English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.06.2013 13:15    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Tarik kun har scoret 1 mål mer enn Bille så syns jeg du fremstiller dette rimelig skevt. Han har ikke akkurat vært den kliniske avslutteren som har bøtta inn mål selv, han brenner like mange sjanser som Bille.

Men vi kan håpe at Søderlund kan være med å rydde plass for Bille og omvendt, for Tarik hjalp ikke akkurat Bille med noe særlig på topp.

Tynt med målscorere i TL i år, Bille er bare 1 unna toppscorerledelse foreløpig. Ellers kan en jo minne om at Prica vel gikk 10-15 kamper uten scoring i sin første sesong i Danmark, men avsluttet som toppscorer etter å ha bøtta inn mer enn ett mål i snitt siste 12 kampene. Vi får håpe at Bille øker scoringsfrekvensen sin utover høsten Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 13:22    Post subject: Reply with quote

Tarik har heller ikke vert spiss, men kant og dermed krever jeg ikke like mye mål fra han som fra en midtspiss hos RBK, laget som skaper mest av alle lag.
Tarik har skåret 6, og har mange assists. Har til tider vert et helt angrep på egenhånd og dermed bidratt sterkt til mange av poengene vi idag har.
Om du mener at det er en skjev fremstilling å stille spørsmålstegn til hvem som skal vinne kamper for oss uten Tarik foreslår jeg at du ser kampene våre i reprise. Tarik har vert vital for oss.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.06.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg trenger ikke se i reprise, jeg vil derimot få på plass poenget du nå selv skriver: Selv om en angrepsspiller ikke har scoret i bøtter og spann så kan han ha vært svært viktig.

Bille har scoret for lite, men i likhet med Tarik(ikke på lik linje, Tarik har vært outstanding) så har arbeidskapasiteten blant annet disse to har lagt ned vært blant hovedgrunnene til at vi har gjort det såpass godt som vi har.

Utover det så ønsker selvsagt alle seg en meget rask, meget sterk spiss osm bøtter inn mål, scorer på alle sjanser og legger ned veldig mye arbeid. Det er bare sjeldent man finner slike.

Prica blir gjerne brukt som et eksempel på en "garantist for 15+ mål pr sesong". Da er det viktig å tenke på at også han har hatt perioder hvor målene har uteblitt.

Jeg dømmer ikke Bille ned, for ferdighetene han viser frem tilsier at det kommer mål og at han er viktig for klubben.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 13:35    Post subject: Reply with quote

Da er spørsmålet mitt: hva har han vist som tilsier at målene kommer?

Dette tilsier for meg at de ikke gjør det:
- Ingen ro i avslutningsøyeblikk.
- Han ser ikke opp og orienterer seg før han skyter, dermed ender skuddene midt på mål.
- Han trekker oftere ut mot kanten enn rett på målet som en spiss skall. Selv etter at Perry har bedt han være mer "på mål".
- Han har historisk sett aldri vert en målskorer.

Som du sier - Tarik har vert outstanding. Og han har uten tvil vunnet opptil flere poeng på egenghånd. Skal vi ta gull i år må noen ta over for Tarik. Bille er ikke istand til det.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.06.2013 13:45    Post subject: Reply with quote

Jeg har tidligere kommet med mine tanker/forkaling på noe av dette før.

Bevegelsesmønsteret ut mot kant handler i stor grad om at kantspillerne våre ligger for dypt. Det er ingen andre enn Bille som kan ta ballene som blir skrået ut i rommene mot kantene, altså langballene fra forsvaret.

Gjentatte ganger kan man se Bille gjøre tegn med hendene om at han ønsker ballene sentralt, ikke ut mot kant.

Tarik har heller ikke vært flink til å være noen breddeholder eller gå i rommene på kant, han har fått en relativt fri rolle hvor han trekker mye inn sentralt. Når ingen tar oppgavene med å strekke forsvarsleddet så blir det vanskelig å gjøre noe i midten for Bille.

Avslutningene til Bille har vært veldig opp og ned, jeg syns det er positivt at han har evnen til å fyre av veldig hurtig i pressede situasjoner, det gjør at vi får avslutninger der andre roter det bort.

Det er derimot negativt at han ikke er mer "på" i feltet, jeg ønsker at samspillet mellom kanter og spiss skal være bedre. Innleggene kommer som oftest for sent i feltet, og ta trenger du en type som Iversen eller ligende hodestyrke for å score, det har ikke Bille.

Jeg tror målene kommer fordi Bille er teknisk god, han er sterk og hurtig og jobber hardt. Det tilsier mål i TL.

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 24.06.2013 13:46; edited 1 time in total
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 13:46    Post subject: Reply with quote

Det er ingenting som tilsier at han skal begynne å bøtte inn mål, verken historikk eller nåtid, men det er vanskelig å spå inn i fremtiden. Det at han bare har puttet i tre av 12 kamper er for svakt av en spiss, og argumenter om høy arbeidsmoral vekker ikke helt den store gleden hos meg. Samt, det skal sies at utenfor min boble vekker han begeistring, og at han uten tvil er en fotballspiller med god basisferdigheter. Når nå AS kommer til klubben håper jeg han skal være den mest sentrale, mens Bille som skjev spiss får kanalisert energien sin i mer konkrete arbeidsoppgaver.

Zeman
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 13:50    Post subject: Reply with quote

At det blir uttalt at Søderlund skal være innoverkant tyder på at Bille skal fortsette som midtspiss. Det bekymrer meg. Bille er ingen matchvinner.
Jeg vil at Søderlund skal rendyrkes som spiss. Bille som kant tror jeg ikke er opptimalt heller. Pål Andre Helland ser jeg heller tar kanten.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.06.2013 13:53    Post subject: Reply with quote

Søderlund er heller ingen målscorer etter din standard, og han er rent ferdighetsmessig en langt dårligere fotballspiller enn Bille. Han har vel 0 mål på 14 landslagskamper hittil, og hans totale målsnitt pr kamp i Tippeligaen er 0,34 mens Billes er 0,42 (tynt grunnlag selvsagt, men det er hva vi haer å forholde oss til).

Jeg skjønner derfor ikke hvorfor du mener Søderlund fortjener spissplassen foran Bille.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 13:57    Post subject: Reply with quote

Om Søderlund som midtspiss i RBK som skaper mye mer enn HFK flankert av 2 typiske vinger som forer han med innlegg fortsatt står med 0,34 i snitt er jeg helt enig i at heller ikke han er rett mann.
Nå er det slik at han er kjøpt for flere milioner. Han er spiss, noe han ikke har fått vert i HFK og har historisk sett skåret en del mål som spiss når han har fått være det, dermed mener jeg at han også skal få spille spiss hos oss på bekostning av Bille.

Mao - jeg tror Søderlund med riktige spillere rundt seg vil være en mye bedre match for RBK enn Bille med riktige spillere rundt seg.

Last edited by Montana on 24.06.2013 14:02; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.06.2013 14:02    Post subject: Reply with quote

Bille er også spiss, han er hentet inn som spiss og han er dyr i drift. Samme argumenter tilsier da at han også skal spille spiss.

Jeg tipper Søderlund og Bille kommer til å bytte posisjoner endel, og jeg tipper(:S) at vi kommer til å fremstå mye mer som et 4-4-2 lag enn 4-3-3. De får nok begge sjanser som midtspiss og skrå kant, så får vi se hvem som takler den "uvante" rollen best.

Uansett så er dette bare mer kritikk mot Erik Hoftun som presterer å selge en kantspiller og hente en tankspiss som erstatter. En tankspiss som har vært styggelendig som kantspiller i hele år og som flere ganger har uttalt at han ikke liker å spille kant. Flott Hoftun.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 14:05    Post subject: Reply with quote

Dermed er løsningen ifølge meg at Søderlund tar spissplassen og blir flankert av Helland/Chibuike/Mikkelsen/Moi.

Kan det hende at brakka faktisk har insett at Bille ikke er en 4-3-3 spiss og at de derfor hentet Søderlund?
Om planen er at Søderlund er en ren erstatter på ving for Tarik er det rett og slett håpløst.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 14:33    Post subject: Reply with quote

Søderlund var spiss i Haugesund i 2011 og 2012, med et målsnitt på 0.45 på de 2 sesongene (0.55 i 2011 og 0.34 i 2012). Det er først i år han har blitt flyttet ut på kanten.

Slik jeg ser det er Søderlund en bedre hodespiller, mens Bille er hurtigere og bedre teknisk. Med tanke på at vi spiller med innoverkanter mener jeg Bille er et bedre valg, fordi han har flere elementer å spille på. Hadde vi hatt klassiske ving-typer slik som f.eks Godset, kunne Søderlund vært et bedre valg med sin hodestyrke.

Chibuike ønsker seg bort og forsvinner høyst sannsynlig i sommer, så han er ikke noe alternativ lenger slik jeg ser det. Helland er pr. dato Hødd spiller, og har ennå tilgode å prestere på Tippeliganivå. Han må først bevise at han har noe å gjøre blant eliten i Tippeligaen før det skal være snakk om at han skyver folk ut av 11'eren vår.
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 24.06.2013 16:34    Post subject: Reply with quote

Hva med Søderlund sentralt og Bille på venstre?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 24.06.2013 17:21    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Hva med Søderlund sentralt og Bille på venstre?

skeiv 4-3-3?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2013 23:13    Post subject: Reply with quote

Om begge skal spille kan vi like godt kalle en spade for spade og spill 4-4-2. Om Søderlund ikke er tiltenkt spissplassen som 1./2. valg, har vi tabbet oss ut mtp den uttalte 4-3-3'en.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2013 01:28    Post subject: Reply with quote

I så fall feiende flott at vi har handlet mye indreløpere og kantspillere i det forrige vinduet, samtidig som de to kanskje mest reindyrka 4-4-2-spillerne er skremt bort grunnet manglende tillit.

Nei, jeg tro nok det blir skjev 4-3-3. Det har fungert før det. Isolert sett er jeg usikker på om Søderlund er god nok, det vil tiden vise, men formasjonsjusteringen er fullt mulig i praksis.
Montana
Veteran

PostPosted: 25.06.2013 08:54    Post subject: Reply with quote

Det gir bare så lite mening at det faktisk er den oppriktige planen. Skal du først svi av flere milioner på en innoverkant i 4-3-3 så henter du ikke en stor, tung, midtspiss som faktisk har klaget i media over å være og underprestert som kant. Jeg får det ikke til å stemme.
Enten har brakka en annen plan enn de utgir seg for å ha eller så er det..i mangel på andre ord, på tide at Hoftun går.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 25.06.2013 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok hovedsakelig søderlund er ment som midtspiss. Det er jo ingen hemmelighet at vi mangler backup på midstspiss-plass, da det hverken har fungert med Chibuike eller Tarik i rollen til Bille. Jeg tror argumentet om at man kan spille 4-3-3 skeivt er mer en sånn: "Med denne spilleren har vi ordnet en backup óg en alternativ spillestil om dette skulle være ønsket", ikke en "Bille og Søderlund skal til hver tid spille samtidig så nå må vi legge om hele greia". Om Søderlund er spesielt keen på å være backup (evt Bille har lyst til å rotere mye med Søderlund) får være en annen sak.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 25.06.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

For arkivets sin del. Ikke så mye nytt, men en dansk vinkling:

Hele Norge elsker billetsælgeren Bille

- Jeg har brug for den selvtillid, der giver at kunne være mig selv. Jeg siger tingene, som de er. Og det kan de godt lide heroppe. De opfordrer faktisk til det. Da jeg skulle præsenteres sagde vores sportschef Erik Hoftun, at jeg bare skulle give den gas omkring mine egne og klubbens ambitioner. For jeg vil vinde mesterskabet.

- Andre steder var man blevet bedt om at skrue lidt ned for sine udtalelser. Men ikke her. Og det var fedt. Man skal ikke lægge skjul på noget. Og det passer godt til mig som person, siger Norges sandsynligvis mest brandvarme fodboldspiller.

Bille viser sin kult-trøje frem

- Vi var forsigtige og startede med at bestille 200 eksemplarer. Dem fik vi i torsdags. Og vi har allerede bestilt et nyt oplag, siger Rosenborgs salgschef Harald Lundemo til tv2.dk.

Og det stopper ikke her. Rosenborgs salgschef kan nemlig fortælle, at der er nye produkter på vej med billetsælgeren Bille.

- Fansene har efterspurgt Nicki Bille-produkter. Og nu er der en ny på vej med med et Nicki-motiv på fronten og noget tekst på bagsiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2013 10:49    Post subject: Reply with quote

Slikt blir det naturligvis bråk av... Smile

Bille om FC København: Et skridt ned

Quote:
- At vende tilbage til Superligaen ville være et skridt ned. FC København er ikke større end Rosenborg, siger Nicki Bille til tv2.dk.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.06.2013 11:13    Post subject: Reply with quote

Man må bare elske denne gutten Love
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2013 11:18    Post subject: Reply with quote

Haha, han er fantastisk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.06.2013 11:25    Post subject: Reply with quote

Folk kan få litt underholding fra bold.dk utover dagen.

De er allerede godt igang Smile

http://www.bold.dk/snak/i...0&vis=
Back to top
Mek95
Junior

PostPosted: 28.06.2013 11:42    Post subject: Reply with quote

Haha, må bare elske dette Very Happy
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 28.06.2013 13:26    Post subject: Reply with quote

Haha, Bille er helten!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 129, 130, 131  Next
Page 49 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb