View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.03.2013 01:20 Post subject: |
|
|
Haha, noen ganger må jeg bare elske den negativiteten! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2013 01:32 Post subject: |
|
|
Straks kommer PerO og argumenterer for five-a-side hele natta lang - hele natta lang. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.03.2013 03:14 Post subject: |
|
|
Hmmm... hvorfor skal jeg det.... jeg er da en fornuftig nok mann til å skjønne at enkelte områder er det andre med mer kunnskap enn meg.... Treningsmetoder er definitivt en ting jeg overlater til de som beviselig har mer kunnskap enn meg  |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 18.03.2013 17:37 Post subject: |
|
|
[quote="toreinar"]Litt snedig, Trenerteamet vårt skal betraktes som uerfarne,mens spillende trener i Skjetne er sannhetsvitne på at det trenes for dårlig.
Av en som svarer med å henvise til andre enn seg selv.
God jul![/quote]
Perry intervjuet av Adressa etter seiern mot Odd.
Var ikke så feil kritikken jeg kom med siden trenern
innrømmer svake treninger selv.
God påske! _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.03.2013 17:45 Post subject: |
|
|
Han innrømmet strengt tatt en horibel trening på fredag. Vet ikke hvor du har "treninger" fra. Kritikken din virket å være en generel kritikk mot hvordan det trenes, og ikke mot kun den ene treningen, men mulig jeg misforsto deg? |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 18.03.2013 18:11 Post subject: |
|
|
Kommentaren min var jo skrevet etter den omtalte treninga
men kritikken går på det generelle. Hvordan du trener og
opptrer i hverdagen vil gjenspeile kampresultatene over
lang tid. Enkeltstående kamper kan alle prestere , å være
en vinner over lengre tid/flere sesonger krever kompetanse.
Jeg har personlig sett verre treninger under nåværende
trenerteam. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.03.2013 18:33 Post subject: |
|
|
Hvis det er tilfelle at det generellt er slapt på treningene er det grunn til bekymring.
Da er vi IKKE på vei tilbake til røttene.
Det vil overraske meg veldig(Negativt) om så er tilfelle. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Rosenborgs dilemma mot lag som spiller 4-4-2, og de selv presser høyt, er:
Avstanden mellom egen ving og back blir stor. Dette rommet gir motstander en sjanse til å legge sine egne flankespillere i en litt «ekkel» mellomposisjon, akkurat så dypt at ikke backen våger å støte fram, men samtidig så høyt at de kan sette fart og utfordre backen en mot en.
Det siste er også en konsekvens av en annen fordel med 4-4-2. Kommer du først til muligheten at din egen flanke blir rettvendt vil motstanders back trolig ikke få sikringshjelp av sin stopper. Med to midtspisser på eget lag vil de okkupere motstanders stoppere inne foran mål.
Les mer: Rosenborg-Brann: By mot by. System mot system. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.04.2013 20:52 Post subject: |
|
|
Nå skal vi ikke ta av og være for optimistiske her, men vi har Sogndal borte i neste, også Start hjemme i neste kamp etter det.
Er jo muligheter for 12 poeng av 12 mulige her i starten, når skjedde det sist? Noen statistikk-nerder som kan det? ( Kristobal kanskje? ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.04.2013 21:03 Post subject: |
|
|
2003 var det vel. Med 11-1 i målforskjell. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.04.2013 12:00 Post subject: |
|
|
Start og Sandnes Ulf hjemme i de to neste kampene skal være 6 p. Får håpe vi ikke får det samme problemet med Start som vi hadde sist de var oppe
Så er det Sogndal og Haugesund på ny bane, to vanligvis tøffe bortekamper, men skal vi vinne gull så burde det være 4 eller 6 p på de kampene, helst 6. Tror det blir fordel RBK at Haugesund har ny bane, kan hende de ikke blir like gode på hjemmebane i år siden den er ny. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.04.2013 12:04 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Da har jeg lånt bort 2000kr. til Norsk Tipping på Hamar.
De betaler meg 6000kr. tilbake når RBK har blitt seriemester 2013. |
 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.04.2013 14:46 Post subject: |
|
|
Den hatten hadde passet bra på Sola-brukeren. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 02.04.2013 20:28 Post subject: |
|
|
Da var påsken perfekt - Molde- og Godset-tap! Skadefryden er overveldende  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 09:05 Post subject: |
|
|
Sesongen er lang! Men duuuu så deilig å være seks poeng foran molde etter to runder. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.04.2013 09:30 Post subject: |
|
|
Jeg føler meg rimelig sikker på at laget ikke vil prestere så godt i hver kamp fremover. Med så mange nye spillere, nye trenere og ny spillestil vil vi helt sikkert se dager hvor det ikke fungerer.
Det fantastiske nå, er at selv med et tap, så vil vi være i toppen, og laget slipper presset med å henge etter hovedkonkurrentene. |
|
Back to top |
|
 |
Balleklorin Junior
|
Posted: 03.04.2013 09:48 Post subject: |
|
|
Herlig med seriestart, og for en start ! Og Tippeligaen er fascinerende - kun to lag som klarer å vinne to kamper på rad  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.04.2013 10:08 Post subject: |
|
|
Fantastisk seriestart, men er fortsatt ikke overbevist om at totalen blir bra sesongen sett under ett. Det er det da også altfor tidlig å si noe skråsikkert om.
Det som iallfall har vært bra så langt er entusiasmen og viljen i laget. Moralen har fått seg et par knepp opp siden fjoråret, og det virker som spillerne har det langt mer moro ute på banen.
Skal jeg nevne noe negativt er det at vi til tider kan virke noe skjør og lett gjennomtrengbar defensivt, at vår sentrale midtbanespiller kan bli noe lett og lite ballsikker og at kvaliteten med ball når vi angriper har vært veldig variabel. Jeg er heller ikke veldig overbevist om at Perry har plukket ut det beste laget ut fra den troppen han har. Skulle gjerne sett Midtsjø i stedet for Svensson og at Mix og Jensen hadde byttet plass. Kantene i angrepet har heller ikke overbevist så langt, og Chibuike kunne kanskje fått prøvd seg snart.
Tenker man Europa senere i høst, bør man satse på å fase ut Dorsin gjennom et nytt venstreback-kjøp i sommervinduet. Jeg syns å se klare tegn på at han har tapt seg noe. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2013 10:25 Post subject: |
|
|
Jeg tror du må utdype de klare tegnene du har sett på at Dorsin har tapt seg. Jeg tror at for mange av oss andre er det vanskelig å legge merke til disse tegnene fordi vi isteden la merke til to mål og assist i siste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.04.2013 10:41 Post subject: |
|
|
Du mener også at Mix og Jensen burde byttet plass. Hvorfor? Jeg mener Mix har et såpass godt offensivt repertoir at indreløperrollen er perfekt for ham. Mike Jensen syns jeg var meget god mot Brann på sentralt; får raskt kontroll på ballen, flink til å snu bort motstandere, og en brukbart god kriger. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.04.2013 10:44 Post subject: |
|
|
Dorsin har bestandig vært aggressiv og god i feltet. Kanskje han kan omskoleres til en inside forward å sette inn mot slutten av kamper der vi sliter?
Det er den defensive biten jeg er bekymret for. Slik som Hoftun i sin tid måtte holde mer og mer ettersom hurtigheten forsvant (både i kropp og hode), ser jeg noe av det samme hos Dorsin. I forbindelse med skiskytter-reportasjen ser jeg nå at han sliter med en ankel, og det kan selvsagt være en årsak, men om det ikke er ankelen tror jeg han begynner å vise svakhetstegn i forhold til alderen sin.
Både mot Odd og i førsteomgangen mot Brann syns jeg han var på tynn is defensivt opptil flere ganger. Om dette er en tendens grunnet alder vil det bli enda mer synlig mot bedre lag om vi har ambisjoner i Europa. Derfor ser jeg gjerne at man satser på å fase ut Dorsin om et opplagt førstevalg på venstrebacken i løpet av transfervinduet i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.04.2013 10:50 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Du mener også at Mix og Jensen burde byttet plass. Hvorfor? Jeg mener Mix har et såpass godt offensivt repertoir at indreløperrollen er perfekt for ham. Mike Jensen syns jeg var meget god mot Brann på sentralt; får raskt kontroll på ballen, flink til å snu bort motstandere, og en brukbart god kriger. |
Jeg syns Mix er flink til å posisjonere seg defensivt, og han har også ballvinneregenskaper og flytter beina ok fort. Mix er også flink til å strø baller til medspillere, uten at disse pasningene må være av gjennombruddskvalitet eller spesielt kreative. Det viktige for den sentrale midtbanespilleren er å fordele baller fremover på en god måte uten at de blir slått feil. Pr. nå tror jeg han er et valg som vil gi oss bedre flyt i pasningsspillet, og bedre stabilitet defensivt.
Mike Jensen er for meg så langt noe mer uryddig i spillet sitt, og jeg tror han vil være enda bedre som indreløper, der han kan krige for gjenvinning, dekke mye bane og bruke ballkontrollen sin på en god måte. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.04.2013 11:20 Post subject: |
|
|
Jeg tror heller ikke vi kommer til å vinne alle kampene våre 4-0 i år og vi vil helt sikkert slite spillemessig underveis, men tar med meg at vi sannsynligvis spilte vår beste kamp på over 2 sesonger og velger å se lyst på fremtiden.  |
|
Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 03.04.2013 12:22 Post subject: |
|
|
[quote="Brady"] libido wrote: | Mike Jensen er for meg så langt noe mer uryddig i spillet sitt, og jeg tror han vil være enda bedre som indreløper, der han kan krige for gjenvinning, dekke mye bane og bruke ballkontrollen sin på en god måte. |
Mike Jensen har derimot vært en åpenbaring for meg som den mest defensive av de 3 på midten. Det har noe med spillforståelse, vurderinger og bestemthet å gjøre. Som hos Skammels og Ørjan, så ser vi at "alarmen" går når det er ubalanse i egne rekker og han tetter de hullene vi har.
Mix er ikke der enda ihvertfall. Som den mest komplette av midtbanespillerne til Rosenborg så trenger vi ham i større grad lengst framme av de på midten.
Jeg er helt enig i at Dorsin ikke holder som venstreback. Jeg synes han har sine beste øyeblikk på siste 3 del av banen. Gjerne når motstanderen allerede er spilt lav og har overbefolket egen 16 meter. Kunne gjerne tenkt meg å se Dorsin prøvd som ving eller lignende. |
|
Back to top |
|
 |
|