English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Chibuike
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 118, 119, 120  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 18:48    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Chibbe har da fått tid nok. Han er enda en spiller som er kjøpt til klubben og som ikke passer inn holdningsmessig. Tekniske ferdigheter i massevis, men han har feil mentalitet. Ingen mann for kollektivet.

Riktig. Han mangler noe vesentlig en RBKer bør ha, vinnermentalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 19:56    Post subject: Reply with quote

Ja, er det ikke det ene, er det det andre. Fotballdum og nå manglende vinnermentalitet.
Her går det over stokk og stein. Man slenger ut påstander uten god dekning og begrunnelse.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 20:12    Post subject: Reply with quote

Chibbe har lidd under samme problem som Konan Ya. Han har ikke fått spille i sin favorittposisjon, offensiv midtbane.

Det er opp til trenerne å bruke spillerne der de er best på banen, og la spillerne spille seg gode i den rollen. Spørsmålet er om det er en slik rolle i dagens RBK-system for Chibbe, og hvis ja, så bør han vurderes ut ifra det han presterer i den rollen.

At han gikk mye i offside i fjorårets 4-2-2-system når han spilte spiss er å snakke om snøen som falt i fjor. Gi Chibbe sjansen i noen kamper nå i den rollen han passer best i. Hvis han ikke lykkes eller trives i denne rollen, så bør RBK hente inn en ny spiller i sommervinduet mens Chibbe, Ørlund m.fl. forlater klubben, forhåpentligvis for en pen slump penger.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Ja, er det ikke det ene, er det det andre. Fotballdum og nå manglende vinnermentalitet.
Her går det over stokk og stein. Man slenger ut påstander uten god dekning og begrunnelse.

Syns det gis god nok dekning og begrunnelse for hvorfor han skal slite benken jeg.
Kan heller spørre på hvilke dekning og begrunnelse Chibiuke skal spille, og på bekostning av hvem?
Vær så snill, spar meg for potensialpreiket. Fotball er nuet, ferskvare.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 10.05.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

La nå Chibbe få prøve seg også mot Hønefoss. Hjelper ikke akkurat på selvtilliten å få starte en kamp, å bli vraka i den neste, igjen og igjen. Han var heller ikke så ille som noen skal ha det til.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.05.2013 22:22    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:

Vannvittig uttalelse!!! Bevisene er jo to år med altfor dårlige prestasjoner av Chibbe. Viss du ikke vet bedre kan jeg fortelle deg at både Ankersen(som ble solgt meget kjapt), Issah og Chibbe har altfor dårlige holdninger i følge RBK-ledelsen. I andre enden av skalaen finner man bla Jonas Svensson og flere av de andre unggutta. Dette har jeg fra to ulike kilder i RBK-miljøet; en nåværende trener i klubben og en som har en sønn i a-troppen.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 00:14    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg er delvis enig med deg Hjelde, bortsett fra at jeg personlig aldri har sett noe som helst som tyder på at Chibuike skulle ha tungt for lagspill på noen som helst måte....

Det kan du da ikke mene.... ikke noe som helst? Har du ikke sett alle løpene han ikke tar, eller hvordan han løper feil, alle pasningene han ikke legger, alle offsidene han går i, alle de gangene han holder på ballen i steden for å spille, hvordan han plasserer seg feil.... i så fall har vi sett to helt forskjellige utgaver av Chibuike... for man kan være uenig i i hvor mye han mangler av lagspill- evner, og i hvor stor grad det handler om han eller elementer utenfor han, men å si at du ikke har sett "noe som helst" "på noen som helst måte", blir jo bare helt fjernt...
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2013 09:27    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk forskjell på å gjøre feil, å ikke være samspilt med laget, og å ha tungt for lagspill. Chibuike beveger seg atskillig riktigere og bedre i den rollen han spiller nå (og den første høsten) enn han gjør som bakromsspiss; der er han ganske dårlig. Bevegelsesmønsteret til Chibuike sist kamp var ikke helt godt timet i forhold til resten av laget, men så har verken han eller Rosenborg spilt eller trent mye i den formasjonen i år, og spillerne trenger dermed å finne hverandre litt.

Uten å sikte mot deg spesielt, Hjelde, så synes jeg det veldig fort trampes ned i den fundamentale attribusjonsfeilen når det gjelder utenlandske spillere: der norske spillere spiller i feil rolle eller er ute av form, er afrikanerne grunnleggende fotballdumme. For å ta et relevant eksempel: dersom Chibuike har tungt for lagspill, hva har da Tarik Elyounoussi? Den mannen spiller så godt som aldri ballen på riktig tidspunkt, gjør stadige feilvalg i gode posisjoner, og har utallige ballmist i løpet av en kamp. Mye, mye mer enn John Chibuike. Men: han løper masse og spiller på det norske landslaget.
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 09:40    Post subject: Reply with quote

ENig med Zaphod. Vi har utrolig kort lunte med spillere som er utenlandske. Konan Ya og Chibuike står frem som gode eksempler. Ingen tvil om at Chibuike har et enormt uforløst potensial, mannen viser i hver kamp at han har utrolig god teknikk. Litt skuffet over farten hans mot TIL (han tapte to rene løpsdueller som jeg trodde han skulle vinne), men som tilbaketrukket spiss /offensiv midtbane gjør han veldig mye bra. Utrolig bevegelig og er veldig god feilvendt. Kommer seg raskt unna situasjoner der motstanderne prøver å pakke ham inn. Han snudde også kampen vår borte mot Aafk. Han er såpass bevegelig og skaper mye uro - han er uforutsigbar - både for hans egne lagspillere, men viktigst: for motstanderen. Jeg synes han har "det lille ekstra" og absolutt bør gis videre tillit.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 11.05.2013 09:53    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Huff, for en tragisk uttalelse. Du sa vel det samme om Konan Ya, tenker jeg.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 10:16    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
EGA wrote:

Syns det gis god nok dekning og begrunnelse for hvorfor han skal slite benken jeg.
Kan heller spørre på hvilke dekning og begrunnelse Chibiuke skal spille, og på bekostning av hvem?

Nettopp, og akkurat nå er situasjonen den at Chibbe spilte bra mot Aalesund og ikke spilte seg ut av laget mot Aalesund, ergo han bør starte mot Hønefoss. Simples!
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er faktisk forskjell på å gjøre feil, å ikke være samspilt med laget, og å ha tungt for lagspill. Chibuike beveger seg atskillig riktigere og bedre i den rollen han spiller nå (og den første høsten) enn han gjør som bakromsspiss; der er han ganske dårlig. Bevegelsesmønsteret til Chibuike sist kamp var ikke helt godt timet i forhold til resten av laget, men så har verken han eller Rosenborg spilt eller trent mye i den formasjonen i år, og spillerne trenger dermed å finne hverandre litt.

Uten å sikte mot deg spesielt, Hjelde, så synes jeg det veldig fort trampes ned i den fundamentale attribusjonsfeilen når det gjelder utenlandske spillere: der norske spillere spiller i feil rolle eller er ute av form, er afrikanerne grunnleggende fotballdumme. For å ta et relevant eksempel: dersom Chibuike har tungt for lagspill, hva har da Tarik Elyounoussi? Den mannen spiller så godt som aldri ballen på riktig tidspunkt, gjør stadige feilvalg i gode posisjoner, og har utallige ballmist i løpet av en kamp. Mye, mye mer enn John Chibuike. Men: han løper masse og spiller på det norske landslaget.

Godt du nevner at det ikke gjelder meg spesielt, for det du nevner på slutten der har virkelig INGEN ting med denne debatten å gjøre. Jeg vil rett og slett ha meg frabedt å dra inn en slik komponent i dette. Man kan ta feil, overdimensjonere den enes feil og underdimensjonere den andre, men det handler da virkelig ikke om hvor man kommer fra, eller på hvilket landslag man spiller! Jeg synes rett og slett at slike tilnærminger ikke hører hjemme her inne.

Det er mulig at Elyonussi beveger seg like dårlig, men han skaper uansett mye mer for tiden. Det kan være jeg har oversett han pga av det, fordi jeg har ikke helt sett det du har sett. Nå gjelder dog denne tråden Chibbe, og ikke Elyonussi.

Det du nevner i starten, er forskjell på ord. Der spørs det rett og slett hva man legger i de. Når jeg sier at Chibbe har tungt for lagspill, så mener jeg bevegelsene hans i forhold til laget, timingen på løp, og manglende løp. Det at han stadig går i offside, og holder lenge på ballen noen ganger er også noe JEG legger i denne båsen. Det er ingen fast definisjoner på dette, hva som er forskjellig, og fra hva, bir individuelt. I forhold til denne måten å definere det på, synes jeg at du over her selv nevner at det er "noe som helst" med Chibbes bevegelser i forhold til laget. Det er vel først og fremst denne svart/hvitt (og nå skal ikke du misforstå...) fremstilllingen av det jeg reagerer på. Du fremstiller det som at det ikke finnes noe som helst av utfordringer for Chibbe på det å spille sammen med laget. Det får jeg rett og slett ikke til å stemme. Det har vært så åpenbart gjennom så mange kamper. I hvor stor grad, hvem som har ansvar, hva det betyr, og hvor alvorlig det er osv, kan vi selvsagt diskutere.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Tipper han får 3-4 på Adressa-børsen: "Ikke på nett med lagkameratene, slipper ballen for seint flere ganger. Tatt av."

Som nevnt tidligere så fikk han 3.

Teksten under fra Sagbakken/Stendal var:

"Holdt tidvis for lenge i ballen. Løpene rundt var der, men ble ikke benyttet"

Tommel'n opp!
Back to top
Morten2k
Junior

PostPosted: 11.05.2013 20:14    Post subject: Reply with quote

Har hatt stor tiltro til Chibuike i lang tid, men begynner virkelig å tvile på måten han beveger seg i kamp. Alt virker tilfeldig.

Målet til Tarik mot Tromsø oppsumerer alt som er feil med dagens situasjon. De som ikke har sett reprisen, burde ta en titt på bevegelsene til Chibbe. Har du noengang sett noen stå i offiside så lenge?
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 11.05.2013 22:51    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
ENig med Zaphod. Vi har utrolig kort lunte med spillere som er utenlandske.

Tøv. Det er vel få som ha fått mer tyn de siste par-tre årene enn Trond Olsen, Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Rune Jarstein, Per Verner Rønning, Jon Inge Høiland, Steffen Iversen osv osv. Les noen flere tråder og vær litt mindre fargeblind, så ser du at forumkritikken rammer "alle", enten det er lovende trønderske tenåringer eller utenlandske stjernespilleren som er kjøpt inn for 8-10 millioner kroner med ditto lønninger.

For 4-5-6 år siden fikk Riseth, Basma, Kvarme, Tettey, Skjelbred, Iversen osv plenty forumkritikk, men det rammet også de utenlandske spillerne så klart, om de eller laget ikke presterte. I en periode var det forresten både 7, 8 og 9 utenlandske spillere i startelleveren, så om de ikke leverte i form av resultater, er det ikke underlig om supporterne ble kritiske til hva som ble gjort på banen. Når et stort flertall i elleveren ikke var norske, vanket det likevel mye kjeft til de "lokale" når vi hamstret femte- og tredjeplasser.

Eller til "svenskene", en gruppe individer skåret over en kam som var et yndet hatobjekt, ikke minst med argumentet "dårlige holdninger".
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2013 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det blir en utrolig merkelig påstand å hevde at lunta til mange her inne (og ikke minst 'profesjonelle' kommentatorer i diverse aviser) IKKE er kortere for utenlandske spillere, ærlig talt. Det betrakter jeg som en rimelig enkel iakttakelse, og det er også rimelig lite overraskende, siden en minst like enkel iakttakelse er at det finnes en "etablert sannhet" som sier at utenlandske, spesielt afrikanske spillere er vanskelige å spille inn i et kollektiv.

Når det er sagt, så tror jeg ikke det er hovedgrunnen til kritikken mot Chibuike, men det er nok en del av grunnen til at mange nekter å ta posisjon og rolle på banen i betraktning når de vurderer Chibuikes innsats - bildet av en afrikansk spiss som surrer litt tilfeldig rundt i en ubekvem posisjon passer bare for godt inn i ideen om den teknisk begavede, men lett fotballdumme afrikaneren som gjør noen gode involveringer, men gjør det hellige kollektivet dårligere. Til oxbailla, som helt korrekt nevner en rekke norske spillere som har fått kritikk for spillet sitt: hvor mange av disse har blitt beskyldt for å være 'fotballdumme'? Trege, late, useriøse, treføtter, men det er vel bare Skjelbred som har fått fotballforståelsen dratt i tvil, og da vel nesten kun av undertegnede? Hvor mange av disse har mangedoblet verdien sin i andre klubber, helt på tvers av forumkritikken på rbkweb?

Hjelde: poenget mitt, som du glatt overser, er at det er en fundamental forskjell på å se på de individuelle feilene som oppstår (ingen er feilfri, og slett ikke Chibuike, såpass er åpenbart), og så attribuere det til en statisk mangel som ligger i personen/fotballspilleren John Chibuike, og å se på de feilene som oppstår som et resultat av interaksjonen mellom Chibuike og resten av laget. Min mening er at det er plenty av situasjonsfaktorer (uvant spillestil for laget, ny rolle for Chibuike, lite spilletid for Chibuike, lite samspilt med lagkamerater) som er mer sannsynlige forklaringer på at det oppstår feil og misforståelser i samspillet enn at Chibuike skal ha tungt for lagspill generelt. Med andre ord benekter jeg ikke at han ikke er helt på nett med resten av laget i sin rolle, og jeg ser jo også mange av de tingene du nevner, jeg tror bare ikke at det har med Chibuikes samarbeidsevner å gjøre, og ser dessuten ikke at andre (norske, tsjekkiske) spillere i troppen hadde vært mere synkrone med laget i Chibuikes rolle. Håper poenget kom tilstrekkelig tydelig fram nå.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 12:02    Post subject: Reply with quote

Beklager hvis jeg overser poenget ditt Zaphod. Det er ikke meningen, og jeg forsøker å gripe det nå også. Du mener altså at Chibuikes problemer med lagspill ikke handler om egenskaper ved han, men om at han, av ulike andre grunner, ikke er spilt godt nok sammen med laget? ... og at ingen andre kunne gjort rollen hans bedre fra hans utgangspunkt? Det er fair enough å mene det, og jeg tror at en faktor i det kan være noe sånt, men allikevel at mye må tillegges hans personlige egenskaper i lagspill Personlig synes jeg ikke han er god til å lese spillet, og se når og hvor han skal løpe, og hvor lagkameratene løper. "fotballdum" er ikke et bra ord å bruke, det handler mer om et instinkt og blikk for spillet. Iversen var vanvitiitg god på dette, Chibuike synes jeg ikke er god på det.

Det er mulig det er noen som har slike holdninger som du nevner ovenfor, men la nå meg ta fullstendig avstand fra det ihvertfall da. Å tillegge spillere fra et helt kontinent spesifikke egenskaper blir jo bare vås. Jeg snakker om Chibuike og ikke "afrikanske fotballspillere". Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at dette skal være en "etablert sannhet", og er det virkelig det, så er det i så fall det dypeste lavmål.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Vi får se igjen i kveld da, om John tar vare på sjansen dersom han får en.
Mix starter, så blir det spennende å se hvorvidt kampbildet endrer seg når John evt kommer innpå.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.05.2013 12:42    Post subject: Reply with quote

Haha, vraka etter én kamp. Jeg er sjokkert...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 12:44    Post subject: Reply with quote

Logisk valg. Mix bidrar mye mer begge veier, og spesielt defensivt, og det trengs nok i denne kampen.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 12:45    Post subject: Reply with quote

Chibuike er nok tilbake når vi skal vise stormende bra angrepsfotball på Lerkendal 16. mai!
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.05.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:
Vi får se igjen i kveld da, om John tar vare på sjansen dersom han får en.
Mix starter, så blir det spennende å se hvorvidt kampbildet endrer seg når John evt kommer innpå.

Hva skal han i kveld da? Jobbe på Rema?

Kampen er i morgen Smile

- Torgeir Børven
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 13:40    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Haha, vraka etter én kamp. Jeg er sjokkert...

Jaja... Noen er sjokkert, andre(som meg) syns det er på sin plass...
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Oppmannen dukker vel opp igjen i løpet av dagen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.05.2013 14:00    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Logisk valg. Mix bidrar mye mer begge veier, og spesielt defensivt, og det trengs nok i denne kampen.

Virkelig? Kamp mot Hønefoss er da vi spesielt trenger defensive egenskaper? Lille Rosenborg møter storlaget Hønefoss, da må vi ha mer fokus på det defensive så vi har sjans til å komme unna med poeng...? Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 118, 119, 120  Next
Page 51 of 120

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb