|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
oddrane Veteran

|
Posted: 03.04.2006 11:09 Post subject: |
|
|
| I de kampene jeg har sett har Bernier vært nærmest usynlig. At han eier banen er vel å overdrive "litt". |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.04.2006 12:20 Post subject: |
|
|
Forresten er det ikke en heading som jeg tidligere troede TomH. Men et indlæg fra Svenning som jeg synes Hirschfeld var usikker på. Det kan findes omkring 1t 29m 30s inde i Tv2s sending. Selv om det er svært og se, når de ikke som NRK har replay.
Ellers synes jeg heller ikke at Tettey har været specielt imponerende, det er fint at han er ung, men så vil jeg hellere have en etableret midtbanespiller, og så kan han få indhop i løbet af sesongen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 03.04.2006 15:36 Post subject: |
|
|
Harald,
jeg er enig med deg med tanke på Tettey:
- Jeg synes ikke at det er rart at Høgmo gir Tettey tillit (han er jo ung og bra). Det betyr imidlertid ikke at Tettey er en midtbanespiller som "styrer" spillet (han kan kanskje bli det). Pr i dag synes jeg Tettey blir for lett, det blir for mye småspill og lite "TRØKK" (litt mye junior enda).
Mye av grunnen til at Bernier ikke "styrer" like mye for TIL i år, er av den enkle grunn at han spiller indreløper. La Bernier spille sentralt og han vil styre enhver kamp i den norske TL.
Er det ikke mange her som synes at JGSolli er for ustabil?
Vel, er JGS fortsatt ustabil til sommerferien, burde vi hente Bernier. Det er langt mer trøkk i ham enn f.eks Tettey - eller noen andre tilgjengelige spillere i Norge. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.04.2006 16:28 Post subject: |
|
|
TomH, jeg er enig i 95 % av det du skriver her på forumet. Jeg er enig i at Tettey sannsynligvis ikke er like god som Patrice Bernier, og at dersom Jan Gunnar Solli ikke viser at han har tatt et stort steg i sin midtbaneposisjon, bør RBK gå for Bernier til sommeren.
Men jeg er tilsynelatende uenig med deg på to punkter:
- Jeg kommer aldri til å kritisere Høgmo for at han lar spillere som Tettey og Skjelbred spille mye. Jeg er sterk i troen på at det er utrolig viktig å la slike unge spillere spille mye, også i viktige kamper. Det vil gi en meget god gevinst på lang sikt. Skjelbred har vist at han kommer til å bli stor, og i Tettey ser jeg noe like stort. Tettey er nok som jeg sa ikke like god som Patrice Bernier, og han har en vei å gå. Men dersom han blir tillatt å gå den veien (noe Høgmo gjør), tror jeg Tettey kommer til å bli en glimrende midtbanespiller for Rosenborg. Vi ser allerede nå tendenser til gode tekniske ferdigheter, stor ro med ballen, presise pasninger, godt driv, gode ballvinnerferdigheter, stor aggressivitet og et meget godt skudd med begge ben.
- Jeg er enig i at Bernier virker som en meget god spiller, og helt sikkert en av de beste midtbanespillerne i Tippeligaen i dag. En spiller RBK garantert ville hatt nytte av, og jeg håper de kjøper han. Likevel syns jeg du glorifiserer Bernier i måten du til stadighet omtaler han på. Han er tross alt ikke en Essien, en Makelele, en Vieira, en Dunga eller en Rai. Han spiller i Tromsø idrettslag, han har spilt en del gode kamper i Tippeligaen, og hatt noen gode opptredener i UEFA-cupen. Likevel har han ennå en del å bevise for jeg velger å lovprise han.
PS. Men det finnes kanskje en annen tråd i diskutere Patrice Bernier i? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2006 16:35 Post subject: |
|
|
| tbone, jeg er enig i 100% av det du skriver i innlegget over! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.04.2006 21:14 Post subject: |
|
|
Godt at noen kan være enige her også av og til
 _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 03.04.2006 22:32 Post subject: |
|
|
| Og det er også godt å se at noen her inne faktisk ikke ser negativt på absolutt alt som skjer i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.04.2006 21:54 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Og det er også godt å se at noen her inne faktisk ikke ser negativt på absolutt alt som skjer i klubben. |
Åååååh, dakar..... *dikkedikkedikk* _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.04.2006 22:39 Post subject: |
|
|
Jeg må nesten støtte Katalysator på den. Kritikk skal være både positiv og negativ. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |