| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Alexander Lund Hansen |
|
10% |
[ 13 ] |
| Cristian Gamboa |
|
36% |
[ 43 ] |
| Tore Reginiussen |
|
9% |
[ 11 ] |
| Stefan Strandberg |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mikael Dorsin |
|
2% |
[ 3 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
5% |
[ 7 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tarik Elyounoussi |
|
1% |
[ 2 ] |
| Nicki Bille Nielsen |
|
22% |
[ 27 ] |
| Ole Kristian Selnæs |
|
5% |
[ 6 ] |
| John Chibuike |
|
3% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 119 |
|
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 20.05.2013 21:18 Post subject: |
|
|
| Joda,men vi spilte 70 minutter med en mann mer,med mer vilje til og presse,hadde de gjort feil og vi fått sjanser som i starten. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.05.2013 21:27 Post subject: |
|
|
| Rosenborg | VS. | Molde | | 67% | Ballbesittelse | 33% | | 15 | Avslutninger | 7 | | 4 | Avslutninger på mål | 0 | | 0 | Avslutninger i stengene | 0 | | 7 | Cornere | 4 | | 502 | Pasningsforsøk | 235 | | 410 | Vellykkede pasninger | 140 | | 11 | Frispark for | 12 | | 60% | Ballbesittelse siste 5 min | 40% |
Hentet fra VG _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.05.2013 21:27 Post subject: |
|
|
Jeg for min del koser meg med at Molde skylder på dommeren (!!!) etter en kamp der de flakser seg til et 0-0-resultat ved å parkere bussen og hale ut tiden, uten å skape en eneste sjanse i løpet av 94 minutters spill. Da ligger alt til rette for en ny skuffelse i neste kamp, for det Molde-laget som spilte i dag var rett og slett et ganske dårlig fotballag, og hvis Solskjær er mer opptatt av dårlige unnskyldninger enn å fikse på det, da har han nok en gang tatt vare på feil del av "sjæfens" metoder.
Angående det røde kortet så var det selvfølgelig helt korrekt på alle måter. Hadde Linnes hatt vett til å holde seg på beina hadde det aldri blitt en sjanse, men idet han velger å kaste seg ned og takle der, så må han vises ut dersom han bommer. En liggende Linnes kan aldri ta igjen Bille, og ingen andre er i nærheten av å nå hjem før avslutningen alene med keeper. Idiotisk og unødvendig, men også hundre prosent korrekt.
Når det gjelder Rosenborg, så var de om mulig enda dårligere enn Molde, og serverte den dårligste omgangen fotball siden Apollon Limassol var på besøk i EL-kvalifisering for noen år siden. Ufattelig lavt balltempo, ufattelig lav presisjon, ufattelig trege og tunge bein, ufattelig hjernedød kampplan og ufattelig defensiv innstilling. Dersom det er dette som er utfallet av et rotasjonssystem som etter sigende skal sørge for friske bein og hoder, så tror jeg noen bør revurdere både det ene og det andre. Og kan noen, for guds skyld, be dem trene på å slå upressede innlegg på et noenlunde greit herrenivå? Det er jo faktisk ingen vits i å komme rundt på kantene hvis de har to keivføtter på alle spillerne. Og hvor ER andrebevegelsene?
Børs:
Lund Hansen 5 - Ikke mye å gjøre, og det som kom, løste han halvbra. Noen unødvendige boksinger og klareringer trekker ned.
Gamboa 4 - Brukbar førsteomgang, og var lenge en av få som ville noe med ballen, men han slenger seg med på polballkjøret etter hvert.
Reginiussen 4 - Bra kontroll bakover. Elendig pasningsfot. Hvor er kapteinen når spillerne står stille rundt ham?
Strandberg 2 - Hadde jeg vært den hevngjerrige psykopattypen, skulle jeg ha oppsøkt huset hans og saget av ham venstrebeinet som han åpenbart tror han er så JÆVLIG presis med. Foretrekker Rønning, han er mer presis.
Dorsin 5 - Like upresis som resten av gjengen, ukonsentrert og med sement i skoene. Pluss for en god avdribling.
Svensson 5 - Jobber og sliter, men får sjelden tak i ballen. Lavt balltempo.
Jensen 4 - Prøver å styre spillet med 10 saltstøtter, noe som unektelig er vanskelig, men det unnskylder ikke å levere horrible pasningsmiss etter å ha siktet i sju sekunder. Drar ned tempoet. Involverer seg i det minste.
Mikkelsen BB 6 - Den eneste på Rosenborg som klarte å skape noe som helst; var direkte god i første omgang. Får av en eller annen grunn aldri ballen i andre omgang. Hadde Jensen sola i øynene?
Mix 3 - Skrekkelig treig i ballbehandling og løp, og ødelegger nesten mer enn han skaper. I tillegg så han utslitt ut etter en halvtime, og framstod som direkte lat. Benken venter.
Elyounoussi 5 - Energisk i første halvdel av første omgang, men så var det jamt slutt. Hvordan er det mulig å gå så ofte i offside som ytterste mann?
Bille Nielsen 6 - Synes egentlig han var ganske bra, ivrig på å gå på løp, kanskje i overkant inviterende i minimalt bakrom, men da må jo forsvarsrekka forstå at han lager plass i mellomrommet.
Selnæs 3 - Fuglene vet hva slags instruksjoner han fikk når han kom inn, men en ekstra langballkanon ved siden av Strandwitzer var ikke god medisin. Treig i pasningsspillet.
Chibuike 5 - Flinkere til å rettvende seg med ball enn Mix, men ikke aktiv nok til å frigjøre seg.
Dockal - Gav bedre timing på høyresiden da han kom inn. Ble stående litt ensom i sola han også.
Trener Hansen 4 - Forferdelig defensiv lagledelse igjen, og evner tydeligvis ikke å mane til innsats mot Molde engang. Hvor er kampplanen? Hvor er spillemønsteret? Pluss for litt tidligere bytter denne gangen.
Dommer Hagen 5 - Korrekt utvisning, men derfra og ut dømte han uten autoritet mens Molde halte ut tiden og filmet i over en time. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.05.2013 21:30 Post subject: |
|
|
@zaphod81: Enig!  |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 20.05.2013 21:31 Post subject: |
|
|
| @zaphod81. Tak for en god børs. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.05.2013 21:42 Post subject: |
|
|
Enig stort sett med Zaphod81 der.
SAtt og koste meg rett overfor moldesupåporterne som sang så det ljoma om superlaget sitt @.@. Var ikke mye superlag å se når de parkerte bussen. men de var bra organiserte defensivt og fikk sikkert greit utbytte av denne kampen i så måte.
Jeg synes at det som preger laget i dag er hvor destruktivt det er å ha Mike utpå der mot et sånt lag. Da Sælnes om inn i andre hadde jeg mye heller sett at han tok ut Mike istede for Jonas. Jonas er mye flinkere til å gå på løp en det Mike er, og strengt talt så hadde vi null bruk for en sittende defensiv midtbanespiller i andre.
Jensen hadde flere dårlige pasninger og åpenbare feilvalg.
Da Borek kom inn ble det mere fart over høyresiden, men de som sier Gamboa rotet i dag nok litt riktig, for jeg talte 3 ganger han kunne overlappet Borek der han heller skjærte innover eller slo innlegg selv.
foræverig virket det som om Borek ble ignorert flere ganger da han var i meget god innleggsposisjon. rart...
Synes Ekpo var god for MFK om man skal si noe positivt om dem.
Coly kan MFK bare sende til ITalia sporenstreks, for maken til filming og uthaling av tid har jeg ikke sett i TL før. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 20.05.2013 21:46 Post subject: |
|
|
Molde jubler for 1 poeng. Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å komme seg opp av gjørma for de når de andre lagene tar poeng.
Jeg er skuffet over at vi ikke fikk 3 poeng her, men herregud så gøy det er at Molde fremdeles bare har 7 poeng etter 11 kamper! De trengte disse poengene mye mer enn oss.
Jeg er helt sikker på at Godset kollapser på et tidspunkt i år også |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 20.05.2013 21:51 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Jeg synes at det som preger laget i dag er hvor destruktivt det er å ha Mike utpå der mot et sånt lag. Da Sælnes om inn i andre hadde jeg mye heller sett at han tok ut Mike istede for Jonas. Jonas er mye flinkere til å gå på løp en det Mike er, og strengt talt så hadde vi null bruk for en sittende defensiv midtbanespiller i andre. |
Enig. Der mangler dog også noget bevægelse fra hele laget. Det ses tydeligt at det meget possession-orienterede fotball er noet uvant for Jensen.
Last edited by iconbit on 20.05.2013 21:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.05.2013 21:51 Post subject: |
|
|
Beundringsverdig at enkelte klarer å se positivt på det etter denne kampen. Jeg klarer det ikke!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.05.2013 22:08 Post subject: |
|
|
Atta, du trengte bare å være på lerkendal.
over 21000, fantastiskt vær. herlig!!!!
om folk engasjerer seg sånn fremover kan jeg gladelig leve med at jeg ryker på mine optimistiske oddsprosjekter ^^
Men ja, det var ikke mye festfotball i andre omgang, og det beviser at vi ikke har noe plan mot lag som ligger så dypt og kompakt.
DET er for svakt. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 20.05.2013 22:14 Post subject: |
|
|
| Enig Moomoo! Klarer liksom ikke å grave meg helt ned etter å ha vært til stede på en nesten fullsatt stadion, fint vær, og kjempestemning! Uansett spill i dag, skjer det noe positivt i klubben! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.05.2013 22:16 Post subject: |
|
|
Har akkurat kommet meg hjem, uten å kjøre av veien i løpet av den to timers bilturen etter en av de mest kjedelige kampene på Lerkendal.
Dette var rett og slett lureri. Lureri av Rosenborg. Her kommer det 20000 trøndere for å se på, så får vi gåfotball i retur. Føler meg steinlurt. Hadde Rosenborg vært et kvinnfolk så hadde hun vært den største cockteasen i kommunen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.05.2013 22:25 Post subject: |
|
|
haha knowrud
Det var under pari i dag, og mye poling bakfra blindt opp mot 16 meteren til MFK. Det VAR rævva og planløst. at vi ikke dobler på kant og får innlegg fra sidene er uforståelig for det var masse rom flere ganger til akkurat det.
Selvfølgelig forventer vi mere mot Rosenborg, og da særlig mot et lag som utgjør 0 trussel mot oss så vi kan tenke offensivt.
Hvorfor vi ikke får innleggene fra sida og heller velger polere fra upresise midtstoppere etc kan bare Perry svare på.
Jeg velger å huske denne kampen som en fantastisk opplevelse takket være publikum og værgudene. Så krysser jeg fingrene for at vi lærer, og fortsetter å utvikle oss slik at neste gang dette skjer, så har vi trykk og ettertrykk når innleggene kommer fra kant  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.05.2013 22:27 Post subject: |
|
|
Det har du helt rett i, moomoo! Publikum gledet/varmet stort! Synd laget presterte så elendig... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.05.2013 22:35 Post subject: |
|
|
I en tilsvarende kamp før i tiden sa Eggen en gang, "Gratulerer! Rævafotball!"
Jeg føler dette uttrykket kan brukes i dag. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.05.2013 22:52 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | I en tilsvarende kamp før i tiden sa Eggen en gang, "Gratulerer! Rævafotball!"
Jeg føler dette uttrykket kan brukes i dag. |
Men hva kan vi forvente? Molde med 10mann parkerer bussen og det vil flere andre lag gjøre også. Altså Godset spiller ut slike lag som parkerer bussen. Det bør RBK også gjøre. Nå får de bare gå på banen å trene mer. I tillegg skaffe en spiller som kan score på dødball, vi har null duellstyrke! |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 20.05.2013 22:55 Post subject: |
|
|
| Ser litt på reprise fra RBK-Live. Otto Ullseth er en skam. Åh herrefred skjær meg laus. Legg ned hele greia. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 20.05.2013 23:02 Post subject: |
|
|
vet ikke alt som er skrevet, men akkurat kommet hjem ti steinkjer og sitter med dette inntrykket:
Bra og aggressivt frem til utvisningen. Deretter fulgte 70 minutter med dritt og atter dritt. Dette Molde-laget er det tristeste laget vi har møtt i år, og hadde helt klart 0-0 som mål etter utvisningen.
Men hva er det vi holder på med? telte sikkert 40 langpasninger, der strandberg aka nye bjærsmyr står for rundt 30, og selnæs står for 10 hvor kanskje 1 av dem nådde en mottaker. (genierklært han ja....)
Når det er sagt er jo grunnen til alle disse langpasningene mangel på pasningsalternativer. Og da sliter man når ingen midtstoppere evner (tør?) sette fart å forsere en spiller eller to. Og når vi i tillegg ikke har en eneste midtbanespiller som klarer det, så blir man stående å trille i forsvaret i en hel kamp.
For hvor blir det av indreløperne, og disse bevegelsene som skal åpne rom for andre? hmmm, nei indreløpere har vi visst ikke lengre. Vi har ofret disse for defensiv trygghet i form av to mer sentrale, "sittende" midtbanespillere. De offensive bevegslene skal da Mix stå for alene? Det blir jo ikke nå vits å vri spillet, når mix da i utgangspunktet har gjort en viktig bevegelse på den andre siden av banen. Han rekker ikke skifte side, før det forsvarende laget har sideforskjøvet seg, og da står stopperen der med få valg. Det ender med lang ball som vi så i hele dag.
Håpet og drømte om å få se en bevegelig Berntsen i 2. omgang, fordi det var tydelig at vi manglet tempo og bevegelse. Men neida. Uansett så hadde det vel kanskje ikke hjulpet så mye, all den tid vi trenger mer enn 1 bevegelse samtidig.
Fint vær da. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.05.2013 23:03 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | | Den hadde gått inn dersom Dorsin hadde dukket...!! |
Det var vår største sjanse, men Dorsin hindret Jensen scoring.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2013 23:12 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | I en tilsvarende kamp før i tiden sa Eggen en gang, "Gratulerer! Rævafotball!"
Jeg føler dette uttrykket kan brukes i dag. |
Å skylde på motstanderens taktikk er bare pinlig. Utover i 2.omg hadde Molde knapt friske spillere på banen og de hadde ikke noe annet valg enn å ligge som de gjorde. At vi ikke evner å sette de under skikkelig press får vi ta på vår kappe. Molde fortjente ett poeng på innsatsen de la ned. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.05.2013 23:15 Post subject: |
|
|
| Vi ser igjen og igjen at dette RBK-laget er elendige mot etablert. Vi er avhengige av høy gjenvinning og overganger. Dette er naturligvis trenerteamets ansvar, men har de ikke en velfungerende nok plan mot etablert må de hvertfall bruke en som kan gjøre ting på egenhånd (les Chibuike, men tviler på at han får sjansen neste kamp heller...). Nicki Bille: Skam deg. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 20.05.2013 23:32 Post subject: |
|
|
| Og tarik skylder på dårlig energi? Hvorfor jobber motstander laget så mye bedre da...herregud..dette er pinlig.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.05.2013 23:34 Post subject: |
|
|
Må lure på om det de driller på trening blir formidlet eller blir oppfattet som uforpliktende forslag til hva man for eksempel kan gjøre. Perry svarte noenlunde greit på NRK P1 rett etter kampen, her må Rosenborg ta skylda for at det ikke ble skapt mer. Det manglet samtidige bevegelser, det var laber innsats (han brukte ikke det ordet, men sa at laget virket energiløst), det kom ikke kryssløp og det kom ikke vinklede pasninger.
I intervju med RBKweb etter kampen var ikke Mix i nærheten av å oppfatte problemene slik treneren beskrev dem.
| Quote: | - Hvorfor skaper dere ikke flere sjanser?
- Det er kanskje ikke så mye framoverrettet hele tiden. Vi treffer ikke på alle pasningene, og det blir ikke nok tempo i spillet. Mener jeg. Trenerne vet kanskje bedre enn meg, fordi jeg var ut på der og prøvde å gjøre mitt.
- Noen dager klaffer ikke alt. Og i dag var det en sånn dag. Vi skulle nok gjerne ha doblet litt mer på kant og fått litt flere baller inn i boks, for å presse dem litt. |
Når eleven stryker så til de grader, selv om han egentlig er oppvakt, må man se på lærerens måloppnåelser også.
Dessverre virker det som om det er bra nok å snakke riktig, men utføre til stryk. Gruer meg til Grevenmacher eller lignende. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.05.2013 23:47 Post subject: |
|
|
Som jeg sa på forhånd; bedre tilskuertall en 16. mai og kun uavgjort. Dette er får dårlig, helt enkelt. 11 mot 10 i 70 min bør gi uttelling  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 20.05.2013 23:53 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig burde vi fått uttelling,noen sa det så bra,at rett etter kortet burde vi kjørt på gang etter gang og fått et stort press mot molde målet,men spillerne har så god tid og triller ball bak i stedet,virker som de har all verdens tid av og til.
Slutten av andre omgang,var molde helt kjørt,flere spillere klarte knapt og springe..da er det beste og spille hurtig langs bakken og ikke slå langt og håpe på det beste..
Og spillerne skal ikke unnskylde seg at de var sliten,for de la ingen innsats i kampen,så burda vi pressa på skikkelig på slutten også.
Unnskyldningene til perry og spillerne holder ikke mål denne gangen..energi skapes av selvtillit som igjen bygger på godt spill..
Og når vi først får mål,så får vi den boosten av energi og spiller bra,men denne energien må vi klare og få av spillet også
Det viser at strukturen og mønstret vårt ikke fungerer i hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
|