English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EGA
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 11:47    Post subject: Reply with quote

Unødvendig innlegg av BjarneS.
Det må være lov å påpeke at Bille ikke har tilstrekkelige kvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 11:55    Post subject: Reply with quote

Men å gjenta det til det kjedsommelige i hvert eneste innlegg han skriver på forumet?

Jeg synes negativiteten tar overhånd. Det tror jeg BjarneS også synes. Dessuten åpner jo ikke Bradys innlegg for en millimeter med tvil heller. Bille er en elendig spiss, ferdig snakka!

Det må være lov å gi Bille litt rom til å forbedre seg også. Han er fersk i Trondheim, fersk i det nye systemet, han er ennå ung og har muligheten til å utvikle seg. Han er en helt annen spiller enn Rade Prica og rekken av goalgettere i RBK. Nei, han er ingen goalgetter, men han jobber knallhardt for laget, og skaper sjanser både for seg selv og medspillere.

Det er flere på laget som er kapable til å score mål. Alt skal ikke stå og falle på én spiller. Bille har prestert til godkjent så langt, og jeg er helt sikker på at han med tiden vil bli enda bedre, og jeg er sikker på at han kommer til å score flere mål. Nei, han scorer ikke 15+, men det synes jeg ikke vi skal kreve av han heller.
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 14.05.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Synes han minner mye om Iversen. Akkurat like smart på banen, som dum utenfor banen. Så får vi håpe han finner mål etter hvert. Imponerer mye med gode ballmottak, men det som skjer etterpå er stort sett triste greier. tror han er mye bedre i en tilbaketrukket spissrolle i et 4-4-2 system, hvor han kan servere Tarik som kommer på løp. Omtrent slik han serverte Jonas på andremålet mot Hønefoss.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 12:25    Post subject: Reply with quote

Å påpeke allerede nå at Bille er feil/dårlig spillerkjøp, syns jeg ikke hører noensteds hjemme.

Av det vi har sett av ham frem til nå, så er han en skikkelig lagspiller, og går både Rade og Steffen en lang gang når det kommer til tilgjengelighet, initiativ, løp og defensiv jobbing. Resultatet foreløpig tidlig i sesongen; Vi skaper hauger av sjanser, og har mange forskjellige målskårere. Jeg syns det er kjempebra! En spiller som åpenbart har så mye lagånd i seg må da også passe som hånd i hanske til godfot-mantraet.

Hadde Bille vært en like god avslutter som Prica, pluss de egenskapene han allerede har, så hadde han antakelig fortsatt spilt i Spania.
Hadde Bille spilt i Odd, hadde sikkert vi her inne på rbkweb blitt så gira at han hadde fått egen tråd.

Slik som det ser ut i dag vil jeg rose Hoftun som har klart å hente denne spilleren. Så får han heller slaktes for å ikke hente inn en backup på topp i tillegg.
Back to top
Jonas32
Junior

PostPosted: 14.05.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
En fallitterklæring av Bille.

Rosenborg har tradisjon av å ha så gode spisser at de blir kjøpt opp av utenlandske lag. Listen er lang: Sørloth, Bratttbakk, Iversen, Rushfeldt, Carew.

Spisser som ikke scorer mål og som ikke gjør seg interessant for utenlandske klubber har vi liten eller ingen bruk for med de ambisjonene jeg tror og håper man har i klubben om europeisk suksess.

Synes vel ikke det er en falitterklæring, jeg stoler egentlig på at Perry har kjøpt en spiller som passer i planen hans.

Men hvorvidt man synes planen er dårlig eller ikke kan jo være ett annet diskusjonstema.

Hadde Bille hatt de ferdighetene som alle her ønsker i tillegg til de han har, så tror ikke jeg at RBK hadde hatt råd til å hente ham eller at han hadde hatt lyst til å dra til oss grunnet bedre muligheter.
Man kan vel da si at man kanskje håper at han skal passe inn for deretter å få målteften etter at laget er mer samkjørt.

Etter min mening så tror jeg dette blir bra, for det må jo være lettere å få finjustert slegga, enn å lære seg å bli en vinnerskalle som vinner alle dueller han er i.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 14:55    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Rosenborg har tradisjon av å ha så gode spisser at de blir kjøpt opp av utenlandske lag. Listen er lang: Sørloth, Bratttbakk, Iversen, Rushfeldt, Carew.

Spisser som ikke scorer mål og som ikke gjør seg interessant for utenlandske klubber har vi liten eller ingen bruk for med de ambisjonene jeg tror og håper man har i klubben om
europeisk suksess.

Vi lever ikke på 90-tallet lenger, til og med Iversen har lagt opp nå. Kan du ikke bare la Bille være Bille og prøve å se det positive han gjør for laget? En spiller som kommer til mange sjanser er faktisk en god spiller selv om han bommet mye i går. Jeg er veldig sterk i troen på at det løsner for Bille, og dersom det ikke gjør det skal alle som mener det motsatte få hovere.

Poenget er uansett at det ikke er noe poeng i å komme med slike oppstøt mot Bille (og laget) når vi vinner og egentlig gjør en grei bortekamp mot Hønefoss.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2013 15:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er langt på vei enig med Brady. Jeg liker typen Bille er, og han har massevis av kvaliteter, dessverre synes han å mangle den evnen vi trenger mest. Laget/stallen Perry har til rådighet er relativt komplett uten de store svakhetene, men vi mangler en typisk midtspiss som scorer mye mål. Heldigvis virker Tarik å ha åpnet kontoen for alvor, ellers er det vanskelig å se hvem som skal putte mye.

Vi har tatt et skitt tilbake fra i fjor i forhold til at midtbanen ikke scorer all verden. Da er vi avhengig av at spissene tar dette ansvaret. Hverken Mikkelsen, Bille eller noen av alternativene scorer det vi ønsker i "tilbake til røttene 4-3-3", og da blir det lite mål til tross for sjanseskaping.

Jeg avskriver ikke på noen måte Bille, men det bør begynne å løsne snart. Dessverre kan vi ikke leve med en midtspiss som scorer på hver tiende store målsjanse.
Oddsking
Proff

PostPosted: 14.05.2013 15:11    Post subject: Reply with quote

HofnerBass wrote:
Brady wrote:

Spisser som ikke scorer mål og som ikke gjør seg interessant for utenlandske klubber har vi liten eller ingen bruk for med de ambisjonene jeg tror og håper man har i klubben om
europeisk suksess.

Vi lever ikke på 90-tallet lenger, til og med Iversen har lagt opp nå. Kan du ikke bare la Bille være Bille og prøve å se det positive han gjør for laget? En spiller som kommer til mange sjanser er faktisk en god spiller selv om han bommet mye i går. Jeg er veldig sterk i troen på at det løsner for Bille, og dersom det ikke gjør det skal alle som mener det motsatte få hovere.

Poenget er uansett at det ikke er noe poeng i å komme med slike oppstøt mot Bille (og laget) når vi vinner og egentlig gjør en grei bortekamp mot Hønefoss.

Tommel'n opp!
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 14.05.2013 15:21    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg synes at det er minst like relevant å komme med kritikk dagen etter en seier som dagen etter et tap. Det er alt for lett å se seg blind på resultatene, hadde vi møtt et bedre lag i går hadde vi sannsynligvis tapt, mye pga. at vi var alt for ineffektive foran mål.

Quote:
En spiller som kommer til mange sjanser er faktisk en god spiller selv om han bommet mye i går.

Bommer mye hele tiden syns jeg, og hvor god er man egentlig om man må ha tjue 100% sjanser pr mål?
Montana
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 15:59    Post subject: Reply with quote

Billes avslutnings brølere får ingen konsekvenser poengmessig igår fordi vi møter svak motstand.
Lett å glemme dette i gleden over en 3 poenger, ja. Jeg kvalifiserer flere av Billes avslutninger igår til tabber, den ene der han tryner i avslutningsøyeblikket er grov.
Gjør keeper eller forsvarsspiller lignende tabber er resultatet baklengsmål.
Spiller vi slik mot lag som ikke gir oss fri vei til målet sitt samtidig som de skaper farligheter selv blir dette enda tydeligere.
Når samtidig ingenting tilsier at han innehar avslutningsteknikk vi ikke har fått sett enda, hans historikk viser ikke dette og hans 8 hele kamper i år viser ikke dette - synes jeg ikke det er tili å konkludere at vi trenger en spiss, ikke bare en backup/squadplayer - en direkte konkurent.

Og - svaret hans "hadde jeg skåret på alt hadde jeg ikke spilt her", uavhengig av hvor sant det er finner jeg ikke beroligende. Tankegangen hans skal være - "jeg skal skåre på alt" ikke "jaja, fortsatt bra nok for Tippeligaen"
Back to top
waltersmandler
Junior

PostPosted: 14.05.2013 17:07    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Bratt wrote:
Synes han minner mye om Iversen. Akkurat like smart på banen, som dum utenfor banen. Så får vi håpe han finner mål etter hvert. Imponerer mye med gode ballmottak, men det som skjer etterpå er stort sett triste greier. tror han er mye bedre i en tilbaketrukket spissrolle i et 4-4-2 system, hvor han kan servere Tarik som kommer på løp. Omtrent slik han serverte Jonas på andremålet mot Hønefoss.

Minner mye om Iversen? Det er kanskje det værste jeg har hørt på flere år. Jeg må nok arrestere deg der, Torbjørn Bratt.

*Nicki Bille er en dårlig avslutter, mens Iversen var en stor måltjuv.
*Bille jobber og sliter defensivt - Iversen var en slappfisk.
*Nicki Bille beveger seg ut mot flankene og minner om en dårlig versjon av Messi(ønsker ballkontakt hele tiden), mens Iversen alltid var i boks ved målsjanser.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 14.05.2013 17:50    Post subject: Reply with quote

Å kalle Ivers en stor måltyv var nå vel litt i overkant. Etter den veldig gode 2006-sesongen (13 spillemål) hadde han 9, 8, 6, 8 og 6 spillemål de siste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Svovel
Proff

PostPosted: 14.05.2013 18:38    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Tja, jeg synes at det er minst like relevant å komme med kritikk dagen etter en seier som dagen etter et tap.

Dette kan jeg si meg enig i, men hos enkelte virker det som om det har tatt litt vel overhånd. Det må da gå an å sitte igjen med NOE positivt etter en seier som i går. Klarer man ikke det blir det i overkant surmaga for min del. Virker som det handler mere om å til stadighet måtte bekrefte et valg man tok i tidligste laget; "denne spilleren liker jeg ikke".

Jeg tror Bille vil være positiv for oss selv om han ikke har all verdens uttelling. Skulle han i tillegg bli bedre der blir han fantastisk. Men håper og tror at det allerede i sommervinduet kommer til en utfordrer.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 19:03    Post subject: Reply with quote

Sa ikke Odd Iversen noe sånt som at hvis en spiss bommer på 10 sjanser, og setter 1 og laget vinner 1-0, så har han gjort jobben sin? I så måte gjorde Bille jobben sin i går i alle fall.

Tross alt var Billes ene mål i går mer avgjørende enn Hamdallahs tre mål mot Lillestrøm. (5-1, 6-1, 7-1).

Han kommer til enormt mange sjanser. Alt man trenger da er litt selvtillit og flyt så kommer et mål til, og et til, et til, et til, et til.

Jeg blir nok litt uroet av all sløsingen selv, men jeg vil på ingen måte avskrive Bille etter 9 kamper.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2013 19:50    Post subject: Reply with quote

Litt rart i så tilfelle at han ikke fikk en god selvtillit-boost etter målet. Han blåste flere store etter det også.

Men det er fremgang. Jeg synes han kom til flere gode sjanser mot Hønefoss enn han har gjort før. Om han begynner å sette noen av dem, har vi plutselig en meget god spiss.

Egentlig litt "irriterende" å se Bille i går. Kommer til enormt store sjanser, løper seg fri, jobber hardt, og skyter hardt. Allikevel blir det kun mål på den vanskeligste avslutningen han utfører.

Jeg håper virkelig det løsner. Får han 12-13 mål i løpet av sesongen så er det godkjent, all den tid vi har andre (angreps)spillere som scorer også. Jeg sa før sesongen, og da uten inngående kjennskap til de nye spillerne, at angrepsrekka (da med tanke på Bille, Mikkelsen og Tarik som hovedrekke) kanskje kan være kapabel til å score 30 mål. De har nå til sammen åtte mål på ni kamper, så de er OK i rute til dette selv om fordelingen er noe skjev. Det viktigste er, som Gænser/Ivers er inne på, at vi scorer nok til å vinne kampene. Men jeg er ikke umiddelbart trygg på at dette gjøres om Tarik får en skade eller "dry spell". Vi trenger også at Bille skorer jevnt, om han ikke når opp til Rushfeldt/Brattbakk-sifre.
Montana
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 20:12    Post subject: Reply with quote

Svovel wrote:
hos enkelte virker det som om det har tatt litt vel overhånd. Det må da gå an å sitte igjen med NOE positivt etter en seier som i går. Klarer man ikke det blir det i overkant surmaga for min del. Virker som det handler mere om å til stadighet måtte bekrefte et valg man tok i tidligste laget; "denne spilleren liker jeg ikke"..

Denne går nok like mye begge veier. Enkelte bestemmer seg for å elske en spiller fra starten og nekter å si noe galt om spilleren uansett hva som skjer.
Man kan jo dra frem det positive - 3 poeng, noen gode individuelle prestasjoner, dominerende banespill mot svak motstand og tetstrid, men det er hakket mer interesant å se bak resultatene og der er ikke alt like vakkert.

Når det kommer til Bille hadde jeg personlig troa og var positiv da han kom, mest pga han hadde erfaring fra større ligaer. Var fortsatt positiv etter 3. serierunde, men hadde merket meg sjansesløseriet.
Deretter gikk det noen kamper der hele laget var rævva, også Bille. Samtidig var Bille fortsat storkar i media og på nett, skepsisen til Bille økte, og optimismen jeg hadde til å begynne med i forhold til han begynte å endre seg til en "vis oss hvorfor du skal være spissen vår" holdning.
8 kamper, 2 sinneutbrudd, 2 offentlige Twitter krangler, 99 brente sjanser og 2 mål senere er jeg hvertfall overbevist om at vi trenger en konkurent til han og at han ikke er i nærheten av det positive inntrykket han ga meg da han kom, han har rett og slett ikke levd opp til forventningene.

Mange nevner at Bille bare trenger tid så blir alt bra. Håper dere har rett, men dette er grunnen til at jeg tror dere tar feil,
Avsluttningsteknikken er åpenlyst ikke til stede, dette instinktet for å bedømme når du skal runde keeper, når du skal plassere, når du skal skyte hardt, denne "lukte hvor ballen detter ned" evnen Brattbakk var verdensmester i, alt dette er totalt fraværende.
Dette skyldes denne energien han spiller med, som er en del av hans personlighet. Det er det motsatte av ro. Ro, det å holde hodet kaldt i avgjørende øyeblikk er ikke noe man bare plutselig blir god på om man er en energisk person.
Skal vi tilbake til røttene er det åpenlyst for meg at en spiss uten goalgetter egenskaper ikke blir en god match for oss.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 20:43    Post subject: Reply with quote

nå må folk slutte med å sammenligne de spillerene vi har idag med de vi hadde for mange år siden, hva er egentlig poenget? at Perry skal skape akkurat samme lag som vi hadde den gang?

Jeg mener Bille gjør en god jobb som spiss, han binner opp mange forsvarsspillere samt lager rom for andre. han er litt Annan, en som vinner ballen igjen ved å legge press på motstander. så lenge han skaper sjangser og lager mål er jeg fornøyd.

kansje jeg er litt blind etter Prica, men satan det er nice å se noen som jobber hardt for laget. dette er den beste kvaliteten spør du meg.
Back to top
AlexanderHallberg
Proff

PostPosted: 14.05.2013 20:51    Post subject: Reply with quote

Var ikke Bille også involvert i det andre RBK målet også?! ... Mins jeg husker han la en følsom stikker til Jonas som satte ballen på keeper, mens Tarik putta på returen. Nei, synes Bille gjorde en god kamp jeg. Mye han gjør som hjelper laget positivt. Målene vil selvsagt komme...
Montana
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 20:55    Post subject: Reply with quote

@jondahl
Var det et svar til mitt innlegg eller generelt?
Om det var til meg er det mangelen på ro jeg tar opp og ikke mangelen på å være en kopi av tidligere årganger.
Å gjenskape nøyaktig samme lag som før er ikke poenget, men det er relevant enn så lenge målsetningen er å spille rosenborgsk 4-3-3.
Du nevner at han er litt Annan. Uten at jeg sier meg enig i den vurderingen - er det en spillertype du mener bør kunne sammenlignes med en spiss i rosenborgsk 4-3-3?

Last edited by Montana on 14.05.2013 21:00; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 20:58    Post subject: Reply with quote

AlexanderHallberg wrote:
MÃ¥lene vil selvsagt komme...

Jeg har utdypet hvorfor jeg tror de ikke kommer. Hvorfor mener du de selvsagt kommer? Og ca hvor mange forventer du fra han iløpet av 1 sesong?

Jeg forventer et snitt på 0,5 som et absolutt minstekrav, så er det sagt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 21:06    Post subject: Reply with quote

Svovel wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Tja, jeg synes at det er minst like relevant å komme med kritikk dagen etter en seier som dagen etter et tap.

Dette kan jeg si meg enig i, men hos enkelte virker det som om det har tatt litt vel overhånd. Det må da gå an å sitte igjen med NOE positivt etter en seier som i går. Klarer man ikke det blir det i overkant surmaga for min del. Virker som det handler mere om å til stadighet måtte bekrefte et valg man tok i tidligste laget; "denne spilleren liker jeg ikke".

Jeg tror Bille vil være positiv for oss selv om han ikke har all verdens uttelling. Skulle han i tillegg bli bedre der blir han fantastisk. Men håper og tror at det allerede i sommervinduet kommer til en utfordrer.

Man kan alltid diskutere om kritikere er for negative eller ikke. Selv er jeg f.eks ikke alltid enig med Brady, som jeg synes er for negativ.

Men jeg vil heller ha 100 Brady'er som kritiserer spillere og spillestil konsekvent, uansett resultat, enn alle de som er fraværende når laget vinner, men dukker opp som "hva var det jeg sa" kritikere så fort laget taper....
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 22:12    Post subject: Reply with quote

Kan ikke annet enn å like fyren, herlige etter kampen intervjuer. Tror målene kommer og at Perry kommer til å kjøre litt spesialtrening på ham. Er ikke slik at hvis han ikke er en naturlig goalgetter a la Brattbakk så er han fortapt for alltid.. Noen enkle tommelfingerregler om hvordan han bør avslutte i bestemte posisjoner så scorer han. Behøver ikke å hete RvP i TL...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Laget/stallen Perry har til rådighet er relativt komplett uten de store svakhetene, men vi mangler en typisk midtspiss som scorer mye mål.

Det kan jeg være enig i. Jeg vil vinkle det slik at jeg tror at Bille gjør seg mye bedre ved siden av en stor, sterk midtspiss. Litt som Brattbakk var aller best ved siden av Rushfeldt.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2013 22:21    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror også han i utgangspunktet passer best i 4-4-2 ved siden av en annen.

Men det er håp. Til og med Angan ble en habil målgjører etterhvert.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2013 22:46    Post subject: Reply with quote

4-3-3 med skjeiv angrepstreer kan også funke. Tarik/Mikkelsen - SPISS - Bille.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 129, 130, 131  Next
Page 35 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb