English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Cristian Gamboa
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:02    Post subject: Reply with quote

Vil driste meg til å påstå at Gamboa er vårt beste kjøp noensinne.
Gjør det bare enda mer morsomt at han er vrakgods fra FCK. Noen burde angre der nede.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2013 23:16    Post subject: Reply with quote

Tja. Han er et knallkjøp. Men det er rimelig mange gode kjøp gjennom tidene. Annan og Statsgaard er eksempler fra nyere tid. Rushfeldt og Skammelsrud rangerer jeg også som brukbare investeringer.
Montana
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

Ikke ødelegg Gamboa hyllesten min nå da Very Happy
(Du har selvsagt rett, dog er Gamboa forhåpentligvis kun i startfasen av en lang kariere hos oss)
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:36    Post subject: Reply with quote

Snurreleif wrote:
Kjempegod defensivt, kjempegod offensivt, ydmyk, ung, hvordan kan man ikke like Gamboa?

Fordi han er anskaffet gjennom amatørmessig, og ikke profesjonell kontraktsadministrasjon?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.04.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Roar Strand (kjøpt to ganger) og John Carew var vel også gode kjøp. Greit å være fornøyd med Gamboa i kveld, Montana, men det er et stykke opp til tidenes beste kjøp.
Dog er alle sikkert enige med deg i at det var et godt kjøp. Very Happy
Montana
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:45    Post subject: Reply with quote

Tja,
Beste backen jeg har sett på Lerkendal, kom som billig dansk vrakgods på 5 års kontrakt og storspiller hver eneste kamp. Skal ikke se bort i fra at min (litt for) optimistiske utnevnelse blir sann Wink
Stemmer for at vi tilbyr gutten livstidskontrakt!
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

Begrenset hvor amatørmessig det kjøpet kan ha vært når de fikk signert han for 5 (FEM) år! Det var vel på nippet at vi hentet tilbake Stoor også (i fjor/året før).. gud bedre hvor glad jeg er for at det til slutt ble Gamboa!
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:49    Post subject: Reply with quote

Hans kommentar om amatørmessig kontraktsforhandliger var et stikk til Konesseur og hans bidrag i Issah-tråden.

Er veldig fornøyd med at Gamboa skrev under for fem år. Farta hans er ekstrem, sprang jo fortere enn to Sogndal-spillere i dag, med ball!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.04.2013 00:04    Post subject: Reply with quote

Giorgios: "Han sprang fortere enn to Sogndalspillere..."
Jeg gir meg ende over av den nye Lerumteknologien. Nå kan de akkumulere flere spilleres fart i duell mot en motspiller også i saftbygda, men det hjalp heldigvis ikke mot Cristian "Bolt" Gamboa Wink
iconbit
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 00:06    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Vil driste meg til å påstå at Gamboa er vårt beste kjøp noensinne.
Gjør det bare enda mer morsomt at han er vrakgods fra FCK. Noen burde angre der nede.

Ikke mindst med tanke på erfaringerne med Gamboas landsmand på venstreback! Københavnerne er nok verdens dårligste købmænd og det er kun dejligt at de beviser det igen og igen Smile
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2013 08:24    Post subject: Reply with quote

Snurreleif wrote:
Kjempegod defensivt, kjempegod offensivt, ydmyk, ung, hvordan kan man ikke like Gamboa?

Du glemte "søt". Det er vedtatt på rbkweb at Gamboa er søt.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.04.2013 09:22    Post subject: Reply with quote

Si meg, gikk du glipp av "Gayparade" på kamptråden ? Surprised
Snurreleif wrote:
Gamboa er et deilig mannebein.
Hadde ikke vært meg i mot å ta han med inn i et mørkt smug for å fortelle han hva ståa er.

Dessuten er det mange sinte menn her.
Jeg synes dere er søte når dere er sinte.

Snurreleif
Junior

PostPosted: 08.04.2013 10:37    Post subject: Reply with quote

Cool

Når man bruker tid og krefter på et offentlig forum på å uttrykke sin skepsis over andres legning, kun fordi noen sier en spiller er "søt", da må man forvente at noen harselerer litt.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 14:18    Post subject: Reply with quote

pr. Dags dato er Gamboa strålende og imponerer voldsomt. Dog har han mangler i spillet sitt. Han har fått en bedre førstetuch, men sliter fremdeles litt med stakato teknikk. Det sagt så har han blitt utrolig mye bedre defensivt, og jeg spør: "er det noen som kan nevne mere en 3 høyrebacker i dag som er bedre en Gamboa i verden?" For jeg kan ikke komme på noen andre en Dani Alves i farta...

Om vi skal selge Gamboa så bør det tikke inn noe nærmere 100mill...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 08.04.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal selge Gambert, håper jeg det er Chelsea eller City som punger ut 150 - 200 mill for han Wink
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

Hmm..
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 14:40    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
pr. Dags dato er Gamboa strålende og imponerer voldsomt. Dog har han mangler i spillet sitt. Han har fått en bedre førstetuch, men sliter fremdeles litt med stakato teknikk. Det sagt så har han blitt utrolig mye bedre defensivt, og jeg spør: "er det noen som kan nevne mere en 3 høyrebacker i dag som er bedre en Gamboa i verden?" For jeg kan ikke komme på noen andre en Dani Alves i farta...

Nå må vi ikke ta helt av da Wink

For å helle litt kaldt vann i blodet kan jeg jo nevne noen:

Darjo Srna - Shakhtar Donetsk
Philipp Lahm - Bayern München
Rafael da Silva - Manchester United
Pablo Zabaleta - Manchester City
Sergio Ramos - Real Madrid (dog spiller han mye stopper for tiden)
Ignazio Abate - AC Milan
Christian Maggio - Napoli
César Azpilicueta - Chelsea

Men for all del, Gamboa er god han Smile
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 14:53    Post subject: Reply with quote

NEWSFLASH!

Det går rykter om at det har tikket inn et bud på Gamboa fra selveste Real Madrid. Budet skal gjelde enn byttehandel Med Cristiano Ronaldo i tillegg til 750 millioner kroner rett inn i klubbkassa. Hoftun takket blankt nei! Gamboa skal også ha uttalt at han ville sett på det som et steg ned i karrieren og gleder seg til å føre Rosenborg til nye høyder!

All spøk til side. Gamboa har spilt fantastisk, og det finnes ikke bedre alternativer vi kunne drømt om. Vi bør absolutt prise oss høyt om det skulle tikke inn bud i sommer (Gud forby). Realistisk sett er vel 30 mill noe vi ikke kan si nei til.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.04.2013 22:29    Post subject: Reply with quote

8 og BB i VG - trykk på sportsbilaget.

Men gjetter allerede nevnt i kamptråden, som jeg ikke har lest.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mighty
Proff

PostPosted: 09.04.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Smiler fra øre til øre når jeg tenker på at gutten sitter med fem-års-kontrakt. Håper han har tenkt å slå seg til ro i byen, selv mener jeg, etter det jeg har sett forrige sesong, og denne, at han er god nok for Premier League.

Blir vel vårt heteste salgsobjekt til sommeren, siden de importkjøpene fra danmark kun har vært her et halvt år, og dockal ikke helt passer inn systemet vårt.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

Noen som kan tilby han søstra si eller noe? Vi må få han til å slå seg til ro her, og kvinner har ofte den effekten på unge latinske menn Cool
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Smiler fra øre til øre når jeg tenker på at gutten sitter med fem-års-kontrakt.

Viktig poeng. Om han nå skulle levere stabilt godt i tre år, vil han fortsatt bare være 26 år, og ha igjen to år av kontrakta ved et eventuelt salg. Han vil etter det meste å dømme fortsette å være en enorm ressurs for oss på banen, har en fin alder, og en kontraktslengde som gjør at han (sannsynligvis) vil gå for store penger om han skulle forsvinne i løpet av de neste tre årene.

Gullsignering!
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 03:18    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
moomoo wrote:

Nå må vi ikke ta helt av da Wink

For å helle litt kaldt vann i blodet kan jeg jo nevne noen:

Darjo Srna - Shakhtar Donetsk
Philipp Lahm - Bayern München
Rafael da Silva - Manchester United
Pablo Zabaleta - Manchester City
Sergio Ramos - Real Madrid (dog spiller han mye stopper for tiden)
Ignazio Abate - AC Milan
Christian Maggio - Napoli
César Azpilicueta - Chelsea

Men for all del, Gamboa er god han Smile

la oss gå igjennom noen av de spillerne.

Srna er god og langt tøffere en Gamboa ,men har ikke samme hurtighet lengere. Jeg vil fremdeles påstå at Gamboa er på høyde med Srna slik vi bruker backene i dag.

Lahm spiller vestreback mest, men jo han er vell en av tidenes mest solide backer.

Zabaleta er kjempegod defensivt, men ikke like hurtig og "kåt" fremover som gamboa. Han spiller i City og får en del overlapper så han fremstår langt bedre offensivt enn han faktisk er mener jeg. Men jo bedre defensivt, lett.

Da Silva er mere komplett, men jeg ville fremdeles valgt Gamboa fordi den offensive delen av backene er det vi går for i RBK. At Da Silva er en bedre spilelr totalt sett, la gå. (holder jo Valencia på benken og HAN er mere lik Gamboa en da Silva, og muligens bedre som offensivt verktøy)

Ramos er en mye mye bedre duellspiller, men for meg ikke en bedre offensiv back. Bare tenk på hvor gal høyresiden til Real hadde vært med Gambi ute på glattisen Very Happy

Abate har jeg ikke sett mye til, men han er sikkert bedre til å filme ^^

Maggio bedre? seriøst??? den nekter jeg å være med på, enkelt og greit.

Azpilicueta var et gedigent talent og har mere komplimentere ferdigheter. En strålende back, men som offensivt verktøy, Gamboa > Azpilicueta.

La meg se, hvem av disse du nevner ville jeg bytter gamboa imot og hatt som Høyreback hos rbk?

Srna? Nope
Lahm, Ja
Da Silva, Nope
Zabaleta, Nope
Ramos, Nope
Abate, usikker
Maggio, Nope
Azpilicueta, Nope

alle disse hadde dog tatt venstrebacken greit, for ikke å snakke om vørt kurrant grunn til å sende Høiland tilbake til Stabæk xD

Jeg vil understreke at dette er MIN mening, og at om vi hadde hatt en litt anderledes spillestil ville jeg gjort andre valg.

Gamboa til real er utelukket i bytte med Ronaldo, men Kommer Barca hit med Dani Alves, 1milliard og Messi sier jeg ja takk på den betingelse at de tar chibbe på kjøpet så ikek ungutta havner lengere tilbake i køa.

Men seriøst, skal man se på salgsverdi, så tror jeg realistisk sett at om han fortsetter å utvikle seg og spille bra at vi kan dra inn 40-60 mill på et salg nettopp fordi det ikke er alt for mange offensive backer med dyrisk hurtighet ute å går. Hvorfor FCK ikke ville bruke ham burde vi sende en mail og undersøke. må ligge noe uvitenhet bak det der...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2013 04:35    Post subject: Reply with quote

Uansett,
rundens spiller i Dabla... Fikk med seg både Reginiussen, Mikkelsen, Diskerud, Elyounoussi og Bille Nielsen på laget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vemundo
Veteran

PostPosted: 09.04.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Spørs om ikke to år med JJ har gitt RBK en del medfølelse og sympati rundt om i diverse mediahus. Sesongstarten har riktignok vært bra, men det er uvanlig mye skryt og gladsaker fra mange kanter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 57, 58, 59  Next
Page 23 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb