View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.03.2013 12:28 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Synes dette var artig av Hoftun! Tøft gjort og bra rap. Trekker ned at han bruker "Fisse-Mike" og ikke nevner Midtsjø som indreløper. Terningkast 4. |
Midsjø er nevnt som ving, både av meg og Hoftun. Tror gutten kan bli en skikkelig ving som både RBK og landslaget vil få glede av.
Synd at han blir solgt til Bayer Munchen i 2015... |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 16.03.2013 12:35 Post subject: |
|
|
Og så må man ikke overanalysere og planlegge sånt for mye. Da blir det fort vel kynisk.. Poenget mitt er at det skal være rom for at folk skal få lov til å ikke være a4 i alle sammenhenger, men det må skje på eget initiativ og ikke noe sånn "nå må vi finne på noe artig sånn at folk liker oss" |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.03.2013 19:32 Post subject: |
|
|
Har ikke hørt hippetihopp-sangen men jeg har lest teksten.
Quote: | Det kom som et sjokk på de fleste i fjor at Molde tok rotta på storebror |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.03.2013 20:06 Post subject: |
|
|
Og? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.03.2013 20:10 Post subject: |
|
|
Les kommentarene i Rosenborg 2012 før seriestart så skjønner du. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.03.2013 20:15 Post subject: |
|
|
Før sesongstart 2012:
trondhb wrote: | For å nyansere bildet litt, her er NordicBets odds på Tippeligaen 2012
(topp 8 ) pr. nå:
MFK 2.85
RBK 3.35
VIF 6.00
TIL 9.00
LSK 13.00
Viking 15.00
AaFK 20.00
Brann 20.00 |
Sjokk på de fleste. Akkurat. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.03.2013 20:23 Post subject: |
|
|
Tror ikke du skal legge alt for mye i en tullete rap tekst fra Erik Hoftun. Han hadde nok mer enn nok trøbbel med å få setningene til å rime.
Noe jeg derimot finner kritikkverdig denne uka er det faktum at det også kommer som et sjokk for Hoftun at vår ghanesiske midtbanespiller er tilbake i byen. Og at han velger å også gi uttrykk for det i media. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.03.2013 20:39 Post subject: |
|
|
Jeg legger til grunn at teksten virker gjennomarbeidet, og forøvrig seriøs i sin utforming. Jeg kjenner forøvrig ikke til kvalitetene til Hoftun innen hippetihopp fremfører. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.03.2013 20:44 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett klippet konkluderer jeg at de musikalske kvalitetene er omtrent på nivå med hans sportslig leder kvaliteter: på amatørnivå. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.03.2013 09:20 Post subject: |
|
|
VGs sportsbilag 17. mars harselerte forøvrig over saken. Jeg gjengir teksten her.
RAP OG REINKARNASJON
(bla bla om andre klubber)
En klubb som virkelig er i beite for nye ideer, er den gamle storheten Rosenborg. Adressa.no følger klubbens jakt på sin tidligere status tett, og hadde oppsiktsvekkende nytt fra trondheimsklubbens kick-off:
"Erik Hoftun er en mann med mange talenter. Fremføring av egenkomponert rap om Rosenborg-gutta er et av dem."
Det høres kanskje forlokkende ut i seg selv, men klippet og intervjuet med Hoftun som ligger på adressa.no, byr på mer enn bare typisk julebordsunderholdning. Klippet fungerer som en dyptgripende dokumentar fra NRK-arkivets mørkeste hyller.
Et sjokkerende og frastøtende, men også rørende portrett av en mann som med capsen bak fram forsøker å forsone seg med gamle feilsteg og nedturer, og tilpasse seg en ny tid. En ny tid okkupert av overgangskupp, moldensere og åpne hettejakker.
"Yo yo, er det ikke det man sier? Nei, det er litt sånn ungdommelig hip hop-antrekk."
Klippet skildrer en gammel soldats ravende marsj mot en frontlinje som for lengst er fortapt. Et desperat forsøk på å gjenvinne gammel grunn på nytt og ukjent territorium. Slik likner det faktisk mye på en annen dokumentarfilm fra hip hop-verdenen som vekker oppsikt om dagen.
"Reincarnated" handler om rapperen Snoop Doggs relansering som Snoop Lion, og haddetorsdag permiere i USA. Her ser man hvordan superstjernen med karrierenm på hell, drar til Jamaica og hengir seg til rastafari-kulturen for å lage reggae.
Neste fredag gir Snoop Lion ut et reggae-album. Erik Hoftun har satset på hip hop og dansk dynamitt i angrepet. Så får vi se om nye veier kan lede gamle helter hjem til suksess. Yo yo, er det ikke det man sier?
(bilde av Solskjær) I SKYGGEN: Ole Gunnar Solskjær representerer en ny tid i norsk fotball. Her fra et av Erik Hoftuns mareritt. |
|
Back to top |
|
 |
Balleklorin Junior
|
Posted: 21.03.2013 09:42 Post subject: |
|
|
Jeg er ingen stor tilhenger av Hoftun (for å si det forsiktig). Men når VG skriver at "klippet skildrer en gammel soldats ravende marsj mot en frontlinje som for lengst er fortapt. Et desperat forsøk på å gjenvinne gammel grunn på nytt og ukjent territorium" blir det for mye selv for meg. Jeg tipper at Hoftun gjorde dette i beste mening, et forsøk på å være morsom. Så kan man jo synes at det var morsomt, eller man kan synes at det ikke var morsomt, pick a choice. Men å overanalysere det til at det var et desperat forsøkt på å gjenvinne gammel grunn på nytt og ukjent territorium, VG ? Spar dere. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.03.2013 09:50 Post subject: |
|
|
Hehe, tror ikke man skal legge for mye i den artikkelen, virker på meg som et forsøk på en "Trygdekontoret-analyse" av typen "kan man ikke si at dette klippet av Hoftun ganske godt illustrerer de problemene Rosenborg har?" |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 21.03.2013 09:50 Post subject: |
|
|
Kanskje det egentlig er et desperat rop om hjelp fra et VG som egentlig ser seg selv i speilet her? _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.03.2013 09:57 Post subject: |
|
|
Tror rappen er/var ment som en gigg av Hoftun som bare var ment som humor, og at VG skal "analysere" meningen, og teksten forteller meg hvor i lendet VG står. Tror Oslo-pressen begynner å bli redde for en lang rekke med seriegull til Trondheim, og derfor må tråkke litt på Hoftun.
Ellers et morsomt stunt av Hoftun dette. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.03.2013 10:15 Post subject: |
|
|
Det er klart, navnet på den spalten i VG er "Frekkasen". |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.03.2013 10:41 Post subject: |
|
|
Dersom det var noen som hadde utbytte av den seansen desto bedre. Kan ikke forstå at det kunne skade. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 21.03.2013 11:04 Post subject: |
|
|
Trodde ikke slikt journalistisk skvip slapp igjennom i redaksjonen til VG. I disse nedskjæringstider, så virker det som bunnivåene kommer realtivt tett, både i skrivende presse og tv.
En får glede seg over papiravisens snarlige død, nå som kvaliteten på det skrevne er under minstemål av hva en kan forvente seg. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.03.2013 11:15 Post subject: |
|
|
Når Hoftun går ut og leker hippetihopp er det rom for pressen til å reagere. Hvem synes at denne fremføringen egentlig var noe morsomt eller interessant? Det ble jo i sum en ganske sær greie. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 21.03.2013 11:16 Post subject: |
|
|
Det kan godt hende at VGs harselering med Hoftuns lille PR-stunt er ment som humor, men det hersker vel INGEN tvil om at denne type Rosenborgfiendtlig (for det er dèt det oppfattes som hos de fleste) journalistikk har vært prekær de siste 10(kanskje mer?) årene! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.03.2013 11:31 Post subject: |
|
|
Man må ikke oppfatte negativ rettet kritikk som fiendtlig. I slik kritikk ligger det en rettesnor som hjelper til å ta grep og få rettet på ting. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.03.2013 11:52 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke helt uvanlig at avisene har en såkalt skråblikk-artikkel, der man gjerne forsøker å være morsom omtrent på "Nytt på nytt"-måten. Jeg tror ikke det ligger noe mer rosenborgfiendtlig i dette enn det som er standard prosedyre i VGs sportsredaksjon.
Det er mulig det bare er jeg som ikke ser problemet, men Hoftuns rap-stunt var vel det man kan kalle pute-TV. Den typen pute-TV som ikke er morsom, men fryktelig pinlig. Litt sånn som Torbjørn Jaglands koffert-kasting i sin tid, eller da Einar Gelius sto der i prestekjole og gravla Lyn.
Det kan alltids hende noen synes det er morsomt. Som hovedpersonene selv, for eksempel. Men det store flertallet synes det bare er pinlig.
VG skal for meg få lov å harselere så mye de vil over Erik Hoftun som wannabe hiphoper. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 21.03.2013 13:01 Post subject: |
|
|
VGs(generelt media i Norge) sin største Rosenborgfiendtlighet er vel alt de ikke har sagt som Erik Hoftun, altså et reflektert innlegg om hvorfor mange mente han måtte gå og fortsatt bør gå. Vi får ta dette som en start. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.04.2013 18:37 Post subject: |
|
|
NRK: "Drillos-gjengen fikk det for lett".
(Ikke spesifikt om nummer 19, men han er jo en av dem.)
"Det var alt for mange stjerner fra Drillos gode 90-tallsårgang som fikk seg jobb i norsk fotball, uten at de var skikket. Slik sjokkerte fagansvarlig ved Norsk Toppfotballsenter, Dag Opjordsmoen, et seminar ved Høgskolen i Molde torsdag.
Ansettelser i overkant
Den tidligere topptreneren hevdet at spillerne som var med under Egil Drillo Olsen på 90-tallet, etter karrieren plutselig befant seg i mange sentrale stillinger i norsk toppfotball.
– Helt uten utdannelse og kompetanse. Obs obs, sa Opjordsmoen til forsamlingen.
...Betenkeligheten går på det å skulle drive ledelse kanskje krever litt mer enn å vært en god fotballspiller, sier (tidligere fotballpresident Sondre) Kåfjord.
Det var Kåfjord som i sin nye jobb ved Høgskolen i Molde som sto som arrangør av seminaret.
– Det er ingen tvil om at vi må være selvkritiske for å utvikle fotballen i Norge, sier Kåfjord."
Enig med Kåfjord. Og dette må alle i og rundt RBK som tolker debatt om Hoftun som mobbing (og kanskje som å neglisjere at han var en viktig figur på banen i mange år) ta inn over seg. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.04.2013 18:53 Post subject: |
|
|
Opjordsmoen er noe av det bedre jeg har hørt fra en norsk fotballmann om norsk fotball. Han provoserer og irriterer meget bra!
De uutdannede ex-spillerne har satt norsk fotball tiår tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.04.2013 21:24 Post subject: |
|
|
Hoftun homper rundt på krykker, noen som føler seg skyldig?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|