English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Sandnes Ulf
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Alexander Lund Hansen
64%
 64%  [ 79 ]
Jon Inge Høiland
3%
 3%  [ 4 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Per Verner Rønning
1%
 1%  [ 2 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Borek Dockal
4%
 4%  [ 5 ]
Mike Jensen
12%
 12%  [ 15 ]
Mikkel Diskerud
1%
 1%  [ 2 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Nicki Bille
4%
 4%  [ 5 ]
Tarik Elyounoussi
4%
 4%  [ 5 ]
Fredrik Midtsjø
3%
 3%  [ 4 ]
John Chibuike
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 122

Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 21:58    Post subject: Reply with quote

Børs 1-10
Lunna - 10, Landslaget neste
Resten - 1, Ja Gamboa var ute, Ja Svensson var Ute, Nei - Det finns ingen unskyldning for å tape på denne måten hjemme på Lerkendal mot Sandnes Ulf. Punktum.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 28.04.2013 22:03    Post subject: Reply with quote

Tenkte å se kampen på TV, men sovna og mistet alt. Beste som har skjedd meg på lenge.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 22:10    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Perry har allerede i to kamper bevist at dette laget kan spille den fotballen vi ønsker.

Da har du helt andre ønsker enn meg iallfall. Syns du legger lista rimelig lavt om nivået i de kampene du snakker om er en slik type fotball du ønsker.

Det som var aller mest åpenbart i dag var mangelen på initiativ til å løpe i bakrom. Men med tanke på Perrys kommentarer om at dagens fotball ikke har like mye plass til hockeyhår og bakrom som tidligere, så er det kanskje slik de ønsker det skal være.

Må også si at jeg ikke skjønner helt at det blir slått langt mot Bille, at Bille opererer som møtende spiss uten at indreløperne går på løp og at midtbanen vi starter med ikke har noen som kan dra av en mann.

Hoftun skal heller ikke få helt fri, for danske-kjøpene fremstår ikke som så bra som det har blitt gitt uttrykk for. Mikkelsen er f.eks. for meg en fattigmanns Øyvind Storflor. Han har ok pasninger i perioder, kan slå stikkere og kombinere med medspillere og kan gå på tvers i stedet for å utfordre langs linjen. Men han mangler de gode skuddene, kreativiteten og presisjonen til Storflor. Så hvorfor kunne ikke Hoftun heller kjøpt Storflor tilbake? Han ville passet perfekt inn i 'tilbake til røttene'-filosofien.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 28.04.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

Nå gadd jeg ikke å lete så mye før det ble for mye sutring, men jeg savner noen som nevner Tarik sin jobb i dag. Er det seriøst ingen som la merke til at 9/10 ganger Tarik får ballen på kant, så velger han å gå inn i banen når både bille og mikkelsen kommer stormene mot 5 meter'n? Resultatet ble en pasning til en i skuddposisjon som ikke turte(Mix gjentatte ganger i kveld), eller til en som ikke fikk nok plass til å fyre, dermed ble det enda en støttepasning og føring av ball på tvers. Dermed flyttet Sandnes Ulf presset sitt og vant tilbake ballen. I første omgang telte jeg 5 episoder og andre omgang 4 episoder der Tarik ble typisk innoverving.

Syns det var rart Taruj ikke ble bytta ut når Tore fikk rødt. Det som skjedde når vi spilte 3 bak var at backene ikke ble med opp. Da blir det vanskelig for RBK å score mål viste det seg. Tarik burde gått ut og Moe inn med en gang.
Brady
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Tarik er dessverre svak i den taktiske delen av spillet. Han profiterer på utrettelig løping og innsatsvilje, krydret med en og annen glimrende avslutning. I dag var han muligens noe overtent. Syns han var heldig som unngikk gult kort for etterslenger.

Personlig ville jeg foretrukket Chibuike foran Tarik på vingen fra start, og Dockal på den andre siden. Jeg skjønner godt at Sollied ikke gav ham særlig mye tillit i Nederland.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Macha wrote:
Mottatt. Men det må være lov å forsvare seg. Å sitte å bare motta det en oppfatter som dritt uten å ta til motmæle ville vel ingen gjort.

Hva forventer han? Selvsagt må han motta dritt nå etter a: forferdelig prestasjon av han og laget, og b: hårreisende oppførsel etter kortet.
Det han må gjøre nå er å logge av alle sosiale media, spill fotball og ta de konsekvensene som nå må komme fra ledelsen etter 2 sinne utbrudd på 6 kamper.

Nei, han må ikke det. Handlingen er helt grei. Det var ikke hårreisende, men naturlig.

Man skal logge av alle sosiale medier fordi man har spilt en dårlig kamp? Greit, klubben skal diktere hans sosiale liv. Spiller du en dårlig kamp er det lås på PC'en og inndragning av mobil i tillegg. Klart man skal kunne uttrykke seg på de mediene man har til rådighet for å frem sitt syn.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 22:28    Post subject: Reply with quote

Helt greit å underprestere i 94 min, pådra seg rødt kort i sinne over et frispark imot i et desperat forsøk på å sikre 1-1 på overtid mot S. Ulf hjemme på lerkendal og deretter rive istykker skjorta si i sinne over å bli utvist etter allerede å ha blitt advart mot å reagere med sinne av ledelsen i klubben?
Isåfall blir vi nok aldri enige da jeg forventer mye mer enn deg av en som blir lønnet og får lov å spille for tradisjonsrike RBK.
Ja til flere Roar Strand typer.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 28.04.2013 22:41    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
De springer ikke lenger like mye, og spiller alt for mye på tvers, samtidig som de står stille. De fjerner seg fra grunnprinsippene i de spillet vi ønsker å spille.

I tillegg begynner jeg å tvile på Billes kvaliteter, og det blir spennende å se hvordan det nå går med en ny spiss.

Ser også at innimellom er det noen om endelig oppdager hvor viktig Svenssons kvaliteter er for dette laget. Jeg vil påstå at han er vår viktigste spiller, og selv om Dockal gjør en del bra i dag, blir han for stillestående ifht Svensson. Jeg ønsker at Perry setter ut Mikkelsen neste kamp, og flytter Dockal ut på kant.

Etter min mening, trenger Perry nå støtte fra fansen, for laget har kvalitetene dersom de spiller mer som vi skal, og mer som vi gjorde for tre kamper siden. Nå er det spillerne som må skjerpe seg!

Mye enig. Vil allikevel tilføye at det er trenerteamet som har oppgaven å få spillerne til å bevege seg slik de skal og ta riktige valg. Spillerne må skjerpe seg, men Perry og Wiggen må påvise hva som er riktige og gale valg, og trene, repetere, repetere og repetere hvilke bevegelser de skal foreta.

Mange ganger i kveld ble det som kunne ha endt med RBK-spillere med ball i god posisjon i stedet bare rot. Det var også en del situasjoner der det faktisk kom bevegelse(r), men der ballfører valgte feil løsning, som regel å returnere ballen i retningen den kom fra, men den spilleren var nå på løp i rom og dermed ble det i stedet brudd.
gisp!
Legende

PostPosted: 28.04.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hva forventer han? Selvsagt må han motta dritt nå etter a: forferdelig prestasjon av han og laget, og b: hårreisende oppførsel etter kortet.
Det han må gjøre nå er å logge av alle sosiale media, spill fotball og ta de konsekvensene som nå må komme fra ledelsen etter 2 sinne utbrudd på 6 kamper.

Tror jeg skjønner hvor du egentlig vil, men ordet "dritt" kan lett oppfattes som noe annet enn "kritikk".
Bille må ta kritikk og gå i seg selv. Kan gjerne trene mer på avslutninger i stedet for å blamere seg og klubben på twitter. En god spiss ville ha scoret på kjempesjansen som Bille satte ganske løst rett på keeper.
Det virker som om Bille setter seg selv på førsteplass, det å være en kul fyr på twitter på andreplass og klubben, drakten og respekten for RBKs verdier langt, langt nede på lista. Oppskrytt spiller som har mye å bevise på banen.
senador
Legende

PostPosted: 28.04.2013 23:13    Post subject: Reply with quote

Nok en gang flashback til Jønssons RBK, spesielt kampen mot Hønefoss i fjor. Det begynner å bli flere og flere slike kamper der vi spiller ræv, skaper ingenting, og slipper inn et mål. Gørr kjedelig!

Kommentatoren sa at det var godt gjort å ta poeng på Lerkendal. Nei, det er lett å ta poeng på Lerkendal. Lerkendal er ikke noen festning lengre, den er i Drammen. Tipper det kommer under 10000 på neste kamp.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 23:15    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Helt greit å underprestere i 94 min, pådra seg rødt kort i sinne over et frispark imot i et desperat forsøk på å sikre 1-1 på overtid mot S. Ulf hjemme på lerkendal og deretter rive istykker skjorta si i sinne over å bli utvist etter allerede å ha blitt advart mot å reagere med sinne av ledelsen i klubben?
Isåfall blir vi nok aldri enige da jeg forventer mye mer enn deg av en som blir lønnet og får lov å spille for tradisjonsrike RBK.
Ja til flere Roar Strand typer.

Klarer du å finne belegg for påstanden om at jeg syns det er greit at han underpresterer i 94 min og pådra seg rødt kort kan du nok bli en utmerket tabloid-journalist.

Vi får bare innfinne oss med at vi har ulikt syn på saken. Hva du vet om mine forvetninger til RBK-spillerne er helt utrolig.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

Interessant diskusjon...

I dag er det mye som ikke stemmer, men samtidig får vi 2 svært tvilsomme røde og ei høyst diskutabel straffe i bagasjen. Spesielt situasjonen med Bille er hårreisende - da reprisen viser med all tydelighet at han blir holdt i beina. Det jeg vil fram til er at vi egentlig normalt burde vunnet i dag - på en dårlig dag.

Jeg synes helhetsinntrykket etter 6 kamper er positivt og at Perry har gjort en fin figur. At et nykomponert lag i ny formasjon, under ny trener varierer i prestasjonene er vel ikke noen bombe? Det eneste som reelt bekymrer meg nå, er at laget ikke har noen spiss - Det er ikke en eneste spiss i troppen! Ellers tror jeg alt kommer til å ordne seg utover sesongen Smile
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 28.04.2013 23:36    Post subject: Reply with quote

Det blir bare drit når jeg drar på Lerkendal. Vred kneet mitt i påsken og så Brann-kampen fra sofaen sammen med et par krykker. Var på Start-kampen, og i kveld Sandnes Ulf. Elendig uttelling på sesongkortet, og trenden er ikke positiv...

Skjønner nå at det ikke var kunstgresset i Sogndal som gjorde at Mikkelsen var en sånn kløne. Tror det kan være mer å hente på å sette Dockal på vingen og Mikkelsen på benken enn å fortsette å gi Mikkelsen ufortjent tillit i håp om at han skal få stokket bena en fotballkamp.

Lavmål av Nicki Bille å reagere med å rive istykker trøya. Han skulle hatt straffespark dog (og noen andre enn han skulle tatt det).

Stor kamp av Lunna, som fortjent ble banens beste. Utrolig frustrerende å se når han vil sette igang hurtig, men spillerene daffer bare utover og ingen viser initiativ til at de kan startes på.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Klarer du å finne belegg for påstanden om at jeg syns det er greit at han underpresterer i 94 min og pådra seg rødt kort kan du nok bli en utmerket tabloid-journalist.

Fordi jeg tar med helhets fremtredenen til Bille idag , dvs - fra han gikk på banen, til han gikk av i ett konkluderer jeg som jeg gjør.
Du prater tilsynelatende kun om enkelthendelsen rødkortet og du mener det er helt greit og en naturlig reaksjon.

Vi prater om 2 forskjellige ting.

Hadde Bille og lagkameratene visst lignende engasjement gjennom hele kampen hadde man aldri havnet i en situasjon der et straffespark i 94. min var nødvendig for å ta poeng hjemme mot S. Ulf. Jeg synes det blir pinlig å miste hodet totalt etter en dommeravgjørelse som går imot når man kan skylde seg selv at man ikke har punktert kampen lenge før det 94. min.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 23:54    Post subject: Reply with quote

Ja,helt utrolig,når lunna vil sette i gang spillet hurtig,så er ingen intresserte,da kan man ikke klage på at ingenting vil seg,som tore gjør på intervjuet når de ikkke engang prøver..

Og når vi har kontringsmuligheter,så er det ingen som springer i 100,så spiller man tilbake istedet,og per verner poler opp på en ensom spiss som er mannsmarkert av 2-3 stykker.

Er veldig mye idiotiske taktiske valg som knerten nevnte..og i tillegg til laber innsats,så går det sånn...

I fjor var problemet mellom rommet mellom forsvaret og midtbanen,nå er det mellom midtbanen og spissene,så tydlig hvor lang avstand det var fra midtbanen og opp.

Men det er ikke lov av spillerne og klage på at ingenting funker for de,når innsatsen ikke er der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.04.2013 00:39    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt interessert i å høre hva folk mener om straffen og utvisninga. Jeg har ennå ikke sett situasjonen fra noen god vinkel, så jeg er ikke sikker på om det i det hele tatt var straffe. I tillegg synes jeg det kan diskuteres om Ulfer'n fratas noen klar scoringsmulighet, da det er flust med RBKere der, og i hvertfall Høiland synes å komme inn mellom Sandnes-spilleren og Lunna før han ramler.

Jeg er ikke ute etter å bortforklare her, bare nyssgjerrig.
Ivar
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 00:44    Post subject: Reply with quote

Burde investere i csports og se situasjonen tusen ganger mens ekspertene der snakker.

Straffen til Sandnes mener de at var litt billig, og fordi Ulfen faller som han var skutt så burde det kanskje ikke være straffe. Tore setter foten sin langt frem, og spilleren sparker i foten hans - eller snubler i den, kan tolkes.

Cmore-ekspertene mente også at det kanskje burde vært straffe der Tarik blir meid ned. Det er litt skulder mot skulder, men spilleren ser bare på Tarik og går hardt inn for å dytte han ut av balanse og driter i ballen.

Episoden med Nicki mener de at det eneste dommeren kan reagere på er at Nicki "angriper" keeper med armen, men at det kanskje heller burde bli straffespark til Rosenborg. Slik jeg forsto det hvertfall.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 00:46    Post subject: Reply with quote

Synes straffe kan forsvares, men rødt kort er feil synes jeg. Som du sier, Høiland kommer i mellom Lunna og Ulf-spilleren. Han har ikke kontroll på ballen og derfor er det heller ingen klar scoringssituasjon.

Synes også spilleren faller veldig lett.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

Er det straffe der, er det rødt kort. Spilleren stoppes i skuddøyeblikket, og det er en soleklar målsjanse, ergo rødt kort. Mister kontrollen på ballen pga. hånden til Høiland og foten til Tore.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 00:50    Post subject: Reply with quote

Er enig i et utvisningen av reginiussen virket svært streng. Ulf-spiller sparker etter ballen, treffer reginiussen i foten og ramler. Man kan jo såvidt tolke det dithen at reginiussen "Med vilje satte foten der" men begge er jo bare ut etter ballen. Som sagt er jo også rønning mellom sandnes-ulf spiller og lunna på dette tidspunkt, så det virker fryktelig strengt med direkte rødt.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 00:55    Post subject: Reply with quote

Greit nok at vi visstnok snakker om to forskjellige ting Montana, men hvorfor prøve å "arrestere" meg på det "jeg diskuterer" da.

At du snakker om kampen som helhet er greit såklart, men du kommenterer jo vitterlig mine meninger ang. Billes trøyeriving.

Forøvrig enig i at om det samme engasjement hadde blitt vist kampen igjennom ville vi ikke havnet i situasjonen som du nevner, det tror jeg vi alle er.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 01:01    Post subject: Reply with quote

Vi tapte grunnet forferdelig spill. Greit, men faen heller, dette er faktisk det verste jeg har sett på flere år! @Flaut!!
gisp!
Legende

PostPosted: 29.04.2013 01:05    Post subject: Reply with quote

Assistentdommeren på sørsida (Eiendomsmegler1-tribunen) var svak på flere mulige offsidesituasjoner med Sandnes Ulf i kveld. En gang reagerte han ikke før tre-fire sekunder (?) etter at Reginiussen hadde løftet hånda for å markere offside. Assistentdommeren var langt ute av posisjon flere ganger, noe som resulterte i at mulige offsider på Sandnes Ulf ikke ble blåst. Det ble applaus rundt meg (inkludert meg) da denne assistenten klarte å holde linja og markere offside et par ganger omtrent midtveis i andre omgang.
Har ikke sett forspillet til straffesituasjonen i reprise, men kunne/burde det også vært avblåst for offside eller er dette en følelse farget av at man satt der man satt?
Montana
Veteran

PostPosted: 29.04.2013 01:11    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Greit nok at vi visstnok snakker om to forskjellige ting Montana, men hvorfor prøve å "arrestere" meg på det "jeg diskuterer" da

Fordi det blir for meg totalt feil å si at Billes sinneutbrudd er helt greit og naturlig uten å ta helheten i betraktning.
Hadde Bille storspilt, fått mål feil anulert og blitt bortdømt hele kampen hadde jeg hatt mer forståelse for reaksjonen, men slik som helheten var idag har jeg 0 forståelse for slik oppførsel.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.04.2013 01:13    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Har ikke sett forspillet til straffesituasjonen i reprise, men kunne/burde det også vært avblåst for offside eller er dette en følelse farget av at man satt der man satt?

Meget mulig. Vanskelig å se utifra TV-bildene.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb