English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 142, 143, 144  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 18:18    Post subject: Reply with quote

Dockals plass til høyre på benken? Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 18:18    Post subject: Reply with quote

Nettopp Wink
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

gizakr wrote:
Ikke med i troppen mot Start heller. Hva skjer?

Virker som han er helt ut i kulda. Tipper han lånes ut snart.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Ja, hvorfor ikke Smile Dockal bør uansett selges i sommer, da kan vel Selnæs like godt overta hans plass allerede nå, og få viktig matchtrening.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 18:20    Post subject: Reply with quote

Selnes blir nok garantert leid ut om han ikke spiller seg inn i troppen snart. Tipper det jobbes med å finne en løsning.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.04.2013 18:23    Post subject: Reply with quote

Ole kan vel leies ut utenfor overgangsvinduet da han er en aldersbestemt landslagsspiller? Stemmer ikke det?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 14.04.2013 18:40    Post subject: Reply with quote

Trodde det kun var spillere som ikke har status som profesjonell som var unntatt overgangsvinduet ? Mulig man kan søke NFF om unntak.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.04.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

josinho har nok rett, Wangberg ble jo lånt bort til Ranheim, det samme ble jo Midtsjø utenfor vinduet.

- Torgeir Børven
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 04.05.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

Ole Kristian Selnæs spilte seg inn på laget i kveld. Innsats, overblikk og mange gode forovervendte pasninger.
Mike Lindemann Jensen har spilt seg ut av startelleveren med en fallende prestasjonskurve.
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

Lett å glemme at Fisse-Mike stoppet "hundre" overganger alene de første kampene. Og noe av grunnen til at Selnæs fikk blomstre idag, var den håpløse trenern på andre trenerbenken, som i kjent stil lag seg bakpå og ga Selnæs det rommet han trengte. Selnæs blir for meg for lite fotrapp og for svak defensivt i 4-3-3. Har sett tidligere at han blir overkjørt mot lag med en mer hissig midtbane enn det Aafk hadde i dag.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.05.2013 21:07    Post subject: Reply with quote

Gode poeng der, pingvin. Selnæs representerer ikke framtiden i RBK pdd. Han må bli mye bedre i det som nevnes i forrige innlegg.
Back to top
sturedan
Junior

PostPosted: 06.05.2013 19:43    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Gode poeng der, pingvin. Selnæs representerer ikke framtiden i RBK pdd. Han må bli mye bedre i det som nevnes i forrige innlegg.

Selnæs representerer ikke framtiden? Gjennom din aktivitet her på forumet anslår jeg at du har fulgt RBK gjennom en årrekke, og nostalgikeren i deg erindrer til stadighet hvordan alt var under Eggen. Mener du det er bærekraftig å bruke så mye penger og ressurser for øvrig, på talentarbeid, hvis man skal satse på en spiller(mike jensen) som er marginalt bedre enn det unge talentet vi selv har fostret fram? Jeg regner med du vil se RBK styre kamper gjennom attraktiv og angrepsvillig fotball. På et helt generelt grunnlag, vil du da ha et aggressivt anker med begrensede ballferdigheter, eller en playmaker som kan strø baller fremover i banen, og kan åpne kamper, på tross av noe svakere defensive kvaliteter?
Til stadighet har det også blitt nevnt at ole selnæs ikke dekker rom defensivt. Da lurer jeg veldig på hvor den gutten løper, med tanke på at han var den i fjor som hadde gjennomsnittelig lagt ned flest kilometer på banen.
Back to top
Hagi
Junior

PostPosted: 06.05.2013 20:48    Post subject: Reply with quote

Meget godt skrevet Sturedan Tommel'n opp!

Vil også tilføye en ting, en spiller som presist slår ballen framover i banen er logisk nok også med på å forsvare laget. Du forsvarer ikke laget ditt godt om du kronisk slår vekk kula, da får laget angrep i mot. Delegerer du baller fram i banen presist, er det også mindre farlig å miste den hvis du er godt inne på motstanders halvdel. Slik som Ole Selnæs spilte i forrige kamp håper jeg Perry kliner litt til og bruker han. Få touch og pasninger, harde og presise framover i banen, gjerne gjennom ledd. Det har vi, slik som angrepsspillet vårt har vært den siste tida, mer bruk for enn en person som slår korte pasninger tversover ut på back ,og har en lei tendens til å være upresis når han slår framover (Mike Jensen). Når det er sagt så avskriver jeg overhodet ikke Jensen men sitter litt, so far, med den føelsen av at det er veldig vanskelig å si om han er et godt kjøp eller ei - så ja, han skal få mer tid(Logisk). Samtidig handler dette om poeng og da ville jeg gitt Selnæs sjansen nå på onsdag.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 06.05.2013 21:35    Post subject: Reply with quote

Bare for å kverulere på den sturedan. Poenget er aldri å løpe mest, man skal løpe riktigst. Det er klart man legger ned mange km om man til stadighet befinner seg på feil sted, og må løpe lenger for å komme seg i rett posisjon.

Selnæs er fremtiden til RBK, men da må han utvikle svakhetene sine. Han har tidligere fremstått meget svak når han blir satt under press. Da ser vi ikke mange av de briljante pasningene han kom med mot Aafk.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.05.2013 21:40    Post subject: Reply with quote

Jeg digger spillestilen til Selnæs og tror han får en fin karriere, men synes du snakker ned Jensen for mye. Jeg tror det er riktig å variere litt hvem vi bruker ut fra motstander og kampforløp.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Jeg slenger inn en bemerkning om at Skammelsrud heller ikke var en løpsmaskin, og toppfarten var også så som så. Allikevel mener jeg å huske at han klarte å gjøre seg nyttig i en del kamper.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.05.2013 22:00    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med haavarl her. Mulig jeg begynner å bli gammel og senil, men jeg husker ikke Skammelsrud som en defensiv ballvinner som var over alt og taklet så det suste heller. Ser faktisk langt flere likheter mellom han og Selnæs enn med Jensen (eller Annan for å ta en annen sentral i senere tid). Det kommer litt an på hvordan man ellers komponerer midtbanen også.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 06.05.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Poenget er aldri å løpe mest, man skal løpe riktigst.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

Gjensyn til glede for nye lesere, sitat fra VGs børs etter kampen mot Dortmund i '99:

Quote:

Bent Skammelsrud 10 BB
Ruvende. Dominerte på midten. Slo åpnende pasninger. Mot slutten av kampen var han i en klasse for seg. Helhjertet innsats også defensivt. Bedre enn noen gang.

Så det, så.
josinho
Veteran

PostPosted: 06.05.2013 22:39    Post subject: Reply with quote

sturedan wrote:
josinho wrote:

Selnæs representerer ikke framtiden? Gjennom din aktivitet her på forumet anslår jeg at du har fulgt RBK gjennom en årrekke, og nostalgikeren i deg erindrer til stadighet hvordan alt var under Eggen. Mener du det er bærekraftig å bruke så mye penger og ressurser for øvrig, på talentarbeid, hvis man skal satse på en spiller(mike jensen) som er marginalt bedre enn det unge talentet vi selv har fostret fram? Jeg regner med du vil se RBK styre kamper gjennom attraktiv og angrepsvillig fotball. På et helt generelt grunnlag, vil du da ha et aggressivt anker med begrensede ballferdigheter, eller en playmaker som kan strø baller fremover i banen, og kan åpne kamper, på tross av noe svakere defensive kvaliteter?
Til stadighet har det også blitt nevnt at ole selnæs ikke dekker rom defensivt. Da lurer jeg veldig på hvor den gutten løper, med tanke på at han var den i fjor som hadde gjennomsnittelig lagt ned flest kilometer på banen.

Ja takk til begge deler når det gjelder de egenskapene du nevner........., og det får man ikke med Selnæs.

Antall meter med bevegelse; Jogging teller ikke Razz
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.05.2013 22:59    Post subject: Reply with quote

Har en mistanke om at manges inntrykk av Selnæs springer ut fra det han viste under Jönsson, stort sett som en av to i en midtbaneduo og med brede 4-4-2(1-1)-kanter. Mange påpekte den gangen gang at Selnæs ikke dekker nok rom på midten til å kjempe på en sentral midtbane som var i undertall i omtrent alle kampene. Nå er situasjonen helt annerledes.

Med en mer kompakt midtbane (4-3-3, snudd v eller ei) og med de rette spillertypene ved siden av seg, kan Selnæs briljere på tippeliganivå.

Han vil også bli klokere og hurtigere i spillet sitt med erfaring.

Tror uansett det kan være en god ide å bruke Selnæs som en "powerplay"-spiller, selv om han for min del gjerne må få en mulighet til å spille seg ordentlig inn på laget.
Back to top
sturedan
Junior

PostPosted: 06.05.2013 23:39    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er ikke Selnæs utlært og har masse å jobbe med, men i disse dager hvor Tyskland er så i vinden. Hva gjør de? jo, talentutviklingen er helt sentral.

Kanskje jeg snakker Jensen for mye ned, men det at RBK til stadighet skal gå i underskudd, grunnet blant annet kjøp av utenlandske spillere, som for meg virker i de fleste tilfellene kun marginalt bedre, det blir håpløst.
Det jeg undrer over er hva folk ønsker å ha som anker i RBK. Mike Jensen er mest sannsynlig noe av det nærmeste vi kommer et anker, som kan kategoriseres som en "pose og sekk-løsning", tatt ferdighetene i betraktning. Poenget er at da får man, fra mitt ståsted, en spiller som er helt grei.
Til de som mener det å løpe riktig er avgjørende; enig, helt enig. Dog så er det en veldig god start å ha løpskapasitet og vilje til å løpe.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan folk kan mene at en 25-årig danske, middelmådig sålangt(etter mitt syn), kan være selvsagt foran Selnæs. Kanskje er det jeg som ønsker meg for mye, da jeg mener en DM skal klare å slå konstruktive baller lengre enn 5 meter.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.05.2013 00:02    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg digger spillestilen til Selnæs og tror han får en fin karriere, men synes du snakker ned Jensen for mye. Jeg tror det er riktig å variere litt hvem vi bruker ut fra motstander og kampforløp.

Har sett alt bortsett fra siste kamp.
For meg fremstår Jensen som en som slår gode pasninger.
Men avskriver ikke Selnæs,han har vist seg frem positivt i det siste.
Sikkert mange kanstellasjoner på midten/kampforløp/motstander hvor han bør vurderes.
Ofte etter at kampene har åpnet seg og vi jager fremover og kamper vi styrer helt og holdent.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.05.2013 07:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan folk kan mene at en 25-årig danske, middelmådig sålangt(etter mitt syn), kan være selvsagt foran Selnæs.

Mike Jensen har vært en av våre beste i år etter min mening. Talentene får kjempe seg inn om de klarer det. Vi kunne erstatttet omtrent hele laget med talenter og trøndere som var marginalt dårligere enn de vi har idag. Resultat: nedre halvdel av TL. istedenfor: Vi skal kjempe om gullet.

Perry har ingen stor kjærlighet for Mike Jensen, det var Stefan Johansen som var førstevalget hans. Så om Selnæs beviser på trening så kommer han til å utkonkurrere Mike og starte kamper. Det har ikke skjedd enda, men vi får håpe det skjer.

Det er alltid en grunn til at spillere som sitter på benken ikke spiller.
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 07.05.2013 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Selnæs først og fremt må jobbe med å få hurtigere ballbehandling. Klarer han det kan det bli meget bra.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 142, 143, 144  Next
Page 21 of 144

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb