English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerenga – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Gamboa
3%
 3%  [ 4 ]
Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
22%
 22%  [ 29 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
20%
 20%  [ 27 ]
Jensen
11%
 11%  [ 15 ]
Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Dockal
3%
 3%  [ 4 ]
Bille Nielsen
25%
 25%  [ 34 ]
Mikkelsen
1%
 1%  [ 2 ]
Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Elyounoussi
6%
 6%  [ 9 ]
Total Votes : 131

Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 22:12    Post subject: Reply with quote

3 på gamboa og kritikk for at han lot Calvo brilliere????

HAdde vi kjørt høiland hadde han stått til en knapp stolpe mot calvo i dag.

BB top 3:

1.Calvo
2.Lecjaks
3.Svensson

Hadde Tarik spilt lengere hadde jeg stemt på ham.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 25.05.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
abjoern wrote:
Synes det er urovekkende at det tilsynelatende ikke er noen vilje til å spille ball i midtbanefeltet. Spesielt Jensen bruker alt for lang tid med ball og gjør sjeldent spesielt konstruktive valg.

Skulle gjerne sett en tydeligere ballspiller-mentalitet i hele laget, der man søker hurtige kombinasjoner og gjør tydelige bevegelser foran ballfører. Tendenser i to eller tre angrep, men jevnt over er det alt for mye langt over ledd og uinspirert ballflytting.

Mener ganske bestemt at det finnes bedre alternativer for midtbanen enn de som er på banen nå, selv om laget som helhet ikke ser ut til å ha blitt coachet tydelig nok, eller forstått oppgavene sine.

Dette er en helt riktig observasjon.

Tommel'n opp!
Back to top
ErikPerik
Senior

PostPosted: 25.05.2013 22:39    Post subject: Reply with quote

Moo: Det er vanlig å justere sitt forsvarsspill ifht motstander. Dorsin tok ut DFH etter et shaky kvarter ved å justere plassering, intensitet og fokus og holde ham relativt feilvendt. Liker Gamboa selv om han spiller en røtten kamp. Det er ikke noe motsetningsforhold der.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
zinedinestrand wrote:
RÃ¥nny wrote:
For min del så var Jensen BB i dag.

Hahaha.. ha.. Ja for det var en spøk ikke sant?

Nope. Fint å se at folk fortsatt ikke klarer å se de som gjør den "usynlige" jobben.

Kan du si hvilken usynlig jobb Jensen gjorde? Det eneste han er god på er å slå enkle pasninger til de 4 forsvarene, han skapte ikke noen farlige situasjoner med pasningene sine.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 25.05.2013 23:19    Post subject: Reply with quote

Haha, hva skjer med musikken i garderoben etter kampen? Very Happy
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Det tog 6 Ã…R innan Ferguson vann ligan med United.

En liga som kvalitetsmessig var av et slikt nivå at engelske lag hadde vunnet europacupen 7 av de 10 siste årene den gang.

Et Manchester United som ikke hadde vunnet ligaen på 19 sesonger, og etter den tid kun hadde tatt tre medaljer, en med Cavanagh, en med Sexton og en med Atkinson.

Sammenlign dette med Rosenborg, en klubb med langt bedre ressurser enn andre lag i en veldig svak liga.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Så fordi at vi har litt større ressurser (vi har faktisk skjært ned 40 millioner i årlige kostnader det siste året, så at vi har så voldsomt mye mer enn en del av de andre lagene å bruke på spillerlogistikk pr. dags dato er jeg usikker på. At budsjettet er større betyr ikke nødvendigvis at man har mer å bruke) så skal Perry's RBK høvle over alt etter 5 måneder ? Perry overtok et lag som ble nr 3 og i realiteten var sjanseløs på gullet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

Sjanseløs på gullet i fjor? You got to be joking. Vi lå jo helt der fremme en periode.

Vi har ikke litt større ressurser. Sammenlignet med f.eks. Godset er det veldig store forskjeller. Ingen har sagt at vi skal høvle over alt, men det er liten spillemessig fremgang å se, og vi vinner kamper på at vi jevnt over har bedre individuelle spillere enn de andre lagene.

Når ble egentlig forventningene til laget så utrolig lave hos enkelte supportere?
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 26.05.2013 00:20    Post subject: Reply with quote

Det er vel mer snakk om å innse realiteten, at det ikke er 90-tallet lengre.

Vi ligger faktisk på 2. plass, med 24 poeng, kun slått av Godset. Vi har ny trener, og mange nye spillere. Av de 11 som startet idag er det kun Ørlund og Dorsin som kan kalles bærebjelker, og det er i tillegg lagets svakeste punkter.

Hva forventer du egentlig? At vi skal vinne alle kamper, der alle spillerne får 10 på børsen?
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:22    Post subject: Reply with quote

Ser at folk er veldig opptatt av å kalle Jensens jobb den usynlige jobben. Til en viss grad har noen rett, noe av det han gjør er en usynlig jobb. Han jobber utrettelig og gjør en forholdsvis god jobb med å dekke rommet foran midstopperne. Når det er sagt så er han vårt største problem når det gjelder å få ballen fra forsvar til angrep. Han mottar ball, prøver å finne løsninger, men ender nesten alltid med å sende tilbake til midtstopper-paret. Jeg vet vi mangler løp på topp - men når de løpene først kommer så kommer aldri pasningen heller. Man kan telle pasninger som går i lengderetning fra Jensen på én hånd. Er våre offensive spillere virkelig så lystne på å gå på løp når de ser Jensen ha ryggen til og når de vet at hans baller nesten alltid kommer "på fot"? Jeg synes han er direkte svak i å snu seg og få igang angrepet. Som anker er du en ekstremt viktig takt-setter for laget. Hans berøringer, den tiden han bruker med kula i ballen og i hvilke rom han spiller ballen i (legg merke til at han kun spiller på fot eller bak spilleren (les: nærmere vårt eget mål) setter gjerne premissene for løpene og takten i hele angrepet. Når han konsekvent bruker fire-fem touch, løper sideveis eller baklengs, og gir ballen til Strandberg, vel da mister vi hele rytmen helt fra starten av. Våre beste angrep i dag var da Reginiussen gikk forbi et pressledd - dette gjorde han opptil flere ganger. Hvor mange ganger gjorde Jensen det? Jensen må snu seg, true pressledd og begynne å tre pasninger fremover. Han er ikke så ekstremt bra defensivt at hans "usynlige jobb" kompenserer for å holde bremsene på hele kampen. For all del, jeg synes ikke han gjør noen hårreisende dårlig jobb idag isolert sett, han er nok over tippeligastandard når det gjelder defensiv jobbing, men fremover er det virkelig dårlig og et stort problem for oss. Jeg skulle gjerne sett Selnæs som anker fremover, kanskje ikke mot Godset, men mot svakere lag. Vi trenger et anker som kan spre baller slik Skammelsrud gjorde i sine glansdager. Ja, kanskje jeg til og med ville foretrukket Selnæs over Jensen allerede mot Godset. Da slipper vi kanskje inne flere mål, men jeg kan vedde skjorta på at vi i det minste skaper flere enn én sjanse på 65 minutter.

Jeg vet at Perry er strålende fornøyd med denne kampen og mener vi spiller som super-mutant-avkommet til Barcelona og Real Madrid, men jeg sitter igjen med en uggen følelse. Først når vi, noe ut av intet, scorer på frispark får vi energi. Frem til da, altså i 65 minutter, holdt vi igjen midtbanen og gjorde lite annet enn å krige om midtbanesirkelen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Det er vel mer snakk om å innse realiteten, at det ikke er 90-tallet lengre.

Hva forventer du egentlig? At vi skal vinne alle kamper, der alle spillerne får 10 på børsen?

Ja, jeg forventer 3 poeng på alle kamper og 10 poeng til alle spillerne på alle børser.

Du får 10 poeng på idiotbørsen min i dag. Gratulerer!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2013 00:28    Post subject: Reply with quote

Og jeg må bare få gjenta: det at Ferguson brukte seks år på å gjøre en øvre halvdel-klubb til en seriemester på seks sesonger, eller at Deila har brukt like lang tid på å gjøre et heislag til Norges beste lag har faktisk ingenting å gjøre med hvorvidt Perry er dyktig nok å gjøre. Er det sånn at Perry dermed må få seks år til å bevise at han kan ta Norges desidert rikeste klubb fra medaljør til seriemester?

Eller er det sånn at man kan se på den spillemessige framgangen, eller mangelen på sådan, i seg selv, og la resultater være resultater? Misforstå meg ikke, jeg foretrekker helt klart årets RBK framfor fjorårets, men det er ikke akkurat noen fotballrevolusjon vi er vitne til, eller noen gjenfødsel av klassisk Rosenborg-spill. Ikke på noen som helst måte i det hele tatt, faktisk. Perry er, dessverre, i beste fall en trener på øvre halvdel av Tippeliganivået, kvalitetsmessig, i en generelt lite erfaren og ganske konform trenergruppe. Men kanskje kan det være et steg i riktig retning, og hvem vet, kanskje vi til og med kan forbedre plasseringen fra i fjor.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Sjanseløs på gullet i fjor? You got to be joking. Vi lå jo helt der fremme en periode.

Vi har ikke litt større ressurser. Sammenlignet med f.eks. Godset er det veldig store forskjeller. Ingen har sagt at vi skal høvle over alt, men det er liten spillemessig fremgang å se, og vi vinner kamper på at vi jevnt over har bedre individuelle spillere enn de andre lagene.

Når ble egentlig forventningene til laget så utrolig lave hos enkelte supportere?

I forhold til Godset har vi mer penger ja. De har dog 6 år lengre kontinuitet i sportslig ledelse. Poenget er at vi pr. i dag ikke har mulighet til å spytte ut 20-25 millioner i spillerkjøp pr sesong lengre. Vi kan ikke bare hente en verifisert klassespiller som Sapara for 10 millioner etter behov. Vi må, i likhet med andre lag, satse mer på uprøvde navn.

Å kjøpe kvalitetsspillere fra Tippeligalag er pr. i dag en utopi, all den tid de er priset ut av markedet.

Det handler ikke om å ha lave ambisjoner, men en realistisk innstilling i forhold til at det tar tid å bygge et lag som leverer på stabilt høyt nivå i hver kamp. Det tar tid å lære en ny spillestil og å lære rollene i detalj. Jeg forventer dog at vi utover sommeren og høsten viser en betydelig bedre stabilitet i prestasjonene enn vi har gjort nå på våren.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:34    Post subject: Reply with quote

Spissen som kom til 0 (!!!) målsjanser idag er i skrivende stund RBKWebs BB - KRISE!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:37    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
I forhold til Godset har vi mer penger ja. De har dog 6 år lengre kontinuitet i sportslig ledelse.

Vår sportslige leder er inne i sitt 6. år han.
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 26.05.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Spissen som kom til 0 (!!!) målsjanser idag er i skrivende stund RBKWebs BB - KRISE!

TULL, han løp, kjempa og vant nær alle duellene han var involvert i. Defor fikk han hvertfall min stemme!
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:50    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Jeg mener heller ikke at han var banens beste, men krise er det jo ikke. I steden for å være så tabloid, kan du se etter hva han gjør på banen, og ikke bare telle hvor mange målsjanser han kom til.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:52    Post subject: Reply with quote

Jeg så hva han gjorde på banen. Men fant det hakket mer interesant å se på hva hovedoppgaven til en spiss er - skape sjanser, og mål.
Han skapte 0. En RBK spiss som skaper 0 sjanser vil aldri bli noen BB for meg.

At han hadde en ålreit kamp, det sier jeg ingenting på. Men RBK's beste? Makan!

Last edited by Montana on 26.05.2013 00:54; edited 1 time in total
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 00:53    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Hørte at Brilleland har tilbud på laseroperasjoner mot statistikkblindhet.

Syntes Bille var meget god i dag, som jeg skrev tidligere: vinner nesten alle dueller, bidrar i perioder til et godt kollektivpress, og kunne fort hatt et par assists.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:01    Post subject: Reply with quote

Beklager men karakteristikken "meget god" og "RBKs beste" av en spiss som ikke skaper 1 eneste sjanse kjøper jeg rett og slett ikke.

Er det ikke hovedoppgaven til en spiss? Er jeg helt på bærtur nå?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:03    Post subject: Reply with quote

Billie gjør en kjempejobb ja...er en grunn til f,eks bayern munchen kjøpte mandzukic ,fordi han er en arbeidsom spiss som jobber for laget,i tillegg til score mål..

Det var akkurat det bayern manglet i sitt lag..bIlle lager liv på topp,får stopperne på løpeturer osv..

Når vi får systemet i laget til og fungere kan det bli veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pirlo
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:07    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Beklager men karakteristikken "meget god" og "RBKs beste" av en spiss som ikke skaper 1 eneste sjanse kjøper jeg rett og slett ikke.

Er det ikke hovedoppgaven til en spiss? Er jeg helt på bærtur nå?

Klart hovedoppgaven er å skape sjanser og score mål! Dette kan gjøres ved å:

- Score mål
- Spille ballen til en person som scorer mål
- Gå på løp som åpner rom for andre spillere som kan score mål
- Vinne dueller som gjør at laget kan flytte opp spillere

Men det jeg reagerte mest på var "KRISE"-maksimeringen din. Selv om Bille ikke scorer eller selv får en stor sjanse, så er han med på å skape sjanser for laget (Se Mix-situasjonen). OG han har bare ett mål mindre enn tippeligaens toppscorer har så vidt jeg har fått med meg. (Hvis vi først skal prate statistikk)

Last edited by Pirlo on 26.05.2013 01:08; edited 1 time in total
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 26.05.2013 01:08    Post subject: Reply with quote

Dere som er misfornøyde: Hva er det egentlig dere vil da? Og hva forventer dere? Altså utover det å vinne fotballkampene.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:11    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Billie gjør en kjempejobb ja...
Når vi får systemet i laget til og fungere kan det bli veldig bra.

Det riktige ordet er "Hvis"...

Last edited by ^Mirth on 26.05.2013 02:36; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.05.2013 01:12    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
i tillegg til score mål..

Hele poenget er at han skapte 0 sjanser og allikevel leder BB kåringen.
Sammenligningen med en som skårer mål forsvarer vell ikke at han leder BB kåringen idag når han ikke skåret eller var i nærheten?
Misstenker at han får et par ekstra popularitetsstemmer jeg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb