View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jarwson Senior
|
Posted: 19.03.2013 21:53 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Nå er det jo viktig å ta med at vi på det tidspunktet hadde en stall med en rekke aldrende stjerner med til dels voldsomme meritter. At Eggen overstyrer PJH bidrar ikke akkurat til å gi PJH autoritet i gruppen.
Uansett er denne debatten utdiskutert så til de grader allerede, så det er lite poeng i å dra frem de samme argumentene før vi ser hvor det bærer. PJH er trener. Vi har vunnet første kamp. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 19.03.2013 23:06 Post subject: |
|
|
Perry til adressa:
"Jeg diskuterer ikke fag med tannlegen min, for jeg har ikke peiling. Men når det gjelder fotball, mener alle at de kan skyte fra hofta og si hva de vil. Selv om de ikke har en anelse om hva som foregår i et lag fra januar og utover."
Om alle vi som tror vi har peiling skulle holdt kjeft hadde det vel blitt et herlig engasjement rundt tippeligaen  _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 19.03.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Kom over en artikkel som kan være interessant i forbindelse med vurdering av Perrys arbeidsforhold i 2005 vs 2013: http://www.dagbladet.no/s...1115187689
Sitat fra artikkelforfatteren:
"Fire kamper, én seier, fem poeng og 4- 4 i målforskjell. Rosenborg ligger på nedre halvdel av tabellen, og står i fare for å sakke akterut i gullkampen uten hjemmeseier mot Start i morgen."
Det vil si at det var voldsom krisemaksimering pga en serieåpning med 4 kamper uten tap. Kan nevnes at vi vant kampen mot start dagen etter 3-0(Ciljans første kamp for RBK forøvrig), og sto dermed med 7 poeng etter 5 kamper. Ja, det er ikke stålende, men i en serieåpning er det langt ifra nok til å bedømme ut ifra. At Perry ble bedømt ut ifra dette grunnlaget viser jo at utgangspunktet til Perry var totalt håpløst. Når man itillegg ser fra artikkelen hvordan moralen innad i laget var, så skjønner man at det var en håpløs oppgave å være rbk trener den gang... |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.03.2013 23:25 Post subject: |
|
|
Skjønner hva Perry mener. Det er alltid irriterende når folk utenfra, som aldri har stått en eneste dag i det selv, kommer med lettvinte betraktninger om hvordan ting burde gjøres innen politikk, skole, helse, samferdsel...
Eller fotball.
Samtidig hadde vel dette forumet dødd ut ganske fort dersom umeritterte folk skulle fratas retten til å ytre seg, med mindre det er folk som Rune Bratseth og Bent Skammelsrud som skjuler seg bak nickene, noe jeg ikke tror. Jeg hadde i en lang periode problemer med at folk trodde jeg var mangedobbel seriemester med Rosenborg. Det var på den tiden keeperne i RBK gjorde det så dårlig at jeg ble mistenkt for å være Jørn Jamtfall fordi jeg forsvarte dem, så dårlig stilt var det da. Vi er vel lekfolk som har mer engasjement enn erfaring, de fleste av oss. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 20.03.2013 00:02 Post subject: |
|
|
Late Barter med kommentar til intervjuet med Perry (som opprinnelig kommer fra Aftenposten). |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.03.2013 00:14 Post subject: |
|
|
Strålende av Late Barter. Fint at man avslutter med en utstrukket lanke, fremfor mer bensin på bålet. Uvant fra den kanten, om artikkelforfatter er han jeg tipper det er.  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.03.2013 00:16 Post subject: |
|
|
Står at det er Audun Skorstad. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 20.03.2013 00:16 Post subject: |
|
|
Ingen hemmelighed hvem artikelforfatteren er, den er publiceret med fuldt navn som kan ses nederst i artiklen  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.03.2013 00:17 Post subject: |
|
|
Ah det så jeg ikke.
Har aldri sett den forfatterlinja nederst hos Late Barter, av en eller annen grunn. |
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 20.03.2013 00:32 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Har aldri sett den forfatterlinja nederst hos Late Barter, av en eller annen grunn. |
Sitat: "Nå har jeg ingenting negativt å si om å ta fightene sine åpent, derfor velger jeg også å bryte med fanzine-tradisjonen og publisere denne saken under fullt navn."
http://www.latebarter.no/?p=802 |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 20.03.2013 02:05 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Skjønner hva Perry mener. Det er alltid irriterende når folk utenfra, som aldri har stått en eneste dag i det selv, kommer med lettvinte betraktninger om hvordan ting burde gjøres innen politikk, skole, helse, samferdsel.... |
En bedre sammenligning her vil være en musiker som synes det er irriterende at folk som ikke er musikere har en mening om musikken deres. Da bør man spørre seg hvilken bransje man har valgt seg, og om det er det rette valget.
Men strålende av Audun Skorstad, og håper Perry tar utfordringen. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 20.03.2013 08:27 Post subject: |
|
|
Veldig bra av Late Barter og Audun Skorstad, er jo relativt tåpelig av Perry å dra opp dette igjen, hva godt kan det føre med seg. Håper han tar noen pils med Kjernen og får skværet opp. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.03.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Vemundo wrote: |
@Brady
Antar du mente at dette viser at Eggen sannsynligvis ikke var spurt før Perry ble spurt? Eller tviler du på det om det du siterer stemmer? |
Jeg mener det viser at Eggen ikke ble spurt om å bli trener selv, og det viser også at han ikke ble rådspurt. Mye av det som ble sagt i forbindelse med prosessen var hvite løgner. Styreleder sa f.eks. at Eggen ikke hadde ork eller ikke ville, men når han ble presset litt på det kom det frem at det var fra en uformell samtale i sommer. Altså på et tidspunkt Jan Jönsson fremdeles satt trygt som trener i klubben.
Forøvrig meget bra skrevet av 'Late Barter'.  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.03.2013 09:55 Post subject: |
|
|
Fin artikkel av Latebarter. Spesielt liker jeg at han drar inn både journalist og Perry i sin vurdering. Når vi synes Perry bør la supportersaken ligge, bør vi huske at det oftest er journalisten som styrer temaene i slike intervjuer. Perry kunne nok ha valgt et litt mer diplomatisk svar, men svare måtte han, for overskriften: Vil ikke snakke om supporteraksjonene hadde heller ikke vært god.
Forøvrig kan jeg ikke tenke meg at det er RBKweb han snakker om når han snakker om innlegg som ikke hører hjemme under ytringsfriheten. Det er nok heller kommentarfelt i aviser, og mer useriøse fora som vgd. Her inne var det såvidt jeg husker få eller ingen direkte usaklige innlegg
Hvis Perry, og ev. resten av sportslig ledelse virkelig ønsker å snakke med supporterne, så er det ikke vanskelig å få til. De kan bare finne seg et tidspunkt (gjerne fast og regelmessig) hvor de slår seg ned på et bord på brakka og være tilgjengelig. Annonser f.eks at annenhver torsdag fra 5-6 er en eller flere fra sportslig ledelse på brakka, og tilgjengelig. Da hadde det vært lettere for supporterne å faktisk ta kontakt. Tida ville jo heller ikke vært bortkastet, da de kunne jobbe/diskutere vanlige saker hvis ingen kom.
@Brady
Jeg tror du overtolker veldig mye når du tar Perry's tlf til Eggen som et bevis for at ledelsen ikke hadde spurt han om trenertråden. Den tlf. har nok mer med at de har et personlig forhold, og at Eggen er RBK. Perry ville ikke tatt jobben hvis Eggen var det minste i tvil om at han var riktig person nå. |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 20.03.2013 10:05 Post subject: |
|
|
germain wrote: | Hedon wrote: | Har aldri sett den forfatterlinja nederst hos Late Barter, av en eller annen grunn. |
Sitat: "Nå har jeg ingenting negativt å si om å ta fightene sine åpent, derfor velger jeg også å bryte med fanzine-tradisjonen og publisere denne saken under fullt navn."
http://www.latebarter.no/?p=802 |
Men forfatterlinja er ikke noe nytt.
Ellers takk for fine tilbakemeldinger. Det er kanskje ikke Perry som stiller spørsmålene, men det hadde ikke vært problematisk å svare: "Det er jeg ferdig med" eller i det minste gå etter dem som stod bak bannerne heller enn å gå i strupen på nettopp den han tok i hånda før jul. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.03.2013 10:06 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Perry ville ikke tatt jobben hvis Eggen var det minste i tvil om at han var riktig person nå. |
Eggen hadde vel neppe sett Perry på treningsfeltet siden 2005. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.03.2013 10:20 Post subject: |
|
|
@Brady
Det kan godt være. Men jeg tror uansett at den mentale støtten fra Eggen, betyr mye for en eks. RBK'er som skal ta over. Eggen er tross alt klubbens suksess...
Det er jo forøvrig veldig sansynlig at Eggen ville visst om det var delte meninger internt i klubben, og dermed kunne gitt en advarsel hvis valget var omstridt og Perry kunne risikert å bli motarbeidet av deler av klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.03.2013 10:29 Post subject: |
|
|
Hva annet enn 'ja' skulle han ha svart på et spørsmål om det var greit for ham at Perry ble trener? Om svarene ikke var mer utdypende enn 'ja' og 'nei' på de to spørsmålene, vil jeg ikke påstå at det var noen stor mental støtte.
Uansett tror jeg Eggen vil støtte alle som har med RBK å gjøre og forsøker å gjøre en jobb for laget. Det betyr ikke at han nødvendigvis mener at personen er rett mann på riktig plass.
Jeg tviler også på om Eggen hadde visst om det var delte meninger internt blant de som tok trenervalget. Som vi forstod på årsmøtet har ikke kommunikasjonen vært veldig god mellom ham, Alstad og Hoftun. Stjernen kjenner han vel knapt, og det samme gjelder styreleder Koteng. Han har ikke noe nært forhold til noen av disse. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.03.2013 10:35 Post subject: |
|
|
Slik jeg oppfatter Nils Arne, har han overhodet ingen problemer med å si nøyaktig hva han mener. Jeg er helt overbevist om at han hadde sagt greit ifra både om han hadde hatt lyst på jobben, og om Perry ikke burde ta den. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.03.2013 10:37 Post subject: |
|
|
@Brady
Jeg tror ikke du skal undervurdere hva de gamle gubbene får med seg av hva som skjer internt i klubben. Tilsammen så fanger de nok opp det meste, selv om det ikke nødvendigvis er direkte kommunikasjon.
Hva annet han kunne svart: Perry, du må fullføre U21 jobben og ta med deg mesterskapet. Den muligheten får du aldri mer, men RBK skal stadig ha nye trenere ! |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 20.03.2013 10:40 Post subject: |
|
|
Word.
... og Perry er vel ganske lik Eggen på det punktet. Jeg foretrekker også ærlighet fremfor diplomati. Det gir noen såre føtter, men funker godt i lengden.
... kudos til late barter for innstillingen til fredspipe. Tror hverken de eller Perry ønsker noen konflikt. Bestemte karer, alle ihop  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.03.2013 11:13 Post subject: |
|
|
Quote: | Så kommer punktet som Aftenposten ene og alene får ta skylden for: - Kjenner du supporterlederen?
- Nei, men jeg har truffet ham noen ganger.
- Har han - som deg - vunnet serien og cupen som spiller?
- Det kan jeg ikke tenke meg.
- Ledet Norges U-landslag til EM-sluttspillet?
|
Denne type retorikk er helt håpløs, og skuffende av Aftenposten. Dette er jo barneskolenivå. Med samme logikk kan man ikke diskutere religion uten å være teolog, politikk uten å være folkevalgt, bil uten å være konstruktør eller mekaniker, eller idrett uten å være utøver eller trener.
Lavmål. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.03.2013 11:31 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Slik jeg oppfatter Nils Arne, har han overhodet ingen problemer med å si nøyaktig hva han mener. Jeg er helt overbevist om at han hadde sagt greit ifra både om han hadde hatt lyst på jobben, og om Perry ikke burde ta den. |
Han visste jo at han ikke var ønsket, som det kom frem på årsmøtet. Derfor var det heller ingenting å signalisere noe lyst om.
Og det ville vært særs dårlig gjort å sagt til en kollega som konkurrerer om samme stilling som deg selv at han ikke bør ta jobben etter at han har blitt tilbudt den. |
|
Back to top |
|
 |
Balleklorin Junior
|
Posted: 20.03.2013 11:31 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | En bedre sammenligning her vil være en musiker som synes det er irriterende at folk som ikke er musikere har en mening om musikken deres. Da bør man spørre seg hvilken bransje man har valgt seg, og om det er det rette valget |
Meget god sammenligning. Og man kan fortsette med å spørre seg om det skal være greit å kunne kritisere regisøren hvis man synes en film er elendig. Jeg synes faktisk det er helt legitimt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.03.2013 11:35 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Denne type retorikk er helt håpløs, og skuffende av Aftenposten. Dette er jo barneskolenivå. Med samme logikk kan man ikke diskutere religion uten å være teolog, politikk uten å være folkevalgt, bil uten å være konstruktør eller mekaniker, eller idrett uten å være utøver eller trener.
Lavmål. |
100% enig. En slik argumentasjon er en stygg hersketeknikk. Hvor mange serie- og cupmesterskap har Arrigo Sacchi eller Jose Mourinho vunnet forresten? Du trenger ikke å ha spilt fotball selv for å kunne bli en fremragende og nytenkende trener.
Hvor bra trener ble Graeme Souness av å være midtbanegeneral i Liverpools storhetstid?
Skuffende av Aftenposten, men enda mer skuffende av Perry som kaster seg på med krum rygg. Vitner om svakhet og usikkerhet når man tyr til slike hersketeknikker. |
|
Back to top |
|
 |
|