English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Zorac wrote:
Det er heller ikke slik at vi brenner masse sjanser.

Høydepunktene forteller en annen historie.

For ordens skyld - jeg skrev innlegget noen minutter før slutt og det tok seg opp litt på slutten.

Men det er fortsatt litt skummelt å se hvor lite vi skapte før pause, da vi hadde førstevalget (med et par unntak) fra start.

Uansett graver jeg meg ikke ned, som sagt. Men jeg håper å se snarlig fremgang. Vi er avhengige av en brukbar til god start på sesongen.
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 12.02.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Dersom høydepunktene ikke lyger voldsomt, så ser det da ut som at vi var klart bedre enn Ranheim, og skapte mer enn de. At vi da taper betyr lite. Særlig med tanke på at Ranheim garantert girer seg ekstra opp mot oss, mens vi er i en innspillingsfase der 3 av 3 av midtbanespillerne som startet var uvant med 4-3-3, og 2 av de ikke hadde spilt kamp under Perry før.

Under sammendraget så det da heller ut som at vi tidvis klarte å skape gode kombinasjoner, og skape rom for oss selv. Kanskje kom det ikke ofte nok, men det er i det minste en god start, og alt vi kan forvente på dette tidspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2013 00:06    Post subject: Reply with quote

Begrenset hvor lenge vi kan se bak resultater. Faktum er at vi har spilt fire kamper uten å score mål. Da er det ikke lengre uflaks og tilfeldigheter, men snarere noe som gir en viss grunn til bekymring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 13.02.2013 00:13    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke kampen, men synes påstander som at "RBK tok dette som en treningskamp" høres merkelig ut. Selvsagt var det en treningskamp. Men vi snakker om å spille seg inn i elleveren, for en ny trener litt før seriestart. Da er hver kamp nærmest et amerikansk uttak, i hvert fall for noen. I så måte forventer man ikke 70 prosent innsats, men 100 prosent innsats. At RBK visstnok var elendige må da skyldes andre ting. Som at man ikke vet man skal gjøre med ballen, på grunn av null innarbeidet spillesystem. Men Rosenborg burde jo vunnet greit uansett, noe som gjør tapet både overraskende og skuffende.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 00:31    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:
Blir litt muggen av å se at vi har klart å tape 0-1 mot Ranheim. Tap i en treningskamp i februar er ikke noe jeg legger så veldig mye i, men jeg hadde da foretrukket seier.

Det denne tråden forteller meg mest om, er hvor helvetes tynn isen er under skoa til Perry. Et par spennende spillerkjøp og alle fotballsupporteres håp om at neste sesong skal bli bedre enn den forrige har skapt en viss positivisme her på nyåret, men med manglende resultater kommer optimismen til å forsvinne før Perry får sagt fire-tre-tre.

Perry har null credits å gå på. Taper han de tre første kampene når serien starter har han ingenting å gå på. Det blir nådeløst. Han kommer til å drømme om å bli U-21 trener igen.

Tommel'n opp!

Så ikke kampen, men har lest meg igjennom tråden. Skepsisen begynner å ta tak i meg, igjen... Confused

Og ja, Byåsen ifjor og nå dette. Hvis noen tror at dette er helt ok for trenere og spillere på RBK, tror jeg de tar skammelig feil!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 01:07    Post subject: Reply with quote

Noen med spillerbørs?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.02.2013 01:09    Post subject: Reply with quote

Nordsteien er herlig konkret og passe faglig i sine post-matchintervjuer.

Last edited by SunsetSalami on 13.02.2013 01:17; edited 1 time in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.02.2013 01:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Merket meg forresten at kommentatoren kritiserte Kjernen for å "stå å kope" istedet for å synge, slik de gjorde i starten av førsteomgang. Han fikk tydeligvis ikke med seg at en stor andel av de mest ivrige forlot kampen tidlig for å rekke en meget viktig hockeykamp i Leangen. Der har de nok også fått betydelig bedre valuta for innsatsen sin - vi leder 3-2 mot Frisk etter første periode!

Tror det var et greit valg å prioritere HELE hockeykampen foran dette Smile

Nå skal det dog sies at det ikke var all verden spillemessig i ishallen heller, men de scoret i hvert fall på sjansene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 07:12    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen så skal ikke uttale meg om den, men generelt kunne jeg ikke brydd meg mindre om resultatet av treningskampene. RBK hadde mange dårlige per-seasons selv under storhetstiden. Var vell nesten standard å ha en dårlig pre-season for så å knapt tape 1 kamp når resultatene begynte å telle.
Jeg sier ikke at vi kommer til å seile gjennom Tippeligaen som i gode gamle dager. Jeg velger bare å se på pre-season som det det er - forberedelse til en lang sesong. Det er alt for tidlig å konkludere noe som helst.
Står vi med 0 mål og 0 seire etter 4 tellende kamper, vil jeg som mange her også reagere derimot.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 10:15    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Merket meg forresten at kommentatoren kritiserte Kjernen for å "stå å kope" istedet for å synge, slik de gjorde i starten av førsteomgang!

Hvem gidder uansett å synge på en betydningsløs kamp mot et betydningsløst lag?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2013 10:20    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av kampens første omgang:

1) Vi dominerte banespillet. For det meste god kontroll på midten.

2) Flere gode, kjappe overganger langs bakken; bra spill i lengderetning.

3) Høyreside spennende, der både Mikkelsen og Gamboa bidro friskt på vingen. Dockal noe mer anonym.

4) Venstreside mer usynlig. Ikke så godt samarbeid der.

5) Mike Jensen virker god. Potensiell klasse. Fine mottak og avleveringer, god kontroll, gode bevegelser.

6) Foreløpig ikke spesielt godt samspill mellom Jensen og indreløperne.

7) I starten var det et par lange utspill bakfra, senere kun kjappe igangsettinger. Positivt, førte til fart.

8) Uklart hvor Chibuike vil ha ballen. Er i alle fall ingen utpreget hodespiller. Synes ikke han og de andre angriperne fant hverandre så mye. Avhengig av at noen sender ham kjappe gjennomspill, og at han oppfatter det?

Andre omgang:
Massevis av entusiasme, mindre struktur. Sprudlende på midtbanen, usikkert på siste fjerdedel av banen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 10:24    Post subject: Reply with quote

Enig, mye bra spill som forventet. Dette er nye Rosenborg, og da bør folk begynne å bli vant med det så fort som mulig.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 13.02.2013 10:27    Post subject: Reply with quote

Enig i analysen din, og vil selv legge til noen punkter:

- Ranheim lå lavt i store deler av kampen, som vi kan forvente at en rekke motstandere gjør denne sesongen. I sånne situasjoner bør ballen gå kjapt, og vi bør fylle opp med folk i boks og komme til innlegg. I går gikk ballen som oftest for tregt, og vi vant ingen dueller i boks. Pr dags dato er Bille den eneste hodesterke spilleren fra midtbanen og opp. Vi trenger en kraftspiss!

-Pr i dag synes jeg Midtsjø og Svensson ligger foran Tarik og Mix, men dette kan endre seg. Synd Berntsen måtte ut for han virka frisk

-Alas holder dessverre ikke nivået
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 10:38    Post subject: Reply with quote

Jeg har forstått det slik at Bille ikke spilte pga. sykdom?

Jeg syns det ser ut som vi blir vanvittig avhengig av ham denne sesongen, og det bekymrer meg. Spesielt at vi ser ut til å bli så avhengig av en spiller som vi fortsatt har til gode å se score mål... Confused
obri
Proff

PostPosted: 13.02.2013 10:50    Post subject: Reply with quote

Når motstander ligger i ramma og er i balanse må vi ha høyt
balltempo og presisjon. Synes spillerne bruker for mange touch
og er for lite direkte i pasningsspillet. GÃ¥r rett og slett for tregt.
Må også tørre å utfordre mer mot backfireren til motstander
istedenfor å spille støtte eller på tvers. Offensiv markering og
ettertrykk er essensielt mot lavtliggende motstandere , her svikter
Dorsin spesielt og vår backfirer generelt. Vi får altfor mange brudd
i mot og kontringssterke motstandere vil utnytte dette spesielt på
vår venstre side der Dorsin er svak og står for høyt i banen. Ikke bare
blottlegges vi defensivt men han "ødelegger" også rom for ving/spiss samt
indreløper ved å "komme" for tidlig. Synes også vi må variere presshøyden.
Blir for dumt å alltid sette inn presset på midtstreken i en slags 4-5-1. Vi
skal jo styre kampene mot samtlige tippeligalag og det er patetisk å se
spillerne løpe 80 meter hjemover når vi med fordel kan stå høyt isteden
og gjenvinne balll på motstanders halvdel.RBK skal diktere kamper og
trykke motstander i senk , ikke ligge å vente på kontringer og se ut
som Aalesund eller Hønefoss!
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 10:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er overbevist om at Bille kommer til å score nok mål, men det er som flere gir uttrykk for svært bekymringsfullt at vi virker å være så avhengige av han, leeeeeeeenge før sesongen har startet og leeeeenge før vi egentlig har fått se hva han er god for.

Chibuike er rett og slett udugelig som spiss. En flott mellomromsspiller og sikkert en habil ving. Men spiss er noe av det siste han bør brukes som. Han er sterk i kroppen og har god balanse, men det hjelper dårlig når du ikke har luftstyrke eller duellstyrke å kombinere det med. Han har kroppen en dribler skal ha. Ikke den kroppen en stor, sterk spiss skal ha.
Kai88
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 11:01    Post subject: Reply with quote

Amen, obri. Dorsin er ferdig på tippeliganivå.
Back to top
obri
Proff

PostPosted: 13.02.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Dorsin får mye kred hos suppertere for vilje og innsats, men har
sett lenge at han er ferdig. Forferdelig i gårsdagens kamp. Ikke
kontinutetsbærer lengre og virker utdatert i 4-3-3. Tror RBK må
omskolere Svensson. Han kunne hatt godt av å få spillet foran seg
og sidelinja å forholde seg til.God 1 mot 1,duellsterk og løpskraft.
Tviler dog på at han vil selv og at trenerteamet ser det.
obri
Proff

PostPosted: 13.02.2013 11:31    Post subject: Reply with quote

Synes forøvrig at Ranheims venstreback Erik Malmo glatt hadde
forsvart en plass på årets RBKs lag. Bedre venstreback må man lete
lenge etter i adecco- og tippeligaen.
puckno
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 11:40    Post subject: Reply with quote

Mulig dette er siste sesongen for Dorsin men jeg synes det litt tidlig å avskrive spillere som ikke fremstår bra nå i første halvdel Februar. Det er ikke nå det er viktig å være i form. Usikkerheten rundt nivået for Dorsin fremover gjør det likevel riktig å fortsette å se etter ny sideback til stallen.

Flere som påpeker spørsmålstegn med å få indreløperne til å fungere slik de må i en 4-3-3 oppstilling. Det er kanskje min største bekymring og Perrys største utfordring før seriestart. Jeg synes ikke jeg så nok fotfrekvens og gjennombruddshissighet/dype løp med kombinasjonen Mix-Dockal. Her er det mye som må coaches inn på kort tid.

Høyresiden virker lovende. Jeg tror også vi har funnet ankeret vårt, og jeg tror vi er godt forspent i forsvar.

Om vi får venstresiden til å fungere er et spørsmål. Det går både på å få Dorsin+Tarik til å fungere (og være i form), i samspill med midtbanen. Alas har jeg gitt opp, men kan se både Midtsjø og Svensson i noen varianter her.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2013 11:57    Post subject: Reply with quote

Dette har selvsagt en del med å gjøre at det var Jensens første kamp, Mix har ikke trent noe særlig med laget i den nye formasjonen, og indreløperrollen er ny for Dockal. Jeg tror både Dockal og Mix har kvaliteter nok til å løse oppgaven bra, etter hvert.

Men jeg er også usikker på hvordan Dorsin, Mix og Tarik vil komme til å samarbeide på venstre. Der gjenstår det en del ...
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 12:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dockal er en type som begynner å irritere meg. Før sånne Storflor-vibber av hele fyren, fra den siste tiden han var i Rosenborg. Veik og treig med ball. "Spurter" fem meter mot backen, for så å gi opp, bremse helt opp og spille ballen bakover. Pasninger fremover er gjerne uten adresse, og innlegg fra kant er bare unntaksvis presise.

Håper vi selger han i sommer og får inn en type med litt mer tempo og pondus. Poengstatistikken hans fra sist sesong er ekstremt flatterende i forhold til hvor god han er. Ser lett for meg et antiklimaks denne sesongen.

What?

Dockal blir en viktig brikke i årets RBK-utgave - han er nemlig en veldig god spiller å linke opp med. Presisjonen på skudd har vært rævdårlig med tanke på hvilke kvaliteter han har i faste situasjoner, men vi får håpe det kommer seg. Han har ikke noe dårligere løpskraft enn Mix.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 15:09    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet er hittil at vi har indreløpere som ikke er kjappe nok i hodet, og da blir det støtte eller tversoverpassninger, iom at løpene går hurtigere enn det indreløperne greier å servere. Jeg er sikker på at Perry greier å få trent opp de som skal spille indreløpere til å tenke "kjappere", men ankepunktet er hvem som skal bekle disse possisjonene. Det er her Perry virrer litt kan det virke som, og da er det greit å la folk han tenker i de possisjonene få flere omganger etter hverandre.

Jeg tror det kommer flust av slike kamper som i går, da motstander legger seg rundt egen 16 m, men vi så at det var mange overgangsmuligheter det ikke ble noe av. Jeg mener de bør begynne å tenke på hvem de vil ha i de ulike possisjonene, og kjøre på derfra. Dagene fyker.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 17:22    Post subject: Reply with quote

Mix bør i første omgang konkurrere om den sentrale plassen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 17:28    Post subject: Reply with quote

Støttes. Har ment at Mix er den sentrale midtbanegeneralen fra dag 1 .
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb