English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Strømsgodset?
Örlund
2%
 2%  [ 3 ]
Gamboa
5%
 5%  [ 8 ]
Strandberg
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 3 ]
Dorsin
1%
 1%  [ 2 ]
Jensen
60%
 60%  [ 84 ]
Mix
2%
 2%  [ 4 ]
Svensson
16%
 16%  [ 23 ]
Mikkelsen
3%
 3%  [ 5 ]
Bille Nielsen
1%
 1%  [ 2 ]
Elyounoussi
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 138

Author Message
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Herlig med storbandfeiring igjen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke overbevist enda, men dette er en utrolig forbedring. Vi overkjører vi Godset totalt, spiller de ut, kommer til sjanse etter sjanse og burde vunnet med 3-4 mål minst.
Litt komisk at dette er serielederen alle hyller, de har ballen endel, men skaper utrolig lite. Og det er ikke Godset som har en dårlig dag, det er vi som ødelegger spillet deres og gjør de dårlige. Jeg så veldig lite til storhet hos Godset i dag.

Spiller vi alle kamper som i dag med denne innsatsen, blir dette seriegull, Godset er ikke i nærheten og de er eneste utfordrer.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 22:57    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Jeg har skrytt en del av PJH i år, og ser at veldig mye bra er gjort.

Jaha? det har jeg faktisk ikke lagt merke til at du har sagt noe særlig om gitt... Mulig jeg tar feil, men jeg kan ihvertfall ikke huske noe særlig skryt til Perry fra deg.

Du blir for forutsigbar Knerten, skal du bli tatt alvorlig må du klare å se det når vi spiller bra, og ikke bare reprodusere disse setningene dine om manglende struktur, og hause opp en masse annet (Strømsgodset, Orkla, Chibbe, Øyvind Storflor... og helt ned til dine egne trenerferdigheter) for å vise hvor lite tilfredstillende du synes gutta våre er. Det kan virke som om du har tatt på deg et par briller som du ser akkurat det samme gjennom uansett hva som skjer.

I dag spilte vi rett og slett fantastisk, på så mange måter. Å klare å påstå at Strømsgodset har et mer "interresant" spill på en sådan kveld, hvor vi rundspiller de, og de knapt skaper noe som helst, blir bare for dumt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.06.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Noe av dette synes jeg blir litt urettferdig Hjelde. Jeg har skrytt av personalbehandlingen, forsvarsspillet, kontringsspillet, Vinnerviljen han har fått inn... Det er kun EN ting jeg holder "mot" PJH foreløpig: offensiv samhandling. Det som er synd er at JEG tror det er det viktigste for å bli en CL-deltaker igjen! Ang. Mine egne trenerferdigheter synes jeg det er fell å trekke dette inn... Eneste jeg har gjort er vel å linke til et par angrep? Jeg er en trener på 5. divnivå og har ingen illusjoner om
Noe annet Smile Men uenighet er sunt og lærerikt for oss alle. God helg Hjelde - og takk for at du er så konkret i uenigheten din. Det er gull med gode debatter her inne!

Jeg får også ydmykt tillegge at jeg føler jeg har et noe større vurderingsgrunnlag enn mange ettersom jeg ser mange treninger. Hvor mange her inne gjør det? Men en ting du har rett i er at jeg skriver kanskje mer negativt, føler det er for å "veie opp". Men ha en ting klart Hjelde og Hedon: Jeg koser meg langt mer på Lerkendal i år enn i fjor og jeg er positiv til det meste han har foretatt seg Smile Og Hedon er vel hvertfall kjent med
Min tendens til å overdrive Smile
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

Den offensive samhandlingen ved 1-0 målet var det klasse over, med en indreløper som settern etter et skikkelig bakromsløp. Eggen ville fått orgasme!

Så du målet Knerten?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

Ok, det er mulig jeg ble litt urettferdig, men jeg synes en veldig, veldig stor andel av dine innlegg har vært med negativ fortegn mot Perry. Grunnen til at jeg reagerer som jeg gjør, er at jeg synes det er veldig urettferdig mot Perry og det han faktisk har fått til med klubben på så kort tid. Vi ser et lag og en klubb i dag som etter at Perry kom, har reist seg fra apatien og likegyldigheten på kort tid. For meg er Jønssons periode fortsatt så nær i tid, at jeg bruker det som referanseramme for det som skjer nå, Det er dobbelt så mange på tribunene, og etter mitt syn henger laget mer og mer sammen. Det er en HELT annen innstilling, løpskapasitet og fightervilje i laget. Man skal ikke glemme at også Eggens Rosenborg ofte spilte dårlig i første halvdel, før spillet virkelig begynte å sitte, og de begynte å ta opp poteter i Orkdal`n.

Uenighet er vel en del av det som holder liv i dette forumet. God helg til deg også Very Happy
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.06.2013 23:35    Post subject: Reply with quote

Så ikke 1-0 målet Konrad. Skjønner hva du mener Hjelde! Jeg er i overkant negativ til alle andre enn NAE Very Happy innrømmer det! Enig i det du mener PJH har fått til så langt! Og som sagt: koser meg mye mer i år enn i fjor!Og håper han fortsetter å utvikle laget selv om en random 5 . divtrener er skeptisk til den offensive samhandlingen Very Happy Håper på seriegull og godt spill i høst. Og igjen: takk Hjelde (og Hedon): dere øker fokuset mitt på helheten i fotball. Der jeg tror at offensiv samhandling er alt får dere meg til å innse hvor mye andre ting betyr! Og det utvikler meg - som (foreløpig) 5. Divtrener og forumdebattant!
Back to top
Jerntrusa
Junior

PostPosted: 22.06.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Rosenborg, norsk fotballs lokomotiv RBK
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Det var veldig mye positivt i dag, og det skal de ansvarlige få ros for. Spesielt bra var indreløperne våres, og de var nøkkelen til suksess i dagens kamp. Samtidig, det er ingen grunn til å ta av ennå. Vi må vise stabilitet over en lengre periode, og man skal ikke gå langt tilbake før man ser at det svinger alt for mye med dette laget. Forhåpentligvis klarer vi å gjenskape denne prestasjonen, om ikke litt bedre.

Zeman
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 00:07    Post subject: Reply with quote

For en tulling denne knerten_10 er. Nok om det.

Det er lenge siden jeg har vært på Lerkendal nå, men bestemte meg tidligere i uka for at jeg skulle gå på kamp. Jeg angrer ikke. Vi spiller forrykende, spesielt i første omgang. Noe upresist og en del merkelige valg på den siste tredjedelen, men ellers en kjempekamp. For første gang på mange år kjenner jeg at jeg har lyst til å gå på neste kamp. Billett til LSK hjemme er derfor allerede bestilt. Vi er gode nå.

7 - Ørlund var meget solid i dag. Tar det som kommer og har i løpet av den korte ferien blitt en mester på å sette i gang spillet. Helt ville utspark han serverte.

8 - Gamboa var for meg banens beste. Solid bakover og bidrar fremover på banen. Mye energi og fart. Veldig god kamp.

7 - Reginiussen er på fra første minutt og vinner samtlige dueller mot Kovacs. Den ungarske spissen har aldri vært mer usynlig enn han var i kveld og RBKs kaptein skal ha mye av æren.

6 - Strandberg gjør en solid kamp. Blir ikke satt nevneverdig på prøve defensivt, men bidrar med gode pasninger gjennom ledd offensivt.

6 - Dorsin gjør også en solid kamp. Sliter dog med tempoet. Ser rett og slett ut som han begynner å bli skikkelig Erik Hoftun-treg. Ikke lovende, men han bidrar i begge ender av banen. God offensivt.

8 - Mike Jensen er helt åpenbart ingen sittende midtbanespiller. Beveger seg som en indreløper skal bevege seg. Scorer et mål etter Nils Arne Eggens lærebok. Slike løp er vanskelig å plukke opp.

7 - Mix gjør også en flott kamp. Han er helt åpenbart ingen indreløper og blomstrer i rollen som sittende midtbanespiller. Løper til krampa tar han. Applaus.

8 - Svensson spiller fantastisk. Rosenborg har to indreløpere av gammel Eggen-klasse. Setter fart på scoringen og drar seg forbi to ledd før han serverer dansken. To glimrende indreløperbevegelser i samme angrep og mål. Eggen brøler i Orkdal.

4 - Mikkelsen er veldig god når han har ballen og kan dra seg forbi flere spillere, men du verden hvor dårlig han er når han skal gi den fra seg. Klarer ikke å slå de enkleste pasninger og innlegg. RBKs dårligste i dag.

5 - Nicki Bille er et uromoment, men også han slet i dag. Dårlige valg og liten besluttsomhet. Jobber dog mye og det trekker opp.

5 - Tarik gjør mye riktig og mye galt. Burde stått med to mål, men er forferdelig i de avgjørende situasjonene. Preget av de to bommene og sliter med å gi Lerkendal-publikumet den avslutningen han ønsket. Lykke til i Tyskland.

- - Per Verner Rønning kommer inn og gjør det han skal. Vinner den eneste duellen han er involvert i.

- - Selnæs kan brukes som sittende midtbanespiller, men ikke alene og i hvert fall ikke for å forsvare en ledelse. Forferdelig dårlig defensivt. Jobber ikke sidelengs når vingene ikke klarer å følge Godsets backer. Håpløs.

7- Per Joar Hansen valgte riktig lag i dag. Ser ut til å ha funnet en meget solid midtbanetreer. Noe trekk for å sette inn Selnæs og for at han ikke tar ut en av de tydelig slitne vingene. Svensson burde blitt på banen. Mikkelsen og/eller Tarik burde blitt byttet ut.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 00:11    Post subject: Reply with quote

En åtter til Gamboa synes jeg er altfor høyt. Han sliter veldig defensivt, spiller på for høy risiko, posisjonerer seg feil, og støter når han skal falle av. Hadde angrepsspillerne til SIF vært litt mer i flytsonen i dag kunne vi blitt hardt straffet for alle disse feilene

Zeman
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 00:18    Post subject: Reply with quote

Enig Spartacus

Noen ganger mister Gambos hodet helt i forhold til plassering og press nivå, men du verden så morsom spiller å se på.

Men bør variere pressnivået mere, ikke ruse på hver gang.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 00:28    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forumet Der Kaiser.
Jeg er nogenlunde enig i din karaktersetting bortsett fra Gamboa og Mikkelsen. Gamboa spilte bra,kansje til en 7, men ikke BB i mine øyne. Det var klart Fisse-Mike. Og jeg synes Mikkelsen fortjener en høyere karakter en 4. Da han konstant var en trussel i bakrom, og jobbet knallhardt. Kansje 5-6. Selv om han fortsatt sliter litt med touchen. Han gjør det som er vanskelig bra, men klarer ikke det enkleste.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 23.06.2013 00:52    Post subject: Reply with quote

Strømsgodset må være en av de mest sportslige lagene i tippeligaen, kan ikke huske siste ett lag tapte for RBK der alle på laget inrømmet at de tapte fortjent og ikke skyldte på dommeren og andre hendelser. Trur nok det er en av grunnene til at Godset er ett så godt lag å, evnen til å se hva de gjør feil.

På dager som dette er det godt å diskutere det negative i RBK også, tar fram noen feil vi har hadd gjennom hele sesongen som bør fokuseres på og kan fikses.

-
Syns Sælnes gjør en utrolig dårlig defensiv jobb når han kommer inn, der må
han terpes mye.

-
Fortsatt pasningsfeil i backfireren, litt unøvendig at vi må han noen "store" flauser hver kamp.

-
Mikkelsen bommer på alt på innlegg som sagt. (men skal sies samspillet mellom han og Jensen var rått idag.)

-
Gamboa blir lett forbi spilt i perioder, skulle ønske han kunne backet når back/midtbane kommer opp på siden og han må markere vingen. Han kan jo ligge 1-2m bak vingen (for å sette i offside) samtidlig som han springer igjen han uten problem skulle det være det ikke blir offside.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 01:12    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
For en tulling denne knerten_10 er.

Fin start fra deg. Douche.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 03:13    Post subject: Reply with quote

Ganske enig i karaktersettingen til Der Kaiser med Lerka sine modifiseringer.

Den midtbanetreeren vi så i dag kan bli morsom å se fremover, håper det var en treer som vil bli dyrket fremover. Synes også vi i dag så nødvendigheten av å ha et godt alternativ for Bille, ikke helt hans dag selv om han jobber godt. Hadde gjort seg med Søderlund i dag.

@Dew, du er ikke særlig bedre selv med den der…
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 03:16    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Der Kaiser wrote:
For en tulling denne knerten_10 er.

Fin start fra deg. Douche.

Takk for det og takk for dusjpåminnelse. Begynner å bli noen dager siden sist jeg fikk skrubbet av meg møkk og annet svineri.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 23.06.2013 07:58    Post subject: Reply with quote

Synes Nicki Bille også var fantastisk i dag! For en innsats! Superekkel å bryne seg på for stopperne, og skaper veldig mye for Mikkelsen og Tarik. Jobber på ALT og framstår som et utrolig uromoment. Slikt skaper rom og ubalanse i mostanderens bakre rekker.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 08:01    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Synes Nicki Bille også var fantastisk i dag! For en innsats! Superekkel å bryne seg på for stopperne, og skaper veldig mye for Mikkelsen og Tarik. Jobber på ALT og framstår som et utrolig uromoment. Slikt skaper rom og ubalanse i mostanderens bakre rekker.

Helt enig. Er uenig med de som setter lav børskarakter på NB. Han jobbet noe voldsomt på topp! Men han fremstår ikke som noen målskårer, mer en spiss om jager ball, og kanskje er noen av returløpene litt vel dype.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 10:07    Post subject: Reply with quote

Skikkelig gåsehudkamp i går!

Liggende med influensa, ble det ikke noen Lærkendaltur på meg Crying or Very sad , så det ble cmore bilett på meg.

Rammene rundt kampen skal tilskuerne ha all skryt for. Gåsehuden kom allerede når Deila og Perry, ble intervjuet før kamp og intervjueren måtte gi opp pga for høy lyd RBK

Det å se denne kampen med feberrier, var noe helt for seg selv. Kampen var så rask helt fra begynnelsen, at hodet ikke hang helt med. Når vi da kommer til skoringen, må det ha fortonet seg litt rart for min kone. Jeg hadde surmulet hele dagen pga. sykdom, hadde mere lyst til å være på Lærkendal en å ligge i senga. Anyway. Her hoppet en mann på 190cm og 90 kilo i senga, med den heseste pipestemmen man kan tenke seg, med relativt god spenst, så tar derfor i taket med ett hode som allerede banket som besatt. Kona kommer inn å lurer på hva som skjer. En smilende gubbe bestiller pils på senga. Fikk forøvrig te Embarassed

Uansett en kjempe kamp og jeg føler meg 100% bedre. Ps: mine ledere på jobben er Godset og Molde supportere, så på jobb i morgen skal jeg RBK RBK RBK RBK
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 10:21    Post subject: Reply with quote

Synes kampen i går var en meget insatsfylt sak, men det er masse å pirke på enda. Men slik var det når Perry trente u-21 også. Da pekte pila oppover kamp for kamp. Vi ser alle at spillere virkelig prøver på bevegelser fra fordums Eggenepoker, men klassen på spillerne er rett og slett ikke den samme som i "gamle" og det blir jo naturlig all den tid RBK må selge spillere for å overleve som klubb.

Det jeg mener er at spillere må være sammen helst over år for å få inn den automatikken som Eggen fikk tid til å trene inn. Vi for bare håpe at RBK får beholde sine spillere lenger enn 11 mnd, for da skal det bli svung på sakene.

Og som tiden går vil også Perry "lære" mer ved å øve på lerkendal. Kan tenke meg at Perry ofte er på tråden til gamlefar Eggen for å sparre litt. Og det er vel også andre gamle 4-3-3 menn som han kan sparre seg imot.

Et annet aspekt er at jeg faktisk kjenner jen noe av det defensive fra tiden Wiggen var i Køben, så det må ikke glemmes at Wiggen er med på dette!

Ellers så tror jeg dette vil svinge fra motstander til motstander, og håper Perry "lærer" spillerne å hvile litt mer med ball, for det blir viktig i mange kamper. Så fra/etter denne kampen velger jeg å være mye mer tålmodig med vårt spill og folde mine hender på at vi vinner gull i år og at vi greier å kvalle inn til CL. Hvor viktig hadde ikke den handlefriheten som det hadde gitt vært. Vi får alle håpe å be om at vi tar gull allerede i år.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 10:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Så ikke 1-0 målet Konrad. Skjønner hva du mener Hjelde! Jeg er i overkant negativ til alle andre enn NAE Very Happy innrømmer det! Enig i det du mener PJH har fått til så langt! Og som sagt: koser meg mye mer i år enn i fjor!Og håper han fortsetter å utvikle laget selv om en random 5 . divtrener er skeptisk til den offensive samhandlingen Very Happy Håper på seriegull og godt spill i høst. Og igjen: takk Hjelde (og Hedon): dere øker fokuset mitt på helheten i fotball. Der jeg tror at offensiv samhandling er alt får dere meg til å innse hvor mye andre ting betyr! Og det utvikler meg - som (foreløpig) 5. Divtrener og forumdebattant!

Du verden Knerten. Imponerende ydmykt... og mye mer balansert Very Happy DET er en viktig egenskap i utvikling ja. I steden for å bare kalle det manglende offensiv struktur, synes jeg det hadde vært interresant å høre din analyse av indreløper- bevegelsene, etter at du har sett hele kampen. Med mitt øye, og spesielt i første omgang, så jeg at de endelig gikk en del i bakrom, presset høyt, presset ballfører, og løp og beveget seg slik vi aldri har sett maken til i år. Dog er jeg klar over at du følger laget tettere enn meg gjennom trening etc, selv om jeg også går på alle kamper, og har helt åpenbart en spesiell interesse for offensiv organisering.

... og til Der kaiser: Jeg lurer på om Mew var ironisk mot deg der, og ikke egentlig mente å rose deg. Litt merkelig (og ikke særlig ydmyk) måte å starte sitt første foruminnlegg på kanskje?
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 10:56    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
For en tulling denne knerten_10 er. Nok om det.

burde blitt byttet ut.

Ganske provoserende for oss som leser regelmessig og setter pris på knerten sine innlegg og referater.
Tydeligvis mange rare folk rundt omkring.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 11:34    Post subject: Reply with quote

Det var herlig å se på i går! Lenge siden jeg har vært så engasjert, ropende og hylende der jeg satt alene i kjelleren og fulgte en tvilsom stream. RBK

Samtidig følger jeg knerten her. Jeg minnes entusiasmen etter de tre innledende kampene. Kamper som på en måte kan sammenlignes med gårsdagens når det kommer til innsats.

Imidlertid var det i mine øyne flere samtidige bevegelser og samhandling enn på svært lenge, og alt i et høyt tempo med enorm energi og innsats.

Likevel synes jeg det er relevant som knerten påpeker at innsats alene selvfølgelig ikke tar oss til et gruppespill i europa.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.06.2013 11:58    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er bare Perry og RBK-fans som er imponert i dag. Helt sikker på at Vilsvik var imponert over RBK og publikumet. Kanskje han kommer til RBK? Smile Det samme gjelder Moi.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb