| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Alexander Lund Hansen |
|
10% |
[ 13 ] |
| Cristian Gamboa |
|
36% |
[ 43 ] |
| Tore Reginiussen |
|
9% |
[ 11 ] |
| Stefan Strandberg |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mikael Dorsin |
|
2% |
[ 3 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
5% |
[ 7 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tarik Elyounoussi |
|
1% |
[ 2 ] |
| Nicki Bille Nielsen |
|
22% |
[ 27 ] |
| Ole Kristian Selnæs |
|
5% |
[ 6 ] |
| John Chibuike |
|
3% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 119 |
|
| Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.05.2013 23:55 Post subject: |
|
|
| Håper ikke denne kampen skremmer bort folk! Får håpe på at RBK vinner mot VIF slik at vi får 20k tilskuertall mot SIF. Blir sikkert mye artigere også. Toppkamp! |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 21.05.2013 00:14 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Dette var rett og slett lureri. Lureri av Rosenborg. Her kommer det 20000 trøndere for å se på, så får vi gåfotball i retur. Føler meg steinlurt. Hadde Rosenborg vært et kvinnfolk så hadde hun vært den største cockteasen i kommunen. |
HAHA! Det beste jeg har lest på lenge!
Knowrud har et godt poeng. Folk her snakker om fint vær og 20 000, ja, men aldri i verden om alle de kommer tilbake igjen for å se det RBK som ble presentert mandag kveld. Mot Sandnes Ulf kommer de trofaste. Det var hva, 12 000? Resten her kom fordi de ville ha en prøvesmak. Denne prøvesmaken tror jeg gav de aller fleste en bismak i munnen. Med mindre de kun kommer for å se Kjernen - som var lagets beste mann i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.05.2013 00:53 Post subject: |
|
|
Nyland fikk forresten en veldig billig sekser på VG-børsen. Jeg har ikke det som noen her inne en gang så treffende kalte "Tippeligaen-minutt-for-minutt-funksjon" i hjernen, men jeg tror dette må være første gang en keeper får sekser for 90 minutter oppvarming.
Keepertreneren og reservekeeperen til Molde leverte like slappe baller i klypene til Nyland på oppvarmingen som det stjernene våre gjorde gang på gang i kampen. Og når vi ikke skapte stort ble det enda mer keepermat. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 21.05.2013 01:36 Post subject: |
|
|
Nyland reddet da to ganger hvor en RBK-spiller var igjennom, nærmest alene med ham da. Diskerud tidlig i første, og litt senere i omgangen var det Bille, om jeg ikke husker helt feil.
Kanskje en billig sekser, men to svært viktige inngripener for at Molde klarte å få med seg uavgjort. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.05.2013 02:59 Post subject: |
|
|
Btw synd ikke perry sto med stoppeklokke mellom hver gang molde filmet eller brukt tid,og gidd til 4 dommer...
Solskjær kaller rosenborg for usportslig...jeg er man utd fan,men har mistet all respekt for fyren for lenge siden nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.05.2013 03:43 Post subject: |
|
|
Enhver med litt innsikt har jo skjønt at fyren er uspiselig. Bare så synd pressen driver med kollektiv rævsleiking. Om Molde blir desidert sist og rykker ned så kommer det ikke til å stå ett negativt ord om Solskjær i de riksdekkende mediene. Han scoret jo det avgjørende målet i CL-finalen i 1999.
Forøvrig bør han vel neppe si så mye om kynisme. De fleste husker vel når han tok det 70 meters returløpet for å klippe ned Rob Lee som var alene med keeper  |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 21.05.2013 08:04 Post subject: |
|
|
Solskjær er latterlig - snakker om juks og dommer i mot. Hva med denne innbytterspissen til Molde som ligger å vrir seg 5 og et halvt minutt, for så å sprinte som jamaicaner etter en liten tur på siden. Det er juks og det er utrolig usportslig. Solskjær bør gå i seg selv. Hva gjelder dommeravgjøresler så er jeg helt enig at han holder et altfor lavt nivå, og det virker som RBKer er så heldig å få denne idoten fra Grue i årets hjemmekamper. Hva skjer egentlig på Tarik-scoringen mot slutten av kampen - hva er det han blåser for?
Og 4 minutter tillegg - hva faen? |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 21.05.2013 08:09 Post subject: |
|
|
Du sier vel egentlig bare det samme som OGS, men du har RBKs perspektiv.
Hvorfor bry seg om hva OGS mener? Jeg er mer bekymret over våres egne trenere og spillere. De neste kampene blir særdeles viktige. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2013 08:12 Post subject: |
|
|
....
Last edited by SunsetSalami on 17.01.2016 04:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.05.2013 08:15 Post subject: |
|
|
Heldigvis er jo Koteng vekk etter sesongen. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.05.2013 09:17 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Vi ser igjen og igjen at dette RBK-laget er elendige mot etablert. Vi er avhengige av høy gjenvinning og overganger. Dette er naturligvis trenerteamets ansvar, men har de ikke en velfungerende nok plan mot etablert må de hvertfall bruke en som kan gjøre ting på egenhånd (les Chibuike, men tviler på at han får sjansen neste kamp heller...). Nicki Bille: Skam deg. |
Jeg vil også se Chibuike fra start mot VIF, men han fikk jo en halvtime uten at det gjorde noen forskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 21.05.2013 09:49 Post subject: |
|
|
Han får ikke gjort så mye når resten av laget skal slå langballer, + at Moldestopperne albuer ham på vei gjennom uten at dommern gjør noe. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 21.05.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Gjentar stort sett det andre har sagt, men sikker på vi hadde vunnet dersom det ikke hadde kommet en utvisning. Erfaringene viser jo at lag som er mye bedre enn RBK kan slite mot lag som er mye dårligere enn Molde når dette laget legger seg bakpå selv med 10 spillere. Det var jo i perioder nærmere 20 spillere innenfor 30 meter fra Molde sitt mål, og da blir det trangt.
Det er usportslig av Bille, og vi ville vel gått bananas dersom vi hadde fått et slikt mål mot oss, når det er sagt mener jeg at det (nesten) er like usportslig slik Coly trakk ut tiden etter "skaden". Riktignok spilte han så godt en stund på bakken at jeg nesten trodde han var døden nær, men blir utrolig skuffet når jeg ser spillere som må bæres av to stykker av banene, for i neste øyeblikk sprinte av gårde som Flo-Jo.
Slik kampen utviklet seg i går, ville jeg faktisk å valgt å sette inn PVR som spiss i stedet for Tarik når det var 20 minutter igjen. Skulle gjerne hatt en spiss med ekstremferdigheter på hodet i denne typen kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.05.2013 10:24 Post subject: |
|
|
| Utspillet til Koteng i dagens Adressa tyder på at han føler et visst press. Han gjør sitt ytterste for å snakke opp Perry og valget av ham som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.05.2013 10:31 Post subject: |
|
|
Det er i alle fall god grunn til å mene at dersom Perrys plan for andre omgang var at Strandberg, Selnæs, Reginiussen, Gamboa og Dorsin (hvorfor 5 spillere igjen mot Coly??) skulle stå på midtbanen og pole ballen mot boksen i 45 minutter, da var det utrolig latterlig å bruke de to siste byttene på Chibuike og Dockal - det burde vært Rønning og Moe sammen med Bille på topp, og Tarik og Mike rett bak for å jakte på nedfallsfrukt.
Dersom Perrys plan var å spille fotball i andre omgang, så kan man lure på hvorfor han ikke bare løp ut på banen og bitchslappet Strandberg, eller eventuelt tilkalte kaptein Reginiussen for å gjøre det. De hadde hatt god tid til litt avstraffelse mens Molde-spillerne lå nede og rullet i gresset, eller gikk ut for å drikke sportsdrikk.
Konklusjonen min blir vel egentlig at Perry ikke har noen plan for hva Rosenborg skal gjøre når motstanderen ligger lavt og satser på uavgjort, noe som igjen harmonerer godt med Perrys uttalt manglende tro på scoringer i etablert angrep. Målene skal vi score på overganger, og hvis det ikke blir noen overganger, ja da er det ikke vår feil at oppgaven blir umulig. Det lover veldig dårlig for et eventuelt tidspunkt når motstanderne oppfatter RBK som en skremmende motstander igjen. [/u] _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.05.2013 10:38 Post subject: |
|
|
Jeg tviler litt på at situasjonen du beskriver er er sann zaphod, gjør ikke du og? Er vel litt mer komplisert enn som så.
Når det er sagt, gud bedre for en møkkaræva kamp. Holdt på å klikke på Strandberg. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2013 10:52 Post subject: |
|
|
Spillerne vet jo hva de skal gjøre og er gode nok til det. Men i går var det feriefotball og høye skuldre. To kjente fenomener rammet oss:
1.) Molde skjerpet seg med forsvarsarbeidet når de ble undertallige. Hvis hver av de ni gjenværende utespillerne øker innsatsen med 10% etter rødt kort er totalsummen den samme som fra starten av.
Dette har vi sett i hundrevis av fotballkamper før.
2.) Lerkendal har vært 60-70% full i veldig mange kamper de siste årene. I går var det tilnærmet stappfullt, og da preges spillerne av at publikum skal overbevises og "vinnes tilbake". Dessverre slår det ofte feil ut, man blir i stedet redd for å gjøre feil og blir handlingslammet heller enn initiativrik. Det var mye stillstand i går. Tilskuertallet har mye å si for økonomien i klubbdriften, og nå spolerte vi nok en sjanse til å engasjere massene. Man får ikke lyst til å kjøre fra Steinkjer og Oppdal for å se en så kjedelig kamp som gårsdagens.
Pluss og minus som utjevner hverandre til Nicki, ellers var de fleste under pari. Det ble for lite løping, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.05.2013 11:04 Post subject: |
|
|
Nå vet alle at jeg er en av Per - Joars største kritikere her inne og er den første som hiver han over bord om noe interessant dukker opp, men denne krisemaksimeringen etter en uavgjort er rimelig patetisk. Samme er det med de som buer på slutte av kampen når vi spiller 0-0 og er på andreplass. Vi har det vel ikke plutselig utviklet skarre R og begynt å spille på Brann stadion? Mange på tribunen trenger å se seg i speilet å spørre seg selv "Hvorfor er jeg her?"
Last edited by JanneB on 21.05.2013 11:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.05.2013 11:30 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Skammelig oppførsel av mange.
Hva faen hjelper det å bue på en tversoverpasning? Enkelte må se seg i speilet, for noen er ikke det grann bedre enn spillerne var utpå der. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 21.05.2013 11:47 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | | Nå vet alle at jeg er en av Per - Joars største kritikere her inne og er den første som hiver han over bord om noe interessant dukker opp, men denne krisemaksimeringen etter en uavgjort er rimelig patetisk. Samme er det med de som buer på slutte av kampen når vi spiller 0-0 og er på andreplass. Vi har det vel ikke plutselig utviklet skarre R og begynt å spille på Brann stadion? Mange på tribunen trenger å se seg i speilet å spørre seg selv "Hvorfor er jeg her?" |
Meget bra innlegg. Ble direkte pinelig berørt når folk begynte å bue. Samme blir jeg av krisemaksimeringen her på forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 21.05.2013 11:52 Post subject: |
|
|
| Når det er tilnærmet full stadion må du holde ut med de 4-5000 som aldri er der ellers og som begynner å pipe om det er 0-0 etter 20 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.05.2013 12:08 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Utspillet til Koteng i dagens Adressa tyder på at han føler et visst press. Han gjør sitt ytterste for å snakke opp Perry og valget av ham som trener. |
Link? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.05.2013 12:23 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | Når det er tilnærmet full stadion må du holde ut med de 4-5000 som aldri er der ellers og som begynner å pipe om det er 0-0 etter 20 minutter. |
De som piper mest i nærheten av meg sitter på samme plass år ut, år inn - og piper. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.05.2013 12:27 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | Når det er tilnærmet full stadion må du holde ut med de 4-5000 som aldri er der ellers og som begynner å pipe om det er 0-0 etter 20 minutter. |
Vi holder ut - slutter jo ikke å gå på kampene.
Det bør derimot være lov å mene at det er pinlig og elendig å gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.05.2013 12:43 Post subject: |
|
|
Irrelevant om du har stått fast på Lerkendal i 20 år og pipet eller om du kun gjør det to ganger i år. Like bedritent uansett.
Når er det spillerne hauser opp publikum? Jo de gangene vi gir det dem den ekstra prosenten som gjør at de lager mål og vinner kampen. Senest vist mot S08 ref. intervju med Bille der han mente at vi hjalp dem tilbake fra 2-2. |
|
| Back to top |
|
 |
|