: |
|
|
kan jo sette opp ett ny Emne om Hvem som bør ta over  _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
Perfekt Junior
|
Posted: 31.05.2004 22:42 Post subject: |
|
|
Gaute wrote: | By Rise må diskuteres..
Tviler på at noen kommer til å ta over med det første. Rbk (les: Bratseth) sin filosofi er jo ikke akkurat å kaste treneren når laget møter motgang. Stikkordet er: kontinuitet. _________________ Ola kan bli i RBK så lenge han vil for min del, hehehehe....  |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 31.05.2004 22:49 Post subject: |
|
|
Gaute wrote: | By Rise må diskuteres..
Knut Torbjørn Eggen eller Ivan Morten Nordmark..! evnt Per Matias Høgmo (men ikke fan heller!) _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 31.05.2004 23:41 Post subject: |
|
|
SJERPINGS GUTTA!! Ro ned... dette gjør bare jobben verre for ola, at vi allerede skal begynne diskusjonen om hans fremtid. La han få tid, og ha tru på han.
Står vi alle sammlet i motgangen så kan INGENTING knuse oss... derimot dersom vi splittes og ikke står sammen så vil småstein slå oss fra hverandre. Hundre små stein som kastes på en mur kan ikke ødelegge den. En stor derimot, vil gå knuse den i fillebiter!
STÃ… PÃ… GUTTA!!  |
|
Back to top |
|
 |
Luringen Junior
|
Posted: 01.06.2004 00:06 Post subject: |
|
|
Jeg mener egentlig at Ola By aldri burde blitt hovedtrener, han er for lojal.
Er ikke helt sikker på om alle veteran spillerne ser på han som sjef heller, når de har spilt med han på nitti-tallet.
K.T Eggen er den fødte RBK trener. |
|
Back to top |
|
 |
congo Junior
|
Posted: 01.06.2004 01:58 Post subject: Fotballens urkraft.. |
|
|
jeg fikk tårer i øynene av den dokumentaren..særlig etter nettopp å ha sett Sogndal utspille et RBK lag som totalt har glemt hva ordet SAMHANDLING betyr..
Bestefar...kom tilbake!!
 |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 01.06.2004 08:36 Post subject: |
|
|
olaola80 wrote: | Etter at Ola By tok over har vi jo ALDRI kommet til dødlinja og fått innlegg foran mål! Det er jo da Karadas og F.Johnsen er farlige. |
Her er du inne på noe.
olaola80 wrote: | få Enerly inn på laget for f! |
Har tidligere argumentert om at vi bør benytte Enerly. Etter min mening er han en av norges 3-4 beste kantspillere.
Argumentet mot å bruke ham har vært at han ønsker seg hjem etter denne sesongen. Kan vel ikke si at akkurat det er så pussig ettersom han aldri får spille...
I går klarte derimot By Rise kunststykket ved å bruke en angrepsrekke bestående av Brattbakk, Karadas og Frode Johnsen på slutten av kampen. Dette fører til et stasjonært og forutsigbart angrepsspill hvor samtlige trekker inn i midten. For meg er det totalt ubegripelig at By Rise gang etter gang prøver denne formasjonen, spesielt når man har en spiller som Enerly sittende på benken. |
|
Back to top |
|
 |
rog Junior
|
Posted: 01.06.2004 12:55 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: |
Husker du ikke 2002-sesongen? Den elendige starten? Og hvordan Eggen opptrådte i media? Har aldri sett ham så rolig og avmålt, der var det mye godord og lite kritikk, selv da vi lå 10 poeng bak Lyn om sommeren.
Slik får spillerne mer ro og bedre selvtillit, og det vil bidra til å forbedre prestasjonene også
|
Veldig viktig det du sier om å unngå å skape krisestemning, men det jeg savner er vinnerinnstillingen. Mulig jeg lider av litt Alzheimer, men syns at vinnerviljen var der i 2002 og at spillet ikke ga uttelling. Kan ikke forlange mer enn at spillerne yter det de kan, men det er nettopp det.
Kanskje det viktigste i debatten om spillekjøp og trenerskifte er akkurat det å vise at de måles etter prestasjoner og resultater. Derfor kan det være positivt med en anelse usikkerhet og uro.
Men for all del, krise er ingen tjent med.
Jeg mener resultatsvikten sitter i hodet på spillerne, og det er ledelsen sitt ansvar å få ut. Ingen tviler vel på at mannskapet i dag er godt nok til å vinne serien elegant, vi har minst like sterk stall som noen gang mener jeg. Samkjøring, motivasjon og taktikk er lederansvar. Enkelt sagt, men dog så komplisert. |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 01.06.2004 19:41 Post subject: |
|
|
såg den Nils Arne Eggen dokumentarer å bynnte og savne det gamle Rosenborg, som eie STORlagan i CL..
Da må RBK ansette en mangaer me litt visjona kordan Rosenborg skal spille _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 01.06.2004 19:48 Post subject: |
|
|
Så den jeg også!
Ola By bør få være sesongen ut uansett.
Så får det vurderes da om han er den treneren Rosenborg trenger i årene fremover!
Jeg er dessuten helt sikker på at RBK kommer til å kvalifisere seg til CL i år og vi da igjen får oppleve litt fotball historie  |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 01.06.2004 19:53 Post subject: |
|
|
Toom wrote: | Jeg er dessuten helt sikker på at RBK kommer til å kvalifisere seg til CL i år og vi da igjen får oppleve litt fotball historie  |
Mener du virkelig at RBK har noe å gjøre i CL til høsten?
Hvis spillet ikke forbedrer seg radikalt, og vi ikke får noen merkbare forsterkninger i angrepet, håper jeg nesten at vi ikke kommer til gruppespillet i CL, hvor vi vil bli latterliggjort så det holder. |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 01.06.2004 20:10 Post subject: |
|
|
Ja, det mener jeg så absolutt!
De kommer til å finne formen før den tid, og med 2-3 forsterkninger i tillegg tror jeg vi kommer til å få se RBK i godt gammelt slag til høsten!
Så får vi se "om de blir latterligjort så det holder".  |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 01.06.2004 20:33 Post subject: |
|
|
alle snakke om den sesongen lyn leda med 10 poeng.. men så vet vi jo alle at LYN e et forbanna drittlag, uten profiler.. Men Lede Tromsø med 10 poeng, og 1/3 av sesongen igjen.. så kan det bli verre.. _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.06.2004 20:48 Post subject: |
|
|
Iversen wrote: | alle snakke om den sesongen lyn leda med 10 poeng.. men så vet vi jo alle at LYN e et forbanna drittlag, uten profiler.. |
Det var vel først og fremst trenerbyttene som ødela for Lyn i 2002.
Og de seks poengene vi er bak Tromsø kan vi hente inn på ei uke: Dersom Brann slår Tromsø i Bergen, noe som ikke bør være umulig, samt at vi slår Ham-Kam på søndag og Bodø/Glimt på onsdag, er vi plutselig à poeng (med én kamp mer spilt da...). |
|
Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 21.07.2014 14:30 Post subject: |
|
|
Ola burde vel være en som kan ta over på kort sikt!? _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
Back to top |
|
 |
|