English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ace
Veteran

PostPosted: 10.04.2006 17:41    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Er det bare jeg som ser sammenhengen mellom Basmas "storkamp" på Åråsen i fjor, og spyinga hans før avspark i går?

Samme oppladning som i fjor, Christer? Tommel'n opp! Very Happy

Hæ hæ, konge! Hadde nesten glemt det der, men godt du har hukommelsen i orden. Man fortrenger vel ofte det man ikke vil huske! Wink Tommel'n opp!
Recon
Legende

PostPosted: 10.04.2006 17:50    Post subject: Reply with quote

Han hadde tydeligvis ikke tatt med seg Dorsin i år, siden han jo så anstendig ut på backen der. Cool

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2006 17:55    Post subject: Reply with quote

Har du virkelig dobbel hastighet, Makken? Eller har du begrenset opplastinga til du er ferdig med surfinga? Greit det, isåfall Smile
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 10.04.2006 18:09    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
georgios wrote:
pluss at de må gjøre noe med venstrebacken. han var ikke god igår.

Tror nok flere venstrebacker kan blir frustrert mot braathen/essediri..

joa, sant nok, men de fleste venstrebacker vet hvor de skal plassere seg, det gjorde ikke han shane igår, men for all del, bra jobba av braathen, men fikk det lettere enn vanlig mot han
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 10.04.2006 18:15    Post subject: Reply with quote

Da er jeg endelig kommet meg hjem til Sunnmøre og fått sovet ut etter kampen. Må si det var deilig å se ett RBK-lag som i 2. omgang kjørte over LSK i god Varisity Blues stil. Artig at Høgmo brukte samme taktikken som ble brukt i den filmen også.

"Run em out on one side, thin em out on the other", var det ikke det de sa i filme da? RBK overbelastet ihvertfall venstresiden til LSK kraftig, og dette skapte gigantiske rom for Strand, Kone og Koppinen på høyresiden og det var deilig å se sånnt anngrepsspill med en så enorm viljestyrke og utholdenhet.

Personlig mener jeg Dorsin var dagens mann i går. Dette på tross av at han slet litt mot Riise innledningsvis. 2 assist, og god jobbing frem og tilbake, utfordret og satte opp andre. Rett og slett en drøm å se på for en annen venstreback. Smile

Synest også at Solli gjorde også en god jobb som def. midtbane, og det ser ut til at han har funnet seg godt til rette i possisjonen. Han er meget god defensivt, men mangler enda litt på det å sette opp andre spillere, og starte angrep, men det kommer nok bare han får fortsette, og om vi får inn PCS som indreløper så kan jo han ta over den offensive rollen.

Johnsen dempet ballen flott, og driblet motstander etter motstander, kjempet, og vant dueller både på bakken og i lufta.

Storflor hadde få problemer mot Andersson som av mange er annsett som tippeligaens beste back, og imotsetning til VIking kampen, så vant han også stort sett duellene han gikk inn i.

Strand sprang som alltid, Braaten hadde litt problemer med å holde seg på beina, men kom sterkt tilbake i 2. omgang. Men det som skuffet meg mest var igrunnen de ræva passningene vi så fra Riseth, Beto og Koppinen i starten, det ble litt bedre utover kampen, men var mye slurv ute å gikk der.

Tettey, Iversen og Kone gjorde også sine ting meget bra etter at de kom inn.

Allt i allt en meget god 2. omgang, og en under par 1. omgang.

Men en ting lurer jeg på. Hvordan kunne Kippe unngå å få kort på slaget mot Braaten?
Back to top
Forever RBK
Proff

PostPosted: 10.04.2006 21:17    Post subject: Reply with quote

Dorsin og Strand kom med på rundens lag på tv2...
Så det på tv og har desverre ingen link..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2006 21:46    Post subject: Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...600940.ece
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 10.04.2006 21:59    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Har du virkelig dobbel hastighet, Makken? Eller har du begrenset opplastinga til du er ferdig med surfinga? Greit det, isåfall Smile

Har ikke begrenset noe som helst. Hadde to andre torrents på nedlasting, men nå er den ene ferdig. Håper det går litt fortere Smile

Last edited by Makkverk on 10.04.2006 22:10; edited 2 times in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2006 22:01    Post subject: Reply with quote

Ok, bra jobba Smile
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 10.04.2006 22:43    Post subject: Reply with quote

Hadde det ver mulig å dele den igjen neste uke? Er hjemme i påsken, og får ikke lastet ned torrents på den maskina jeg har her.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 10.04.2006 23:49    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
LitjEggen wrote:
Første delen av kampen så var Storflor den eneste RBK`eren som hadde noe som lignet på "playmaker" egenskaper. Hadde Storflor i tillegg følgt opp og brukt bredden utfordret og komt til endel innlegg fra dødlinja så hadde han hatt en god kamp. Når han kun lykkes med det ene, så blir det bare middels +.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor en vingspiller på død og liv skal komme seg ned til dødlinja og slå innlegg. Å gå innover og slå en pasning gjennom midten kan være like så effektivt, noe jeg syns Storflor viste i går da han tre ganger spilte gjennom RBK'ere til store målsjanser.

