English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.04.2013 22:58    Post subject: Reply with quote

Snakker konkret om å starte spillet bakfra fra keeper. Det virker ikke som om det er noe stort ønske om at Lunna skal sette i gang stopperne kort. Det er ufattelig enkelt for RBK å få til dette i Tippeligaen om de vil. Du sender Tore og Verner til hvert sitt cornerflagg. Begge disse vil da aldri være dekket, og om de utrolig nok skulle være det, kommer Jensen og møter i midten. Dorsin og Gamboa strekker og tar med seg motstanderens vinger.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 12.04.2013 23:06    Post subject: Reply with quote

VGs børs:

Lund Hansen 5
Gamboa 4
Reginiussen 5
Rønning 4
Dorsin 5
Svensson 5
Jensen 6
Diskerud 5
Mikkelsen 5
Nielsen 4
Elyounoussi 6

Dockal 4

Edit: De hadde jo gitt karakter til Dockal også.

Last edited by gisp! on 12.04.2013 23:10; edited 1 time in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 23:08    Post subject: Reply with quote

trondgoran wrote:
Bare jeg som synes dommeren var helt forferdelig idag?! Mad

Noe inkonsekvent på fristpark og slik, men vi kan ikke skylde på dommeren.

Der det først og fremst sviktet i dag var på de offensive bevegelsene. Vi ble veldig statiske, og da er det vanskelig å få til det gode pasningsspillet. Når Start da i tillegg presser høyt blir vi ofte tvunget til å enten slå i støtte eller pælme langt.

Defensivt er vi ok, bortsett fra når Gamboa glipper markeringen fullstendig på utlikningen. Ikke bra.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 23:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Arrester meg gjerne, men har ikke det å sette i gang bakfra, i god Eggen-stil, værst suksessformelen de to foregående kampene?

I mine øyne har innsats og høye gjenvinninger, fart fremover og presisjon vært de viktigste faktorene i hvertfall i kampene mot vestlandsklubbene. Men det er ikke blitt vist mer enn tendenser til innøvde kombinasjoner i lengderetningen, og andre og tredjeløp, som vi husker fra Nils Arne.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.04.2013 23:40    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
VGs børs

VG må ha vært rimelig bevisstløse under kampen hvis de ikke la merke til at PVR hadde en forferdelig dag på jobben.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 12.04.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
trondgoran wrote:

Synes ikke han var inkonsekvent. Han tillot endel spill på grensa og Start lå mer på grensa enn RBK.
Så var det litt bingo med kort en periode. Jeg synes Bille og Mathisen kunne sluppet, mens andre kanskje burde fått. Uansett var ikke dette kort som påvirket kampen.
Det kunne kanskje se ut som en straffe, men det ser også kanskje ut som den konstrueres litt. Han så hvertfall ut til å stå godt plassert så han burde kunne ta en korrekt avgjørelse.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 12.04.2013 23:59    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Kan ikke sette inn på for mange lilleputter samtidig.

Er ikke enig i alt du skrev, men dette har du helt rett i Konesseur.
Vi tapte 2 poeng p.g.a. disse byttene.
Balltap før målet til Start, var bytte relatert.

Synes dessuten vi ikke presset høyt nok, virket som om mange hadde mistet all selvtillit fra forrige kamp.
WHY Evil
gisp!
Legende

PostPosted: 13.04.2013 00:07    Post subject: Reply with quote

Henning: De var gavmilde med poengene, ja, og ikke bare mot ham. Som lag fikk vi faktisk hele 54 poeng etter en kamp der ingen ting fungerte.

Selv ga jeg Rønning en treer og havnet på samlet 40 poeng til elleve spillere.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Sløvsekken wrote:
trondgoran wrote:

Synes ikke han var inkonsekvent. Han tillot endel spill på grensa og Start lå mer på grensa enn RBK.
Så var det litt bingo med kort en periode. Jeg synes Bille og Mathisen kunne sluppet, mens andre kanskje burde fått. Uansett var ikke dette kort som påvirket kampen.
Det kunne kanskje se ut som en straffe, men det ser også kanskje ut som den konstrueres litt. Han så hvertfall ut til å stå godt plassert så han burde kunne ta en korrekt avgjørelse.

Wink

Hvis du tenker på "straffeepisoden" med Mikkelsen, så har jeg tittet på reprisene der etter jeg kom hjem, og det er ingen kontakt, så den er nærmere gulkort for filming enn straffe Smile
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 00:19    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
VGs børs:

Lund Hansen 5
Gamboa 4
Reginiussen 5
Rønning 4
Dorsin 5
Svensson 5
Jensen 6
Diskerud 5
Mikkelsen 5
Nielsen 4
Elyounoussi 6

Dockal 4

Gamboa to karakterer dårligere enn Jensen? Så ikke journalisten kampen?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

Tja, nå var jo utlikningen en markeringsbrøler av Gamboa, så regner med det trekker ned noe.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.04.2013 00:44    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om journalisten så kampen, men Jensen to karakterer over Gamboa er i tilfelle ganske godt gjettet. Jensen forsvarer i alle fall å få (riktignok delt) høyeste score på laget av VG, selv om de jevnt over ligger litt høyt på skalaen for mange hos oss.
Spent på hva de gir til Startspillerne. Siden ingen hos oss er markert med BB regner jeg med den går til Owello. Men det forutsetter igjen at VGs børskarakterjournalist enten så samme kamp eller gjetter veldig godt. (Oppdateres her: VG.)

Last edited by gisp! on 13.04.2013 00:46; edited 1 time in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 00:45    Post subject: Reply with quote

Kjernen var fantastisk idag,de skal ha skryt om jeg skal finne nå positivt!

Merkelig det ikke tenner gutta.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 13.04.2013 01:00    Post subject: Reply with quote

Mathisen og Kristjansson fikk forresten hver sine gulkort nummer to i kveld - på tre kamper. Mjelde får i alle fall brukt stallen sin om de fortsetter å pådra seg gulkort.
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 13.04.2013 01:06    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om det kommer video fra Kjernen TV fra denne kampen?
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 01:09    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Når det er sagt - var det tre kamper pluss 75 minutter Udjus hadde da han satte rekort? Har vel ikke vært så mye tillegg i våre kamper, men jeg vil gjerne vite hvor langt fra rekorden Lunna eventuelt var, om han ikke tok rekorden.

Tilgi meg om det er noe jeg ikke har fått med meg, men hvilken rekord er det du snakker om som Udjus har satt?

Ifølge VG i løpet av den siste uken, så er rekorden i å holde nullen fra seriestart i ca 6 og en halv kamp eller noe sånt? Jeg leste saken bare sånn kjapt, men mener det var en Vikingkeeper i 1974 som har den rekorden. Dog mulig du sikter til en annen rekord?

(Men var vel to sesonger siden at det første målet for et av lagene ble sluppet inn etter 3 kamper og ca 75 minutter ut i den fjerde. Mulig det da faktisk var Udjus som da var den som holdt buret lengst fra sesongstart. Dog er dette ikke rekord).
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2013 01:26    Post subject: Reply with quote

Er nok jeg som roter, ^Mirth. Trodde dette var kampen det sto om for Lunna, men fire kamper er muligens litt lite, ja. Udjus slo vel rekorden i å holde nullen i fjor, men det var sikkert mer enn fire kamper. Husker han ble arg over at de nevnte det på stadion vian speaker, og det gikk ikke mange minuttene før han hadde en i sekken. Regner med at det da var tatt i betraktning hele keeperstanden i moderne tid, i og meed at det ble gjort et poeng ut av det.
martibs
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 01:53    Post subject: Reply with quote

Enn at noen skylder på Rønning her inne, så dere kampen eller? Kritisk dårlige bytter i dag, først Dockal som skal komme inn som indreløper i en kamp vi behøver å krige på midten. Så det alt for sene byttet av Tarik som har løpt seg tom for lengst, og da inn med Berntsen. Svensson så ikke ferdig ut, skulle beholdt ham i krigen, og byttet ut Tarik på det tidspunktet, som ikke bidro med noe som helst.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 03:49    Post subject: Reply with quote

@Zorac: Fort gjort å rote litt når det kommer til fotballstatistikk, er jo en enorm mengde ulike statistikker om alt mulig. Siden det er så mange rekorder å ta av, kunne det jo hende det var en annen rekord du siktet til. Derfor ble jeg litt nysgjerrig Smile
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 07:28    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Synes dessuten vi ikke presset høyt nok, virket som om mange hadde mistet all selvtillit fra forrige kamp.
WHY Evil

Seriemester etter tre runder. That's WHY
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 07:53    Post subject: Reply with quote

Denne kampen overbeviser meg: Dockal bør ikke være noe alternativ på midtbanen. Han har ikke aggressivitet, løpskraft og ballvinneregenskaper til det. I steden ser jeg hvor relevant og sentral Svenssons egenskaper er i den måten vi spiller nå. Han bør ikke være en vi bytter ut, men den som vi lar krige i 90 minutter. Dockal kan være cover på høyre kant.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 08:12    Post subject: Reply with quote

SuperTimCahill wrote:
gisp! wrote:
VGs børs:

Lund Hansen 5
Gamboa 4
Reginiussen 5
Rønning 4
Dorsin 5
Svensson 5
Jensen 6
Diskerud 5
Mikkelsen 5
Nielsen 4
Elyounoussi 6

Dockal 4

Gamboa to karakterer dårligere enn Jensen? Så ikke journalisten kampen?

Børs på fotballspillere er vel omtrent det siste journalisten tenker på under kampen. Vil tro de fleste bruker ca ett minutt på å vurdere de 11 spillere. Ingen grunn til å bry seg.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 09:15    Post subject: Reply with quote

Utrolig skuffende kamp, men det positive er at vi sitter igjen med et poeng på en elendig dag. Ellers var det lite å glede seg over.

Mest av alt synes jeg det var skuffende å se indreløperne våres som stort sett aldri truet mellomrom eller kom inn i boksen. Dette gjorde at arbeidsbetingelsene til våres offensive spillere ble adskillig tøffere. Det bør også nevnes at ingen av dem imponerte heller. Tarik var litt under middels, mens de to danskene var sjokkerenede dårlig.

Zeman
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 13.04.2013 10:18    Post subject: Reply with quote

Dommeren gjorde jo jævlig mye rart. Jeg ble så forbanna at det nærmet seg hjerneblødning en stund. Spesielt da Bille fikk gult kort for å bli skubba ned bakfra. Også ble han jo taklet bakfra, da fikk ikke motspiller gult kort. Synes Hagen gjorde fryktelig mye dumt og det var kaos på banen en stund.

Men ja, vi spiller under pari og vi må flere hakk opp neste kamp om vi skal klare å vinne mot Haugesund borte. Virket som flere av spillerne ble slitne veldig tidlig i går også?!
Henri
Legende

PostPosted: 13.04.2013 11:23    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Børs på fotballspillere er vel omtrent det siste journalisten tenker på under kampen. Vil tro de fleste bruker ca ett minutt på å vurdere de 11 spillere. Ingen grunn til å bry seg.

I så fall bør de kutte ut børsen.

@martibs: Du mener PVR ikke var svak? Jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg ikke bebreider han for målet, men han tapte alle dueller og slo en serie feilpasninger. Burde blitt tatt av ved pause.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb