| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Örlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Gamboa |
|
3% |
[ 4 ] |
| Strandberg |
|
1% |
[ 2 ] |
| Reginiussen |
|
22% |
[ 29 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
20% |
[ 27 ] |
| Jensen |
|
11% |
[ 15 ] |
| Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
| Dockal |
|
3% |
[ 4 ] |
| Bille Nielsen |
|
25% |
[ 34 ] |
| Mikkelsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Selnæs |
|
1% |
[ 2 ] |
| Elyounoussi |
|
6% |
[ 9 ] |
|
| Total Votes : 131 |
|
| Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 26.05.2013 15:18 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Kommentarer från tränaren efter matchen på barnehagenivå som visar att han inte har förstått ett dyft av "tillbaka till Eggen-rötterna filosofin" bör ge minuspoäng. |
Det er RBK selv som har uttalt at de skal tilbake til røttene og spille 4-3-3.
Synes du det er rart at enkelte ønsker å se det i praksis? |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.05.2013 15:50 Post subject: |
|
|
Greier ikke svartmale situasjonen, for dette er et meget godt fundament å bygge videre på. Om Hoftun fortsetter i samme sporet som han har gjort det siste året, med å ligge i forkant av innkjøpene. Og jeg husker med gru den slakten Perrys U-21 fikk da de virkelig var ræva, men for plutselig å skjønne hvordan hans 4-3-3 skal spilles. Og da ble de en fryd å se på.
Så dette kan enten fortsette slik det gjør nå: Med liten eller ingen fremgang eller: At det hele tar av og spillerne får øvd seg nok til at de går automatikk i bevegelsene. Og jeg har stor forståelse for at det hakker veldig fortsatt.
Men som jeg har nevnt tidligere virker det som Perry er en skikkelig stak.., som vet best(og slik må vel en trener i Rbk opptre?), og at hans prosjekt gjerne renner ut i sanden med 2,3 og 4 plasser, men intet gull. Håper inderlig jeg tar feil, men har sett lite prov på en innøvd spillerstil, og med lite mener jeg at det i korte perioder faktisk har vært tendenser.
Og et annet aspekt er den jobben Hoftun kommer til å gjøre for å gjøre Rbk et tilbake til røttene lag.
Men den som lever for se. Vi henger sånn noenlunde med. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.05.2013 16:02 Post subject: |
|
|
Jeg har lest en god del av folks meninger om kampen nå og jeg er overrasket.
Jeg synes alt i alt vi spilte en god kamp mot en vanskelig motstander på en vanskelig arena. Vi er veldig hissige på å ta overgangsmuligheter, vi skaper generelt mye sjanser og virker forholdsvis trygge bakover på banen. Jeg er like overrasket over kritikken mot Mikkelsen som jeg synes skapte mye og spesielt mot Bille som skapte veldig mye.
Jeg vet ikke hva folk forventer egentlig, men dersom man tror man stort sett vant alle kamper med 4-5 mål mellom 1988 og 2002 så tar man altså feil, selv om det er forståelig at de beste kampene og årgangene er sterke minner hos mange, inkludert meg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.05.2013 16:27 Post subject: |
|
|
| Jeg er overasket, nei vent.. sjokkert, over at noen kan se kampen igår og deretter uttale at Mikkelsen skapte mye og Bille skapte veldig mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.05.2013 16:45 Post subject: |
|
|
Veldig bra BjarneS!
Det har etter min mening tatt av med disse negative vinklingene, og det kan se ut som om den selektive persepsjonen har kommet ut av kontroll, og at gleden ved å støtte klubben finnes i det å målbære negativ utvikling.
Vi vant på bortebane mot Vålerenga, stadion har blitt fylt med 20.000 (!!!!) de to siste kampene, vi skaper masse sjanser, vi spiller en helt annen og mer engasjerende fotball enn under Jønsson, vi ligger bare 5 poeng bak Strømsgodset, med en kamp mot de for døren, som sikkert også blir fullsatt. Det skjer MYE positivt med Rosenborg for tiden, og det har skjedd på bare noen måneder!
... også er det selvsagt mye å sette fingeren på, mene skal bli bedre osv, men hve med å finne en litt mer relativ innfallsvinkel mellom svart og hvitt? Man kan starte med å moderere bruken av ord som "alltid", "aldri", "ingenting" osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.05.2013 16:51 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | ... også er det selvsagt mye å sette fingeren på |
Riktig! Og det er nettopp det vi gjør.
Betyr ikke at man ikke ser det positive. For meg er det totalt uinteressant å inngå en debatt med tema "20 000 kom på Lerkendal", eller "hurra, vi er BARE 5 poeng bak Strømsgodset". |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.05.2013 17:04 Post subject: |
|
|
| Nei, men det kan få en til å moderere seg litt, og f.eks ikke bli direkte sjokkert over at noen ser en positiv vinkling. Slik du har fremlagt ditt syn i det siste fremstår det for meg som leser som at du mener veldig lite positivt skjer med Rosenborg for tiden. Det får ihvertfall ikke jeg til å stemme... |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.05.2013 18:04 Post subject: |
|
|
Nå må du ikke glemme hvilke tråd vi er i, og at ellers engasjementet er kjempevarmt. Og det gleder mitt hjerte mere enn å høre noen være kritiske.
Min kritikk går helst på at Perry gir enkelte klippekort, og andre ikke. Men det er vel naturlig siden han er treneren. Men jeg må få ytre at jeg er sterkt uenig i disse disponeringene all den tid Perry sier at folk må få hvile. De som spille mest bør vel være mest slitne, men det funker vel tydeligvis ikke slik.
Ellers blir det tullete å si at Mikkelsen skaper masse, og det samme tullet kom fram i kampen mot Molde. Se kampene på nytt, og så snakkes vi da. Mikkelsen har så å si startet alt og var faktisk friskest i de tre første kampene, for så og forsvinne totalt. Og det er denne favoriseringa fra Perry jeg ytrer og ikke skjønner bæret av. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 26.05.2013 18:09 Post subject: |
|
|
Jangusk: Jeg vil heller ha Mikkelsen på banen fra start i hver kamp enn Dockal, ut fra hva sistnevnte har vist sålangt denne sesongen. Benkeplassen til Dockal er delvis basert på hva han har prestert i kamper, og delvis at han ikke passer inn i systemet. Bør selges i sommervinduet! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 26.05.2013 18:30 Post subject: |
|
|
Har det forøvrig vært en så jevn BB-avstemning mellom tre spillere på rbkweb før? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 26.05.2013 19:06 Post subject: |
|
|
Eggen kjørte klippekort metoden han også, så ikke bruk det mot Perry. Synes faktisk han er flink til å rullere laget og stiller med stort sett alle reservene i Nm kampene.
Jeg forstår heller ikke all kritikken mot klubben, enkeltspillere og formasjoner, 5 måneder etter man tok en viktig avgjørelse. Vi spiller tidvis veldig bra fotball, 2 poeng i snitt så langt og engasjementet til den jevne publikumer er på vei opp. Tipper det løsner ordentlig til høsten.
Og danskene har tilført laget mye positivt, synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.05.2013 19:22 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | Nå må du ikke glemme hvilke tråd vi er i, og at ellers engasjementet er kjempevarmt. Og det gleder mitt hjerte mere enn å høre noen være kritiske.
Min kritikk går helst på at Perry gir enkelte klippekort, og andre ikke. Men det er vel naturlig siden han er treneren. Men jeg må få ytre at jeg er sterkt uenig i disse disponeringene all den tid Perry sier at folk må få hvile. De som spille mest bør vel være mest slitne, men det funker vel tydeligvis ikke slik. |
Perry har pratet om dette tidligere. Det er ikke nødvendigvis de som har spilt mest som er mest slitne. Det er på posisjoner der spilleren har hatt flere maks aksjoner i en eller flere kamper som det trengs å rullere på, derfor har det blitt rullert en del på midtbanen, vi kan også se hvor det trengs dobbel dekning på også- På spiss og backene har ikke Perry hatt mulighet til å rullere så mye som han hadde ønsket. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.05.2013 21:16 Post subject: |
|
|
| zinedinestrand wrote: | | Off the top of my head kommer jeg på 3 sjanser Bille skapte [...] |
Du kan også lett ta med bue-løpet som satte han alene med keeper, men som ble feilaktig avblåst for offside... |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.05.2013 21:29 Post subject: |
|
|
Bille var involvert i det meste som ble skapt offensivt.
Når det er snakk om Mikkelsen så er jeg enig i at han enda ikke har innfridd, så at folk vil se en annen løsning nå er forståelig, men svaret er hvertfall ikke Dockal. Han har spytta på de sjansene han har fått med å prestere rævva. At folk kommer med dette at han var vår beste i fjor har jo null å si! Sjokkerende å bruke dette som argument da det er her og nå som teller. Klarer han ikke å prestere i det nye systemet er han ikke bedre enn at han må selges og erstattes. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.05.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Herlig bilde og tekst av Thomas Karlsen!
Seierherre og taper. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 27.05.2013 11:02 Post subject: |
|
|
Herlig bilde postet av rbk.no idag  _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
| Back to top |
|
 |
|