| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Alexander Lund Hansen |
|
64% |
[ 79 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
3% |
[ 4 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Per Verner Rønning |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Borek Dockal |
|
4% |
[ 5 ] |
| Mike Jensen |
|
12% |
[ 15 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
1% |
[ 2 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nicki Bille |
|
4% |
[ 5 ] |
| Tarik Elyounoussi |
|
4% |
[ 5 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
3% |
[ 4 ] |
| John Chibuike |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 122 |
|
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 29.04.2013 08:05 Post subject: |
|
|
| Godt oppsummert av Basma på radioen: spillerne gjør ikke arbeidsoppgavene de er tildelt i laget lenger. I steden kjæler de med ballen, spiller på tvers og løper ikke der de skal. De spilte med større innsats og mer i henhold til arbeidsoppgavene sine i kamp 2 og 3, og må tilbake dit. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 29.04.2013 09:34 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | gisp! wrote: |
Har ikke sett forspillet til straffesituasjonen i reprise, men kunne/burde det også vært avblåst for offside eller er dette en følelse farget av at man satt der man satt? |
Meget mulig. Vanskelig å se utifra TV-bildene. |
Som jeg ser det så er det helt greit å blåse straffe i den situasjonen, det kan vel og forsvares at ToReg får det røde kortet. Men det handler jo om at han her tar i fra Ulfspilleren en åpenbar målsjangse, å da fatter ikke jeg hvordan McDermott slipper unna med gult kort når han tviholder på foten til Nilsen.
Perry bør mønstre et litt nytt lag til neste kamp. Mikkelsen bør ikke få starte heller ikke Diskerud. Flytt Dockal på høyrekant, Svensson og Mike på midten med enten Midtsjø, Berntsen eller Selnæs. PVR er en god innbytter men jeg blir sliten å se han i hele kamper, han har noen bevegelser i forsvar som minner meg om tiden da jeg selv sprang rundt på banen som 9-åring å var mest opptatt av å "fly rundt" mens jeg nynnet på theme sangen til Batman. Chibuike er ikke noe dårligere oppspillspunkt en Bille så han har all mulighet til å gjøre en god opptreden om han bare orker å finne formen. |
|
| Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 29.04.2013 09:38 Post subject: |
|
|
Var det blåst i situasjonen der bille ble holdt på slutten? I tilfelle det ikkje var det tvinga keepern til ulf dommaren til å blåse, då burde han valgt straffe.
Trudde kanskje de ville tatt opp situasjonen i fotballekstra, men billes oppførsel stjal showet..
Når det er sagt, slike kamper skal være vunnet på tross av eventuelle dommertabber. Hadde det stått 2-1 når denne situasjonen oppstod, hadde det nok berre enda med at bille hadde slått ut armane og fortsatt.
Håper på bedring i presisjon og raskare spill i lengderetning neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.04.2013 10:14 Post subject: |
|
|
Kommer litt tilbake til signaturen min.
Forventa en agressiv og driblesterk Daniel Berntsen inn etter pausen.
Eller Sælnes inn og Jensen frem.
Midtsjø torde jeg ikke håpe på etter svak innsats i cup-kampen.
Hyggelig at han kom inn og leverte til bestått da.
Poenget er at Mix ikke viste interesse for å være fremover-rettet indreløper.
Vi stanget mot et godt organisert forsvar og Berntsen er kapabel til å gå forbi en mann for å skape overtall.
Når det gjelder Bille og målscoreregenskaper ift. gamle helter er det absurd å trekke det frem etter denne kampen.
Frustrerende å være alenespiss i en slik kamp. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.04.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Dommeren sier i dagens Adresseavis at han blåste for angrep på keeper før McDermott holdt rundt foten til Bille, og at Bille fikk gult kort for å kaste ballen med stor kraft i bakken.
Helt korrekt og etter reglene dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 29.04.2013 11:02 Post subject: |
|
|
Angrep på keeper? Er så lut lei disse fredningene på keeper. Bille slipper ikke ballen av synet når han går i den duellen. Det gjør uansett det rødekorte til Bille enda mer unødvendig, om dommer ikke markerer for angrep på keeper straks det skjer å lar McDermott hisse opp Bille så er det dårlig dømming etter min mening.
NFF får lage en ny regel, når keeper roper "KEEPER" så må alle holde seg 2 meter unna ballen... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:03 Post subject: |
|
|
Hadde det bare vært angrep på keeper, så skulle jeg forstått det.
Men det er jo ikke mye angrep å snakke om. Duellen mellom Bille og keeper er helt fair. Keeper er overbeskyttet til tusen av feige dommere.
Det er mulig dommer mente han blåste før holdingen, men fra motsatt side av banen så det ut som han signaliserte frispark først ETTER holdingen. Og hvis Bille får gult for sin reaksjon i etterkant, hvorfor får ikke keeper gult for å tviholde Bille? Er det plutselig lov det nå da, så lenge du har fått frispark med deg? Men har det blitt dømt mot deg, så må du gå stille og rolig vekk uten å si et kvekk. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 29.04.2013 11:18 Post subject: |
|
|
| Det som hadde vært morsomt å spørre dommeren om er om foten til Bille ikke hadde blitt holdt å han fikk avfyrt skudd (som da i følge dommer hadde vært etter at han blåste) hadde da Bille fått gult-rødt for å sparke bort ballen etter at fløyta gikk? Det rødekortet er hodeløst dømt spør du meg. Dommeren kunne like gjerne bare pissa på hele gressmatta for å markere seg i stedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:24 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: |
Det er mulig dommer mente han blåste før holdingen, men fra motsatt side av banen så det ut som han signaliserte frispark først ETTER holdingen. Og hvis Bille får gult for sin reaksjon i etterkant, hvorfor får ikke keeper gult for å tviholde Bille? |
Er vel lite sannsynlig at keeper hadde holdt på den måten om det ikke hadde vært blåst i forkant. Men han fikk gulkort for det. Det ble utdelt gult til både Bille og McDermott. Problemet til Bille var at han hadde gult fra førsteomgangen, helt riktig sådan.
Jeg syns dommeren var veldig bra i går. Har ikke annet å utsette på ham enn at han dømte feil da Høiland fikk gult for filming og at Tarik kanskje burde hatt gult for gjentatte forseelser, inkludert å stanse motstander med hendene mens de hadde kontringsmulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:32 Post subject: |
|
|
Men hvorfor i huleste helvete skal han blåholde på foten til Bille når han uansett har fått frispark? Hva faen tjener han på det? Annet enn å hisse opp Bille, og få han utvist. Hvem ved sine fulle fem tviholder på en spiller, når dommeren uansett har dømt frispark? Er han redd for at dommeren skal forandre mening hvis Bille tar ballen og scorer? Det kan jo hende Bille hadde fått sitt andre gule for det også, fordi han ikke hører etter når dommeren blåser. Så hva i huleste helvete skal McDermott ha å tjene på å tviholde Bille hvis det er så at dommeren allerede har signalisert for frispark, og hva i huleste helvete er det som tilsier at han garantert IKKE hadde holdt hvis dommeren ikke hadde blåst?
Men situasjonen er uansett feil for min del. Det var aldri i verden noe angrep på keeper, og Bille skulle hatt straffespark. Ikke sikkert det straffesparket hadde forandret på resultatet, men da hadde straffeskytteren vært syndebukken, ikke dommeren. Og det er da bedre, tross alt.
Dommeren var katastfofe, for å si det mildt. Men for all del, det er vår egen feil at vi tapte kampen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:35 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: |
Dommeren var katastfofe, for å si det mildt. Men for all del, det er vår egen feil at vi tapte kampen. |
Helt enig, en av de dårligste dommerne jeg kan huske å ha sett på Lerkendal. Bommet både i store og små situasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:41 Post subject: |
|
|
Du har sikkert sett spillere karrer til seg ballen med hendene etter at de har blitt felt. Litt det samme reaksjonsmønsteret var det nok også på McDermott, ettersom han sikkert var irritert på grunn av frisparket Bille lagde mot ham.
Jeg tror nok også Ulf-spillerne var klare over at Bille er en hissigpropp, fordi det kom blant annet en og holdt ham fast bakfra. Men dette er da helt vanlig i fotballsammenheng.
Gult kort til McDermott for å provosere Bille gjennom å holde fast foten hans synes å være fair for meg, og dommeren hadde ikke mye valg når Bille smalt ballen hardt i bakken. Det er dommerprotest og skal belønnes med gult etter reglene.
McDermott skulle forøvrig vært bra slepphendt om han mistet den enkle ballen uten at Bille hjalp til. TV-bildene er fra motsatt side, slik at man ikke ser nøyaktig hva Bille gjør, men tipset mitt er at han slår ballen ut fra grepet til McDermott. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 29.04.2013 11:45 Post subject: |
|
|
Han hopper inn i duellen med armen/albuen først, ganske bevisst, og det er et klart angrep på keeper. Ellers oppsumerer Brady ganske bra. Dommeren var bedre enn våres beste. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 29.04.2013 11:52 Post subject: |
|
|
| Gult kort for å "kaste ballen med stor kraft i bakken"? Dette må vel være en regel som dømmes mindre konsekvent enn hands innenfor 16. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:59 Post subject: |
|
|
| Syns dommerne er ganske konsekvente med å gi gult kort for å kaste ballen i bakken. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 29.04.2013 12:14 Post subject: |
|
|
Jeg satt på adidas, forholdsvis nærme situasjonen i går, og fra min vinkel så det helt klart ut at Bille drar keeperen i bakken/slår ballen ut av hendene hans i samme bevegelse. Ikke så lett å se ut fra TV-bildene dog. Det gule kortet er vel da også helt riktig etter Billes overdrevne protester på dommerens avgjørelse.
Synes uansett fokuset ikke burde være på dommeren, men heller på at vi ikke klarer å være bedre en Sandnes Ulf på hjemmebane. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.04.2013 12:19 Post subject: |
|
|
Nemlig. Det var ikke dårlig dommer som tapte kampen for oss, men dårlig spill.
Billes raserianfall mot dommeravgjørelsen og et umodent sinns twittermelding har sporet av en hel del ellers fotballinteresserte til å tro at kong twitter er en helt på banen også, men at dommeren gjorde tre feil ved å gi ham to gule kort - og ikke engang ga selveste Bille straffespark når han syntes han skulle ha det. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 29.04.2013 13:08 Post subject: |
|
|
| Ikke lett å få satt et nytt lag med ny spillestil med dommere dratt rett opp av dass. I de to siste kampene har det vært stinkende kloakknivå på dommerne!!! Så vi får bare stå på og jobbe videre,, det er oss mot tv2, dommerstanden og alle nå!!!.... |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 29.04.2013 13:14 Post subject: |
|
|
| Koppis wrote: | | ...Så vi får bare stå på og jobbe videre,, det er oss mot tv2, dommerstanden og alle nå!!!.... |
Amen!
Oss mot alle. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 29.04.2013 16:32 Post subject: |
|
|
Neitakk, sånn Liverpool-holdning vil jeg ikke ha. Det går ikke særlig bra heller. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 29.04.2013 16:53 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Dommeren sier i dagens Adresseavis at han blåste for angrep på keeper før McDermott holdt rundt foten til Bille, og at Bille fikk gult kort for å kaste ballen med stor kraft i bakken.
Helt korrekt og etter reglene dette. | Ok, da må jeg oppdatere signatur
en min. Uansett, 2-3 i antall feilaktige straffesituasjoner hittil i sesongen(i følge meg selv). |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.04.2013 16:59 Post subject: |
|
|
| Savner tiden da ingen brydde seg om hvor mange straffer vi skulle hatt, vi vant lell. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 29.04.2013 17:15 Post subject: |
|
|
| pingvin wrote: | | Brady wrote: | Dommeren sier i dagens Adresseavis at han blåste for angrep på keeper før McDermott holdt rundt foten til Bille, og at Bille fikk gult kort for å kaste ballen med stor kraft i bakken.
Helt korrekt og etter reglene dette. | Ok, da må jeg oppdatere signatur
en min. Uansett, 2-3 i antall feilaktige straffesituasjoner hittil i sesongen(i følge meg selv). |
Du kan isåfall oppdatere til 0-3 på statistikken din, etter min mening. Men så er det din statistikk. Güven skulle da ikke ha straffe, siden det var blåst i forkant av situasjonen (husker ikke lenger om det var blåst frispark eller offside, men blåst var det) og derfor følgelig ingen straffe i situasjonen rett etterpå. (At Davy Wathne mener noe annet får stå for hans regning).
Mikkelsen sin straffe er kanskje noe billig, men ingen feil. Situasjonen startet utenfor 16meteren ja, men om dommeren skal blåse der, er straffe det eneste riktige. Dette fordi reglene nå sier at det er der forseelsen slutter som er det vesentlige.
Forøvrig kunne kanskje Tarik ha fått en straffe i denne kampen da... Den skulder-mot-skulder-taklingen inne i 16meterfeltet var vel kanskje noe hard, og ikke så (Holmvik?) på ballen i den situasjonen heller... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 29.04.2013 17:23 Post subject: |
|
|
| Tarik er med, den er straffe. Ganske sikker på at Güven skulle ha straffe. Og Mikkelsen sin var vanvittig billig/feil. Tror man hadde hatt den oppfatningen om dette skjedde MOT oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 29.04.2013 17:36 Post subject: |
|
|
Skulle ikke Mikkelsen hatt straffe når han ble sparket i magen også?
EDIT: Mot Haugesund det også ja. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
|