English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Strømsgodset?
Örlund
2%
 2%  [ 3 ]
Gamboa
5%
 5%  [ 8 ]
Strandberg
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 3 ]
Dorsin
1%
 1%  [ 2 ]
Jensen
60%
 60%  [ 84 ]
Mix
2%
 2%  [ 4 ]
Svensson
16%
 16%  [ 23 ]
Mikkelsen
3%
 3%  [ 5 ]
Bille Nielsen
1%
 1%  [ 2 ]
Elyounoussi
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 138

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2013 20:41    Post subject: Reply with quote

Jensen og Svensson stor i dag. Vi må bare fortsette med denne midtbanetrioen. Lenge siden det har sett såpass "rosenborgs" ut som i dag. Nydelige løp, gjenvinninger og offensive initiativ av begge to. Mix også ok, men har litt å gå på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BlåJava
Senior

PostPosted: 22.06.2013 20:46    Post subject: Reply with quote

Syns Mix var god i dag, iallefall bedre som sittende midtbane enn indreløper. Mike og Jonas var de klart beste på banen i dag, og jeg håper virkelig vi kjører virdere med samme konstelasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 22.06.2013 20:46    Post subject: Reply with quote

Skal si herr Myhren var kortfattet i den første kampartikkelen i kveld.
Quote:
Rosenborg - Strømsgodset 1-0
Skrevet av Thomas Myren, 22. juni 2013, 20:07
Alt er i hendene på RBK etter seier i toppkampen.

En hel artikkel på RBKweb som ikke er lengre enn en halv twittermelding er sjelden kost. Ser frem til mer utfyllende kommentarer Smile
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.06.2013 20:49    Post subject: Reply with quote

Hadde du lest oftere på RBKweb så hadde du fått med deg at han gjør slikt etter hver kamp Smile

- Torgeir Børven
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.06.2013 20:53    Post subject: Reply with quote

Takk, RÃ¥nny.
Jeg skal prøve å lese litt mer på RBKweb.
Det viser hva jeg har gått glipp av når jeg har stått i bilkø etter å ha parkert bak Lerkendal tidligere. Buss er jammen en smart måte å komme seg raskt bort fra et nær fullsatt Lerkendal på Smile

Last edited by gisp! on 22.06.2013 20:54; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2013 20:54    Post subject: Reply with quote

Børs

Ørlund 6 - Tok det lille som kom.
Dorsin 7 - Slet litt defensivt i starten på kampen, men tok fullstendig kontroll etterhvert.
Tore R 7 - Nøytraliserte Kovacs lett.
Strandberg 6 - God kontroll
Gamboa 6 - Morsom type med strikkmotor. Kunne vært med mer offensivt.
Svensson 8 - Årets beste kamp fra Jonas. God defensivt, god offensivt og gjør svært få feil.
Mix 7 - Mye bedre i dag enn de siste matchene.
Jensen 8 - En indreløper som tatt ut av læreboka til Eggen. Som å se Roar Strand i dag.
Mikkelsen 5,5 - Ikke helt venn med ballen. Håpløse dødballer. Truer hele tiden bakrom.
Bille 6 - Kjemper steinhardt. Knuser Horn i flere dueller, men for upresis med ballen.
Tarik 6 - Et greit punktum. Kommer til mange sjanser, og burde scoret to-tre mål.

Publikum 9 - Kanon!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Det var godt å endelig få se Jensen som indreløper i en standard 4-3-3, og han viser vel til gagns at det er den plassen han fungerer best på. Ellers synes jeg Mikkelsen er god med ballen, men ikke helt klinisk nok når han skal levere den fra seg, og Bille jobber hardt, men er alt for stillestående når medspillerne har ballen. Svensson og Mix gjør også en god kamp, som først og fremst var preget av svært hard jobbing. Ellers er midtstopperne våre bunnsolide og gode. Seieren burde jo også ha vært større etter hvert som Godset pushet hardt for utligning, og nærmest lagde Tahiti-tilstander med kombinasjonen av få forsvarere og utslitte midtbanespillere.

Bortsett fra det klarer jeg fortsatt ikke å la meg begeistre av en slik seier. Vi møter serielederen, riktignok, men vi spiller hjemmekamp, og vinner den først og fremst på en kombinasjon av klart større vilje, litt mindre rust i maskineriet, og bedre enkeltspillere i snitt. Det så litt ut som en Champions League-kamp mot et portugisisk lag i pre-season som ikke møter ordentlig forberedt, seieren var fortjent, og spillet var greit, men det er fortsatt primært en slite- og krigeseier. Legg til at vi hadde absolutt fritt valg av spillere til kampen, mens Godset manglet spillere, blant annet kontinuitetsbæreren og playmakeren Storflor, og at de måtte avslutte med ti mann i ti minutter på grunn av skade. Kanskje på grunn av disse tingene, og selvfølgelig også til vår kreditt, så ikke Strømsgodset ut som det laget som har vært i Norgestoppen de to-tre siste sesongene, de spilte noe ensidig langs sidene, slo dårlige innlegg, og klarte sjelden å true sentralt, samtidig som de gjorde usedvanlig mange upressede feil selv etter norske standarder.

Forøvrig må jeg si meg bare delvis enig med Knerten i at det var vingene til Godset som var problemet: bortsett fra Vilsvik til tider så var backene, og spesielt Storbæk, nærmest katastrofalt dårlige.

Riktignok så jeg bare andre omgang, det kan jo ha vært rundspilling og bonanza før vi la oss bakpå for å kontre i andre omgang. Vi scora i alle fall et mål.
EGA
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

God følelse under hele kampen. Kunne ikke se hvordan vi skulle tape.
Mix som defensiv playmaker er lurt og det skulle Perry og vi sett for lenge siden. Jensen blir gull verdt og er mannen for de store anledninger.
Så det store spørsmålet - ingen bytter siste delen der en mann med friske bein som erstatter for TArik eller Mikkelsen ville vært gull verdt. Chibbe inn vile verdt gøy å se.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 22.06.2013 21:13    Post subject: Reply with quote

Håper det legges ut link til Tifo-bilder etterhvert. Fikk ikke sett om jeg klarte å holde mitt hvite ark helt korrekt Wink Her er ØØ-flaggingen fra mitt perspektiv.

Lurer ellers på om Megafonmannen har kjøpt seg ny megafon? En som går til 11? For min del funket det bedre når megafonen ikke var så mye kraftigere enn kaukekoret. Vanesak sikkert Smile Uansett Tommel'n opp!
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 22.06.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

Litt mislykket TIFO egentlig da nesten alle flagget under "I will survive" sangen... Ellers en meget god kamp, og Gamboa og Jensen er Guder!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.06.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

VGs børs:
Örlund 5
Gamboa 6
Reginiussen 6
Strandberg 5
Dorsin 5
Mix 7
Jensen 7
Svensson 6
Mikkelsen 5
Tarik 5
Bille 6

Selv er jeg mer enig med Hedons børs.
I voteringen sto det for meg mellom Svensson og Jensen. Stemte soleklart på Jensen på onsdag og falt under tvil ned på Svensson i kveld. Skal ha for jobbinga som ikke gir mål også.

Last edited by gisp! on 22.06.2013 21:17; edited 1 time in total
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

I dag føler jeg at vi virkelig fant midtbanetrioen vår. Slik som både Svensson og Jensen løper, legger press på ballfører, kriger og løper i bakrom i dag, er det hele bare en drøm. Sykt bra, og Mix følger opp som både ballvinner og ballfordeler sentralt.

Jeg synes også Mikkelsen var mer positiv enn på lenge, og viser vel hvillken type spiller han kan være hvis han kan slå ut i full blomst.

Håper maset om Dockal og Chibbe kan stilne nå, etter å ha sett hvillken løpskraft og krigerpotensiale denne førsteelleveren legger for dagen. De passer perfekt i Jønsson- fotball, men hvem vil vel ha tilbake det i dag?

Ser at mange kårer Jensen til banens beste spiller, men for meg var Svensson hakket bedre i en jevn duell om tittelen som banens beste.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 21:24    Post subject: Reply with quote

Midtbanetrioen var outstanding ikveld, Gamboa og Dorsin var meget gode. Midtstopperne hadde full kontroll. Bille jobber som faan, Mikkelsen leverte årets beste kamp. Tarik som vanlig god og Ørlund var god, også offensivt.

Alt i alt en god kamp av samtlige ikveld.
RBK
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 21:36    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:

Lurer ellers på om Megafonmannen har kjøpt seg ny megafon? En som går til 11? For min del funket det bedre når megafonen ikke var så mye kraftigere enn kaukekoret. Vanesak sikkert Smile Uansett Tommel'n opp!

nei, ikke ny, men den var føkka i dag. skal fikses til neste gang.
Back to top
mordecai
Junior

PostPosted: 22.06.2013 21:38    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Håper det legges ut link til Tifo-bilder etterhvert. Fikk ikke sett om jeg klarte å holde mitt hvite ark helt korrekt Wink Her er ØØ-flaggingen fra mitt perspektiv.

Sjekk ut sammendrag på dbtv: http://m.db.no/2013/06/22.../27838502/

GÃ¥sehud.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 21:49    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp, spesielt 1 omgangen er noe av det beste jeg har sett på noen år. Bare uttellingen manglet.

Ligger noen bilder på instagram av dagens tifo på Instagram
#rosenborg #20000motgodset #minkampdag
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 22.06.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

Nydelig kamp!

Lenge siden jeg har sett RBK så RBK.

Hva ble tilskuerantallet?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 22:03    Post subject: Reply with quote

Vel 19.000.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 22:07    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Meget godt med seier - virka også fortjent (så kun 2. omgang). Men kan ikke fri meg helt fra tanken om at Godsets spill er mer interessant enn vårt. Fantastisk å se måten de alltid ønsker å spille seg ut på - og de lykkes forbausende ofte.

Du MÅ liksom hele malurt i begeret, og skryte opp motstanderlaget for å svekke prestasjonen til våre gutter. Du kan ikke slenge på med det samme at Chibbe burde spilt?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2013 22:14    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Men kan ikke fri meg helt fra tanken om at Godsets spill er mer interessant enn vårt. Fantastisk å se måten de alltid ønsker å spille seg ut på - og de lykkes forbausende ofte. Tydelig svekka av å ikke ha gode vinger i dag. Stefan Johansen burde vi kastet 10-12 millioner etter, det er tydelig.

Dette er noe du hadde bestemt deg for å skrive før denne kampen. Slik Godset fremsto i dag, var de alt annet enn interessante. Balltrilling uten mål og mening bak på banen og så fort de kom over midtbanen gikk det fullstendig i stå. Ingen punch i angrepene overhodet. Vet ikke helt hva du har sett, om du mener at de lykkes "forbausende ofte" med å spille seg ut fra forsvar. Det var ikke mitt inntrykk i kveld, iallefall.

Og Stefan Johansen? Var han i det hele tatt på banen? Ble kneblet fra første minutt av vår midtbane, og spilte vel sin svakeste kamp for året. I kveld var han ikke verdt en halv million, en gang.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.06.2013 22:14    Post subject: Reply with quote

Hjelde: det eneste jeg vil se, er et velspillende RBK-lag som kan bli en jevnlig CL-deltaker igjen. Med et spill basert på mer innsats enn plan, blir det steintøft. Jeg håper å se mye tydeligere konturer av hvordan vi vil framstå mot etablert framover, dessverre har sesongen så langt gjort meg skeptisk. Hvis andre stiller lavere krav enn meg, eller har samme krav og mener vi er på vei dit, er det veldig greit!

Jeg har skrytt en del av PJH i år, og ser at veldig mye bra er gjort. Det er bare det at det aller viktigste (i mine øyne) for å oppnå suksess mot motstand som er bedre spiller for spiller, en klar struktur offensivt, ennå ser ut til å være mangelvare - og det har heller ikke vært stor forbedring å spore der i 2013.

Men for all del: en godt gjennomført kamp av oss!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.06.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Slik Godset fremsto i dag, var de alt annet enn interessante.

Man ser at de vet hvordan de vil spille fotball, og det er en fotball jeg liker. Det er mer enn nok for meg. Det ser en ikke med RBK så langt i år.

Johansen viste i glimt oppfatning, medtak og pasningsspill som vår midtbane ikke har - også i dag, selv om han var svakere enn han har vært tidligere.

Hovedpoenget mitt er potensiale. Godsets spillestil har høyere potensiale enn RBKs - og Johansen har høyere potensiale enn våre midtbanespillere - selv om vi i dag kun så det i små glimt. Det er flott at mange lar seg begeistre av årets RBK-lag. Jeg har så langt ikke blitt så begeistra dessverre. Og Jensen/Svensson er i mine øyne en for lite kreativ indreløperduo. Bør ha en med Ørjan Bergs blikk på en av indreløperplassene.

At RBK slår Godset i dag er vel mer eller mindre det en kan forvente, da vi har bedre spillere på omtrent samtlige plasser. Dette RBK-laget er så sterkt på papiret spiller-for-spiller at alt annet enn seriegull vil være uakseptabelt.

Last edited by SunsetSalami on 22.06.2013 22:21; edited 1 time in total
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 22.06.2013 22:20    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon og Hjelde. Din kritikk av denne kampen er malplassert.
Dette er verken kampen for å rose godset eller kritisere RBK.

Du savner offensivt mønster. I mine øyne er dette den kampen der indreløperbevegelsene har vært tydeligst, og vingene våre har strekt motstanderen med masse løp i bakrom. Og dette skjedde gang etter gang.
Et klart mønster i mine øyne.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 22.06.2013 22:21    Post subject: Reply with quote

Kan nesten ikke trekke ut noe negativt når vi spiller så bra som vi gjorde i dag. SIF fikk ikke spilt som de pleier å gjøre.

Det jeg har vært irritert over i løpet av denne sesongen er at RBK ikke klarer å drepe kamper og at de ikke får ut så mye av corner. Syns de skal begynne å trene det på treningsfeltet, altså bli mer farlige/score mer mål på cornere.

Men alt i alt var det drittbra kamp!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.06.2013 22:21    Post subject: Reply with quote

Som sagt: så bare 2. omgang. Hørte 1. omgang var bedre! Får vi se masse god utfordring bakfra, indreløperbevegelser og kanter i bakrom framover, skal jeg være den første til å rose det Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb