English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Spartak Moskva
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 21:53    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke med meg kampen. Men hører at det var mye bra spill og antydninger til storspill, men at det ble mye stang-ut. Er det noen som har en kort oppsummering klar?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.02.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Han hadde da tross alt strålende resultater med Aberdeen, hva har Perry å vise til?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Bekymringsverdig at vi ikke spiller oss fram til én eneste målsjanse! Og det er hva jeg tar med meg fra denne kampen. Faen!!
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett kampen, men jeg klarer virkelig ikke å sympatisere med alle de som spår død og dommedag pga. noen treningskamper.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 22:16    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
Sir Alex holdt også på å miste jobben i United den første tiden pga. manglende resultater. Resten av historien kjenner alle av oss.

Gi oss selv litt mer tid nå, vi har trossalt kun spilt TRENINGSkamper og ingen obligatoriske kamper.

Haha. Du sammenligner Perry med en som vant et Europa cup trofé med en klubb i skotland fra en by på størrelse med Bergen. Les deg opp!]
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 22:17    Post subject: Reply with quote

Tenkte å spørre om en skikkelig oppsummering av kampen pga at jeg har vært på jobb, dropper det da jeg ser kun negative kommentarer her. Enten er det mange surmagete folk her inne eller så mangler folk her fotballinnsikt.

Nekter å tro at det var så rævva.

Er det noe mulighet for å se kampen i reprise?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.02.2013 22:20    Post subject: Reply with quote

Så du anser det som mer sannsynlig at folk her inne mangler fotballinnsikt enn at Perrys RBK gjør en dårlig forestilling?
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 27.02.2013 22:22    Post subject: Reply with quote

så rævva var det slett ikke. dette er jo tross alt et meget godt lag, som lett kunnet vinne TL år etter år.

har kan du se kampen. http://www.youtube.com/fcsmofficial
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 27.02.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Bekymringsverdig at vi ikke spiller oss fram til én eneste målsjanse! Og det er hva jeg tar med meg fra denne kampen. Faen!!

Dette er jo direkte feil! I første omgang har vi både Chibbe, Tarik og Rønning med STORE sjanser.

Enig i at andre omgang var traurig, men makan til negativtet her inne?!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

Les innlegget én gang til og legg vekt på ordene «spilte oss til»!
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Hater TL klubber, inkludert RBK når de prøver å spille seg frem. Det de gjør er å sentre seg i mellom (Tore, CG, Rønning, Dorsin) og ender tilslutt med at de skyter ballen laaaangt ut. Meningen med å spille der bake er å finne rom, ikke for å late som man er god. Har ikke sett noen forbedring siden JJ trente RBK. Glad vi har en overgangsvindu før EL....
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 23:35    Post subject: Reply with quote

Ser ikke den helt store grunnen til panikk. Vi mangler flere spillere og taper 0-2 i en treningskamp mot et antatt mye sterkere lag. Virker som enkelte forventer at vi skal høvle over det som er av europeiske topplag, og det atpå til utenfor sesong Razz

Dommedagsprofetiene kan vi kjøre på med om sesongstarten er elendig.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 27.02.2013 23:46    Post subject: Reply with quote

Panikk? Nei! Men å være bekymret etter seks kamper og 0 mål, er vel ikke krisemaksimering?

At vi taper mot bedre lag er greit nok, dét, men man skal også huske på at disse lagene også bare spiller en treningskamp. Og den følelsen jeg fikk i dag, var at de kunne giret opp både ett og to hakk til. Største problemet var at vi ikke evnet å spille oss til én eneste sjanse i kampen. Og ja, dét i en treningskamp hvor begge lag trener!

Skjønner ikke hvor folk har fått for seg, at enkelte mener vi bør høvle over motstanderen?

At noen få kommer med dommedagsprofetier, tilsier ikke flere tusen fans meninger!
solbakken13
Proff

PostPosted: 27.02.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Har ikke sett noen forbedring siden JJ trente RBK. Glad vi har en overgangsvindu før EL....

hahaahhahahahahahaha, hvilken kamp har du sett på egentlig? Vis du ikke ser forskjell på fotballen vi ser under Perry og JJ tror jeg du burde vurdere å gå til en øyelege Wink Vi er vertfall et spillende lag under Perry og man ser 1000 mindere lange baller nå(takk og lov).
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

Har sett kampen og kjenner meg ikke igjen i alt negative pjattet som kommer frem her. Mye som ikke er bra, ikke så rart når man skal spille inn et nytt mannskap og ny måte å spille på.

Så er det noen spillere som ikke har sin beste dag på jobben også, særlig Dockal.

Chibuike, Alas og Dorsin var de som fremsto mest med negativt i denne kampen.

Når vi har en spiss som svirrer der ute uten å foreta seg noe fornuftig, en svenske som blir fraløpt en rekke ganger og Jaime "støttepassning" Alas så er det klart at det blir vanskelig.

Ellers syns jeg ikke spillet var så rævva som mange her inne gulper opp her.

Jeg har trua jeg. Dette blir bra tilslutt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 00:17    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Panikk? Nei! Men å være bekymret etter seks kamper og 0 mål, er vel ikke krisemaksimering?

At vi taper mot bedre lag er greit nok, dét, men man skal også huske på at disse lagene også bare spiller en treningskamp. Og den følelsen jeg fikk i dag, var at de kunne giret opp både ett og to hakk til. Største problemet var at vi ikke evnet å spille oss til én eneste sjanse i kampen. Og ja, dét i en treningskamp hvor begge lag trener!

Skjønner ikke hvor folk har fått for seg, at enkelte mener vi bør høvle over motstanderen?

At noen få kommer med dommedagsprofetier, tilsier ikke flere tusen fans meninger!

Jeg syns det er det du gjør jeg, at du krisemaksimerer. Men du skal få lov til å være negativ for meg. Men jeg blir ikke med på det.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 00:28    Post subject: Reply with quote

Vel, deg om det. Skjønner ikke hvordan du kan konkludere slik. At man er skeptisk, betyr ikke det samme som krisemaksimering. Det får da være måte på!

Når det er sagt, kunne det være interessant å høre hva du begrunner i hva som var bra idag og gjerne hva vi har blitt bedre på, siden JJ. For når man leser innlegget over her, slakter du flere spillere og meningsytrere. Lite og ingenting handler om hva som er forbedret, sportslig sett. En liten selvmotsigelse, kanskje?
Thulian
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 01:22    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Fikk ikke med meg kampen. Men hører at det var mye bra spill og antydninger til storspill, men at det ble mye stang-ut. Er det noen som har en kort oppsummering klar?

Grei førsteomgang der vi faktisk klarer oss relativt bra, og Spartak får et mål som for meg virker å være offside.
2 omgangen lar vi bare ligge:)
RBK slet som kjent med spillere ute med strekk og matforgiftning, og vistnok var det enkelte på banen som kjente til matforgiftningen også.
Får vi tilnærmet toppet lag til neste kamp så tror jeg også at 'smultringen' er historie:)
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 01:50    Post subject: Reply with quote

Takk for nøktern oppsummering av kampen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 02:21    Post subject: Reply with quote

Nøkternt, er vel ikke ordet!?

I første omgang skapte vi to sjanser. Den ene ved at Chibbe fanget opp en ball ved en forsvarsfeil og kom alene med keeper. Dessverre, svakt skudd på en utrustende keepers fot. Svak avslutning og god redning! Den andre sjansen kom på heading etter corner. Dessverre for oss, rett over.

Målet imot, var en herlig pasning i bakrommet hvor spissen delikat dempet ballen og knallet ballen i mål! Herlig scoring. Offside eller ikke.

Det positive med omgangen; vi sto høyt og prøvde å spille fotball. Til tider synes jeg vi var det førende laget som hadde ballen mest uten å komme til de store sjansene. Likevel, synes det som motstanderen hadde flere gir å gå på. Det hadde ikke vi. Vil allikevel si, at det var vi som var udyktige foran mål (i det oppbyggende spillet), før jeg skryter av motstandernes forsvar i 1. omg. Om det var vår fortjeneste eller deres, vel, det det får være opp til de med et mere trenet øye!

Etter hvert, begynner motstanderen å bytte spillere. Tror de hadde 5-6 bytter før vi gjorde vårt første. Likevel, var vi ikke med i det hele tatt i 2. omg. Vi var knapt nok framme ved 16 meteren til motstanderen. Og det er hva vi kan konkludere med 2. omg.

Positivt? Ja, noen få lyspunkter. Synes Gamboa var i særklasse og viser at han kommer til å bli en å regne med i år. Likeledes synes jeg Mix gjorde en god figur på midten. Ellers, var det så som så.

I tillegg, vil jeg legge til, at de var nærmere 0-3 og 0-4 enn vi var redusering.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 04:07    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Får ikke større sjanser

Også trener Per Joar Hansen mener det burde sett annerledes ut etter at han først så Per Verner Rønning heade over upresset fra sju meter etter corner, og ikke minst den gedigne alene-mot-keeper sjansen Chibuike fikk midtveis i første omgang.

Etter en forholdsvis jevn og oppløftende førsteomgang mot det russiske mesterlaget, skapte ikke RBK noe for historiebøkene de siste 45. Russerne scoret en gang i første, og en gang tidlig i andre omgang.

Om 19 dager starter serien.

– Vi scorer ikke mål, og det må vi ta innover oss. Men større sjanser enn den John og Per Verner hadde i dag får vi ikke, sier Perry.

Som likevel var fornøyd med det han så i første omgang.

- Da hadde vi bra struktur, skapte noen sjanser og hadde gode avstander. Spartak fikk mål på noe som flere her mener var offside, sier han.
Roser Mix

Verre ble det i andre omgang:

- Da gikk det litt i rykk og napp. Vi ble slitne og løpende imellom mot et godt lag. Blant annet slet Borek med magen, og det var litt uggent der ute. Men jeg synes vi kom oss litt de siste ti minuttene igjen, mener Perry.

Han trekker frem Mix som RBKs beste i dag.

- Han var en pådriver, og har en veldig energi i spillet sitt, sier han.

Men tross null mål fremover er ikke Regniussen bekymret.

- Vi skulle selvfølgelig ha scoret, men det er en bevisst strategi å møte så gode lag i oppkjøringen. Jeg er sikker på at vi får igjen for det når serien starter i form av mål og seiere, sier Reginiussen.

Perry: - Det var en del uggent der ute

Oppsummerer ganske så bra hva mitt inntrykk var av kampen. Dog, og selvfølgelig, med snillere øyne. Her er det unnskyldninger og selvfølgelig litt ros som seg hør og bør. Dessverre, snakker ikke avisa, ei heller spillere og trener om framskritt. Høres nesten ut som om de skylder på uflaks. Tror det begynner å tære på spiller- og trener- gruppen at vi ikke scorer og får til noe angrepsspill!
Henri
Legende

PostPosted: 28.02.2013 09:40    Post subject: Reply with quote

Hvordan var Mix i den sentrale rollen? Viser Dockal noe som tyder på at han kan bli en bra indreløper? Var Berntsen bra?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 28.02.2013 09:41    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hater TL klubber, inkludert RBK når de prøver å spille seg frem. Det de gjør er å sentre seg i mellom (Tore, CG, Rønning, Dorsin) og ender tilslutt med at de skyter ballen laaaangt ut. Meningen med å spille der bake er å finne rom, ikke for å late som man er god. Har ikke sett noen forbedring siden JJ trente RBK. Glad vi har en overgangsvindu før EL....

Og hva når disse danskene er strekkskadd??? Skal vi da tape hver kamp 1-0? For det er det som kommer til å skje hvis disse danskene ikke spiller. Vi har absolutt ingen spillere som kan på ordentlig vis dra seg forbi en mann å skyte hardt på¨mål, det er helt fraværende, og ikke verdig en klubb som RBK. Det bør også være en underliggende kritikk til junioravdelingen som bare produserer midtbanespillere uten målteft, kanskje det er på tide å skifte ut innavlet der også?

At laget ikke har scoret et mål er helt katastrofalt. Andre middemådige TL klubber har vunnet og scoret mange mål mot disse internasjonale lagene vi møter på disse treningscampene. Så nå går ikke den unnskyldningen om at vi møter så forbanna god motstand.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 09:44    Post subject: Reply with quote

Er vel liten vits i å skryte av at man kommer til store sjanser så lenge de blir servert på sølvfat av motstanderen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 28.02.2013 10:53    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at Dockal slet med magen, det kan forklare endel. Sitter da igjen med Chibbe og Dorsin som spesielt svake punkter. Chibbe har jeg gitt opp, stallen mangler virkelig en spiss som kan være backup vi for Bille, så lenge man velger å se bort fra Tarik der. Spesielt siden vi ikke har noen som er nær laget fra juniorstallen slik Bakenga engang var.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb