View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.05.2013 22:24 Post subject: |
|
|
Noen som har sett Mix i det siste? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.05.2013 09:53 Post subject: |
|
|
så han ikke i kampen mot Ålesund hvertfall. Det er vel manglende trening de første mnd. mens far og sønn bestemte seg hva de skulle gjøre.
Gutten har vært skral i det siste, men alle vet vel potensialet. Stå på Mix, og kon kjapt i form igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 05.05.2013 19:05 Post subject: |
|
|
På tide å benke han. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 09.05.2013 21:39 Post subject: |
|
|
Håper heller ikke han får innhopp i de neste kampene. Helt ubrukelig dessverre for tiden.... |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 09.05.2013 21:51 Post subject: |
|
|
Njæ, synes han jobbet bra sist jeg, til tross for noen feilpasninger. Mix er en meget god 1. forsvarer og gir alltid 100% for laget. |
|
Back to top |
|
 |
Morten2k Junior
|
Posted: 09.05.2013 22:15 Post subject: Bra mix |
|
|
Mix gjorde det veldig bra når han kom inn mot Tromsø. Gav ny energi i kampen og hadde mange viktige involveringer defansivt. Av alle bytter Perry har gjort i år, var dette et veldig godt bytte og riktig tidspunkt i kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.05.2013 22:18 Post subject: |
|
|
Han var god i gjenvinningsfasen, men fryktelig da han skulle avlevere ballen. Virker som han ble stressa med ballen i beina. Det var uansett viktig å få opp litt energi på midten i en fase av kampen der vi slet litt med å få tak i ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.05.2013 22:20 Post subject: |
|
|
Enig i at Mix kom inn og vant noen defensive dueller - etter at han slo enkle pasninger rett i motstanders ben. Flott avsluttning 20 meter over mål på en enorm mulighet til å punktere kampen i sluttminuttene hadde han også  |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 09.05.2013 22:23 Post subject: |
|
|
Mix er ikke i form, desverre. Men innsatsen er upåklagelig.
Blir nok benken i neste kamp også om ikke trenerne ser forbedringer på trening. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Utrolig flott innsats i går, ja. Satser på at formen snart er tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 25.05.2013 23:28 Post subject: |
|
|
Skjer med Mix?
Underpresterer i kamp etter kamp, holder Midtsjø, Berntsen, Chibbe på benken/tribunen. Fikset pappa-Diskerud en klausul om fast plass? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.05.2013 23:35 Post subject: |
|
|
Jeg må tilstå at jeg ikke har sett Mix spille veldig mye før han kom til RBK. Hva har han prestert som har gitt ham et navn og en slags stjernestatus før han kom hit? På hvilke områder har han utmerket seg? |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 25.05.2013 23:47 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor Mix hev seg ned da han fikk en kakk/ble hektet. Det var vel utenfor 16-meteren så vi ville ikke fått straffe, og hadde han klart å gjenvinne balanse ville det trolig blitt mål. Når du er i gjennom og ballen fortsatt er innenfor rekkevidde kan det jo være fordelaktig å holde seg på beina. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.05.2013 23:52 Post subject: |
|
|
Han har vel egentlig hatt en litt sånn Tommy Svindal Larsen karriere så langt (dog er han bare 22 ennå). Kom inn velding ung i Stabæk-laget og ble wonderkid, men har kanskje ikke blomstret slik man kanskje trodde og håpte når han dukket opp i Tippeligaen. Om jeg ikke husker feil fikk han mest innhopp fra benken i gullsesongen til Stabæk, og ble vel ikke fast i 11'eren før det begynte å gå nedover (2010?).
Kort sagt så har han forholdsvis begrenset med meritter, og ikke noe som skulle tilsi klippekort. Nå var jo dog Chibuike utilgjengelig i dag, så ingen bombe at han startet. Hvorfor ikke Berntsen og/eller Midtsjø slipper til mer må nesten andre svare på. Vil vel kanskje tro det er pga at de ikke har vist stabilt og/eller høyt nok nivå på trening. Velger å stole på at trenerteamet ikke forfordeler spillere enn så lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.05.2013 00:09 Post subject: |
|
|
Hva er det du egentlig prøver å si her?
Dette blir tåkeprat for meg Sløvsekken. Han er fast i 11ern på bekostning av 3 andre og presterer crap - ergo får han fordeler. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 26.05.2013 00:12 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Han har vel egentlig hatt en litt sånn Tommy Svindal Larsen karriere så langt (dog er han bare 22 ennå). Kom inn velding ung i Stabæk-laget og ble wonderkid, men har kanskje ikke blomstret slik man kanskje trodde og håpte når han dukket opp i Tippeligaen. |
Diskerud var da aldri sett på som et like stort talent som TSL. Ikke i nærheten. Var riktignok en det var litt snakk om, men ikke i nærheten av TSL-hypen, så skjønner ikke den sammenligningen. En "wonderkid" er en du hører snakk om årevis før han er 20 år. Siden TSL er det vel kun J. A Riise, Iversen, Carew og i dag Dæhli som havner i den kategorien. Kanskje også Per Ciljan Skjelbred kan trekkes inn her. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 26.05.2013 00:44 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Hva er det du egentlig prøver å si her?
Dette blir tåkeprat for meg Sløvsekken. Han er fast i 11ern på bekostning av 3 andre og presterer crap - ergo får han fordeler. |
Det han prøver å si er at Diskerud ikke har noen meritter som tilsier at han burde ha noen fordeler, dermed stoler han på at Perry og co har kommet frem til at de andre alternativene (Midtsjø og Berntsen) ikke leverer stort bedre på trening slik at Mix til tross for en formsvikt faktisk er det beste alternativet per dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.05.2013 00:47 Post subject: |
|
|
Sola wrote: | Sløvsekken wrote: | Han har vel egentlig hatt en litt sånn Tommy Svindal Larsen karriere så langt (dog er han bare 22 ennå). Kom inn velding ung i Stabæk-laget og ble wonderkid, men har kanskje ikke blomstret slik man kanskje trodde og håpte når han dukket opp i Tippeligaen. |
Diskerud var da aldri sett på som et like stort talent som TSL. Ikke i nærheten. Var riktignok en det var litt snakk om, men ikke i nærheten av TSL-hypen, så skjønner ikke den sammenligningen. En "wonderkid" er en du hører snakk om årevis før han er 20 år. Siden TSL er det vel kun J. A Riise, Iversen, Carew og i dag Dæhli som havner i den kategorien. Kanskje også Per Ciljan Skjelbred kan trekkes inn her. |
Nå var det heller ingen direkte sammenlikning med ferdighetsnivået til TSL, men snarere en sammenlikning av karrierekurven. Mix debuterte i ung alder og gjorde en del gode innhopp. Han ble spådd en veldig lysende fremtid, men har ikke helt levert opp til det man håpet i starten. TSL hadde mye av den samme karrierekurven. Kom inn som supertalent, men karrieren tok aldri helt av som man hadde trodd og håpet, selv om han holdt høyt Tippeliganivå. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.05.2013 00:49 Post subject: |
|
|
Hyggelig av deg å forklare for han.
Om så er tilfellet og både Chibbe, Berntsen og Midtsjø er dårligere enn det Mix presterer om dagen er det bare å selge alle 4. Da har de total-stagnert alle mann. Evt revurdere hvordan vi trener. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.05.2013 00:53 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Hva er det du egentlig prøver å si her?
Du kan da umulig ha misforstått at det var et svar til Brady om hva Mix har utrettet i karrieren, som egentlig er fint lite. Jeg skrev vel også at han ikke har prestert noe som tilsier klippekort i 11'eren vår. Jeg er dog litt mindre bastant i påstandene mine, siden jeg ikke er regelmessig tilstede på treningene og ser hva som presteres der, så jeg kan ikke hardnakket påstå at Midtsjø eller Berntsen fortjener å starte på hans bekostning. Så inntil vidre stoler jeg på at han ikke blir forfordelt. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 26.05.2013 03:35 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Nå var det heller ingen direkte sammenlikning med ferdighetsnivået til TSL, men snarere en sammenlikning av karrierekurven. Mix debuterte i ung alder og gjorde en del gode innhopp. Han ble spådd en veldig lysende fremtid, men har ikke helt levert opp til det man håpet i starten. TSL hadde mye av den samme karrierekurven. Kom inn som supertalent, men karrieren tok aldri helt av som man hadde trodd og håpet, selv om han holdt høyt Tippeliganivå. |
Blir jo helt håpløst å sammenligne karrierekurven allerede nå.
Mix dominerte aldri så mye som TSL gjorde. TSL var sensasjonell, spesielt på U-landslag. Han ble vel regnet som en av de beste spillerne i Europa i sin posisjon på sitt alderstrinn. Mix gjorde i mine øyne ikke de store tingene i Stabæk, men viste bra talent, og ble vel mest kjent for noen gode langskudd. Synes imidlertid aldri han dominerte, og jeg regnet han ikke som et talent utenom det vanlige. At han nå er i RBK er derfor ikke noen voldsom nedtur sett ut fra potensialet til Mix, heller tvert imot. Mix har i mine øyne hatt en utvikling som forventet. Jeg hadde lave forventninger til Mix i RBK, men har faktisk blitt litt positivt overrasket.
Du glemmer også at TSL i hele fire sesonger var kaptein for Nürnberg i Bundesliga. Karrieren ble kanskje ikke så bra som man hadde håpet, men den ble likevel langt over gjennomsnittet til en norsk spiller. Jeg tviler litt på om Mix får over 100 kamper i en god liga som Bundesligaen. Det er i det minste et tegn på at karrieren plutselig kan ta fart, og at man ikke skal avskrive noe som helst. Mix er kun 22 år, og kan således enda utvikle seg. Altfor tidlig å sette noen konklusjon. |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 26.05.2013 13:55 Post subject: |
|
|
lol sola, trekk pusten dypt, det var da bare en liten parallell som ble trukket, ingen grunn til panikk |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.05.2013 14:49 Post subject: |
|
|
Sola wrote: | Blir jo helt håpløst å sammenligne karrierekurven allerede nå.
Mix dominerte aldri så mye som TSL gjorde. TSL var sensasjonell, spesielt på U-landslag. Han ble vel regnet som en av de beste spillerne i Europa i sin posisjon på sitt alderstrinn. Mix gjorde i mine øyne ikke de store tingene i Stabæk, men viste bra talent, og ble vel mest kjent for noen gode langskudd. Synes imidlertid aldri han dominerte, og jeg regnet han ikke som et talent utenom det vanlige. At han nå er i RBK er derfor ikke noen voldsom nedtur sett ut fra potensialet til Mix, heller tvert imot. Mix har i mine øyne hatt en utvikling som forventet. Jeg hadde lave forventninger til Mix i RBK, men har faktisk blitt litt positivt overrasket.
Du glemmer også at TSL i hele fire sesonger var kaptein for Nürnberg i Bundesliga. Karrieren ble kanskje ikke så bra som man hadde håpet, men den ble likevel langt over gjennomsnittet til en norsk spiller. Jeg tviler litt på om Mix får over 100 kamper i en god liga som Bundesligaen. Det er i det minste et tegn på at karrieren plutselig kan ta fart, og at man ikke skal avskrive noe som helst. Mix er kun 22 år, og kan således enda utvikle seg. Altfor tidlig å sette noen konklusjon. |
Men i himmelens navn da. Igjen henger du deg opp i sammenlikning av ferdighetsnivået. Grunnen med at jeg nevnte TSL er at han hadde en utviklingskurve som flatet ut etter han slo gjennom i ung alder, og det samme har vært tendensen til Mix foreløpig (altså han er ikke nevneverdig bedre nå enn i Stabæk). Jeg skrev da også at han kun er 22 år (og således fortsatt har fremtiden foran seg), og jeg har ikke dratt noen sammenlikninger av ferdighetsnivået til TSL. Bruken av ordet "wonderkid" var kanskje ikke det beste valget, men forsåvidt uvesentlig for innholdet. Poenget var at Mix ikke har noen meritter, prestasjoner eller en utviklingskurve som tilsier at han bør ha noe klippekort i 11'eren vår, som var utgangspunktet i posten til Brady. Du snakker meg om å kverulere på uvesentlige detaljer. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.05.2013 20:32 Post subject: |
|
|
Det er visst mulig å redigere siteringen når man poster, bare til opplysning... |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 26.05.2013 21:45 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: |
Men i himmelens navn da. Igjen henger du deg opp i sammenlikning av ferdighetsnivået. Grunnen med at jeg nevnte TSL er at han hadde en utviklingskurve som flatet ut etter han slo gjennom i ung alder, og det samme har vært tendensen til Mix foreløpig (altså han er ikke nevneverdig bedre nå enn i Stabæk). Jeg skrev da også at han kun er 22 år (og således fortsatt har fremtiden foran seg), og jeg har ikke dratt noen sammenlikninger av ferdighetsnivået til TSL. Bruken av ordet "wonderkid" var kanskje ikke det beste valget, men forsåvidt uvesentlig for innholdet. Poenget var at Mix ikke har noen meritter, prestasjoner eller en utviklingskurve som tilsier at han bør ha noe klippekort i 11'eren vår, som var utgangspunktet i posten til Brady. Du snakker meg om å kverulere på uvesentlige detaljer. |
Din bruk av "wonderkid" får det jo til å høre ut som Diskerud var et superdupertalent. Jeg er rett og slett uenig i at Mix's utvikling ikke har vært som forventet. Synes han har hatt en jevn utviklingskurve, og sett opp mot forventningene til han er han ca der jeg trodde han skulle være. Når du også "sammenligner" kurven med TSL, som var betegnet som et mye større talent enn Mix, må man jo påpeke den noe mindre grasiøse parallellen du legger opp til her. |
|
Back to top |
|
 |
|