English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesund – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot AaFK?
Lund Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Gamboa
1%
 1%  [ 2 ]
Rønning
3%
 3%  [ 4 ]
Strandberg
7%
 7%  [ 8 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Mix
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
9%
 9%  [ 10 ]
Mikkelsen
1%
 1%  [ 2 ]
Tarik
15%
 15%  [ 17 ]
Dockal
15%
 15%  [ 17 ]
Chibuike
26%
 26%  [ 28 ]
Selnæs
14%
 14%  [ 16 ]
Total Votes : 107

Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kred til Perry for to ting:
1) For å ha gjort bytter tidlig nok, og bytter som påvirket kampen i riktig retning.

Kred skal han få for at han endelig innså det, men synes du man kan få lov til å forvente at en RBK trener ser slike åpenbare mangler i laget FØR kampen så han slipper å gjøre endringer i pausen?
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:06    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Flott at vi snur kampen og tar et poeng, nesten 3 med til tider fint spill.
Men, stiller store spørsmålstegn ved Perry etter denne kampen fordi han starter med feil 11er i en formasjon de ikke mestrer.

En formasjon de ikke mestrer? Hva med Brann-kampen? Mot Sogndal?

Vi har nå hatt et par dårlige kamper. Vi har også hørt at det har vært noen dritt treninger.
Dette kjennetengner et lag i utvikling. Har en enhet en progresjon så vil det etterhvert stoppe litt opp før det slipper skikkelig. Det er i en slik prosess RBK er inne i nå.
Har du spilt fotball og trent et fotballag så bør du vite om dette.

Helt vanlig enten det gjelder teknikktrening eller trening på bevegelsesmøster i angrep(Typiske terpeøvelser).
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
haavarl wrote:
Kred til Perry for to ting:
1) For å ha gjort bytter tidlig nok, og bytter som påvirket kampen i riktig retning.

Kred skal han få for at han endelig innså det, men synes du man kan få lov til å forvente at en RBK trener ser slike åpenbare mangler i laget FØR kampen så han slipper å gjøre endringer i pausen?

Jeg tror nok at Perry valgte det riktige laget men spillerne presterte ikke.

Hvordan mener du at laget burde sett ut da?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:09    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kred til Perry :

Syns du nå egentlig at byttet han gjorde i pausen påvirket kampen i riktig retning for Rosenborgs del? Her snakker jeg om en ganske lang periode frem til reduseringen.

Vi ble jo fullstendig overkjørt i begynnelsen av andreomgangen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

Når jeg sier "en formasjon de ikke mestrer" mener jeg først og fremet at vi spiller uten en 4-3-3 spiss. Når Bille er ute må vi gi Tarik støtte på topp i en formasjon vi så i 2. omgang. Så kan vi bytte tilbake til 4-3-3 når spissen vår er klar igjen. Det jeg etterspør er en trener som kan moderere taktikken ut ifra mannskapet han har tilgjengelig, hadde han gjort det fra start skal du ikke se bort ifra at vi hadde gått hjem med 3 poeng fremfor 1. Men det forblir en spekulasjon.

Last edited by Montana on 04.05.2013 21:15; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hvordan mener du at laget burde sett ut da?

Skrev flere innlegg vedrørende det før kampstart i denne tråden.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

- Jeg er så glad for å score igjen, og denne scoringen var resultat av lagarbeid. Dette er noe vi har gjort på trening flere ganger, og jeg husket hvor jeg skulle stå, sier Chibuike, som smilte fra øre til øre etter kampen.
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

Lunna
Gamboa - ToReg - Strandberg - Dorsin
Jensen - Svensson
Dockal - Chibbe - Tarik
Bille

Lov til å håpe på noe slikt mot TIL på onsdag? Evt Selnæs inn for Jensen, men tror det blir for "lett" defensivt.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2013 21:18    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
haavarl wrote:
Kred til Perry :

Syns du nå egentlig at byttet han gjorde i pausen påvirket kampen i riktig retning for Rosenborgs del? Her snakker jeg om en ganske lang periode frem til reduseringen.

Vi ble jo fullstendig overkjørt i begynnelsen av andreomgangen.

Han så at noe åpenbart ikke virket. Tok grep tidlig. Byttet. Så at mer måtte til. Byttet mer. Tidlig nok til å påvirke resultatet.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:20    Post subject: Reply with quote

Syns du har gode poeng, Montana.

Tarik er ingen spiss i 4-3-3, det vet vi og det viste helt sikkert Perry også før kampen. Kanskje ble det for fristende for trenerteamet å prøve det ut?
Uansett så tror jeg ikke vi vil se Tarik som spiss i 4-3-3 heretter.

Når Bille er ute så blir det andre formasjoner enn den vanlige 4-3-3 fra Perry & CO.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 04.05.2013 21:20    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
- Jeg er så glad for å score igjen, og denne scoringen var resultat av lagarbeid. Dette er noe vi har gjort på trening flere ganger, og jeg husket hvor jeg skulle stå, sier Chibuike, som smilte fra øre til øre etter kampen.
Tommel'n opp!
Ikke et øyeblikks magi eller inspirasjon altså, men et resultat av lang tids terping og transpirasjon.
Brady
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:23    Post subject: Reply with quote

Ok. Personlig syns jeg ikke byttene var noen gode grep formasjonsmessig, men det er klart at de individuelle prestasjonene på de som ble byttet inn var bedre enn de som ble byttet ut.

Det sier vel like mye at Perry bommet med lagoppstillingen som at han gjorde de riktige byttene.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2013 21:29    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Etter mitt syn er det for tidlig til at man kan spå slikt før kampen. Laget har rett og slett spilt så få kamper at jeg er veldig langt unna å forvente at man skal kunne gjette utfallet slik du sier.

Det er mye prøving som skal til, i lang tid, før vi er der vi skal være. Det lever jeg veldig godt med.

Jeg skjønner at mange vil at vi skal bli et lag i toppklasse på 1-2-3. Det blir vi ikke, uansett hvem vi ansetter som trener. Vår suksess i gamle dager var bygget på innøvd samspill med de riktige typene. Jeg er ikke utålmodig før neste høst.

Men man kan jo gjerne klage i vei for min del.

Jeg lot meg underholde i denne kampen også.
Montana
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:32    Post subject: Reply with quote

Lunna
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Jensen
Dockal - Svensson
Chibuike
Bille - Tarik

I en 4-1-2-1-2 diamant, ønsker i jeg neste kamp.
Jensen er ballvinner forran stopperne, Dockal playmaker, Svensson i samme rolle som altid, Chibbe i fri rolle bak spissene, Bille og Tarik i samme roller de har i 4-3-3 og løpsvillige backer.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:33    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Syns du har gode poeng, Montana.

Tarik er ingen spiss i 4-3-3, det vet vi og det viste helt sikkert Perry også før kampen. Kanskje ble det for fristende for trenerteamet å prøve det ut?
Uansett så tror jeg ikke vi vil se Tarik som spiss i 4-3-3 heretter.

Når Bille er ute så blir det andre formasjoner enn den vanlige 4-3-3 fra Perry & CO.

Det er ikke bare 4-3-3-formasjonen som er problemet når det gjelder Tarik som spiss. Det er måten vi utfører det på. I dag var avstanden mellom Tarik og resten av laget alt for stor. Vi ble liggende i en kompakt 4-5-1 i store deler av førsteomgangen og var alt for direkte de gangene vi fikk kontramuligheter. Med det mener jeg at vi spilte ballen høyt og langt før vi fikk frem laget. I dag lignet vi mer på Norge enn på Dortmund i den forstand at det var få spillere foran ballfører ved overganger. Når Dortmund angriper etter gjenvinning, har de spillere foran/ved siden av ballfører. De kombinerer gjerne en gang ekstra på midten, nettopp for å flytte opp laget.

At det ikke går an å spille Tarik på topp i 4-3-3 eller lignende formasjoner stemmer ikke mener nå jeg, men det har naturligvis en sammenheng med hva slags fotball man i utgangspunktet behersker i Norge, og er vant med å se. Det er klart man får mye gratis med et sterkere og høyere oppspillspunkt, men det kan også bety at vi neglisjerer å utvikle nødvendige deler av spillet.

Med et dominerende pasningsspill, er en bevegelig spisstype på topp helt i orden; en som kan droppe ned som OM og stikke igjen. Det betyr også at innlegg fra vingposisjon ikke kan være av typen som sikter på høyeste punkt. Barcelona (før formsvikten) la mange innlegg fra kantposisjon, uten at de hadde noen høye, sterke spillere på topp. Det er like effektivt å spille langs bakken på tredje løp inn i boksen, men det så vi lite til i dag.

Last edited by abjoern on 04.05.2013 21:36; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2013 21:34    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ok. Personlig syns jeg ikke byttene var noen gode grep formasjonsmessig, men det er klart at de individuelle prestasjonene på de som ble byttet inn var bedre enn de som ble byttet ut.

Det sier vel like mye at Perry bommet med lagoppstillingen som at han gjorde de riktige byttene.

At Selnæs skulle gjøre en mye bedre jobb enn Jensen lå vel ikke akkurat i dagen, eller?
Det har heller ikke vært en storm av sympatistemmer for Chibbe vs. Mix?

Oser etterpåklokskap --- og et ønske om å finne feil ved Perry.
Montana
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:38    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Etter mitt syn er det for tidlig til at man kan spå slikt før kampen.

Nå var det flere her inne som spådde før kampen at Tarik ikke kom til å bli en suksess som ensom 4-3-3 spiss, om fansen klarer det burde jaggu treneren også greie det.
Enig i at man kan forvente mye prøving og feiling, men ikke ved å feilplassere spillere totalt som Dockal i indreløper rolle sist mot Sandnes og Tarik ensom spiss de første 45 idag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:46    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

At Selnæs skulle gjøre en mye bedre jobb enn Jensen lå vel ikke akkurat i dagen, eller?
Det har heller ikke vært en storm av sympatistemmer for Chibbe vs. Mix?

Oser etterpåklokskap --- og et ønske om å finne feil ved Perry.

Personlig kritiserte jeg valget av Jensen som sentral midtbanemann når de fleste andre her inne syns han var så bra. Han har ikke imponert meg mer enn delvis i rollen, men jeg vil ha inn Mix i stedet for Selnæs sentralt. Tror Selnæs ville slitt mer i førsteomgangen, da det var mindre rom for ham.

Chibbe vil jeg ha som inside forward i stedet for Tarik som jeg ikke er noen stor tilhenger av, selv om han jobber rævva av seg.

Jeg har forøvrig ikke noe ønske om å finne feil hos Perry.

EDIT: Det er forøvrig liten vits i å si at det og det laguttaket er korrekt så lenge samhandlingen og treningene kanskje ikke er gode nok, og så lenge spillerne man kan velge blant ikke har de riktige egenskapene.

Mange var så veldig positive til danskene og hyllet Hoftun for kjøpene, men hittil har de ikke vist seg å være noen supermenn akkurat.

Last edited by Brady on 04.05.2013 21:49; edited 1 time in total
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:46    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Lunna
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Jensen - Selnæs - Svensson
Dockal - Chibuike - Elyounoussi

Chibbe passer ikke foran.
Han må få tidlig ballkontakt.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2013 21:47    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Nå var det flere her inne som spådde før kampen at Tarik ikke kom til å bli en suksess som ensom 4-3-3 spiss, om fansen klarer det burde jaggu treneren også greie det.

Det er etter min mening bedre å teste det ut i praksis for å se hvordan det faktisk virker, enn å kun basere seg på gjetninger. Det er ikke alltid at man kan vite på forhånd hvordan slike ting slår ut. Det har da vært mange nok eksempler på at spillere har prestert annerledes enn forventet i nye posisjoner.

Den største utfordringen synes jeg ligger i at det er en sterk forventning om at vi skal spille 4-3-3, mens stallen fremdeles ikke er en god nok 4-3-3-stall. Enda mindre når Bille er ute.

Brady wrote:
Jeg har forøvrig ikke noe ønske om å finne feil hos Perry.

La meg si "skrive om Perrys feil og mangler", da.
Brady
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:51    Post subject: Reply with quote

Her er vi enig, haavarl. Har også mine mistanker om at stallen ikke er optimal. Er midtbanespillerne for like? Hvem kan dra av en mann og skape overtall? Hvor er den driblesterke og hurtige vingen? Hvor er backupspillerne i midtspiss-rollen?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:53    Post subject: Reply with quote

Nå spilte vel Tarik "ensom spiss" i 4-3-3 rett som det var i FFK om jeg ikke husker feil, uten at det så ut til å plage han nevneverdig. Forøvrig ligger han an til å bli kåret til banens beste i kamptråden i skrivende stund. Ikke værst til å være fullstendig malplassert og hjelpesløs som midtspiss må jeg si Wink

En bør heller se litt nærmere på hvorfor spissen blir mye alene. Bille hadde nemlig samme problem i forrige kamp også, mens det fungerte utmerket i de første kampene.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:58    Post subject: Reply with quote

Man burde ikke trenge å teste ut ting i praksis på bortebane mot serielederen når man kan teste og se på spillere hva slags ferdigheter de besitter på treningsfeltet daglig. Hadde vi som mente Tarik ikke passet som ensom spiss før kampen "flaks" fordi det viste seg å stemme?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 21:58    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Her er vi enig, haavarl. Har også mine mistanker om at stallen ikke er optimal. Er midtbanespillerne for like? Hvem kan dra av en mann og skape overtall? Hvor er den driblesterke og hurtige vingen? Hvor er backupspillerne i midtspiss-rollen?

Her er vi inne på det. Mix og Jensen er for like i forhold til at begge ligger dypt istedet for å ta de offensive løpene. Dermed blir det mye balltrilling på 40-60 meter og få offensive initiativ. Spissen blir da veldig ensom i midten, og innoverkantene blir enkelt plukket opp fordi det ikke skapes rom.

Jeg er rimelig overbevist om at mye i det offensive hadde løst seg med 2 klassiske indreløpere som utfordrer fremover i banen. Det gjør at motstanderen må forholde seg til flere spillere, og dermed skapes det rom enten for indreløper, kant eller spiss når man kjører på med motsatte og samtidige bevegelser.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

Syns det virker som om hele laget gir litt opp med en gang det er noe som ikke funker. Alle slutter å løpe og venter stillestående på at han med ballen skal utrette noe. Jeg håper at å snu 2-0 til 2-2 på 7 minutter gir gutta litt mer tro på egne ferdigheter og det systemet som man prøver å innøve.

Jeg syns det er helt greit så tidlig i sesongen at man prøver på løp og sentringer som ikke fungerer, men det er absolutt ikke greit at spillerne står og måper og venter på enkeltprestasjoner. Det er bedre å tape mens man prøver å følge planen, for da får man iallefall øving og kan se hva som må bli bedre og hva som kanskje bør gjøres annerledes. Når folk ikke engang prøver å følge planen lærer man ingenting. Meningsløst.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb