| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 09:14 Post subject: |
|
|
De snakket lite om kampen. Var mest snakk om jubilanten Micke Dorsin og hans betydning på laget i mot- og medgang. Davy erklærte at han var "Mr. Rosenborg". Ellers ble det nevnt at vi var en åpenbar gullkandidat av Julie, mens OM Årst helte kaldt vann i årene og forklarte henne at det var 28 runder igjen.
SÃ¥ over til Sarpsborg - Viking eller noe random engelsk fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 03.04.2013 10:00 Post subject: |
|
|
| Flott innlegg, og jeg er enig i det meste du skriver Abjoern. Likevel tror jeg Jensen kan gjøre en god figur også i Europa etterhvert. Synes han har greit overblikk allerede nå, og tror det blir enda bedre med mer terping på samhandlingsmønsteret. Han har dessuten en herlig intensitet i spillet sitt |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.04.2013 11:46 Post subject: |
|
|
Tenk det, Abjoern. Vi er kun 4 måneder og to seriekamper inn i 2013 og du kan skrive et slikt innlegg. Deilig.
Det hadde jeg helt ærlig ikke trodd. Min mest optimistiske forhåpning var at vi kunne få se slikt spill mot sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 12:18 Post subject: |
|
|
| Skiltet er jo kjempemorsomt. Vi skulle "tilbake til røttene". Da er slike ting obligatorisk. I gamle dager så var det Nils Arne som ordnet alt på Lerkendal, også skiltene som hang opp rundt stadion. Dette er engelsk i hans ånd. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.04.2013 12:49 Post subject: |
|
|
| Reflektert skrevet blogg, men stusser litt på "slakten" av kjernen? Sto der selv og synes stemningen var meget god! Høres det så dårlig rundt på stadion, eller mener folk det er bedre stemning på de andre stadionene? Noen tanker? I tillegg skriver han at han tror det var mindre enn 16 000 på stadion, jeg synes selv det ga et meget riktig bilde på oppmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.04.2013 12:50 Post subject: |
|
|
| Synes Kjernen var glimrende selv. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 03.04.2013 13:09 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | I tillegg skriver han at han tror det var mindre enn 16 000 på stadion, jeg synes selv det ga et meget riktig bilde på oppmøtet. |
Så noen nevne dette på twitter i går også, jeg tror at de låste seg på hvordan ståa så ut da kampen ble sparket i gang, Hent-tribunen var glissen til å starte med, men var ikke så mange røde seter ett stykke ut i kampen. Så reelt ut på TV i alle fall, uten Byggern da selvsagt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 13:11 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | "slakten" av kjernen |
Det skyldes nok først og fremst at Brann-supporterne (fra gammelt av) har en annen sangkultur, med mer situasjonsbestemte sanger, større variasjon i forhold til det som skjer på banen, og større innslag av humor i tekstene. Hos oss er fokus mye på "evighetssanger" og å ha et jevnt høyest mulig lydtrøkk i 90 minutter. (Det er dette Brann-bloggeren kaller "monoton og mollstemt lalling.") |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 03.04.2013 13:17 Post subject: |
|
|
Vi må slutte å synge så høyt hele tiden. Holde kjeft i ti minutter i gangen eller noe sånt, slik de andre superfangruppene gjør. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 03.04.2013 13:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Skiltet er jo kjempemorsomt. Vi skulle "tilbake til røttene". Da er slike ting obligatorisk. I gamle dager så var det Nils Arne som ordnet alt på Lerkendal, også skiltene som hang opp rundt stadion. Dette er engelsk i hans ånd. | OK - Brannsupportere som taper 0-4 har kanskje ikke utpreget humoristisk sans der og da. Denne bloggen har forøvrig alltid vært bra og fortjener flere lesere - i den grad man er interessert i Brann da. Siden jeg er trønder og bor i Bergen har jeg opplevd mange morsomme stunder med denne.
Last edited by NÃ¥erdetnok on 03.04.2013 13:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.04.2013 13:33 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | med mer situasjonsbestemte sanger |
I dag har dette blitt til nesten utelukkende kauking av "Heia Brann, Heia Brann" - men da først på stillingen 3-0.
Bataljonen har virkelig tapt seg.
Last edited by attach on 03.04.2013 13:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.04.2013 13:33 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | | Megafritz wrote: | | I tillegg skriver han at han tror det var mindre enn 16 000 på stadion, jeg synes selv det ga et meget riktig bilde på oppmøtet. |
Så noen nevne dette på twitter i går også, jeg tror at de låste seg på hvordan ståa så ut da kampen ble sparket i gang, Hent-tribunen var glissen til å starte med, men var ikke så mange røde seter ett stykke ut i kampen. Så reelt ut på TV i alle fall, uten Byggern da selvsagt. |
Rema var stappfull og Eiendomsmegler(byggern) var også godt utfylt utover 1. omgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 03.04.2013 14:10 Post subject: |
|
|
For det første var det vel billettkø langt uti førsteomgangen, og for det andre så regnes vel sesongkortene selv om sesongkortinnehaver ikke dukker opp? Nå regner jeg med de fleste med sesongkort dukka opp på den første kampen da, så vet ikke hvor mye det utgjør.
Underholdende blogginnlegg forresten, virker som en balansert fyr med innsikt i eget lags begrensninger. Leser vel for mange innlegg på VG debatt om dommeravgjørelser i RBKs favør osv og er ikke vant til dette. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.04.2013 15:15 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | De snakket lite om kampen. Var mest snakk om jubilanten Micke Dorsin og hans betydning på laget i mot- og medgang. Davy erklærte at han var "Mr. Rosenborg". Ellers ble det nevnt at vi var en åpenbar gullkandidat av Julie, mens OM Årst helte kaldt vann i årene og forklarte henne at det var 28 runder igjen.
SÃ¥ over til Sarpsborg - Viking eller noe random engelsk fotball. |
Takk, Hedon. Så med andre ord virket det mer som de forsøkte å overse det noe. Fokusere på noe litt halvuinteressant, kanskje en allerede forhåndslagd reportasje om Dorsin, ihvertfall et forhåndsbestemt tema om jubilanten Dorsin og så dysse det litt ned at RBK spilte bra.
Vel, for å få cred av TV2 må RBK spille slik hele sesongen, kanskje ikke engang da vil man få cred. TV2 kan fortsatt finne på å sette opp en kavalkade med noe som for dem er tvilsomme dommeravgjørelser favør RBK, og sette i gang et tankeeksperiment med hva ville skjedd dersom...
Nei, uansett glad jeg ikke betalte noe sumo-abonnement for å se på dette, jeg ville blitt skuffet av at de ikke hadde mer fokus på kampen. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.04.2013 15:22 Post subject: |
|
|
Etter at de gjorde om strukturen i magasinet midtveis i fjor synes jeg det har vært mindre fokus på analyse og diskusjon i ettertid. Det virker nesten som de har det travelt og bare skyndter seg videre. Savner litt diskusjon mellom parter som er uenige.
Det er visst viktigere å ha dokumentar om fantastiske VIF og "I". Objektive liksom..... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 15:31 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Nei, uansett glad jeg ikke betalte noe sumo-abonnement for å se på dette, jeg ville blitt skuffet av at de ikke hadde mer fokus på kampen. |
Glemte at Petter Myhre nevnte at det var stor fremgang fra kampen mot Odd, så viste han noen analysegreier fra to av våre scoringer. Det hele var dog over på noen få sekunder, og de dvelet ikke noe mer med det. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.04.2013 15:49 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | Etter at de gjorde om strukturen i magasinet midtveis i fjor synes jeg det har vært mindre fokus på analyse og diskusjon i ettertid. Det virker nesten som de har det travelt og bare skyndter seg videre. Savner litt diskusjon mellom parter som er uenige.
Det er visst viktigere å ha dokumentar om fantastiske VIF og "I". Objektive liksom..... |
Enig i dette. Synes de bør få tilbake mer fokus på selve spillet til de ulike lagene. Ihvertfall er det langt mer interessant for meg enn "kompisreportasjer" fra særlig Oslo og Bergen. Nå nevnte Hedon at Myhre såvidt rakk en kort analyse fra denne kampen, men det er litt trist at man ikke kan fokusere mer på godt spill. I dette tilfellet er det RBK. Men er rimelig sikker på at andre lag som kanskje spesielt Molde og Strømsgodset kan være interessante å få noen analyser fra senere i sesongen. TV2 har blitt enda tristere enn de var.
Forøvrig vil jeg gi litt skryt til CMORE. De har et helt allright fotballopplegg gående etter kampene. Føler de er passelig nøytrale også, selv om ekspertene CMORE har hyret inn også har bånd til ulike klubber. Får CMORE inn en liten analysebit i studio i etterkant av kampene, så trenger jeg ikke se mer på TV2. (Men spørs om de kommer til å gjøre så mye mer ut av dette, all den tid TV2 har rettighetene på oppsummering av fotballrundene). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.04.2013 15:55 Post subject: |
|
|
Ang. fotball x-tra:
Synes også Davy så utillpass og molefonken ut der han satt. Sjeldent aldri har jeg sett ham så tam etter en kamp mot oss.
Han hadde også Sævarssons fantastiske bom som stang ut. For ham, tror jeg den situasjonen oppsummerte det meste. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.04.2013 16:50 Post subject: |
|
|
Ja, jeg trodde han kom til å velge Dockal på stang ut, men kan skjønne hvorfor han valgte Sævarsson  |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 06.04.2013 00:47 Post subject: |
|
|
Hehe var inne å leste litt på bataljonen sitt forum.
(sitat)Helt enig med Xminator.
Vi spilte ingen god kamp. Men Rosenborg var da vitterlig gode og har mange flere klassespillere enn oss. Dette er ikke riktig tidspunkt for å hugge hodet av Skarsfjord. Dere får sikkert mer betimelige muligheter utover sesongen.....) _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 06.04.2013 01:24 Post subject: |
|
|
Hmmm... har vunnet Champions League med RBK på football manager 2013 og har tidligere stort sett solgt unna rubbel og bit og kjøpt inn nye spillere, men etter sesongstart og siste oppdatering hvor vi har alle danskene våre så har jeg nå i tre forsøk på rad fått fyken. Jeg blir så euforisk av det gode spillet vi har vist de to første kampene at jeg VIL spille med dansk dynamitt, men greier ikke å få formasjonen til å stemme... Blir faktisk litt småirritert... hehe. For en gangs skyld er det deilig å være irritert på FM i stedet for på laget vårt.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.04.2013 02:08 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Hmmm... har vunnet Champions League med RBK på football manager 2013 og har tidligere stort sett solgt unna rubbel og bit og kjøpt inn nye spillere, men etter sesongstart og siste oppdatering hvor vi har alle danskene våre så har jeg nå i tre forsøk på rad fått fyken. Jeg blir så euforisk av det gode spillet vi har vist de to første kampene at jeg VIL spille med dansk dynamitt, men greier ikke å få formasjonen til å stemme... Blir faktisk litt småirritert... hehe. For en gangs skyld er det deilig å være irritert på FM i stedet for på laget vårt.  |  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|