| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.04.2013 09:32 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | | Balljenta wrote: | | Tifoen fortjener oppmerksomhet, kan ikke se for meg hvor mye tid som har gått med til å lage den. Det var stas å stå bak den der! |
circa 600 dugnadstimer og 14 000 kroner gikk med. |
Og det betyr at tifokontoen begynner å bli tom. Doner en slant til TT: Kontonr: 0539.49.70486. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.04.2013 09:36 Post subject: |
|
|
| Du som kom 45 min før kamp og ikke kom inn før 20 min ut i kampen tror jeg må ha sovna i køa. For jeg gjorde det samme og kom inn i god tid før kampen. Likevel skal jeg være enig i at det er dårlig at det ikke er flere luker/salgssteder der man kan få kjøpt billett før kamp. Jeg så at de siste kjøpte billett 40 min ut i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.04.2013 09:42 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Endelig kan man kose seg på kamp igjen. Mye å gå på ennå, men strålende til å være første hjemmekamp! Tidvis bra angrepsspill, og etter en rufsete start solid bakover.
Lunna 5 - Reddet vel mot Huseklepp én gang. Ellers ingenting å gjøre.
Gamboa 5 - Bidro greit framover. Et tungt skudd. Klarte seg bra defensivt.
Reginiusen 5 - Slet mot Huseklepp tidlig, spilte seg kraftig opp. God med ball.
Rønning 4 - Også litt småtrøbbel i starten. Slår for mye langt. God kontroll.
Dorsin 8 BB - En forferdelig pasning mot Jensen tidlig. Deretter lykkes det meste: 2. omgangen er i internasjonal klasse.
Svensson 4 - Fint spill med Dorsin ved målet. Ble mange feilvalg mot slutten.
Jensen 5 - Grei kamp, vinner noen dueller, trygg med ballen.
Mix 6 - Går litt tidlig høyt i starten. Konstruktiv, løpssterk, belønnes med scoring.
Mikkelsen 5 - Fin teknikk, trygg, pasningssterk. Utfordrer ikke med ball.
Bille 6 - Sterk med mann i rygg, fin teknikk, godt tilslag. Kommer seg til sjanser. Trenger scoring.
Tarik 7 - Instrumental i det meste som ble skapt. Bevegelig, konstruktiv. Assisten til Dorsin er kunst. Ble løpt opp noen ganger med ball.
Dockal - Variabel med ball. Scoring. Virket sur.
Chibuike - Flott pasning i lengderetning langs linja. Involvert i Dorsins andre mål.
Berntsen - Viste fin teknikk og godt driv. |
Jeg mener at Per V Rønning, Mike Jensen og Mikkelsen fortjener en annen børs. Rønning mener jeg bør få bedre da jeg synes han spilte seg opp og sammen med Regi hadde de full kontroll utover kampen. Mike Jensen bør også få bedre. Jeg fulgte litt med han i går og han dekker enorme rom og jobber utrettelig hele kampen. I det defensive er han en terrier som ødeleggger/stopper mange Brann-angrep. Mikkelsen synes jeg ikke fortjener 5 på børsen. Han var for meg ganske usynelig og ikke så delaktig som jeg ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 02.04.2013 10:22 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | | Koppis wrote: | | JannesBart wrote: | | Clasiker wrote: | | Escudos wrote: | | Folk må komme tidsnok på kamp, ferdig snakka. |
Jeg kom rett fra Hytta, uten nett og mulighet til å forhåndskjøpe billett. Jeg stilte meg i kø tre kvarter før avspark og kom inn 20 min inn i første omgang. Ikke kom med noe "må komme tidsnok"-prat nå altså. Glad fotballen som ble servert i dag berget opplevelsen. |
Slutt å gnål di sjur kjøp billett å hold fred  |
Det var da vel det han prøvde på din tosk! Skal være mulig å møte opp på Lerkendal en time før kampstart uten å måtte stå i kø til pause! Det siste vi trenger er publikum som ikke gidder å komme tilbake pga elendig kapasitet. |
Vask munnen din gutt.
at enkelte ikke er kommet inn i den digitale verden kan ikke jeg klandres for. Kjøp billett på forhånd, hold fred og slutt å klag. Får være grenser. |
Vel, jeg kjøpte sesongkort i fjor. Som Rosenborg ikke har sendt til meg, til tross for at jeg bor utenfor Trondheim. Jeg kom til Lerkendal ca 1700 i går. Først sto jeg i 10 minutt i kø inne på RBK-shop, etter å ha fått beskjed per mail om å hente det der, for så å få beskjed om at sesongkort må hentes i billettlukene. Da jeg etter 40 minutts venting i køa ute fikk beskjed om at sesongkortet mitt må ha blitt sendt til en annen med samme navn som meg, sier det sitt om at alt ikke flyter som det skal.
Det til side. En fantastisk kamp i går. Det var rett og slett artig fra start til slutt. Den beste tifoen på mange år, tidvis godt trøkk på tribunen og festspill på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.04.2013 10:38 Post subject: |
|
|
Ser av børsen at VG presterer å gi Huseklepp 5 og Mikkelsen og Bille 4. LOL
Står den er vurdert av Jostein Overvik, ikke hørt om fyren før, men ikke imponert over den børsen han satte. Greit nok, Bille burde ha scoret, men både han og Mikkelsen bidro i langt større grad enn de får betalt for i form av børskarakter. Uansett en bagatell, men greier ikke å la være å bli små irritert |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 02.04.2013 12:50 Post subject: |
|
|
| Børsene i både VG og Adressa er jo latterlige, kan ikke bruke mye energi på å sette opp dem. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.04.2013 12:52 Post subject: |
|
|
| Huseklepp var jo Branns klart beste utespiller, så ikke overraskende at han får en grei karakter. Skulle svært gjerne hatt ham som ving i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.04.2013 12:55 Post subject: |
|
|
| Han var elendig, kom seg til sjanser det første kvarteret, men de sløste han bort med dårlige tuch og dårlige avslutninger. Resten av kampen slo han støttepasning eller mistet ballen. Han var langt fra god og hadde ikke hatt noe på benken vår å gjøre en gang i den formen han har vært etter comebacket i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.04.2013 12:58 Post subject: |
|
|
| Synes han var den klart største trusselen til Brann med sin fart og dribleferdigheter. Stopperne våre vil ikke møte mange bedre spillere enn ham - selv om jeg synes han passer mye bedre på vingen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.04.2013 13:02 Post subject: |
|
|
| Huseklepp i 09/10 - form ville vært en gigantisk forsterkning for alle lag i Norge. Men dagens Huseklepp er ikke særlig imponerende. Litt som Torres i Chelsea, en spiller som har vært fantastisk god, men som nå mangler bittelitt på "alt" og dermed bare viser noen få glimt av lys av og til. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.04.2013 13:02 Post subject: |
|
|
| Enig i at Huseklepp er en god spiller. Også enig med Goggen i at han var elendig i går. Håpløse touch og lite konstruktive bidrag. Sjansene besto i tilfeldigheter som endte med elendige avslutninger. Burde være bortimot stolpe på børsen for hans del i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.04.2013 13:24 Post subject: |
|
|
Skikkelig deilig med god gammel Rbk-flokkfotball. Med det menes at Rbkspillere kommer i flokk, og vil skåre. Dette gir meg assiasjoner til gode gamle dager. Herlig. Massiv skryt til guttene for en vel gjennomført match.
Det jeg likte var at vi faktisk grede å hvile med ball i laget. Lenge siden vi har sett noe slikt. Kudos til alle som møtte opp i det sure været. Og en stor pluss til kjernen  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 02.04.2013 13:54 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | Ser av børsen at VG presterer å gi Huseklepp 5 og Mikkelsen og Bille 4. LOL
Står den er vurdert av Jostein Overvik, ikke hørt om fyren før, men ikke imponert over den børsen han satte. Greit nok, Bille burde ha scoret, men både han og Mikkelsen bidro i langt større grad enn de får betalt for i form av børskarakter. Uansett en bagatell, men greier ikke å la være å bli små irritert |
Jostein Overvik har vært blant de journalistene som hyppigst har bedømt RBK-kampene med børspoeng de siste årene. Så om du har vært misfornøyd med de karakterene en stund, så kan det nok være at du generelt ikke er enig med Overvik. For jeg synes selv han ofte bommer en del på karakterene.
Kan virke som VG har en slags normalfordelingsskala de prøver å ikke vike alt for mye fra. Om noen gjør det veldig bra, får ofte noen andre mer trekk enn de kanskje fortjener.
Forøvrig en knallkamp! Dessverre misset jeg fotballekstra i går, noen som vet hvordan jeg kan få sett en reprise av det? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.04.2013 14:01 Post subject: |
|
|
| Husker egentlig ikke tidligere børser eller hvordan jeg har reagert, men tror deg. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.04.2013 14:53 Post subject: |
|
|
| orz wrote: | ahh, hvilke superlativer skal man bruke som yter en slik kveld rettferdighet? Dette har jeg lengtet etter leeeenge.
Fantastisk ramme rundt kampen- tifo, folk, stemning
Imponerende spill- gjenvinninger, kontringer, teknikk, angrepsvilje
Kvalitetsspillere- bare tenk på alle de gode som satt på benken i dag
Fabelaktig resultat - vi er bedre enn Brann i alt!
FOR en dag dere!! |
Det her var rett og slett en deilig seier! Litt rufs må man regne med, men spillet synes jeg var mye bedre enn forventet igår! Å starte med 4-0 på Lerka etter det spillet som ble vist spesielt i 2.omgang, er intet mindre enn sweet!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
SelsÃnhõ Junior
|
Posted: 02.04.2013 18:05 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om video med scoringer/høydepunkter på nett? Jeg klarte å time det slik at jeg bare fikk sett 1. omgang på TV.. satt i bil og hørte resten på radio! |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.04.2013 18:17 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | georgios wrote: | Ser av børsen at VG presterer å gi Huseklepp 5 og Mikkelsen og Bille 4. LOL
Jostein Overvik har vært blant de journalistene som hyppigst har bedømt RBK-kampene med børspoeng de siste årene. Så om du har vært misfornøyd med de karakterene en stund, så kan det nok være at du generelt ikke er enig med Overvik. For jeg synes selv han ofte bommer en del på karakterene.
Kan virke som VG har en slags normalfordelingsskala de prøver å ikke vike alt for mye fra. Om noen gjør det veldig bra, får ofte noen andre mer trekk enn de kanskje fortjener.
Forøvrig en knallkamp! Dessverre misset jeg fotballekstra i går, noen som vet hvordan jeg kan få sett en reprise av det? |
Tv 2 sumo |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.04.2013 20:05 Post subject: |
|
|
Først og fremst ble jeg skikkelig imponert over Rosenborg-laget i går, det var et lag som kanskje først og fremst så ut som et vesentlig bedre lag, spiller for spiller, enn motstanderne, men også til tider hadde en mye mer kollektiv måte å spille fotball på enn et noe tamt Brann-lag. Det som ble veldig tydelig var ferdighetene med ball gjennom hele laget - her skal etter min mening en spiller som Mike Jensen ha mer kreditt enn han får etter denne typen kamp - og viljen til å gjenvinne kollektivt etter balltap. Når det gjelder det kollektive angrepsspillet fikk vi se et flott mål (Mix), og en del gode tilløp, men det var også litt for få virkelig konsentrerte pasninger i det, noe som ofte hindret gjennombrudd. Likevel: langt over det noen kunne forvente den 1. april. Stor pluss til trenerteamet og laget generelt - spiller de noe i nærheten av slik ofte, så blir det seriegull.
Børs:
Lund Hansen 6 - En glimrende redning, en svært underlig inngripen, og ellers stilt og rolig.
Gamboa 6 - Litt rusk i posisjoneringen tidlig, men spiller seg opp, og gjør en god kamp.
Reginiussen 7 - Også han litt ukonsentrert i starten, når han slipper motspillere upresset bak ryggen, men spiller seg stort opp. Klippe.
Rønning 6 - Solid kamp, utfyller Reginiussen på en fin måte. Dårligere brassespark enn Dorsin.
Dorsin BB 8 - Hva kan man si om jubilanten som får to mål og en assist? Sprudlende spilleglad.
Diskerud 7 - Drivende framover på midten, selv om ikke alle pasninger ble like presise. Fikk avslutte kampens beste angrep med et klassisk indreløp.
Jensen 7 - Gjorde mye av drittjobben de få gangene Brann kunne kontre, og dekker mye rom. Teknisk god, og flink til å spille fri medspillere.
Svensson 6 - Ble litt usynlig offensivt, men gjorde en del viktig "transportjobb" med ballen. Satte opp kampens beste angrep.
Mikkelsen 6 - Flink når han trekker inn i banen og kombinerer, og mister så og si aldri ballen, men bør utfordre mer en mot en.
Bille Nielsen 7 - Sterk med ball, arbeidsom uten, og søker hele tiden gode løsninger. Må score minst to mål på de sjansene som spiss.
Elyounoussi 7 - Ekstrem arbeidsrate, og tvinger fram muligheter med offensiv gjenvinning. Bidrar til avgjørende ballhold. Må score, han også. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.04.2013 23:34 Post subject: |
|
|
| Den TIFOen blir ikke dårligere. Som tegneseriefilmnerd funket den ekstra godt for meg. Liker også den nye sangen som ble sunget på slutten. Takk til de som bidrar hver kamp. Så utrolig kjedelig det hadde vært uten de. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.04.2013 00:03 Post subject: |
|
|
+ Trenerteamet velger en midtbanetrio med lav feilprosent i kortpasningsspillet, og der spillerne i stor grad gjør riktige valg. Evnen til å få i gangog opprettholde et dominerende kortpasningsspill er slående forbedret fra i fjor, og det er trenerteamets fortjeneste, i form av strukturvalg og laguttak/rolleutvikling.
+ Vi er helhjertede i overgangsspillet
+ Vi angriper mot halvetablert/etablert med mange, samtidige bevegelser og generelt god samhandling, selv om det fortsatt kan bli mye bedre.
+ Vi er til tider ekstremt aggressive i førsteforsvarerjobben.
+ Vi klarer å kombinere en såkalt "direkte" angrepsvillighet med evnen til å holde ballen i laget i mange trekk og en mer tålmodig angrepsstil. Det er dette som kjennetegner de beste lagene i Europa (men på et mye høyere nivå, naturligvis) og som slår beina under det som de siste 20 årene har vært den norske fotballdebatten, regissert av Drillo. Vi er ballbesittende; vi har et dominerende pasningsspill, vi klarer å skape ubalanse gjennom mange bevegelser foran ballfører kombinert med gode ferdigheter, samtidig som vi evner å utnytte den ubalansen som allerede er der i begynnelsen av angrepet (den såkalte drillostilen, som egentlig er en fase av spillet som alle gode lag behersker). Samtidig varierte vi både presshøyde og -struktur i løpet av kampen.
Er personlig glad for at Svensson prioriteres foran Dockal som indreløper. Joda, fra mange synsvinkler er Dockal en bedre spiller enn Svensson, men at laguttaket tar hensyn til ferdighetssammensetning og lagets beste blir veldig tydelig gjennom dette valget. Dockal er (hittil) for svak i kortpasningsspillet og har en for udynamisk spillestil til å være en egnet indreløper for det laget her. Svensson har hatt bedre dager på jobben, men han jobber hardt, har en stor (og riktig) forflytningsevne, har faktisk et godt spillhode (mener nå jeg) og er som Zaphod skriver, en ganske god balltransportør. Det er intet spektakulært, men det er ekstremt viktig at *alle* de tre spillerne på midten har denne egenskapen.
Dockal kan bli en ypperlig angriper/ving i vårt system, men han må også evne å snu seg rundt og se at Tarik, Mikkelsen og opptil flere andre er meget dyktige fotballspillere på det nivået her. Ingen av kandidatene til vingplassene har klippekort, og det er fantastisk for Rosenborg.
Når det gjelder Svensson, mener jeg hovedkonkurrenten hans heter Daniel Berntsen, og på sikt er det for meg liten tvil om at RBK vil ha en større offensiv edge i spillet sitt med Berntsen. At Svensson har mer tillit akkurat nå, handler mye om det som har skjedd tidligere sesonger og hva som oppfattes som det trygge valget, etter min vurdering.
Det er trist at Midtsjø faller litt imellom akkurat nå. Det hadde vært bedre for han om han konkurrerte på en bestemt plass, for akkurat nå fremstår andre spillere som mer naturlige valg på indreløperplass, og andre igjen som mer naturlige valg på vingplass. Mener selv at Midtsjø fremstår som en utpreget angripende og utfordrende spiller på det nivået her, og at han vil gjøre størst inntrykk som angriper fra vingposisjon. At han skal få spilletid, innebærer da at to av Tarik, Mikkelsen og Dockal, og sannsynligvis Chibuike, må sitte på benken. Jeg har få problemer med det, men fra trenerteamets utg.pkt, vil nok det bety at det må skader/suspensjoner eller hvile til for at han skal få spilletid.
Vi er nå på vei til å bli så gode, gitt at vi fortsetter den positive utviklingen, at vi kommer til å dominere i TL.
Så er spørsmålet, vil vi med dagens spillere og dagens kurs bli så gode at vi kan konkurrere på høyt nivå, etter våre forhold, i Europa?
Her mener jeg muligens at spillere som Mike Jensen og Jonas Svensson kan komme til kort. Mix er etter mitt syn den beste midtbanespilleren av disse tre. På sikt kan det være hensiktsmessig å lete etter en sentral midtbanespiller med råere fysikk og større kreativitet med ball enn det Jensen har, samtidig som at Berntsen kan vokse seg fysisk og taktisk inn i en indreløper-rolle, slik at finessen og kombinasjonsspillet på midtbanen virkelig når europeisk klasse. Mix er god nok til å besitte den siste indreløperrollen.
Den samlede konkurransen om de tre angriperplassene er omtrent så god som den kan bli for en klubb på vår størrelse. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 03.04.2013 00:04 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | | Den TIFOen blir ikke dårligere. Som tegneseriefilmnerd funket den ekstra godt for meg. Liker også den nye sangen som ble sunget på slutten. Takk til de som bidrar hver kamp. Så utrolig kjedelig det hadde vært uten de. |
Litt uvanlig å få anerkjennelse for noe positivt, som regel er de fleste tilbakemeldingene overdrevne overskrifter i media.
Stor andel av sliterne på øvre øst leser/deltar inne på dette forumet også, så, for ikke å spamme ned hele forumet med svar fra alle sammen så sier jeg følgende på vegne av samtlige:
Takk. Det kommer mer  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 00:14 Post subject: |
|
|
Flott innlegg, abjorn, og jeg er enig i det aller meste!
Det er viktig å poengtere, som du gjør, at komplementære ferdigheter og kollektiv dynamikk ikke nødvendigvis skinner mest om alle de antatt beste enkeltspillerne spiller samtidig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.04.2013 01:40 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | ^Mirth wrote: | | georgios wrote: | Ser av børsen at VG presterer å gi Huseklepp 5 og Mikkelsen og Bille 4. LOL
Forøvrig en knallkamp! Dessverre misset jeg fotballekstra i går, noen som vet hvordan jeg kan få sett en reprise av det? |
Tv 2 sumo |
Ante meg, men håpet det var noen annen mulighet. Gidder ikke kjøpe meg et sumo sport-abonnement bare for å se fotball x-tra i reprise. Det er det ikke verdt.
Fra dere som eventuelt så på fotball ekstra, var det noen mugne kommentarer om noe fra studio. Eller hang de seg opp i noe spesielt denne gangen? Eller var de mer opptatte av å rakke ned på Brann, enn å skryte av RBK? Kanskje de faktisk ga RBK litt cred denne gang? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
|