English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bongo
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 10:06    Post subject: Reply with quote

Var ikke greia at dommeren hadde blåst frispark til Ulf FØR keeperen holdt foten til Bille?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 10:07    Post subject: Reply with quote

Nei, han blåste veldig sent. Men det kan jo hende han "mente å blåse".
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 29.04.2013 11:13    Post subject: Reply with quote

Reaksjonen hans forstår jeg 100 %. JEg føler også et voldsomt behov for å ødelegge noe eller slå hull i noe når jeg blir sint - og det er ikke alltid noe i nærheten det egner seg å slå hull i, for å si det sånn. Fyren er emosjonell, at noen av dere inne på forumet her har maks-følelsesnivå på høyde med en varmeflaske er ok nok - andre har følelser og må få disse ut. Å rive i stykker skjorta er helt streit, han tenker ikke, det har ingenting med drakta å gjøre, det handler om følelser. Sånn som fotball. Følelser som må ut. Sparke i veggen eller pælme fjernkontrollen i veggen er samme greie. Så lenge man bare skader seg selv og døde objekter er dette helt ok spør du meg. Jeg synes "gult kort til alle som viser følelser"-hysteriet i fotballen er noe forbanna møl. Men muligens noe borgerligheten ser som nødvendig for å kunne omfavne arbeideklasseidretten vår fra VIP-tribunen.
gisp!
Legende

PostPosted: 29.04.2013 11:42    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
han tenker ikke

Det er slett ikke uproblematisk for en klubb som ønsker å holde seg med noen gode forbilder for barn som bruker kosebamser, matbokser og diverse supporterutstyr med bilder av spillerne og merkevaren de representerer. Foreldre som vil gi sine barn sunne verdier kan synes det er ugreit å kjøpe Rosenborgbrød når Bille velger å opptre så dustete og "teenage-rølpete-selvsentrert-superstar" i offentlighetens lys.
Hva han gjør helt privat blir eventuelt noe annet, men når han velger å eksponere offentlig at han ikke tenker, og ikke bryr seg særlig om det før noen forteller ham hva han må svare, er det ikke helt greit.
Bruttern
Proff

PostPosted: 29.04.2013 11:52    Post subject: Reply with quote

Han spiller fotball, og vil vinne. Da trenger man følelser. Er det bare tenåringer som skal få lov til å bli sint mener du? Alle andre skal beherske seg til enhver tid?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.04.2013 11:53    Post subject: Reply with quote

Altså, vi har hatt spillere som har stått å røyka utenfor stadion, som har vært på monsterfylla i helgene etc.

Syns Bille sine utløp for følelser blir blåst opp latterlig mye. Det er bra at noen lager show, ikke alle kan være Jonas Svensson, og ikke alle kan gjøre som Mix.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 12:02    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Foreldre som vil gi sine barn sunne verdier kan synes det er ugreit å kjøpe Rosenborgbrød når Bille velger å opptre så dustete og "teenage-rølpete-selvsentrert-superstar" i offentlighetens lys.

Er du seriøs her?

Og bilen går bra?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.04.2013 12:06    Post subject: Reply with quote

Når Bille ikke klarer å tøyle sinnet sitt selv etter et møte nylig der en sinnareaksjon var tema, men føler behov for å ødelegge ting foran 12 000 betalende tilskuere, mange TV-seere og vel vitende om at han er et forbilde for mange barn, så er han ikke bare en kul moroklump som ikke skaper problemer for klubben.

Send Bille på sinnemestringskurs. Følelser er greit, men destruktivt raseri over helt legale dommeravgjørelser er mildt sagt umodent og helt unødvendig. Og bilen går bra, takk. Kjedelig, trygg stasjonsvogn med barneseter, men det skjønte du sikkert Wink
Bruttern
Proff

PostPosted: 29.04.2013 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er så jævlig provoserende når folk med lav temperatur kaller folk med høyere temperatur for "umodne" som om den ene pesonlighetstypen er medfødt "moden". Sitte der i selvforherligelsen og mene at alle andre oppfører seg mindre verdig, bare fordi man selv ikke evner å føle sterkt og inderlig...

Ærlig talt. Jeg har slektninger som kan oppleve sitt livs største øyeblikk uten å uttrykke mer enn et rykk i munnviken og et forsiktig "jøss". Og jeg har slektninger som skriker og hyler og er høyt og lavt om hverandre for ødelagt gjærbakst og nyfunnede vårblomster. Men de kalde og lunkne er da ikke mer modne. De er dog kanskje noe mindre spennende å tilbringe tid sammen med, i lengden.
sveininge
Rutinert

PostPosted: 29.04.2013 13:38    Post subject: Reply with quote

Vi har vel strengt tatt andre ting å bekymre oss for nå enn å innta rollen som Billes mamma. Synes ikke draktriving og twitring er noe å henge seg opp i. Målstatistikken/prestasjonene er derimot ikke som håpet foreløpig.

http://www.latebarter.no/?p=841
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Nei, han blåste veldig sent. Men det kan jo hende han "mente å blåse".

Nettopp. Slik oppfattet jeg det også. Han blåste frispark fordel keeper i den situasjonen hvor Bille ble holdt. Dette er en av de største dommerskandalene i tippeligaen så langt etter min mening.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 15:13    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Det er slett ikke uproblematisk for en klubb som ønsker å holde seg med noen gode forbilder for barn som bruker kosebamser, matbokser og diverse supporterutstyr med bilder av spillerne og merkevaren de representerer. Foreldre som vil gi sine barn sunne verdier kan synes det er ugreit å kjøpe Rosenborgbrød når Bille velger å opptre så dustete og "teenage-rølpete-selvsentrert-superstar" i offentlighetens lys.

Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 29.04.2013 15:17    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Bruttern wrote:
han tenker ikke

For noe forbanna vås. Man outsourcer ikke oppdragerrollen til en snarsint danske på et regionsnært fotballlag.

Unger tar ikke etter dårlige forbilder på en fotballbane med mindre de viktigere forbildene deres er enda dårligere, for å si det sånn. Om Bille er et dårlig forbilde, så er han det av andre grunner enn ei istykkerrevet drakt. Typen som helhet kan nok være et dårlig forbilde hvis man sender tenåringsdøtrene sine på leirskole med ham, den ser jeg.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 15:34    Post subject: Reply with quote

Det som er problematisk er at det tar vekk litt av fokuset, og man må bruke tid og krefter på ting som ikke har så mye med det sportslige. Samt, dette gir jo en ekstra belastning for klubben, trenerne,og spillerne når resultatene og spillet har vært dårlig.

Zeman
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 15:36    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
Jeg synes det er så jævlig provoserende når folk med lav temperatur kaller folk med høyere temperatur for "umodne" som om den ene pesonlighetstypen er medfødt "moden". Sitte der i selvforherligelsen og mene at alle andre oppfører seg mindre verdig, bare fordi man selv ikke evner å føle sterkt og inderlig...

Ærlig talt. Jeg har slektninger som kan oppleve sitt livs største øyeblikk uten å uttrykke mer enn et rykk i munnviken og et forsiktig "jøss". Og jeg har slektninger som skriker og hyler og er høyt og lavt om hverandre for ødelagt gjærbakst og nyfunnede vårblomster. Men de kalde og lunkne er da ikke mer modne. De er dog kanskje noe mindre spennende å tilbringe tid sammen med, i lengden.

Vel, klarer du ikke å oppføre deg som "folk" hjelper det ikke å skylde på at det er medfødt, eller at du er en bergenser.

Zeman
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 15:39    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at han er småbarnsfar selv, så må det jo gå rett til helvette med den ungen hvis han er så jævla fæl.

Problemet i samfunnet i dag er vel snarere at unger får sydd puter under armene, og oppdager alt for sent at verden faktisk ikke er et glansbilde fra ende til annen.

Hvis man er så jævlig bekymret for ungenes forbilder, så bør man vel strengt tatt se i andre retninger først tror jeg (popstjerner som opptrer ruset offentlig, banker samboer/ektefeller eller fremstår som ei førsteklasses hore f.eks). Tror neppe det at Bille blir forbanna på grunn av en tvilsom utvisning fører til at ungene tyr til vold og kriminalitet...
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 15:51    Post subject: Reply with quote

Avsporing: Han har ihvertfall fått seg en saftig oppsving i følgere på twitter etter i går. Mener han var på 4-5000 for ikke så lenge siden. Med over 10000 følgere nå så må han føle seg som kongen på haugen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 16:10    Post subject: Reply with quote

All PR er god PR?
Vi har rom for typer som Bille på RBK, de skaper litt ekstra krydder og blest rundt klubben.
Odd Iversen var storkjefta og tok en del plass i sin tid - legende og skåringsmaskin, man aldri har sett maken til på banen.
Mini Jakobsen var rimelig stor og frittalende i munnen - Dominerte som lynving og luftens baron på banen.
Nicki Bille Nielsen er om mulig enda større enn de 2 nevnte i munnen og har itilegg tilgang til Twitter - har så langt strengt tatt ikke vist en damn shit på banen etter 6 seriekamper og endel treningskamper.
Bille skal altid få lov til å være seg selv og vise følelser for min del, men i første rekke kommer prestasjoner på banen. Det er klinkende klart, og det gjelder alle i klubben. Han er så heldig at han får gå i fotsporene til en rekke stjernespisser vi tradisjonelt har hatt i Trondheim, og da stilles det forventninger til han, høye forventninger som burde være hans eneste fokus akkurat nå.
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 29.04.2013 18:10    Post subject: Reply with quote

Var da voldsomt så nærtagende folk har blitt da? Liker "karakteren" Bille jeg. Hverken grå mus, surpomp, eller selvhøytidelig. Spilleren Bille håper jeg at jeg kommer til å elske om ei stund. Har vært tidvis brilliant og tidvis rævva, men det har jaggu de fleste andre også i det siste. Men fram til han begynner å score er jeg nølende.

Forøvrig greit at folk ikke liker hverken fyren eller spilleren, men det må da gå an å være litt nøktern i karakteristikken? Å velge å oversette "pussy" med fitte istedet for pyse, og å påstå at han pisser på supporterne fordi han river opp skjorta blir billig, populistisk retorikk i min bok.

I går hadde han en jevnt over begredelig kamp i likhet med resten av laget (utespillerne!). Men han var ca 1 cm unna å score et rimelig fint mål, og en 50/50 dommeravgjørelse unna å skaffe straffe. Istedet ble det henholdsvis stang ut og rødt kort. Veien er kort mellom konge og klovn.

Ser forøvrig poenget med det å være rollemodell. Men synes virkelig ikke Bille har trådd over streken her. Jeg hadde iallefall ikke noe problem med å forklare femåringen min hvorfor Bille rev opp skjorta. "Han ble veldig sint og gjorde noe dumt. Og etter kampen får han kjeft av Perry, og når han kommer hjem får han skjenn av moren sin." Tok den greit han hjemme til meg i allefall. Han konkluderte med at Bille måtte få glidelås i skjorta til neste kamp Cool
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 18:31    Post subject: Reply with quote

Oversettelsen pussy - fitte er meget, meget legit.
Begge er sleng for kvinnelig kjønnsorgan, begge brukes som betegnelse på en pyse, begge er noe ufine å bruke om andre det være seg i en dialog over nett eller i det virkelige liv. Ja, noen vil faktisk gå så langt å kalle det en direkte oversettelse av ordet.
At flere her henger seg opp i hva jeg oversetter pussy til får bare være.
Det er den negative ordvekslingen over nett med en tippeligakollega i full offentlighet etter et pinlig tap på hjemmebane som er det skammelige her.
Har også gjentatt flere ganger at det pinlige med Billes skjorteriving har sammenheng med de 93 foregående minuttene av kampen da han og laget viste 0 engasjement.
Man skal ALDRI behøve en straffe i det 94. Min for å ta 1. poeng hjemme mot Sandnes Ulf.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

Han mente nok å oversette "pussy" som pingle, hvis han ville brukt ordet fitte hadde han nok valgt ordet "cunt".

Edit: Tippeligakollega? Men for fanden man, det er motstanderen! Helt normalt at man før, etter og i neste kamp vil trø et høl i enkelte motspillere.

Last edited by JanneB on 29.04.2013 18:52; edited 1 time in total
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet med at Bille blir så fryktelig sint er at bondefotballspillerne i Norsk tippeliga kommer til å bruke dette for det er verd. Litt med kjeften, en kakk med albuen, sparking på ankelen ol. Og så skal denne danske vennen vår fyre seg helt vilt opp. Nei, dette er så u-Rosenborgsk som bare det. Her er vi vandt til å la fotballen tale, og ikke være så voldsomt opptatt av å være så masse på sosiale medier.

At Ivers og Mini slang med leppa gjorde ingen ting for de putta jevnlig og mere enn det, mens Dansken sliter vilt med å skåre. Begynn med å holde fokus på de rette tingene, så går det gjerne bra.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 18:56    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Han mente nok å oversette "pussy" som pingle, hvis han ville brukt ordet fitte hadde han nok valgt ordet "cunt".

I alle dager.
http://nb.glosbe.com/en/nb/Pussy
Må jeg virkelig linke til ordbøker for å ende denne meningsløse "debatten"?
Er det hvilket ord han brukte som er det vesentlige her?
Han hadde en offentlig negativ ordveksling med en tippeligakollega få timer etter et skandaløst tap på Lerkendal.
Det er uproft, blærete og langt ifra hva jeg forventer av folk som representerer og er i start 11 ern til tradisjonsrike RBK.

Last edited by Montana on 29.04.2013 18:59; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 18:58    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Til jangusk
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 29.04.2013 19:04    Post subject: Reply with quote

Montana, siden du sendte linken til ordboka så greier du vel også å lese hva som står der?

Pussy, som mange andre engelske ord har flere betydninger som avhenger av hvilken sammenheng de bruker i. Det er jo ikke vanskelig å se at det i denne sammenhengen referes til pyse/pingle og ikke fitte? Hvis du som du sier har bodd i et engelsktalende land før så syns jeg det er merkelig at du ikke ser det.

Når det er sagt, så er jeg helt enig med deg i at han burde ha holdt seg for god til å havne i den diskusjonen i førsteomgang etter det som skjedde tidligere på dagen.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 129, 130, 131  Next
Page 28 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb