| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2006 14:31 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Og du har helt rett; spillere som trekker seg i alle dueller blir sjelden publikumsfavoritter så lenge de ikke scorer mange mål (som Brattbakk) eller gjør noe fantastisk med ballen. |
Tror du misforsto det jeg skrev. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.04.2006 14:31 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: |
Det gjør at Kippe kan stå rettvendt og stange ballen ut igjen mot Rosenborgangripere som ikke lenger kommer i fart.
Jeg mener at hvis du ikke stiller større krav til Storflor enn det han presterte mot Lillestrøm, så kan jeg godt forstå at du er fornøyd. |
Pasningene til Storflor kom langs bakken og Kippe klarerte ingen av de.
Hva var det Storflor presterte mot LSK da?
- han skapte tre store målsjanser for medspillerne sine, to til Helstad og en til Strand
- han hadde en meget bra avslutning som strøk stanga
- han traff med nesten samtlige pasninger
- han holdt bredden i angrepsspillet istedetfor som Braaten å gå inn i banen for å få mer ballkontakt (som kan være fristende, men ødelegger angrepsrytmen)
- han var god defensivt og ryddet opp i en håndfull situasjoner på egen banehalvdel
- han la bra cornere hvorav det ble mål på en av de
Hva kunne han gjort bedre? Selvsagt kunne han vært bedre, men sammenligner man med de andre spillerne og hva de gjorde av prestasjoner så skjønner jeg ikke hvem som var bedre enn Storflor i den første halvannen omgangen.
Hva skapte Braaten? Hvor mange gode pasninger hadde han? Hvor bra var han defensivt? Holdt han bredden sin? Spilte han for laget? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.04.2006 14:35 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
At du kan sige at Brattbakk ikke er blevet godtaget af store dele af Lerkendal publikummet kan jeg ikke forstå. Personlig har jeg ikke set meget kritik af ham undtagen i de sidste to sesonger, hvor han ikke er blevet værre udsat en de andre spillere. |
I media har ikke kritikken vært der, men på Lerkendal har jeg ofte hørt tilrop om å ta Brattbakk av banen. Det ble også en myte etterhvert av Brattbakk var usynlig for så å score de avgjørende målet. Har ofte hørt dette blitt sagt også i kamper der Brattbakk har hatt mange gode involveringer spillmessig fordi det ble sagt så ofte at det ble en sannhet til slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.04.2006 14:37 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Og så kan jeg spørge dig. Hvor mange dueller gik Braaten ind i, i forhold til Daniel Braaten. Hvor godt var han med defensivt?
Jeg synes Storflor er en god spiller, men hvis Essidiri og Braaten fortsætter deres spil, vil jeg hellere se dem på banen. |
Jeg regner med du mener Storflor når du skriver Braaten.
Storflor/Dorsin hadde jo full kontroll på høyresiden til LSK etter hvert. En offensiv back som Andersson ble helt nøytralisert. Det var iallfall fire situasjoner Storflor taklet på egen banehalvdel og vant ballen uten at han gikk i en fysisk duell av den grunn.
Braaten var ikke med defensivt som han burde, noe også Nils Johan Semb kommenterte underveis. Han tar seg pauser og er ikke disiplinert nok i det defensive arbeidet. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2006 14:38 Post subject: |
|
|
Angående Braaten: ja, ja, ja, ja og ja.
Storflor slo flere innlegg fra kanten etter ha vendt opp, som enkelt ble avklart fra Lillestrøm, i stedet for å gå til linja eller bruke Dorsin på overlap. Jeg skal se de 3 situasjonene du nevner på nytt, for jeg har ikke helt klart for meg hvilke du mener.
Dette blir vi uansett ikke enige om. Jeg vil ha inn Essediri og Braaten, du vil ha Storflor. Greit nok, men jeg er ikke enig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.04.2006 14:44 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Storflor havde nogle gode pasninger i Lillestrøm kampen, men Storflors problem er at han har duelstyrke som en 7-årig. Han er god til at udfordre indover, det så vi i kampen, problemet er at hans næsten ikke kan udfordre udover. Hvis han kan, ser vi det i hvertfald ikke. |
Nå er det mange toppspillere i verden som ikke har noen duellstyrke å snakke om. Så lenge man har ballkontroll har det ikke så mye å si. Storflor har jo vært den RBK-spilleren som har hatt flest målinvolveringer i Champions League de siste årene, så internasjonalt er heller ikke mangelen på duellstyrke noe problem.
Mulig jeg husker feil, men kom han ikke gang på gang rundt på kanten mot Panathinaikos i 2004? Uansett er det et fett om han går innover eller utover så lenge han skaper sjanser. Og mot LSK kan det godt være at instruksen fra Høgmo var å ikke gå på utsiden. Dette fordi man skulle utnytte gjennombruddskraften til Helstad, noe Storflor var alene om å greie da han spilte Helstad fri to ganger på bakken. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasK Junior

|
Posted: 11.04.2006 14:46 Post subject: |
|
|
jeg var på kampen stor rett bak målet.. det var deilig å se strand score det 3-3 målet azz jeg ble så glad azz....... Terje hauge SVIN 100% SØPPEL _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2006 14:47 Post subject: |
|
|
Ble du glad? SÃ¥ rart?
Forøvrig var det vel et par situasjoner Hauge ikke var helt på høyden. Et par stygge albuer fra Occean, feildømte cornere og innkast, sjøl om linjedommerne også må ta sin del av skylda der. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 11.04.2006 14:52; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.04.2006 14:47 Post subject: |
|
|
| Hva er det med Hauge denne gangen, da? |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.04.2006 14:48 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med deg Brady at Storflor gjorde en OK+, kanskje God kamp.
Det er utvilsomt farlig når han trekker innover i banen og gir sine stikkere til Helstad el. andre. Samtidig er jeg enig i at Storflor kan variere mere. Han har en veldig tendens til å dra seg innover på høyde med 16-meteren.
Etter min mening er han ikke noe selvskreven på laget. Men det er heller ikke Braaten. Han er for mye av og på.
Jeg har dessverre ikke fått sett så mye treningskamper i år så Essidiri har jeg litt tynt grunnlag for å si noe om.
Uansett, mot LSK viste både Storflor og Braaten et stort potensiale, selv om begge blir ujevne i prestasjonene. Som tidligere nevnt er det imidlertid verd å merke seg at det er når disse to fungerer at RBK er farligst. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.04.2006 14:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hva er det med Hauge denne gangen, da? |
Hauge var veldig god. Ingen tvil. Men det var heller ikke en kamp med så høy temperatur som mange LSK-RBK kamper. Og det var ingen situasjoner som seiersmålet til LSK på Lerkendal i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2006 16:22 Post subject: |
|
|
| At kun spillere med fysikk/innsats blir populære på Lerkendal er jo bare tull. Mini, Jan-Derek Sørensen, Dagfinn Enerly, Skammelsrud og Brattbakk (selv om du hevder det motsatte) er vel eks. på rimelig populære spillere de senere årene som ikke har fysikk/innsats som fremste force. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 11.04.2006 17:05 Post subject: |
|
|
Og ikke minst Sebastian Eguren.  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.04.2006 17:42 Post subject: |
|
|
| hehe, ler når jeg tenker på det Liverød sirkuset altså! for en klovn! |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 11.04.2006 18:00 Post subject: |
|
|
Hvet ikke om noen har kommentert det..
Men Solli er på rundens lag i Dagbladet, overaskende....
Syntes han spilte en ok kamp, men rundens lag var vel litt drøyt...
Fikk en 6'er mens han fikk en 4'er i vg, så de samme kampen?
Syntes han burde fått fem jeg men, helt ok... |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2006 18:15 Post subject: |
|
|
Henning.
Les det jeg skrev en gang til. Ingen av spillerne du nevner der trakk seg så mye i dueller som Storflor. Ikke engang Brattbakk. Jeg skrev heller ikke at kun spillere med fysikk/innsats blir populære på Lerkendal.
Og det jeg skriver om Brattbakk er at han var populær fordi han kompenserte for sin duellsvakhet ved å bøtte inn med mål.
Du kan godt være uenig med meg, men ikke tilskriv meg påstander jeg ikke har kommet med.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.04.2006 18:33 Post subject: |
|
|
Hehe Dags, mig og Henning sigter nok til Bradys kommentar:
| Quote: | | Spillere med litt veik fysikk (som det ikke virker som går 100% inn i duellene) som Sverre Brandhaug, Harald Brattbakk og Øyvind Storflor har aldri blitt helt godtatt av store deler av Lerkendal-publikummet. |
| Quote: | | Mulig jeg husker feil, men kom han ikke gang på gang rundt på kanten mot Panathinaikos i 2004? Uansett er det et fett om han går innover eller utover så lenge han skaper sjanser. Og mot LSK kan det godt være at instruksen fra Høgmo var å ikke gå på utsiden. Dette fordi man skulle utnytte gjennombruddskraften til Helstad, noe Storflor var alene om å greie da han spilte Helstad fri to ganger på bakken. |
Problemet er bare at det bliver for let og dæmme op for Storflor når han kun går indover. Og det med taktikken er meget mulig, men måske har Høgmo sagt til Braaten at han skal holde på bolden så de hovedstærke spillere kan komme ind i boksen, for derefter at slå et indlæg. Spekulere, det kan vi i hvertfald.
| Quote: |
Braaten var ikke med defensivt som han burde, noe også Nils Johan Semb kommenterte underveis. Han tar seg pauser og er ikke disiplinert nok i det defensive arbeidet. |
Jeg tipper at Semb kom med denne i første omgang. Braaten var godt med både fensivt og offensivt i anden omgang _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2006 18:40 Post subject: |
|
|
| Dags, jeg sikta til Bradys kommentar ja. Var litt for slapp med siteringa der |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.04.2006 19:25 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke alltid enig med Brady, vanligvis kun halveis, men han/du løfter debattnivået noe jeg setter stor pris på.  |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 11.04.2006 19:52 Post subject: |
|
|
| Forever RBK wrote: | (...)
Men Solli er på rundens lag i Dagbladet.(...) |
Utrolig. Han spilte som vanlig i 75 minutter. Jeg skal være enig i at han glimtet til de siste 18 minuttene.
Mulig at Dagbladets journalist enten er i familie med Jan Gunnar, eller at vedkommende bare vurderte spillerne de siste 20 minuttene av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.04.2006 19:55 Post subject: |
|
|
Selv fotballtrenere ikke greier å huske mer enn omtrent halvparten av egne spilleres prestasjoner i en kamp, derav behovet for video/videoanalyse ( Hughes )
Tenker sportsjournalistene husker ca 10% |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.04.2006 20:12 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | tbone, angående kjernen: Følg denne linken og klikk deg inn på Koppinens mål.
Der hører du kjernen, slik det skal være: to mål under, men støtter laget sitt slik at det ender i mål! Herlig av kjernen - og Koppinen |
Herlig å høre oss synge der ja!
| ballaballaballa wrote: | | Hadde det ver mulig å dele den igjen neste uke? Er hjemme i påsken, og får ikke lastet ned torrents på den maskina jeg har her. |
Dette gjelder meg også. Fint dersom dere kan holde den torrenten gående en ukes tid..  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 11.04.2006 21:39 Post subject: |
|
|
| Forever RBK wrote: | Hvet ikke om noen har kommentert det..
Men Solli er på rundens lag i Dagbladet, overaskende....
Syntes han spilte en ok kamp, men rundens lag var vel litt drøyt...
Fikk en 6'er mens han fikk en 4'er i vg, så de samme kampen?
Syntes han burde fått fem jeg men, helt ok... |
Avisutgaven av VG var helt på jordet med sine karaktervurderinger.
Lillestrøm fikk bedre gjennomsnittskarakter på sine spillere, i en kamp rosenborg dominerte totalt ifra det 21 minutt.
Også i avisen står dette. Likevel presterer de det å gi Lillestrøm bedre karakterer. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 11.04.2006 23:07 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Dags, jeg sikta til Bradys kommentar ja. Var litt for slapp med siteringa der |
Jeg var for anledningen litt navlebeskuende og glemte hvorfor jeg trakk inn Brattbakk i diskusjonen i det hele tatt, men det var selvsagt pga Bradys kommentar i utgangspunktet. My mistake. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
|