English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 87, 88, 89  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

I teorien skal vi vel bare bli bedre og bedre også. Vi er jo i utgangspunktet et høstlag, og med så mye nytt både i stall, formasjon/filosofi og på trenerfronten, skal det ta litt tid før det funker optimalt. Missforstå meg rett - jeg lever godt med om vi bare holder nivået også.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.04.2013 01:19    Post subject: Reply with quote

Herlig start på sesongen!

Så akkurat at Tarik kun er oppført med 1 assist etter de 3 første kampene. Da har han vel ikke fått lobben mot Dorsin godkjent som assist da? Å så fikk han ingen i dag, han hadde jo skudd som traff en spiller før både Bille og Svensson scoret. På alle tre målene var han nest siste RBK spiller på ballen men siden ballen på alle de tre målene har vært borti en spiller så er de ikke med i statistikken, veldig synd egentlig..
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 01:24    Post subject: Reply with quote

Derfor er det så kjekt at vi har denne tråden: Mål og målgivende 2013
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.04.2013 01:43    Post subject: Reply with quote

Det er sant! Tommel'n opp! Synd at bare de som er på RBKweb får sett det..

Burde egentlig være noe som Tv2 eller Cmore burde finne på å gjøre, en statistikk som viser blant annet hvem som er 3 sist på ballen flest ganger i løpet av en sesong.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 01:52    Post subject: Reply with quote

Må være CMore i såfall. TV2 trenger den tiden til viktigere ting, som internhumoren til de ansatte, og røverhistorier fra Nannskog.
Back to top
Balleklorin
Junior

PostPosted: 08.04.2013 21:50    Post subject: Reply with quote

Flott kamp i går, utrolig gøy med tre strake, serieledelse og spill det til tider svinger av ! Men jeg kjenner at jeg blir litt sliten av alt som i dag handler om hvem som vinner serien ..... Alle de store avisene har oppslag av varierende størrelser, skrevet av varierende "størrelser", om hvem som vinner serien 2013. Jeg kjenner at jeg i dag har blitt litt lei det. Jeg vil heller lese kvalifiserte kommentarer om hva som skjedde i kampen i går, intervjuer med spillere og trenere om kampen i går, uten at jeg etter 3 runder skal få tredd nedover meg, det være seg fra Mini, Davy eller Morten P, hvem som står igjen som vinner i november. Jeg vil suge så lenge jeg kan på karamellen fra i går, for det var GØY ! Og skulle det vise seg i november at vi faktisk greide det - hurra !! Smile
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.04.2013 06:59    Post subject: Reply with quote

Adressa avslører i dag at våre dansker ikke var Perry's førstevalg, og at vi kunne endt opp med å hente Søderlund, Johansen og Yann Erik De Lanlay for godt over 20 millioner!

Istede endte vi opp med å betale ca 7 millioner for Nielsen og Mikkelsen.

Prisen på Søderlund var i overkant på 8 millioner, mens Godset krevde 10(!) millioner for Johansen ( LOL )

- Torgeir Børven
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 07:30    Post subject: Reply with quote

Enda godt det gikk som det gikk. Ser jaggu ut som om strammere økonomi bare har hjulpet oss på overgangsmarkedet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2013 08:19    Post subject: Reply with quote

Jeg får så "gæli" følelsen av at Bratseth hadde en finger med i spillet her, men blir for søkt å konkludere med det uten noe grunnlag.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.04.2013 08:30    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Adressa avslører i dag at våre dansker ikke var Perry's førstevalg, og at vi kunne endt opp med å hente Søderlund, Johansen og Yann Erik De Lanlay for godt over 20 millioner!

Ã…h herregud.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 08:37    Post subject: Reply with quote

Hælle måne jeg er glad vi endte opp med våre danske drenger. De er bedre og langt billigere.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 08:42    Post subject: Reply with quote

Tror adressa lager mye suppe på en tynn spiker nå. Ryktene om Bille oppsto 2/1 og Tobias 10/1, så det kan ikke ha vært lagt veldig mye arbeide i disse såkallte 1. valgene. Det har vel vært tatt en tlf for å høre prisnivået, siden norske spillere i teorien er foretrukket, og så valgte vi danskene ut fra pris/kvalitet.

Johansen jobbet de nok en del mer med, for der kom ikke alternativet opp før i februar.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.04.2013 09:10    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg får så "gæli" følelsen av at Bratseth hadde en finger med i spillet her, men blir for søkt å konkludere med det uten noe grunnlag.

Har ingen beviser nei, men jeg er 100% sikker på det samme. Hoftun må ut av Rosenborg så fort som overhode mulig, han har bevist over 5 år at han ikke klarer å skille en middelmådighet fra en toppspiller.

Jeg driter i hva alle sier i Hoftuns forsvar, jeg bare vet at det er sånn Smile I det øyeblikket støttespillerne(Bratseth og Torbjørnsen) ble trukket tett inn i et samarbeid med hoftun så begynte vi umiddelbart å signere kvalitetspillere istedenfor den møkka Hoftun har servert i en årrekke.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 09:19    Post subject: Reply with quote

@Miami

Der gjorde du det igjen Smile

Adressa skrev : Perry ønsket
konklusjon: Hoftun er udugelig
Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.04.2013 09:21    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Enda godt det gikk som det gikk. Ser jaggu ut som om strammere økonomi bare har hjulpet oss på overgangsmarkedet.

Tror bedre kompetanse har spilt en rolle også jeg RBK
Ikke bare de tidligere nevnte "støttehjulene" rundt Hoftun. Har alltid likt Wiggen som type. Han virker analytisk sterk, grundig og flink til å gjøre andre i støtteapparatet gode. Derfor vil jeg så gjerne tro at han har hjulpet til med noen gode innspill i løpet av prosessen.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 09:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hoftun må ut av Rosenborg så fort som overhode mulig

Helt riktig.

Det er for så vidt ikke noe galt i å knytte til seg (bli tildelt?) kompetente folk, slik at man blir i stand til å gjøre jobben sin. Dette er likevel en meningsløs og svært lite økonomisk måte å organisere sportslig avdeling i en fotballklubb på.

Det blir uansett aldri ryddet opp i dette så lenge vi fortsetter å vinne 4-0. Å se bak resultatene er noe man gjør bare når resultatene er dårlige.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.04.2013 09:24    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@Miami

Smile

@PerO

Billig retorikk for å fjerne skyld.

Om Perry hadde ønsket seg Kovacs, Brenne og Olsen, så ville jeg fortsatt slaktet Hoftun i filler om han hadde prøvd å hente disse spillerne.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 09:36    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

Det blir uansett aldri ryddet opp i dette så lenge vi fortsetter å vinne 4-0. Å se bak resultatene er noe man gjør bare når resultatene er dårlige.

Det er trist fordi det er sant Sad
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 09:46    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
PerO wrote:
@Miami

Smile

@PerO

Billig retorikk for å fjerne skyld.

Om Perry hadde ønsket seg Kovacs, Brenne og Olsen, så ville jeg fortsatt slaktet Hoftun i filler om han hadde prøvd å hente disse spillerne.

Hvis Hoftun hadde hentet de omtalte spillerne, til de prisene, hadde han vært udugelig. Helt enig.

De ble ikke hentet, så et sted i organisasjonen er det fornuft nok til å gå for billigere utenlandske alternativer. Hvordan du kan konkludere med at Hoftun i denne saken har gjort noe feil er for meg uforståelig.

Slik debattene fungerer her inne, vil ingen SD i RBK noen gang bli vurdert som noe mer enn udugelig.

Når de har sluttet, som f.eks Bratseth, så endrer de status fra udugelig til redningsmann Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.04.2013 09:51    Post subject: Reply with quote

Neida, absolutt ikke PerO. Det er ikke slik i det hele tatt. Det er rett og slett bare slik at Hoftun er en udugelig mann og derfor får han kritikk. Om det overtar en annen mann som viser seg å være udugelig, så vil han også få kritikk.
Om en annen overtar som viser seg å være duganes så vil han ikke få kritikk. Veldig enkelt altså. Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 09:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har fulgt debattene rundt RBK, så så lenge det har vært slike fora på nett.

Prøv å forklar meg hvorfor Bratseth har endret slik status. Fra tilnærmet udugelig som SD til redningsmann, når han er samtalepartner....

Såvidt jeg kan se, er det ikke annet enn det gamle ordtaket: Gresset er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet.

Spar iallefall kritikken av SD til de tilfellene det kommer frem at han har gjort noe galt. Jeg har ikke lest artikkelen, men det som er referert er at det var Perry som ønsket spillerne, ikke Hoftun. De ble ikke kjøpt, så hva kan da Hoftun har gjort feil?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.04.2013 10:01    Post subject: Reply with quote

Jeg sparer kritikken til jeg mener han har gjort noe galt. Om jeg skulle spart kritikken til DU mener at han har gjort noe galt, ja da ville jeg aldri få gitt kritikk, siden du krever at man må ha sitti i møtet med videokamera når enhendelse skjer får å kvalifisere til å gi kritikk.

Jeg gidder ikke en ny diskusjon med deg om Hoftuns manglende kvaliteter, jeg konstanterer bare at denne mannen er nødt til å bli fjernet fra klubben.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 10:07    Post subject: Reply with quote

Men du vil ikke svare på hva Hoftun har gjort galt?

Her har det kommet frem at treneren ønsker 3 spillere. En landslagsspiss (uten at jeg forstår hvorfor han er det) og 2 talenter som de fleste mener er blant norges største.

Hva mener du er SD's jobb i et slikt tilfelle?

Jeg mener det riktige er å høre prisnivå, og så ta en diskusjon med trener og speider for å se om det er riktig å kjøpe dem.

I dette tilfellet, så ble konklusjonen at vi fikk bedre og billigere kvalitet i DK.

Jeg synes organisasjonen har fungert greit i dette tilfelle. Om det er Hoftun, Torbjørnsen eller Perry som står for at konklusjonen ble riktig vet ingen av oss, men det viktige er at konklusjonen faktisk ble riktig.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.04.2013 10:12    Post subject: Reply with quote

Som sagt så orker jeg ikke en ny Hoftun-diskusjon med deg PerO. Hver gang ender det med 5-10 fulle sider hvor du plukker fra hverandre hendelser en etter en og kommer med meget kreative alternative forklaringer.

Jeg makter bare ikke en gang til Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

greit det, men fortell meg oss hva Hoftun har gjort feil iallefall da. Så kan jeg love å ikke motsi deg. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 87, 88, 89  Next
Page 39 of 89

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb