View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 18.06.2013 18:38 Post subject: |
|
|
Hent ham og slutt å tenk på pris, likefør han blir solgt. En ting som er ihvertfall sikkert, er at han har potensialet til å bli bedre, spille i bedre liga etterhvert. Kommer til å tjene 3x mer enn det vi kjøpte han for minst, når han bare er 19 år. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 18.06.2013 18:47 Post subject: |
|
|
At Sarpsborg sier 10 mill gjør meg veldig optimist. Hadde de sagt høyere ville motpart måtte avslutte samtalen. Dette er et tegn på at Sarpsborg er villig til å selge, samtidig som det er et forhandlingsutspill for å presse prisen opp. Tipper endelig sum havner på rundt 3.5-4.0 med noe ekstra i potten ala videresalgsprosenter eller bonus som utløses som følge av antall kamper. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.06.2013 18:49 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at vi faktisk trenger denne 19Ã¥ringen.
Vi har jo pengene, så da står det jo bare på viljen til Hoftun. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 18.06.2013 19:10 Post subject: |
|
|
En spiller det ville vært utrolig spennende å sett i RBK-skjorta.
Dette er også det perfekte tidspunkt å kjøpe ham på. Både med tanke på salget av Tarik, og med tanke på kontrakten hans.
Hvis han får imponere fremover er det mulig at det blir flere konkurrenter før neste vindu. Ofte går prisen ned når man nærmer seg kontraktslutt, men her går enten prisen opp eller blir lav nok til å gi flere klubber grunn til å søke ham ut. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 18.06.2013 19:40 Post subject: |
|
|
Noen her som har fulgt ham lenger enn denne halve sesongen, som virkelig kan si at han forsvarer en sum mellom 6-10 millioner kroner? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.06.2013 19:53 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at det kan være så sjokkerende.
Mohamed Elyounoussi vil være mye mer verdt om en sesong eller to, og vil ikke minst være et stort sportslig tap for Sarpsborg. 6 mill + videresalgsprosenter istedenfor Søderlund ville vært så mye bedre. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 18.06.2013 20:00 Post subject: |
|
|
Å betale mye over 5mill blir for mye gambling. Han har vært god på et dårlig sarpsborg lag og det er ingen tvil om at han er et stort talent, men å betale store summer nå blir feil.
Håper ikke Hoftun tar på seg spanderbuksene å casher ut det Sarpsborg vil ha nå som han har fått penger mellom hendene, det er nok å ha betalt overpris for Søderlund.
Når det er sagt er det selvfølgelig en spiller jeg vil ha til klubben, men da til rett pris. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 18.06.2013 20:04 Post subject: |
|
|
Jeg har egentlig langt mindre problem med at vi betaler 6-7 millioner for Moi enn 6 mill for Søderlund for å være ærlig. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.06.2013 20:07 Post subject: |
|
|
Dette er en norsk gutt som viser prov på strålende ballkontroll- og teknikk, noe som jeg ikke kan huske å ha sett på en veldig lang stund i Tippeligaen, hvis man ser bort fra Alanzinho. Det sier seg selv at norsk fotball sitter på en sjelden fotballmagiker her, en som Hoftun bør være ute etter for å få til Lerkendal kjapt.
5-10 millioner? Lommerusk i forhold til det han kan bli verdt om et par sesonger. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.06.2013 20:09 Post subject: |
|
|
Om han kommer så slipper han jo å leite etter bolig, kan jo bare få Tarik sin  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.06.2013 20:25 Post subject: |
|
|
5-6 millioner + noen tilleggssummer om han blir en suksess er helt fair. En totalramme på rundt 10 millioner ved helklaff er ikke nødvendigvis helt borti natta - men garantisummen bør naturligvis ligge betydelig under dette.
6 mill cash kontant + 3 millioner etter 30 spilte kamper
eller
5 mill + 20% videresalg
Tror Sarpsborg hadde gått med på begge deler. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 18.06.2013 20:36 Post subject: |
|
|
Jeg mener at spørsmålet er ikke hvorvidt han er/blir god nok. Det er hvorvidt vårt apparat greier å akkommodere en god individualist som trenger tid på å finne rollen sin.
Det samme kan vel til en grad sies om Søderlund. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 18.06.2013 20:40 Post subject: |
|
|
Det er for norsk fotballs beste at lag som Rosenborg samler sammen de beste talentene. Så får vi heller prøve å akkomodere oss etter den enkelte spiller og dra fram og dyrke de egenskapene vi ser i den spilleren. Spillere som Moi er et godt eksempel på dette. Uten tvil en talentfull spiller, og mange snakker om at han ikke er god nok for Rosenborg. Jeg mener at det handler om å skape ham god nok. Man ser en god grodbunn i det rå talentet, så får man dyrke så godt man kan. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 18.06.2013 22:40 Post subject: |
|
|
RBK bruker lang tid på å få spillere tilpasset sin naturlige posisjon. Det å dyrke spillere og å gi dem tillit gir avkastning over lengre tid, men er et forslag som få supporterne selv har "tillit" til. De skal gjerne komme inn med 1-3 assists og 1-3 mål i første obligatoriske kamp.
Det er ingen tvil om at Moi innehar et stort potensial som indreløper. Han har fått lekt seg en del på nivå 2, og hatt fin form i en mindre klubb enn RBK.
Klubber som RBK har ikke råd til å kjøpe store talenter til 6-10 mill for å dyrke dem. De må passe inn. Som 18/19åring må du ha mye guts inne for å prestere på et nivå der du har blitt SATSET på. Det ligger mer bak et eventuelt kjøp enn pris. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.06.2013 23:13 Post subject: |
|
|
I tillegg overdriver folk virkelig hvor god Moi er. Et bra talent ja, men det virker som folk verdsetter at han har "unorske" ferdigheter og at han kan underholde mye mer enn noe annet. Å svi av 6-10 mill på en gutt som har prestert i 10-12 tippeligakamper er for meg heeeelt bingo. Hadde ikke overrasket meg om slakten av hoftun hadde stoppet da, selv om jeg mener den virkelig burde økt i omfang ved slik hassardiøs pengebruk.
Vi brente vel 4 mill på talentet Berntsen også, og han har fortsatt ikke fått prøvd seg. Sånn sett kan et kjøp av Moi sammenlignes, selv om Moi har levert i tippeligaen mens berntsen gjorde det i adecco. (det skiller for øvrig ikke såå mye på øvre halvdel av adecco og nedre halvdel av TL, se bare i cupen.) Moi har ingen garantier for å få spille, og kan forvente seg knallhard konkurranse. Det vil i tillegg være tilnærmet nulltoleranse for å prøve og feile på dribleraid på lerkendal. Selvfølgelig kan det også hende han lykkes for fullt og selvtilliten så vel som verdien øker for fullt.
Her er det mange faktorer som spiller inn. Alt for mange til å svi av mange millioner på ett kort. Det er gambling som jeg håper vi holder oss for god til.
Forresten, hvorfor en nesten alle samstemte i at dette er "verdens beste fotballspiller/største talent" (litt satt på spissen) ? Det virker som folk synes han er bedre og bedre desto mer positivt som bli skrevet om han selv om han ikke har spilt kamp på ukesvis. Frykter at folk fyrer opp hverandre til å tro at han er mye bedre enn han er-->media slenger seg på--->mer press på Hoftun---->Hoftun tilter totalt og svir av 10 mill--->Moi lever ikke opp til de skyhøye forventningene---> 3. verdenskrig |
|
Back to top |
|
 |
stenerseter Junior
|
Posted: 18.06.2013 23:20 Post subject: |
|
|
3 verdenskrig er det vel på dette forumet til enhver tid. Er ikke mye glede å spore.
Uansett: er spilleren så god som folk skal ha det til så er det vel verdt 10mill å investere?
Jeg er ingen fotball ekspert og har nok knapt sett spilleren i aksjon!
Men det er tydelig at folk her på forumet er overbeviste |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 18.06.2013 23:21 Post subject: |
|
|
Jeg er også skeptisk til Moi, ikke negativ, men altså litt usikker. Han har såvidt spilt på dette nivået, og har ikke vist sååå mye. Jeg har sett Midtsjø dra av spillere i Tippeligaen også, og han spiller på samme landslag som Moi. Begynner også å bli ganske lei av uttrykket «unorsk», det er vel snart ganske oppbrukt. Man kan også si at Helland er «unorsk». |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 19.06.2013 00:17 Post subject: |
|
|
Til alle som er negative til de spekulerte 5-6-7 millionene: Husk at vi kan trekke fra kostnaden med trykking av nye drakter fra kjøpssummen. Røverkjøp  |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 19.06.2013 00:43 Post subject: |
|
|
Som sagt, han er et stort talent som må satses på. La oss si han ikke kommer. Hvilke alternativer har vi på venstre ving, hvis vi i fremtiden har en slik rolle? Jeg synes det er fint å ha et stort talent på benken hvis det er meningen han skal spille eller ha en fremtid i klubben.
Mange snakker også høylytt om Berntsen og Midtsjø. Disse er, sammen med Selnæs, store talenter vi må dyrke og gi spilletid.
Når har vi tid til å spille dem inn? Vi må stille med toppet A-lag hver kamp for å henge med i gullstriden.
* Edit
torerik wrote: | Til alle som er negative til de spekulerte 5-6-7 millionene: Husk at vi kan trekke fra kostnaden med trykking av nye drakter fra kjøpssummen. Røverkjøp  |
Nå tok jeg den. Ikke like gøy som de andre dog  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.06.2013 01:06 Post subject: |
|
|
torerik: Skal kanskje ikke undervurdere verdien av det med ferdige navnetrykk. Når man først har klart å stave det lange navnet korrekt er det for jævlig å bare kaste opptrykte effekter og sjablonger. Løp og kjøp. Kan eventuelt delbetale S08 med gamle og noen helt nye effekter og navnelapper med M. Jensen, Hansen, Wormdahl, Olsen og Iversen - navn på spillere i deres A-tropp - unntatt Iversen som er junior. En tur i vaskemaskina med litt blåfarge så er tekstilene klare for gjenbruk ...
Forøvrig er han en spiller vi burde prøve å hente uansett etternavn. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 19.06.2013 01:18 Post subject: |
|
|
Det er ubehagelig å tenke på hva mediatrykket har gjort med prisen hans. En klubb som mener de ikke må selge, pluss pengene vi har brukt på Søderlund og pengene vi har fått inn for Tarik. Hvis de selger blir det for intet mindre enn alt for mye, tror jeg. En spillers pris hører naturligvis inn i anseelsen av hans potensielle fremtid i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 19.06.2013 08:24 Post subject: |
|
|
Jeg mener vi bør by 3-4 mill+10-15 videresalg. Deretter la han være på lån i sarp. ut sesongen. Det tror jeg er eneste muligheten til å få han til ok pris.
Samtidig får Berntsen, Midtsjø etc en mulighet til å vise seg frem, ved skader etc. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 20.06.2013 12:01 Post subject: |
|
|
http://www.nettavisen.no/...638435.ece
Brian Deane må jo tro at prisene på norske spillere er på nivå med Premier League.
- La meg være ærlig. Tilbudene som har kommet, reflekterer at klubbene ser et potensial i ham. Vi har også mange spillere på juniorlaget som har potensial, men forskjellen er at Mohamed leverer uke inn og uke ut i Tippeligaen. De som legger inn bud må være realistiske. De må forstå at vi ikke er idioter, sier Deane til Nettavisen. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 20.06.2013 12:06 Post subject: |
|
|
Er vi egentlig ute etter han nå, med Søderlund inn og Helland i januar?
Er det noe som tyder på at vi fremdeles er interesert? _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 20.06.2013 12:21 Post subject: |
|
|
Håper det, han bør hvertfall være en het kandidat som erstatter for Dockal. _________________ 100% JESUS |
|
Back to top |
|
 |
|