View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.04.2006 04:47 Post subject: Lekkerbiskener |
|
|
FXT: "1. Brassesparket til Charlie Miller. Det var kanskje ikke et «ekte» brassespark med begge beina i lufta i skuddøyeblikket, men akrobatisk og glimrende utført var det likefullt. En fantastisk prestasjon og en fryd for øyet. Ingen bør bli overrasket dersom dette blir en av kandidatene til årets mål."
Jeg har sansen for Miller, men at dette var en perle på nivå med Koren sitt mål, er jeg fullstendig uenig i. Ærlig talt, jeg synes ikke målet var utrolig imponerende. Begrunnelse? Trengs ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.04.2006 08:31 Post subject: |
|
|
Helt enig. Det er ingenting spektakulært med det i det hele tatt. Han bare legger seg bakover og skyter. En fin løsning i den situasjonen, men akrobatisk? Heller geriatrisk. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 12.04.2006 10:06 Post subject: |
|
|
Det var litt sånn Tufte over brassesparket til Miller, han legger seg nesten på ryggen. Det er en lang vei fram til det her. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 12.04.2006 12:29 Post subject: |
|
|
Reagerte på det samme da jeg leste det. Merkelig, og hvorfor skal de alltid gå ut å si "ikke bli overrasket om dette blir Årets mål"? Tøvete. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.04.2006 12:39 Post subject: |
|
|
bj_rn wrote: | Det er en lang vei fram til det her. |
Hehe. For de som har glemt eller ikke har opplevd for en fantastisk spiller van Basten var. Dette er et brassespark tatt rett ut fra læreboka. Rett og slett nydelig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.04.2006 13:08 Post subject: |
|
|
jeg synes brassespark er gørr kjedelig... helt ubegripelig for meg at det er så utbredt oppfatning av at brassespark er spektakulært og fantastisk.
Noen er klassikere (som Van Basten sitt), men for min del foretrekker jeg knallharde volleyskudd, utsøkte lobber, stupheadinger osv eller rett og slett et vakkert oppbygd angrep som avsluttes med at ballen bredsides i mål etter at motstanderen er helt utspilt...  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.04.2006 14:47 Post subject: |
|
|
Jeg synes nu det var et flot mål. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.04.2006 23:14 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Jeg synes nu det var et flot mål. |
jeg sier heller ikke at det er stygt, men jeg fatter ikke at enkelte begynner å snakke om "årets mål".... Robert Korens mål var derimot et klassemål! Sjelden å se slike avslutninger i tippeligaen...! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.04.2006 23:32 Post subject: |
|
|
Jeg mener at årets mål må gå til noe som er vanskelig å utføre og ser meget pent ut. Enig i at Korens mål både er penere å se på og vanskeligere å utføre.
Et skikkelig brassespark er meget vanskelig å utføre og det sjelden det blir scoret på dem, derfor er det elsket av publikum verden over. Miller sitt kunststykke kan alle over 7 år få til. Ikke dermed sagt at Millers løsning ikke var god og effektiv, i stedet for å ta ned ballen og snu seg. Men at det var spektakulært og vanskelig å utføre, faller etter min mening på sin egen urimelighet. Eller så har folk sinnsykt lave forventninger om hva en elitespiller bør klare. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.04.2006 00:46 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er heller det at Millers mål var veldig unorsk, om det gir noen mening. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.04.2006 10:07 Post subject: |
|
|
bj_rn wrote: | Det var litt sånn Tufte over brassesparket til Miller, |
Det var vel ikke et brassespark i det hele tatt? Da skal du jo sparke med stambeinet? |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.04.2006 13:11 Post subject: |
|
|
Dvs. at per definisjon utførte Miller et volleyspark. |
|
Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 15.04.2006 01:15 Post subject: |
|
|
Miller sitt mål kvalisiferer nok til rndens mål, men ikke årets. Forøvrig mener jeg Koren sitt mål var en keepertabbe av Hirschfeld. Koren gjør egentlig ikke noe annet enn å måke ballen rett i mål. Det var fint å se på, men ikke noe spektakulært over det. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 15.04.2006 11:56 Post subject: |
|
|
synes du han var plassert for langt ute? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.04.2006 12:45 Post subject: |
|
|
Jeg er så mektig lei av at betegnelsen "keepertabbe" deles ut i hytt og pine. Hva burde Hirschfeld gjort, da? Fortell meg det.
Her er andre i argumenter i den debatten. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 15.04.2006 17:29 Post subject: |
|
|
POL wrote: | Miller sitt mål kvalisiferer nok til rndens mål, men ikke årets. Forøvrig mener jeg Koren sitt mål var en keepertabbe av Hirschfeld. Koren gjør egentlig ikke noe annet enn å måke ballen rett i mål. Det var fint å se på, men ikke noe spektakulært over det. |
Koren "måker ikke ballen i mål". Han skrur den knallhardt over keeper, og treffer NØYAKTIG der han sikter. De fleste skyter over når de prøver på det der... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.04.2006 18:10 Post subject: |
|
|
Noen som har sett målet til Cahill for Aston Villa mot Birmingham? Nå begynner vi å snakke:
2 - 1 CAHILL. Mye frem og tilbake foran Birmingham-målet. Til slutt prøver 20 år gamle Gary Cahill seg med et brassespark fra seks meter. Og for et treff! Fantastisk vakkert utført - og rett i nettet! Midtstopperen med fire kamper sender Villa opp i føringen igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 16.04.2006 18:41 Post subject: |
|
|
Det var utrolig bra, mye bedre enn fallet til Miller...
Er ikke ofte man ser midtstoppere score sånne mål.. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 16.04.2006 18:43 Post subject: |
|
|
bj_rn wrote: | Det var litt sånn Tufte over brassesparket til Miller, han legger seg nesten på ryggen. Det er en lang vei fram til det her. |
Og en like lang vei fram til det her. Hvis ikke lengre.
For å ta litt om denne lekkerbiskenen. Valencia og Barcelona kjemper begge om den siste plassen i nesteårs Champions League, og de møtes på Nou Camp i den siste runden av Primera Division det året, hvor det hele blir avgjort. Valencia leder 2-0, før Rivaldo drar det ene esset etter det andre ut av ermet, og reduserer med to flotte mål. I det 89. minuttet utfører han dette kunststykket av en prestasjon på fotballbanen, og sender Barca til himmelen og til CL.
For et mål, og for et viktig mål! Se hvor tett markert Rivaldo faktisk er i den situasjonen. Jeg syns denne prestasjonen er bedre enn det van Basten gjør, selv om begge er fantastiske. Det har blitt sagt mye om Rivaldo, men jeg syns han var en helt utrolig fotballspiller. En av de beste. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 16.04.2006 18:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.04.2006 18:44 Post subject: |
|
|
Ja, jeg så det i pausen mellom Blackburn og Liverpool som Liverpool vant
Men scoringen til Cahill var dritfin! Jeg har ikke sett mange slike scoringer før  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.04.2006 18:55 Post subject: |
|
|
Målet til Cahill var spenstig, men jeg synes både van Basten, Rivaldo og Ivers gjorde det mer spektakulært. Greit nok at de hadde bedre tid på seg, men timinga var desto mer viktig. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.04.2006 12:19 Post subject: |
|
|
Cahill's var vel også mer volley enn brasse egentlig.
Ligna mest på den som han jallan i reklamen for den der GOAL-filmen driver med. Volley det også, ikke brasse. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 18.04.2006 12:03 Post subject: |
|
|
Jeg synes Henrik Dahl sitt mål i går var et penere mål enn Miller sitt. Volley på et hardt innlegg fra kanten, opp i vinkelen - veldig pent.
Miller sitt mål var også pent, men er mulig å gjennomføre for de fleste.
Last edited by GoldFish on 18.04.2006 18:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|