| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 17.03.2013 22:27 Post subject: |
|
|
| Joda,vi hadde ballen my i fjor,men nå ser vi et spillemønster og bevegelse..så dette kan bli bra utover! |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 17.03.2013 22:28 Post subject: |
|
|
| Dette var bra og vi må ikke glemme at vi har mye kvalitet på benken. Det kommer til å bety mye utover i sesongen. Vi skulle kanskje gjort tidligere bytter fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.03.2013 22:28 Post subject: |
|
|
Forskjellen fra i fjor er at vi har en trener som sier fornuftige ting. Vi hører at det skal skjæres inn fra motsatt kant, løp inn i boks fra indreløperne og dobling på kant. Ikke om vi har spillere med livsglød i øynene eller ikke.
Da går det an å ha et berettiget håp om utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 17.03.2013 22:30 Post subject: |
|
|
Spillemessig bra 1. omgang. Så mye av det man har savnet i flere år.
Svak 2. omgang.
Fortjent seier, mot et enda svakere Odd lag.
Generelt svake innlegg og avslutninger med unntak av målet.
Alt i alt, under middels fra vår side, men godkjennes pga det er 1. serierunde.
Har troa! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.03.2013 23:07 Post subject: |
|
|
Mye positivt her inne nå
Men Perry & CO har en jobb å gjøre ennå, Det går litt for sakte ennå både med ball og ben samt den siste tredjedelen på banen må vi bli enda skarpere. Men det er tidlig i sesongen ennå.
Det positive er at laget henger bra sammen når vi ikke har ball. Bra figting Spirit i laget!!! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.03.2013 23:16 Post subject: |
|
|
Tom Baugerud er frilansjournalist fra Skien og skrev i fotballsamkjøringen til diverse aviser "Rosenborg tok en fortjent seier og viste periodevis at årets RBK-lag er bedre enn på mange år."
Liker at folk uten RBK-supporterbriller ser og skriver slikt.
TA trekker derimot forutsigbart frem "Odd Grenland ble snytt for straffe, fikk annullert en scoring på en tvilsom offside, og bommet på straffe." Likevel kan vi lese i samme artikkel at "Rosenborg dominerte store deler av banespillet, selv om de sleit med å komme til de store sjansene mot et kompakt Odd-lag" og det samme sagt med litt andre ord "Rosenborg er best i banespillet, men skaper ikke veldig mange sjanser i denne kampen".
Enig med begge journalistene. Nå har vi frem til Brannkampen med å justere inn bevegelser og pasninger som skaper flere store sjanser. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 17.03.2013 23:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.03.2013 23:27 Post subject: |
|
|
Hæli med tre poeng!
Det bor mye i dette laget, og Perry rår over enkeltspillere mer enn gode nok til topp-plassering. Muligens et av de beste manskapene vi har hatt, med tanke på hvem som sitter på benken. Om Perry klarer å skape et godt samspill gjenstår å se. Er forsiktig optimist! |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.03.2013 23:53 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv etter denne kampen.
I en periode på 10-15 minutter spilte vi nøyaktig slik jeg ønsker. Høyt press, så og si alle gjør en god førsteforsvarerjobb og er tidlig oppe i ballfører, og vi vinner ballen konstant. I denne perioden var Odd knapt over midtbanen. I tillegg var det lekent angrepsspill medd hælklakker og fine bevegelser. Manglet dog litt på siste pasningen og avslutningene. Av og til følte jeg vi ble litt for Barcelona i tankegangen - det virket som vi liksom skulle innenfor femmeteren før det var lov å avslutte.
Straffesituasjonene blir naturlig nok omdiskutert. Den som ble blåst føler jeg var streng, da Reginiussen har armen så godt som inntil kroppen, men den er helt sikkert innenfor regelverket. Situasjon to, hvor Gyven blir sparket av Svensson skjønner jeg lite av. Det var etter sigende blåst frispark fordel oss, uten av jeg skjønner så mye av det. Den siste var ikke noe å diskutere en gang. Petter Myhre sa det greit - slik type skjerming ser vi hele tida, og det er ikke noe å blåse på.
Det overrasker meg dog at mange såkalte eksperter og mer eller mindre kompetente folk i kommentarfelt ikke kan regelverket. Skulle det vært blåst på skjermings-situasjonen, hadde det vært obstruksjon. Utifra hva jeg har lært gir obstruksjon indirekte frispark, altså skulle det uansett aldri vært straffespark.
Deilig med tre poeng, og ekstra deilig at det gir oss en liten buffer ift VIF og Molde helt fra startblokka. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 18.03.2013 00:21 Post subject: |
|
|
Synes dette var en veldig solid og gledelig start.
1.omgangen var imponerende med tanke på årstiden. Vi bevegde oss mye og riktig, pasningsspillet satt fint og vi var ganske aggressive i presset. Det ser ut som spillerne endelig har begynt å bruke hodet både før og etter de mottar ballen. De virker mer komfortable spillemessig enn vi har sett på noen år.
Man kan snakke mye om mangel på mål, men det er en tilvenning å skulle spille seg til målsjanser, fremfor å legge opp til en hawaii-kamp med store rom for begge lag, slik vi gjorde i fjor. Det er mange nok tilløp til målsjanser, slik at når kjemien og utførelsen sitter bedre, vil antallet store målsjanser vokse for hver kamp så lenge utviklingen går i riktig retning.
Når det gjelder spillermaterialet er det noen svakheter, men ikke større enn at vi bør ha gode muligheter til å vinne TL. Dorsin er en åpenbar kandidat for å bli pekt ut som et svakt punkt, men det er lov å forvente at han blir mer på i løpet av sesongen. På spissplass er vi tynt besatt og Bille må bevege seg riktigere i fremtiden, selv om jeg synes han har mange pluss-involveringer likevel.
Ellers er Dockal svak, mens Mikkelsen kun tidvis viser hva han kan.
Svensson bidrar mye mer i en indreløper-rolle enn som 4-4-2-kant. Fra å være en ikke-faktor går han til å bli dominerende (i 1.omg) på midtbanen sammen med Mix og Jensen. 2.omgangen var svakere fra de to som ikke heter Jensen, og jeg skulle personlig gjerne sett at Berntsen fikk minst 30 minutter i dag. Det gledelige for hans vedkommende er at spillestilen passer perfekt for ferdighetene hans, slik vi fremstod i 1.omgang. På sikt bør han definitivt få muligheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.03.2013 00:30 Post subject: |
|
|
| Ikke overraskende av TV2. I Fotballkveld så hadde de begge trenerne ved Stokstad men det eneste de lot oss se var en diskusjon av Svensson som sparket Güven. Tragisk. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.03.2013 00:50 Post subject: |
|
|
De siste 10-12 minuttene er skremmende lesning og at vi heller ikke fikk til noen farlige kontringer på den tiden er trist.
 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.03.2013 01:00 Post subject: |
|
|
Da er tiden kommet for Moomoo's oppsummering av Sesongens første seriekamp!
Det var an mørk og stormfull aften.....
Nei det var det ikke nei, det var jo fra The Julekalender det, men okei vi kjøre med den!
Rosenborg møtte Odd Borte i Grenlandland og som supporter var jeg sikkert i samme båt som flertallet av Trøndelags innbyggere, spendt på hvordan Rosenborg ville fremstå etter at de var på vei tilbake til røttene.
Det tok circa 30 minutter før jeg kunne konkludere med at den kampen som gikk på TV i dag var bedre enn noe av det jeg så i fjor.
men la oss ta det fra starten.
Rosenborg og Odd vekslet innledningsvis på å rote ballen over til motstanderen. Etterhvert begynte Odd å rote den mere til motstanderen en det Rosenborg gjorde, noe som førte til et spillemessig overtak til RBK. Mye av dette overtaket kan vi takke en fantastisk agressivitet i gjennvinningsfasen, men jeg synes det er på sin plass å nevne Fisse-Mikes utrolige innsats som oppildnet de andre to sentralt også. I det heletatt var den sentrale trioen på RBK's midtbane veldig gode i første omgang i gjennvinningsfasen.
Første omgang var typisk premieredeby. Spilelt gikk frem og tilbake og uten de helt store sjangsene. Rosenborg var nok det beste laget, men manglet den siste finpussen på siste tredjedel, noe som resulterte i en målløs første omgang.
I andre omgang festet RBK mere grep om kampen og de første 30 minuttene var de det klart beste laget. Anført av Fisse-Mike's agressivitet skapte vi flere brudd som kunne og burde resultere i mere en det gjorde. Vi fikk se hvilke styrker de nye Danskene hadde, og særskilt imponerte Bille med sin utrolige styrke der han flere ganger dempet og kontrollerte baller med stopperne til Odd hengende over seg. Rosenborg kom til flere innlegg, men stort utifra den grove bommen til Svenssom ved bakre stolpe var innleggene mer eller mindre resultatløse. Odd reddet en gang på streken da Rønning etter klabb og babb avsluttet fra vell 10 meter, men det så lenge ut som om disse to sjangsene skulle føre til en liten nedtur der vi nok en gang måtte dra hjem uten å score.
Nedturen fortsatte da Johnsen spilte ballen i hånda på Reginiussen og fikk straffespark. Heldigvis ahr vi en keeper med spendst og da Lunna kastet seg mot sin venstre side, parerte han skuddet til nevnte Johnsen glimrende. Dette så ut til å oppildne vår midtbanegeneral som gikk offensivt til verks og etter mye om og på tvers forran Odd's 16-meter fikk ballen servert fra høyre langs bakken av Dockal og klemte til.
Resultatet kan dere se i kåringen av årets mål!
Ballen føyk opp i vinkelen til høyre for Andre Hansen i Odd's mål og jubelen kunne slippe løs. Vi hadde scoret et spillemål! OG HVILKET MÅL!
Dette var kronen på verket av dagens Ivers, og til tross for at Rosenborg slapp seg lavt det siste kvarteret av kampen klarte ikke Odd komme nærmere enn å rope på straffespark da Svensson klemte til og sparket ned Adem Guven innefor 16 i et forsøk på å klarere.
Temmelig klart straffespark, men vi vet jo alle at Lunna hadde reddet uansett.
Svensson var flink uten ball i dag, men hadde flere klønete innvolveringer mot slutten av kampen som kunne kostet oss poeng i dag.
Odd hadde flere innlegg mot slutten men RBK hadde god kontroll i boksen.
Godkjent Sesongpremiere, men det er tydelig at RBK har ting å jobbe med for at de skal bli så farlige fremover som både vi og laget ønsker.
Vi tar en børs til slutt.
Lunna: 6
Glimrende strafferedning, bunnsolid i feltarbeidet. trekk for rotete utspill.
Gamboa: 7
Aktivum og en av lagets beste i dag. tar sewg forbi pressledd og spiller med selvtillitt. Utrolig hvor dødelig våpen offensivt hurtigheten hans er.
Tore: 6
Uheldig ved straffesparket, ellers veldig solid. tar seg også forbi påressledd og det lukter litt Hoftun av ham.
Verner: 5
Slapp nesten Guven forbi seg på slutten, og sliter litt med posisjonerigen. Men de duellene han er innblandet i vinner han stort sett.
Dorsin: 5
Ble parkert flere ganger i et forsøk på å bidra ofensivt. Msiter ballen i farlig posisjon et par ganger, men pluss for at han tørr prøve.-
Mix: 7
Veldig flink til å finne seg rom. Flott pasningspill og har teknikk som vi ser ved enkelte anledninger i dag.
Mike: 8 BB
Fantastisk. General med stor G. Jobber, kjemper, river og sliter i midtbanen til Odd. Fantastisk mål og viser at han har kreativitet innabords ved enkelte anledninger.
Svensson: 5
Veldig god uten ball. Løper og truer rom. Dekker store flater defensivt, men klønete i duellspillet og svak i avslutningsfasen.
Dockal: 6
Skyter frispark i muren 2 ganger i dag også, trenger trening! Ellers solid i pasningsspillet, flink til å lese situasjoner.
Mikkelsen: 5
Viser pro på ferdigheter, men blir ganske usynelig i dag. Har et bra skudd og viser at han kan bidra med løp i bakrom også.
Billy: 7
Utrolig sterk til tross for at han ikke ser sånn ut. Løper utrolig mye og viser at det stemmer at han er en lagspiller. Litt synd at han ofte befinner seg utenfor boksen. kommer seg nok etterhvert!
Perry: 6
Viser at han har klart å komme i gang med prosjektet. Kunne byttet innpå Midtsjø litt tidligere. Terping! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 18.03.2013 01:19 Post subject: |
|
|
Må si jeg er bra fornøyd med starten. Seier på bortebane i første kamp smaker alltid bra. En en del å gå på spillemessig, spesielt i 2. omgang, men med tanke på at vi er i gang med nytt (gammelt) system og har en del nye spillere kommer vi nok til å bli markant bedre utover i sesongen. Får vi litt bedre selvtillitt i avslutningene også kan dette bli riktig så bra.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 18.03.2013 02:40 Post subject: |
|
|
Deilig med seier i første match! Spilte også fin fotball til tider, spesielt i 1. omgang. Flott mål fra Mike!  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.03.2013 03:25 Post subject: |
|
|
Flere som merket seg at når Tv2 kåret Mike Jensen godtreff til rundens mål, så presenterte de noe slikt som at:
"selv om han ikke hadde en spesielt god dag i dag, kan ingen si noe på skuddteknikken ved denne anledningen"...
Ihvertfall noe lignende. Selv syns jeg Jensen var bra, og kommentarene i denne kamptråden tyder på at flere her synes det. Merkelig å slenge på dette som tilleggskommentar uten ytterligere utdypning til den personen de mener scoret rundens mål. Særlig siden han da vitterlig ikke var så svak...? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.03.2013 03:30 Post subject: |
|
|
Joda, men når du tar med det faktum at TV2 har en svertekampanje mot RBK de har holdt gående i mange år nå i beregningen så er det bare naturlig at de slenger med et sleivspark for hver positive bemerkning de sender i vår retning.
Anbefaler å boikotte kanalen som helhet så mye det lar seg gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 18.03.2013 04:35 Post subject: |
|
|
Har et håp hvert år om at Tv2 har skjerpet seg litt, men du har nok rett montana. Når det er sagt har det lite å si om man boikotter Tv2, med mindre man er en av de utvalgte familiene her til lands som har en installert "tv-måler" eller hva det kalles. En sånn sak som registrerer hvilke kanaler man til enhver tid ser på. Såvidt jeg vet er det på, eller så var det ihvertfall, på bakgrunn av tallmaterialet fra disse at man kan si noe om hvor mange som ser på hva, til enhver tid. Man får heller prøve å få disse personene til å boikotte Tv2. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.03.2013 04:57 Post subject: |
|
|
Handler vell mest om å ta et standpunkt for min del. Om TV2 velger å bruke rettighetene sine til å kjøre en mangeårig svertekampanje mot klubben vår, bruker jeg rettighetene mine til å ikke la de spre det hjemme hos meg.
Om mange etterhvert begynner å tenke på samme måte, vil det se dårlig ut for deres del. Om de f.eks mister "hele" trønderlag til en konkurent har man gjort en forskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 18.03.2013 05:38 Post subject: |
|
|
Liker tendensene, gir en del assosiasjoner til en viss kamp mot Inter, blant annet. Men vi er tydeligvis et stykke unna å greie å holde på slik i 90 minutter. Defensivt så ser det ut til at vi kan matche Hamrèn sine årganger. Offensivt så forventer jeg forbedringer.
Liker ikke at Perry holder igjen byttene. Det er da vel ikke så stor forskjell på nivået mellom de på benken og de på banen at for eksempel Svensson med 70min i beina fremdeles er bedre enn en uthvilt Berntsen/Midtsjø?
Liker ikke at Dorsin ser ut til å sluntre unna i returløpene sine, han er muligens ikke så hurtig, men når Odd har ballen bak ham så forventer jeg at han spurter tilbake til posisjon istedenfor å småjogge mens forsvarslinja er i ubalanse.
Ellers så er jeg rimelig greit fornøyd. Spesielt med at vi er bittelitt foran 60-poengskjemaet.
Har et ønske om at Rønning vrakes til fordel for Moe, mest fordi jeg tror hurtigheten hans fort kan bli helt vitalt for å drive brannslukking bak Dorsin.
Vi trenger erstatter for Dorsin (iallefall noen som kan puste ham i nakken) og helst en stor sterk targetspiss (primært som backup/joker), men det har jeg sagt i hele år, spesielt det første ble vist tydelig nok i denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
TAR Junior
|
Posted: 18.03.2013 05:44 Post subject: |
|
|
Herresbevares. TV2 kan ta seg seg en bolle.
La oss nå for all del kose oss med en velfortjent 3-poenger..
Generelt bra nivå så tidlig i sesongen mener jeg, og synes også de nye gjør en finfin figur. Mike Jensen er en klar bb etter min mening,uavhengig av full stivert i det 70. min.
Lund Hansen skal også få med plenty cred fra meg for å i praksis stå å fryse i 90 foruten strafferedning. Stort det Lunna!
Bra driv og god guts. Lover bra det.
Gleder meg skikkelig til hjemmedebut nå! |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 18.03.2013 07:27 Post subject: |
|
|
Hallo,
Bare fordi jeg vet det kommer på jobben i dag (bor i Godset-land); Noen som har sett antydning av hva dommer kan ha blåst av for til fordel oss i straffesituasjon nr. 2? Altså der Jonas sparker ned Odd-spilleren uten å være i nærheten av ballen?
Takket være Tv2 er det jo ingen tvil om at det skjedde, men jeg har kun sett det vi fikk se under kampen, og jeg fikk aldri med meg noe overtramp fra Odd mot oss i forkant; Og så vidt jeg kan skjønne er det eneste forklaring - at Odd gjorde noe galt rett før Jonas sparket ned Odd-spilleren.
Selvfølgelig ikke overraskende at TV2 tar vinklingen med "Odd snytt for straffe" istedenfor "La oss forsøke å finne ut hva som skjedde" - har noen sett noe, eller hørt/lest noen uttalelse fra dommeren?
Hvis ikke ser jeg fort for meg et nytt år med idiot-rekdal som står og messer om at vi har mye mer poeng enn vi skulle hatt.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 18.03.2013 08:20 Post subject: |
|
|
| Var vel noen som spekulerte i at Johnsen handset før nedsparkingen, så ikke noe til det selv. Tror vi var veldig heldige der. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 18.03.2013 08:53 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: |
Liker ikke at Perry holder igjen byttene. Det er da vel ikke så stor forskjell på nivået mellom de på benken og de på banen at for eksempel Svensson med 70min i beina fremdeles er bedre enn en uthvilt Berntsen/Midtsjø?
|
Wiggen og co bruker vel mye tid på videoanalyse av matchene. I tillegg håper jeg de bruker systemet med elektroniske chips så de får målt løpskapasiteten hos spillerne gjennom de ulike delene av kampen. Det var åpenbart for oss som så dette på TV at Svensson dalte voldsomt de siste 30-20 og burde vært bytta, men det vil samtidig overraske meg dersom ikke trenerteamet også finner ut dette også når de får sett gjennom sakene en gang til. |
|
| Back to top |
|
 |
|