| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 13.04.2013 12:23 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Snakker konkret om å starte spillet bakfra fra keeper. Det virker ikke som om det er noe stort ønske om at Lunna skal sette i gang stopperne kort. Det er ufattelig enkelt for RBK å få til dette i Tippeligaen om de vil. Du sender Tore og Verner til hvert sitt cornerflagg. Begge disse vil da aldri være dekket, og om de utrolig nok skulle være det, kommer Jensen og møter i midten. Dorsin og Gamboa strekker og tar med seg motstanderens vinger. |
Fungerer gull det i G14 for min del, får alltid satt i gang bakfra. Ofte en nødvendighet med keeper som ikke klarer å slå ut mer enn 20 meter, men nå har jo Rosenborg Lunna i mål og ikke svensken som konsekvent slår alle utspill ut til kast på venstresiden. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.04.2013 14:13 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | trondh wrote: | | Sløvsekken wrote: | | trondgoran wrote: | Bare jeg som synes dommeren var helt forferdelig idag?!  |
Noe inkonsekvent på fristpark og slik, men vi kan ikke skylde på dommeren.
|
Synes ikke han var inkonsekvent. Han tillot endel spill på grensa og Start lå mer på grensa enn RBK.
Så var det litt bingo med kort en periode. Jeg synes Bille og Mathisen kunne sluppet, mens andre kanskje burde fått. Uansett var ikke dette kort som påvirket kampen.
Det kunne kanskje se ut som en straffe, men det ser også kanskje ut som den konstrueres litt. Han så hvertfall ut til å stå godt plassert så han burde kunne ta en korrekt avgjørelse. |
Hvis du tenker på "straffeepisoden" med Mikkelsen, så har jeg tittet på reprisene der etter jeg kom hjem, og det er ingen kontakt, så den er nærmere gulkort for filming enn straffe  |
Da har du ikke sett samme reprisene som jeg har. Mikkelsen får en "kakk" så han kommer i ubalanse, noe som fører til at han ikke får stokket føttene og faller. Kansje hjelper han litt til i situasjonen, men han blir forhindret, det er like klart som sola står å skinner ute nå.
Kan ikke klage på 1 poeng når vi spiller så rævva, men jeg kjenner jeg er positiv igjen da spillerne og Perry VET hva de gjorde galt. Dessuten taper jeg gjerrne poeng mot start en noen andre lag på Lerkendal. Start har alltid prøvd å vinne her. Gått på smeller joda, men de legger seg aldri med 11 mann bak ballen. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.04.2013 15:16 Post subject: |
|
|
| Start er klart av de mer spiselige lagene i TL, så heller poengmiss mot start enn mange andre. Tror nok andre lag også kan få slite mot start, særlig nå på våren. Makan til vårlag finnes ikke i TL (så lenge jeg kan huske har de startet godt), så faller de nok litt nedover på tabellen når vi ser august og september. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.04.2013 17:20 Post subject: |
|
|
Start er ikke de væreste å tape et par poeng mot nei. De står for fin fotball, og har ikke noen uspiselige spillere. Så er det jo mye lettere å svelge det etter å ha sett Molde's opptreden mot Sogndal  |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.04.2013 17:33 Post subject: |
|
|
| Så at vi hadde ballen i 44% og Start 66%. Håper ikke dette blir en gjennomgangsmelodi i de neste kampene. I grunnen syns jeg det er merkelig at vi ikke tørr å spille eller starter med å prøve å spille oss ut. Dette må Rosenborgspillerne fått beskjed om av trenerapparatet. Dårlig i allefall. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 14.04.2013 17:39 Post subject: |
|
|
| 44 og 66% ? Neppe. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.04.2013 17:44 Post subject: |
|
|
Hehe  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.04.2013 17:47 Post subject: |
|
|
| VG og optatall fra tv2 i kveld! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.04.2013 17:52 Post subject: |
|
|
| 110% innsats er alltid bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.04.2013 18:03 Post subject: |
|
|
| Sorry. Ble litt ivrig her. Tallet til Start er selvfølgelig 55. Men syns fortsett dette er en grell kontrast i forhold til pasningsikkerhet i de to kampene før Start. Håper virkelig Rbk opptrer noe roligere med ball i de neste. Negativt ballinnehav og et såpass stort et, er ganske urovekkende og minner masse om det som Janne bedrev som trener for oss. Håper ikke dette blir gjennomgangsmelodien, for Start skal ikke være så mye bedre enn oss. Tross av at Start alltid er gode på våren. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.04.2013 18:15 Post subject: |
|
|
Man skal ikke se seg helt blind på tallene for ballinnehav heller dog. Spillestil avgjør ofte mye der. Manchester United, for eksempel, har ofte samme eller mindre ballinnehav enn motstanderen (også mot antatt klart svakere lag), nettopp fordi de forsøker å spille hurtig i lengderetning og avslutter angrepene forholdsvis raskt.
Er dog enig i at vi burde holdt litt mer på ballen mot Start. Det er ofte et effektivt mottrekk mot høytpressende lag, i form av at de etterhvert vil bli slitne utover i 2.omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 14.04.2013 18:31 Post subject: |
|
|
Så ikke 110% men 99% da mao, litt spesiellt det også  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.04.2013 18:41 Post subject: |
|
|
Dommer/ballgutt hadde sikkert 1%  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.04.2013 18:58 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | trondh wrote: | | Sløvsekken wrote: | | trondgoran wrote: | Bare jeg som synes dommeren var helt forferdelig idag?!  |
Noe inkonsekvent på fristpark og slik, men vi kan ikke skylde på dommeren.
|
Synes ikke han var inkonsekvent. Han tillot endel spill på grensa og Start lå mer på grensa enn RBK.
Så var det litt bingo med kort en periode. Jeg synes Bille og Mathisen kunne sluppet, mens andre kanskje burde fått. Uansett var ikke dette kort som påvirket kampen.
Det kunne kanskje se ut som en straffe, men det ser også kanskje ut som den konstrueres litt. Han så hvertfall ut til å stå godt plassert så han burde kunne ta en korrekt avgjørelse. |
Hvis du tenker på "straffeepisoden" med Mikkelsen, så har jeg tittet på reprisene der etter jeg kom hjem, og det er ingen kontakt, så den er nærmere gulkort for filming enn straffe  |
Mente at han ikke var inkonsekvent på frispark som var påstanden . Han tillot mye, jeg mener kanskje for mye og fikk svi for det med at det kokte en periode. Og da kom han litt skjevt ut med kortstokken.
Uansett enig i konklusjonen din, det hadde ingenting å si for resultatet. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.04.2013 22:04 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Negativt ballinnehav ... er ganske urovekkende |
Husker en kamp på Tempebanen der ballen ble pola ut i elva. Da snakket vi negativt ballinnehav da. Heldigvis drev ballen til bredden litt lenger ned.
Dog enig med deg i at det er ganske urovekkende dersom Rosenborg skylder balltid  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|