Det var vel også et poeng at man ikke skulle pumpe innlegg mot Lillestrøm, at det skulle spilles gjennombruddspasninger langs bakken istedet. Dette fordi stopperne til LSK er meget gode til å rense unna, spesielt med en bakromsspiss som Helstad som motstander. Det var vel også derfor en innleggsspesialist som Essediri ikke ble involvert i denne kampen.

Merkelig at det ble mål da Dorsin kom rundt på kanten og la inn da...

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

Dirion wrote:
er det noen som kan legge opp høydepunkter fra Lillestrøm-kampen på rapidshare.us ? Hadde værtfall vært topp Smile

Ligger høydepunkter fra kampen ute på fxt.no. Orker dessverre ikke å leite det frem til deg nå, men det skal gå greit å finne det.
Makkverk
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 00:31    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Hadde det ver mulig å dele den igjen neste uke? Er hjemme i påsken, og får ikke lastet ned torrents på den maskina jeg har her.

Det skal jeg gjøre Smile
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 01:21    Post subject: Reply with quote

Leste mandagens VG nå når jeg var på jobb. Kjenner det provoserer litt at Vg's spillerbørs gir sammenlagt 59 poeng til lillestrøm mens RBK får 54. (Terningkast) Må nevnes at Heinz Muller fikk 6, tror neppe vgs journalist har sett samme kamp som de aller fleste. Tror Thorstein fikk 3 om jeg husker rett.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 01:37    Post subject: Reply with quote

La merke til det samme (på jobb jeg også).
Grunnen til at vi kommer lavere skyldes Riseth og Helstad som begge fikk 3. Forsåvidt greit, men hvorfor får ikke da venstrebacken (husker ikke navnet i farta) til Lillestrøm rundt 3 han også? Merkelig.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 01:57    Post subject: Reply with quote

Riseth fortjente 3'ern. Ikke Helstad.
Merk at på nettsidene til Vg får Helstad 5.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 02:00    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Tull og tøys. Hvis dere ser i det mye bedre Dagbladet ( Wink ), vil dere se en helt annen side av, faktisk, samme sak. Noe som er vanskelig å få med seg hvis man leser VG. Har forresten en ganske interessant link.

Sjekk hva Dagbladet sier HER

Ellers så spilte Rosenborg festfotball i går! Var mye å glede seg over. Både blant spillerne ute på banen, og blant oss tislkuere bak mål. Synes faktisk at vi slo Kanari-fansen i går. Bra jobba, karer. Slik skal det være, og spesielt på bortekamper.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 06:05    Post subject: Reply with quote

Gislefoss Jr. wrote:

Da var kampbildet et annet og nye spillere var på banen. Å legge inn fra kant med Helstad mot Kippe i midten er rått parti fordel Kippe.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 07:43    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Gislefoss Jr. wrote:

Da var kampbildet et annet og nye spillere var på banen. Å legge inn fra kant med Helstad mot Kippe i midten er rått parti fordel Kippe.

Du har helt rett, spesielt når Storflor legger inn med høyre bein fra venstrekanten. Det gjør det mye vanskeligere for angriperne, siden forsvarerne får stå med nesa vendt bort fra eget mål.

Det er greit at du syns Storflor er god, men det er feil å påstå at det ikke lønner seg å variere og slå inn med venstrebein, i stedet for konsekvent å vende opp og slå med høyre.

Forøvrig er jo ikke Helstad den eneste som skal være inne i 16 meteren selv om han spiller midtspiss, og det var Roar Strand som scoret på hodet etter at Dorsin kom rundt på kanten.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 08:45    Post subject: Reply with quote

Og det er uansett et faktum at det er mye vanskeligere for forsvaret når ballen blir slått mellom dem og keeper, slik at de må løpe mot eget mål. Faren for sjølmål eller at en Rosenborgspiller kommer først på ballen er mye større. I tillegg har ikke de fleste løpene inn i feltet stoppet opp, slik som når Storflor vender opp og slår ballen inn med høyre. Ikke at han må til linja hver jævla gang, det går an å variere, men han gikk aldri til linja. Han spilte også sjelden på Dorsin som kom på overlap, mens det ble gjort flere ganger etter at Storflor gikk ut.

Storflor var ikke dårlig i den kampen, men langtfra så god som du vil ha det til.

Last edited by dags on 11.04.2006 12:44; edited 1 time in total
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 12:41    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:

Storflor var ikke dårlig i den kampen, men langtfra så god som du vil ha det til.

Frykter at Braathen drar til sommeren fordi Storflor kommer til å få mye tillit..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.04.2006 13:42    Post subject: Reply with quote

Braathen er safe.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 13:43    Post subject: Reply with quote

Storflor gjør jo noe kreativt nesten hver gang han har ballkontakt. Han utfordrer innover istedetfor utover, men hva gjør det når han skaper tre store målsjanser pga det. Braaten var oftere i ballkontakt fordi det ble spilt mer på høyresiden, men han skapte ingenting før langt ut i andre omgang. Braaten ser ikke etter medspillerne sine, men prøver å gjøre ting på egen hånd. Det ser imponerende ut fra tribuneplass fordi han har en slik enorm fysikk, men det blir veldig lite resultater ut av det. Braaten skaper oftest farligheter fordi han blir felt av motstanderen, mens Storflor søker pasninger til godt plasserte medspillere. Storflor er også en bedre avslutter enn Braaten, så hvorfor Braaten skal foretrekkes fremfor Storflor er beyond me. Spesielt hvis nivået mot LSK forsterker seg utover sesongen for de to.

Jeg har dog en teori om hvorfor Storflor blir så lite verdsatt av så mange her inne og på Lerkendal. Ser man på RBK-spillerne opp gjennom årene så har de største publikumsfavorittene vært de som brukte fysikken sin eller innsatsen sin som største force ute på banen. Trond 'Rambo' Henriksen, Roar Strand og nå Daniel Braaten. Spillere med litt veik fysikk (som det ikke virker som går 100% inn i duellene) som Sverre Brandhaug, Harald Brattbakk og Øyvind Storflor har aldri blitt helt godtatt av store deler av Lerkendal-publikummet.

Det som skaper jubelbrøl er ofte hvis Daniel Braaten bruker fysikken sin til å gå forbi en motspiller eller sette inn en takling på siden. Vel og bra, men hva kommer så? Storflor går frem på en mer forsiktig måte, og søker ofte andre spillere istedetfor å prøve å gjøre alt selv. I mine øyne er Storflor en mye bedre spiller enn Braaten per dato.

Og hva skal Storflor gjøre for å bli godtatt egentlig, når kampen hans mot LSK blir kun sett på som middelmådig av det store flertall. Det ville vært meget morsomt å sett en spillernanalyse med pasningstreff og hva hver enkelt spiller skapte mot LSK. Der ville Storflor vært i en egen klasse. Roar Strand fikk 'banens beste'-betegnelse i riksavisene, men hva gjorde han utenom målet? Hvor mye riktig gjorde han med ballen i beina? Og hvor mange pasningsfeil hadde Daniel Braaten?
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 11.04.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Storflor gjør jo noe kreativt nesten hver gang han har ballkontakt. Han utfordrer innover istedetfor utover, men hva gjør det når han skaper tre store målsjanser pga det.

Det gjør at Kippe kan stå rettvendt og stange ballen ut igjen mot Rosenborgangripere som ikke lenger kommer i fart.

Jeg mener at hvis du ikke stiller større krav til Storflor enn det han presterte mot Lillestrøm, så kan jeg godt forstå at du er fornøyd. Og du har helt rett; spillere som trekker seg i alle dueller blir sjelden publikumsfavoritter så lenge de ikke scorer mange mål (som Brattbakk) eller gjør noe fantastisk med ballen. Det er jo også årsaken til at Storflor vender opp, at han ikke tør å ta veien rundt backen fordi han vet at han må få litt kroppskontakt da. Storflor er etter min mening en helt grei Eliteseriespiller, men for Rosenborg er han ikke god nok.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.04.2006 14:26    Post subject: Reply with quote

Storflor havde nogle gode pasninger i Lillestrøm kampen, men Storflors problem er at han har duelstyrke som en 7-årig. Han er god til at udfordre indover, det så vi i kampen, problemet er at hans næsten ikke kan udfordre udover. Hvis han kan, ser vi det i hvertfald ikke. Braaten kan udfordre både indover og udover, noget vi også så i kampen. I tillæg til det er han meget mere synlig defensivt end Storflor, specielt i anden halvleg.
Jeg synes også at Braaten skabte meget i anden halvleg, hvor han var en konstant trussel på højresiden. I første halvleg kunne han have skaffet os en straffespark, da Kippe havde hånd på bolden, hvis linjedommeren havde set det.
Hvad Strand gjorde i kampen? Det samme som han altid gør kæmper indæt på midtbanen, hele tiden, og tager de nødvendige defensive og offensive løb. Det er også vigtigt, ligesom det er vigtig at have spillere med mere finesse end kraft, som Storflor.
At du kan sige at Brattbakk ikke er blevet godtaget af store dele af Lerkendal publikummet kan jeg ikke forstå. Personlig har jeg ikke set meget kritik af ham undtagen i de sidste to sesonger, hvor han ikke er blevet værre udsat en de andre spillere.
Og så kan jeg spørge dig. Hvor mange dueller gik Braaten ind i, i forhold til Daniel Braaten. Hvor godt var han med defensivt?
Jeg synes Storflor er en god spiller, men hvis Essidiri og Braaten fortsætter deres spil, vil jeg hellere se dem på banen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb