View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 01.03.2013 18:13 Post subject: |
|
|
@PerO
Vet at mange på ungdomskolen har problemer med ironi, og ser at du sliter litt der du også.
Det å styre en klubb som vasser i penger i forhold til konkurentene må være hardt. Molde er langt unna å bruke så mye på spillerlønninger som oss, det samme er Godset, men det er de som selger spillere til utlandet per i dag, ikke vi.
Vi bare bruker mer penger enn resten på alt fra spillerlønninger til å lønne ubrukelige folk fra Total Consult i alskens merkelige administrative stillinger. Så kommer du bablende med hvor tøft det er med reduksjon av utgifter. Vi bruker over det dobbelte av det Molde gjør. Om vi har det tøft, hva i all verden er det som gjør at de andre med under halvparten av vårt budsjett klarer noe som helst? Den økonomiske krisen rammet de andre langt hardere da de hadde mye mindre i utgangspunktet.
Hvorfor havnet vi i den situasjonen at vi bruker mye mer penger enn alle andre og får langt mindre igjen for pengene? Er det fordi vi er så flinke eller er det fordi vi er en medlemsklubb der medlemmene er tilsidesatt av Hoftun som klamrer seg til makten og som passer på å ha et hoff som er tro mot han? Og som da ikke takler kritiske røster, enten det er Nils Arne, Perry eller andre som forsøker å si i fra?
Den eneste "innrømmelsen" jeg ser Hoftun har kommet med i forhold til innspill er å ansette en kar fra Vuku på heltid i stedet for halv stilling. Ut over det ønsker jeg Hoftun og konsulentlaget en helt annen plass enn i fotballklubben vår. For det er nå tross alt vår klubb, selv om Hoftun oppfører seg som om det er hans klubb og klamrer seg fast til makten. Jeg gleder meg til den dagen han må gå, og jeg forbanner den dagen han ble ansatt. Til store protester fra akkurat de samme folkene som er forbannet nå. Og har vært det i årevis.
Hoftun ut og inn med Bratseth som SD. Ferdig med den saken. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.03.2013 18:23 Post subject: |
|
|
Beklager at jeg ikke tok ironien
Du spør hvordan vi kom dit at vi bruker mest penger. Det er en lang historie, og på sport var det vel en bevisst strategi på 90 tallet å spre litt av formuen ved å betale godt for norske spillere.
Når det gjelder lønn, så er det vel en markedsmekanisme i alle bransjer at de som gjør det best, somregel også må betale høyeste lønningene.
Administrasjonen tok vel helt av rundt 2007, og må sies å være Skutles største tabbe som RBK direktør. Den er heldigvis i ferd med å snu.
Dristig valg å skulle ha Bratseth som SD... han var vel omtrent like utskjelt da han satt som SD som det Hoftun er i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.03.2013 18:45 Post subject: |
|
|
Ikke i nærheten engang. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.03.2013 19:57 Post subject: |
|
|
Det var mye kritikk, og han var strengt tatt ikke god nok... men ikke i nærheten av udugeligheten vi har fått etter at han ga seg. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.03.2013 20:08 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Takket være min kritiske innstilling til hvordan RBK har vært drevet administrativt og økonomisk fra midt på 2000 tallet og frem til innsparingene bendelig ble gjennomført i administrasjonen i fjor, så ser jeg hvilke vanskelige arbeidsforhold det har vært i sportslig avdeling mhht ressurser de siste årene. Derfor mener jag at Hoftun som helhet faktisk har klart jobben ganske bra. |
Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves..
Likevel resonnerer du med din "kritiske innstilling" at det var smartere å kaste 20 millioner etter Jønsson enn å ansette Eggen på det som komparativt sett er en luselønn.
Du mener vi fortsatt skal tro at du ikke diskuterer ut fra agenda?  |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.03.2013 03:01 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Det var mye kritikk, og han var strengt tatt ikke god nok... men ikke i nærheten av udugeligheten vi har fått etter at han ga seg. |
For min del synes jeg Rune gjorde en fullt ut tilfredsstillende jobb som sportsdirektør. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.03.2013 03:07 Post subject: |
|
|
Sitter igjen med samme inntrykk! Tror han gjorde mye bra for oss!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.03.2013 13:43 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | At en trener ikke har respekt for styret i klubben og stormer inn på styremøter, er normalt grunn til sparken med øyeblikkelig virkning. DVS hvis man ikke er Mr. Rosenborg. |
Det blir litt uredelig å blande sammen det man kan kalle en "norm" for andre sammenhenger og den helt spesielle åpenhets- og vinnerkulturen som rådet i Rosenborg da Eggen var trener.
De praktiserte en "åpen-dør-praksis" på brakka, og det var slett ikke bare Eggen som kunne gå inn hvor som helst, også andre kunne jo gå inn og få svar på spørsmål, gi en beskjed etc. (Jeg skriver gå inn, men de som måtte ha behov for å lese det som "storme inn" må bare gjøre det hvis det passer agendaen bedre.)
Selv om denne åpen-dør-politikken sikkert kunne virke fremmed, særlig for de som er vant med mer fryktdominert respekt for en lukket dør, så fungerte dette så godt i RBK at klubben, tross små ressurser, spiste kirsebær med de store i mange år.
Hvis alle som praktiserte åpen-dør-politikk på brakka skulle hatt sparken så hadde mange måtte gå.
Dersom flere enn Eggen hadde våget å si fra når styret i RBK var på ville veier, kunne mye av ørkenvandringen (relativt i forhold til ressursbruk) sikkert vært unngått. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 18.04.2013 18:21 Post subject: |
|
|
Litt usikker på hvilken tråd som passet best for denne.
Ble kortvarig for Sørloth i styret. Går over i lønnet stilling innenfor arrangement og marked.
http://fotball.adressa.no...276728.ece |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.04.2013 22:51 Post subject: |
|
|
Han har vel allerede fått betalt for opplegget på hjemmekampene?
Ergo er det vel mer at han har bestemt seg for å fortsette i samme spor? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.04.2013 02:09 Post subject: |
|
|
Mulig det. Er jo uansett ikke noe dramatisk.
Kanskje litt amatørmessig om han har jobbet for klubben og de først i etterkant har funnet ut at det strider mot reglementet å ha lønnet jobb og styreverv i samme klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Jørgen Stenseth Junior
|
Posted: 19.04.2013 09:58 Post subject: Sørloth |
|
|
Gøran skrev under på den kontrakten i går ettermiddag. Han har ikke hatt lønnet arbeid i klubben frem til nå. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.04.2013 10:16 Post subject: |
|
|
Man kan ha opp til 20 % stilling i et idrettslag men fortsatt sitte i styret. Det er mest for at personer som får litt småpenger for å trene lag o.l. ikke skal bli utilgjengelig for styret. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 19.04.2013 11:21 Post subject: |
|
|
Da er det vel mulig å opprette en stilling med høy lønn og så får personen 20 % av dette? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.04.2013 12:30 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke funnet bestemmelsen i NIFs Lov, mulig den ligger i forskriftene. Jeg mener å huske at det også ligger noen begrensinger i hvor høy lønn du kan ha i denne stillingen. |
|
Back to top |
|
 |
|