English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Sarpsborg?
Lund Hansen
6%
 6%  [ 8 ]
Gamboa
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Strandberg
0%
 0%  [ 0 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
3%
 3%  [ 4 ]
Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Diskerud
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 1 ]
Bille
58%
 58%  [ 72 ]
Elyounoussi
30%
 30%  [ 38 ]
Total Votes : 124

Author Message
OzzeyH
Proff

PostPosted: 16.05.2013 22:23    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...-tre-poeng

Deilige bilder fra garderoben! Bare så synd vår beste spiller i fjor, dockal, sitter å ser dritt lei seg ut! Syns gutten bør suck it up, å se på sælnes. Gutten står jo fram som bare det! Smile RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 16.05.2013 22:27    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt, la oss heller fokusere på de som er happy da.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.05.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

- Vi viste hva vi står for. Vi spiller med mye glød, og med litt mer tro på dette, føler jeg at vi kunne ha fått noe ut av dette. Jeg har ikke studert episoden så nøye, men fra min posisjon så det ut som en billig straffe, og det inntrykket tror jeg at jeg får bekreftet når jeg får se den igjen. Men når du kommer hit, kan du ikke forvente å få så mange avgjørelser i din favør, sier Sarpsborg 08-trener Brian Deane til TV 2.

For en tosk.

- Torgeir Børven
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

Straffen så rimelig grei ut på 21:25 sporten i allefall. Dessuten hadde vel tv2sporten.no vært fyllt med sure oppgulp om forskjellsbehandling på Lerkendal om den var billig Razz
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.05.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

Haha. Han burde sagt: -Vi ble rævkjørt i 90 min og hadde fint lite å komme med, jeg bomma totalt på taktikk og spilleopplegg, de produserte minst ti 100% sjanser. Uvirkelig nok kunne vi tatt med oss ett poeng, men det ville vært tidenes ran.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

haha Henning Very Happy

Om det noensinne fantes en sånn trener så må det være en uoppdaget en xD
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

RBK-Sarp 4-0
Lunna-Sarp 0-2

Alt i alt en bra kamp av RBK selv om Lunna gjorde sitt for at kampen skulle ende i en fiasko for RBK. Strålende frispark av Tarik. Er andremålet vårt offside? Guttene er på vei mot noe bra nå!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.05.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

Bra 1. omgang og siste 15. Tarik viser veldig mye bra om dagen, Selnæs synes jeg også var veldig bra i dag - og Bille. Totalt sett en fin kamp selv om ALH er totalt bortreist i kveld. Keeperen til Sarpsborg hadde forresten et helt sinnssvakt tilslag på ballen. Dette er likevel en fotball som aldri vil bringe oss til suksess i Europa, fordi den er basert på at en må ha bedre enkeltspillere enn motstanderen - og der er vi jo fullstendig overlegne i Tippeligaen. Håpet er at det også vil komme, men er foreløpig skeptisk.

Hvertfall jævlig godt med en seier på 16. mai igjen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2013 23:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
fordi den er basert på at en må ha bedre enkeltspillere enn motstanderen

Det er nok på kornet, men noe jeg nødig vil dvele særlig over, i motsetning til mange andre, så tidlig i sesongen og etter trenerbytte. Det skal dog sies at vi nå ikke er dårligere enn andre lag med bedre spillere. Det er jo flott! Jeg trives bra om dagen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2013 23:27    Post subject: Reply with quote

Vi klarte å doble på kant i dag, flere ganger, på begge sider. Og så var vi veldig gode til å holde bredden.

Bitte små fremskritt er også fremskritt Smile
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 23:34    Post subject: Reply with quote

OzzeyH wrote:
http://www.rbk.no/news/ar...-tre-poeng

Deilige bilder fra garderoben! Bare så synd vår beste spiller i fjor, dockal, sitter å ser dritt lei seg ut! Syns gutten bør suck it up, å se på sælnes. Gutten står jo fram som bare det! Smile RBK RBK

Mike Jensen restituerer etter match med en god snus, ser jeg.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å ta ifra tremålsscorer Bille crediten. Men Tarik var en "gamechanger" i kveld. Scorer et mål, skaffer straffe etter et sinnykt raid. Er ikke sikker på hvem jeg skal gi MOM i kveld. For øvrig herlig å se Lunna løpe opp og feire med målscorerne - han er sjeleglad for å ha blitt berga. Jeg kan gi ham lov til å feire i kveld så lenge lagkameratene backer opp, men dette var sesongens eneste feilskjær på det nivået.

Tre poeng, fire mål og hodet høyt hevet i toget i morgen. Bare synd vi nok en gang slipper motstanderen inn etter tomålsledelse.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 23:42    Post subject: Reply with quote

Er vanskelig å komme utenom Bille når han gjør 3 mål (og vel også skaffet frisparket Tarik scoret på) synes jeg. Tarik gjorde en knallmatch han også naturligvis, men mål trekker opp det lille ekstra for min del Smile
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Rett og slett fantastisk stemning på Kjernen-tribunen i dag. Første seier på tre forsøk for min del. Bring on Molde!!
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 00:28    Post subject: Reply with quote

Fryktelig herlig 16. mai kamp, håper det fører til at det kommer manngard mot Molde nå på mandag. Ellers er det godt at det løsner litt for Bille. Ellers er jeg fryktelig glad vi vant denne kampen, jeg var rimelig forbanna når sarpsborg TO ganger bestemte seg for å ta ballen selv etter rosenborg hadde spilt den ut grunnet skadet spiller på banen. Tydeligvis ikke hørt om fair-play. Makan til dritlag.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 01:56    Post subject: Reply with quote

Fantastisk jobb av Bille i dag, mannen gir virkelig 100% for laget i hver kamp - og i dag setter han nesten alle sjansene sine også. Når det er sagt så gir Tarik også 100 % og det er han som snur kampen. Synes Tarik var vår beste pga viktigheten ved hans to store øyeblikk i kampen: frisparket og det påfølgende dribleraidet.

Som så mange andre har sagt før meg: det er skummelt hvordan vi senker oss i andreomgang. Greit nok, ALH gjør en megatabbe, men helt fra dommeren blåste igang andreomgangen så vi hvordan RBK-spillerne hadde skrudd av bryteren og gav sarpingene langt mer spillerom. Den blinde treneren til Sarpsborg mente de hevet seg pga at de la om spilleplanen - men der tror jeg han tar skammelig feil. Presset i andreomgangen var vesentlig lavere, spillerne nølte med å støte og gav motstanderne de nødvendige ekstra sekundene til å tenke seg om.

Da hjelper det lite at AHL gjør en gigant-tabbe. Det gav Sarpsborg bare enda mer energi, og vi var fortsatt for lave i presset. Først etter frisparket og 2-2 våknet vi og fikk opp presset igjen. Vi kom til flere store sjanser før 3-2, husk Svensson på kant og innlegget som via Bille (eller forsvarer) treffer rett på keeper, og senere Tarik som blir spilt igjennom og chipper like utenfor. Det var altså ikke bare to glimrende enkeltmannsprestasjoner vi kan ta med oss etter 2-2, men også bra spill. De våknet og fikk opp dampen igjen - i motsetning til hva som skjedde gjennom hele andreomgangen hjemme mot TIL og borte mot HFK.

Jeg stusser veldig over Perrys game-plan. Mikkelsen var langt svakere i andreomgang enn i første, så jeg kan forstå at han bytter han ut - men dette skjedde først i det 89. minutt. En av kampens aller beste spillere, Selnæs, ble derimot tatt ut allerede i det 70ende. Når vi på det aller, aller meste trengte kreativitet. I hele førsteomgang hadde Selnæs strødd langpasninger og stikkere på absolutt toppnivå - i andre falt han ned i presset på samme måte som resten av lagkameratene, men var også med på oppreisingen like etter 2-2. Se f.eks det nydelige raidet hans på kanten av 16. På bakgrunn av dette mener jeg at Perrys bytte med Selnæs ut og Svensson inn er fullstendig uforståelig. Med mindre Selnæs var skadet eller dødssliten - noe jeg ikke så hverken på skjermen eller har lest om i ettertid.

Prøver meg på en børs: 1-10

[1] Alex. Jeg synes egentlig han er en god keeper, men i dag hadde han virkelig ikke dagen. Vanligvis lite tabbefulgt, så jeg håper dette var et rent arbeidsuhell.

[6] Gamboa. Ekstremt stabil fra kamp til kamp. Han er veldig villig offensiv og gjør mye bra der, men sliter med å få til harde og presise innlegg og ofte resulterer de i slitne lomper som treffer førsteforsvarer. Bakover er han uryddig. Løper opp mye og har god spenst, men mangler smartness i plassering. Hadde jeg vært Perry hadde jeg satt Gamboa sammen med Dorsin - for de er helt motsatt. Dorsin har knapt noe fysikk å spille på lenger, men bruker rutine og smartness til å komme ut på topp av de fleste dueller.

[7] Reginiussen. Bryter veldig mye og har fint driv fremover på banen. Noe passiv under første del av andre omgang (gjelder forsåvidt hele laget)

[6] Strandberg. God, men mer passiv enn Reginiussen. Noen dårlige pasninger - noen svært gode.

[7] Dorsin. Nydelige pasninger i bakrom i dag og har stort sett OK kontroll på svært vanskelige Elyonoussi. Smart spiller.

[6] Jensen. Svært god i første og aggressiv, men mister helt rytmen i andre og er mye bakpå. Har en veldig flott pasning til Elyounoussi på 2-2 som sistnevnte nesten chipper i mål.

[8] Selnæs. Strør pasninger på Paul Scholes-vis i hele første og tildels i andre også. Pasningene han slo femti meter unna landet på foten til Mikkelsen hver gang. Fantastisk overblikk og virkelig, for en fantastisk fot han har. Bør gis mer tid sentralt. Han er ingen kriger og får litt trekk for puslete duellspill, men løper mye sammen med Mix og Jensen i første.

[6] Mikkelsen. God i første, holder bredden fint, fine finter, syke mottak. Noe uforløst over ham, blir mye "nesten". Er han dårlig trent? Han løper ofte veldig mye mer i første enn i andreomgang. Trekk for passiv andreomgang.

[7] Mix. Mye av det samme som Jensen, men enda bedre kreativt og enda mer aggressiv i gjenfasen. Jeg likte godt det jeg så og ble overrasket over byttet mot Chibuike.

[9 BB] Tarik. Løper og herjer hele kampen igjennom. Lykkes med masse, fine raids, er ekstremt bevegelig - og redder kampen for oss med magi. Kunne med litt hell hatt et par mål til (ref. langskudd som keeperen får en hånd på, og chippen da han ble spilt igjennom).

[9] Bille. Løper og river og sliter like mye som Tarik. Herlig offervilje, og nå har han blitt enda smartere i bevegelsene OG begynt å score. Deilig å se. Målene hans er alle harde skudd, og utenom straffen så er alle mer eller mindre midt i mål. Ikke akkurat kliniske avslutninger, men så lenge de kommer så fort og hardt som de gjorde i dag (bare skyt, ikke tenk) så er jo det brillefint. Mål er mål. Har ikke mye å trekke Bille for idag, men Tarik blir BB pga to avgjørende situasjoner, og 10ern.. vel den må spares til spesielle anledninger.

Svensson, Chibbe og Dockal: For lite involvert til at det er nødvendig å gi dem karakter. Kan vel si som så at jeg synes Svensson egentlig gjorde et ganske bra innhopp - fine bevegelser på ham og er en god terrier.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 02:03    Post subject: Reply with quote

@LarsG Tommel'n opp!
orz
Proff

PostPosted: 17.05.2013 02:37    Post subject: Reply with quote

Herlig kamp, og en herlig seier. Fotball er enkelt: det er bare å score flere mål enn motstanderen!

Ser at det ikke er så mange som har trukket fram stemninga på Lerkendal i kveld. Var dere ikke der? Fra min plass på Øvre Øst var det et helt sinnsykt trykk, kan ikke huske sist det var likedan stemning i TL.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 02:38    Post subject: Reply with quote

Mistenker at du kanskje har et poeng med Mikkelsen der. Har vært flere kamper nå hvor han har vært god i 1.omgang for så å gradvis bli mindre og mindre synlig utover i 2. omgang.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.05.2013 08:21    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen har fått gktrener jamtfall til å ødelegge han slik som alle andre keepere i rbk. Nå blir det tabber etter tabber.
Back to top
Balljenta
Senior

PostPosted: 17.05.2013 09:21    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt tidlig å konkludere med at Lunna er ødelagt etter én kamp. Holder han på sånn framover skal jeg kanskje være enig, men én tabbe gjør ingen ræva ;p
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 17.05.2013 09:22    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Mighty wrote:
Noen som fikk med seg Strandberg på adressalive? Herregud for en type, nesten litt kvalm Razz

Neida, bare mandalitt. De er sånn alle samma.

Ey ey ey! Strandberg er Lyngdøl. Get your facts straight! Smile
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 17.05.2013 10:22    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Herlig kamp, og en herlig seier. Fotball er enkelt: det er bare å score flere mål enn motstanderen!

Ser at det ikke er så mange som har trukket fram stemninga på Lerkendal i kveld. Var dere ikke der? Fra min plass på Øvre Øst var det et helt sinnsykt trykk, kan ikke huske sist det var likedan stemning i TL.

Enig i dette. Helt vanvittig trykk på feltet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.05.2013 10:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Lund Hansen har fått gktrener jamtfall til å ødelegge han slik som alle andre keepere i rbk. Nå blir det tabber etter tabber.

Tullprat.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 10:41    Post subject: Reply with quote

Forresten en flott situasjon når kampen ble blåst av til pause.

Mike Jensen skulle kaste ballen til en av ballguttene, men kastet for kort og traff reklameskiltet. Sprang de ti meterne med et stort glis om munnen og ga den ordentlig til han. Fin fyr og det så ut som ballgutten var fornøyd ihvertfall.

Børs 1-6

[2] Lunna - Slipper de inn i en kamp vi har kontroll på

[3] Dorsin - Godkjent
[5] Reginiussen - Bauta. Vant alt av dueller.
[3] Strandberg - Grei bakover under angrep imot, mindre god i dueller.
[4] Gamboa - Avklarte mye med farta. Igjen.

[4] Selnæs - Ikke like god som mot Hønefoss, men fin oppvisning. Gi denne gutten noen år, og vi har en veldig ettertraktet spiller internasjonalt. Har tatt store skritt teknisk og tempomessig siden ifjor - beholder stadig landets mest presise fot.
[3] Jensen - Kjemper som alltid. Grei kamp, og bør være bankers på en sterk midtbane.
[3] Diskerud - Ikke i form. Har dog noen flotte øyeblikk, som assisten til Bille.

[3] Mikkelsen - Ned noen nivå igjen idag. Er dog fornøyd med han får mye tillit.. benking vil aldri gi noe forløsende effekt for hans del. Naturlig nok.
[5] Bille - Forsvinner i andre omgang, men gjør to flotte mål og en viktig straffescoring - viser masse passion.
[5] Elyounoussi BB - Gjør mye bra på banen, og blir nok en gang avgjørende. Perlescoring på frispark, vanvittig raid som gir straffesparket.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb