English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 87, 88, 89  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 15:24    Post subject: Reply with quote

Så lenge Johansen ikke forlenger med Godset så er han da om ikke annet aktuell til å komme på Bosman.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Han var aktuel før Mike Jensen kom, nå som Mike er her og Mix er formaliteter unna så må eventuelt Dockal eller Svensson selges før det blir aktuelt. Mye kan skje på et år, så skal ikke se bort ifra at han kommer på bosman. I dette vinduet derimot, ikke veldig aktuel lengre.
Back to top
udepowah
Senior

PostPosted: 09.02.2013 15:46    Post subject: Reply with quote

Synes ikke man skyter seg selv i foten ved å hente SJ nå, selv om tidspunktet hadde vært best i sommer. Skal vi ha en god pose med penger for Dockal bør han selges i sommer, og SENEST til vinteren. (Så lenge han ikke ønsker å skrive ny kontrakt selvfølgelig) Om Dockal går i sommer, i tillegg til at vi har en unggutt på utlån, hvilket jeg tror er lurt uansett med tanke på spilletid, er det selvfølgelig plass til en SJ i troppen.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 15:59    Post subject: Reply with quote

Vi vet SJ ikke vil spille for SIF. Han takket også nei til Nordsjælland. Om han gjorde det fordi han ønsker seg til RBK eller pga dårlig kontrakt løsning kan diskutres. Men jeg syns vi ikke burde ta sjasen på å la ham velge et annet klubb fremfor RBK. Kjøper RBK ham for 4,5 mill for 4-5 års kontrakt, vil vi få solgt ham minst for 10-15 mill. Og det kommer vi selvfølgelig til å tjene på. Hvis ønsker videresalg osv...kommer vi minst til å gå i overskudd på 5-7 mill itillegg til at han bidrar med å hjelpe RBK til gull, EL, etc
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

Ok. Kanskje vi bør hente 3 midtbanespillere til nå så har vi de klare om Mix og Mike Jensen ikke vil signere ny kontrakt i 2015 også..
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 09.02.2013 16:40    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ok. Kanskje vi bør hente 3 midtbanespillere til nå så har vi de klare om Mix og Mike Jensen ikke vil signere ny kontrakt i 2015 også..

Litt vel usakelig Montana? Å få inn SJ i dette vinduet kan forsvares med at Midsjø vurderes som ving (Der vi ikke har mye til backup i dag om Tarik vurderes som backup på spissplassen.) Og da sitter vi igjen med følgende midtbanespillere om Mix signerer: Dockal-soleklart førstevalg som indreløper (Selges muligens i sommer ) Mike Jensen er konkurrent til sentral og indreløperplassen, Mix er konkurrent til sentral og indreløperplassen, SJ konkurrent til den sentrale plassen og kan benyttes som backup VB, Svensson konkurrerer om indreløperplassen. Berntsen konkurrerer om indreløperplassen. Selnæs bør spille fast for vidreutvikling og bør dermed lånes ut da han ikke er god nok til å heve RBK enda. Altså 6 midtbanespillere og dobbel dekning.

Mulig at du mente dette som en spøk Montana, men ser flere her inne ikke forstår hvorfor vi ønsker oss SJ. Etter å ha sett midtbanen vår falle sammen i flere avgjørende kamper i fjor, så har ingenting smakt bedre enn en midtbane trio som bestandig er i stand til å smadre all Norsk motstand. Er mektig lei av å ha en Midtbane som veier lettere enn Molde, så jeg er i skikkelig juberus over alle positive endringene som skjer akkurat nå. Tror klubben endelig er i stand til å lese to trekk frem i tid, noe som er på høy tid. Å være helgardert i 2013 styrker klubbens ambisjoner om å delta i CL igjen og gjentakende seriegull. Ett argument til: Om SJ overpresterer i U21 EM, så kan vi glemme han som Bosman eller en overgang i sommer. Å få han inn i varmen nå er det smartese nå som SIF skjønner at de må selge.
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 09.02.2013 19:30    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen

Moe - Reginiussen - Strandberg

Gamboa ---- Jensen ---- Johansen

Mikkelsen - Dockal - Tarik

Bille Nielsen

Dette hadde vært kult.
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 19:44    Post subject: Reply with quote

Tror Tarik er alt for svak defensivt til å spille vingback og tror ikke han selv ønsker et større ansvar defensivt.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2013 21:10    Post subject: Reply with quote

Ehh, hvem har nevnt Tarik som vingback?
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 09.02.2013 21:30    Post subject: Reply with quote

JohnnyCash wrote:
Lund Hansen

Moe - Reginiussen - Strandberg

Gamboa ---- Jensen ---- Johansen

Mikkelsen - Dockal - Tarik

Bille Nielsen

Dette hadde vært kult.

syns det er veldig spennende, samme formasjon som Chile hadde i VM 2010!
er nok usannsynlig at vi får Johansen men det går med Svensson eller Dorsin i stedet...
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

Da vi hadde Janne, moret vi oss med å sette opp "drømme-11'ere" i 4-3-3. Når vi endelig har fått en trener som sier vi skal spille 4-3-3, setter man opp laget i 3-3-3-1. Gøy.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 22:40    Post subject: Reply with quote

Den første som kommer med en 4-4-2-oppstilling nå....
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 03:17    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ehh, hvem har nevnt Tarik som vingback?

Tolket formasjonen litt feil, beklager.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 04:21    Post subject: Reply with quote

Sist jeg sjekket så har ikke Perry endret navn til Bielsa.
Back to top
karamellen
Junior

PostPosted: 10.02.2013 12:10    Post subject: Reply with quote

kjenner jeg gleder meg mer og mer til seriestart!!
Savner treningskamper for å se litt på nivået....

Tror også at et utlån av Selnæs er lurt, gjerne til Viking om det skulle bli noe av! Bør naturligvis få navnetrekket til Mix først!!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 15:00    Post subject: Reply with quote

Beren wrote:
Montana wrote:

Litt vel usakelig Montana? Å få inn SJ i dette vinduet kan forsvares med at Midsjø vurderes som ving (Der vi ikke har mye til backup i dag om Tarik vurderes som backup på spissplassen.) Og da sitter vi igjen med følgende midtbanespillere om Mix signerer: Dockal-soleklart førstevalg som indreløper (Selges muligens i sommer ) Mike Jensen er konkurrent til sentral og indreløperplassen, Mix er konkurrent til sentral og indreløperplassen, SJ konkurrent til den sentrale plassen og kan benyttes som backup VB, Svensson konkurrerer om indreløperplassen. Berntsen konkurrerer om indreløperplassen. Selnæs bør spille fast for vidreutvikling og bør dermed lånes ut da han ikke er god nok til å heve RBK enda. Altså 6 midtbanespillere og dobbel dekning.

Mulig at du mente dette som en spøk Montana, men ser flere her inne ikke forstår hvorfor vi ønsker oss SJ. Etter å ha sett midtbanen vår falle sammen i flere avgjørende kamper i fjor, så har ingenting smakt bedre enn en midtbane trio som bestandig er i stand til å smadre all Norsk motstand. Er mektig lei av å ha en Midtbane som veier lettere enn Molde, så jeg er i skikkelig juberus over alle positive endringene som skjer akkurat nå. Tror klubben endelig er i stand til å lese to trekk frem i tid, noe som er på høy tid. Å være helgardert i 2013 styrker klubbens ambisjoner om å delta i CL igjen og gjentakende seriegull. Ett argument til: Om SJ overpresterer i U21 EM, så kan vi glemme han som Bosman eller en overgang i sommer. Å få han inn i varmen nå er det smartese nå som SIF skjønner at de må selge.

Gode betraktninger som jeg stiller meg bak! Tommel'n opp!
Montana
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

Beren wrote:

Kommentaren min var først og fremst et svar til en som mente at det var lurt å hente SJ nå i tilfelle Dockal ikke ville signere ny kontrakt neste år.
Du sier vi ikke har mye backup på ving? Bak Tarik og Mikkelsen som blir førstevalgene har vi John Chibuike, Jaime Alas og Midtsjø som kan spille både ving og indreløper. 2,5 spillere som backup på 2 plasser. (Itilegg kan Dockal ta turen opp på vingen om det skulle være behov, der har man enda en som kan kalles backup)
Om Selnæs lånes ut, noe jeg er enig i at han burde, har vi fortsatt Jonas Svensson som er et stort midtbanealent, Daniel Berntsen som ser ut til å nærme seg tippeliganivå og burde få en del innhopp i år for å fortsette utviklingen og Fredrik Midtsjø som også kan spille indreløper itilegg til ving bak de 3 førstevalgene Dockal, Mix og Jensen.
Skjønner virkelig ikke at det går ann å sitte å argumentere for at vi bør hente Johansen, med unntak i om Mix mot all sannsynlighet ikke skulle signere. Det er ikke plass, ikke om Selnæs leies ut engang.
På toppen av det hele har godset gått ut i media gjentatte ganger og uttalt hvor uaktuelt det er å selge til RBK.

Last edited by Montana on 10.02.2013 19:56; edited 1 time in total
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

For meg er det åpenbart at det blir uproft å kjøpe enda en midtbanespiller nå.

Men uansett er det egentlig ikke mer å diskutere: Flo sier nei og krever mange penger for Johansen, mens Hoftun har bekreftet at kjøp i dette vinduet nå er avsluttet. Nå handler det om å bare finne en penn som funker til Mix.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 19:50    Post subject: Reply with quote

Akkurat det har vert poenget mitt hele veien Hjelde. Johansen er en avsluttet sak, Mike Jensen kom som en følge av at man droppet Johansen. Ikke fordi man vi ha begge.
Burde jo være åpenbart for alle at om vi skulle bruke penger på enda en spiller, så er det venstreback, da vi kun har 1 back i stallen idag som holder nivået vi vil opp på og som har karrieren forran seg - i motsetning til bak seg som Dorsin og Høiland.
Da vi forsøkte oss på Høgli var det mange som argumenterte at vi ikke kunne ta oss råd til å ha 3 etablerte backer i stallen da det ville koste for mye i lønn og at det ville skape misnøye for den som måtte sitte på benken. Noe jeg personlig var uenig i pga Dorsins alder og nedgående ferdighets kurve.
Men å ha Dockal, Jensen, Mix, Svensson, Berntsen, Midtsjø og Johansen på lønningslista kjempende om 3 plasser, det er greit?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

For meg blir det rart å hente enda flere midtbanespillere nå. Skjelbred/Tettey ble en suksesshistorie, men ting kunne blitt annerledes dersom Ola By, Perry, Høgmo etc. ikke hadde sluppet de til eller hentet for mange konkurrenter. I mine øyne er ikke Midtsjø, Berntsen og Selnæs utstyrt med vesentlig mindre potensial enn Johansen på Godset. Gode spillere skal alltid prioriteres foran mindre gode såklart, men når styrkeforholdet er omtrent likt mener jeg RBK bør satse på de som er sugd av eget bryst. Spesielt siden andelen med lokal tilhørighet i førsteelleveren akkurat nå er ganske liten. Lokal tilhørighet er og blir viktig for butikken.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 22:42    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig dette, og jeg ser mange av argumentene på begge sider. Selv er jeg usikker, men samtidig hvis økonomien tilsier det ser jeg det som en fordel at vi har størst mulig konkurranse. Berntsen, Midsjø, og Sælnes er spillere med potensiale, men samtidig er de forholdvis uprøvde på dette nivået. Hva om de ikke er klare ennå, eller at de ikke får ut potensialet/faller gjennom. Er RBK en klubb som skal vente på utviklingen dems, eller skal vi bruke de beste spillerne vi har mulighet for enhver tid?

Det var vel også slik at i glansdagene hadde vi en ganske bra benk også? Jeg tror også at de yngre spillerne vil heve seg med økt konkurranse, jo noen vil bli tatt av næringsskjeden, men slik er det i alle klubber. Det er tøft og brutalt, men vi kan ikke sitte å vente på at spillere skal slå i gjennom. De må selv brette opp armene (trening), og gripe mulighetene når de får den. Det var vel slik det var med Ciljan, selv om han var et ekstraordinært talent. Når det gjelder Tettey ble han sent på utlån, og når han var god nok fikk han muligheten, og grep den. Samt, man må være litt heldig med omstendighetene.

For ofte når man snakker om klubber som er flinke til å bringe frem talenter glemmer man ofte alle de som har blitt borte på veien, og det faktum at de tross alt har vært gode nok til den posisjonen de har fått der og da.

Zeman
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 23:05    Post subject: Reply with quote

@Spartacus,
Beklager om jeg er vanskelig nå, men skjønner ikke helt hva du skal frem til?
Så klart er det bra med konkurranse, noe ungguttene allerede får fra de som er her - Dockal, Mix, Jensen.
Ser ikke ut til at noen av ungutta blir regnet som annet enn backup i år med Mix og Jensen inn, skjønner derfor ikke spørsmålet - "hva om de ikke er klare enda?" Klare for å sitte benk, få noen innhopp her og der, samt spille cup? Isåfall er svaret helt klart - jo, det er de.
Jonas Svensson har allerede vært fast i første 11ern i 2 år nå og visst at han tar nivået, han kommer bare til å bli bedre med årene. Der har vi 1 vi allerede vet er klar.
Midtsjø blir av mange regnet som et av de største talentene vi har hatt. Berntsen blir også sett på som et av landets største talent i sin årsklasse.
Itilegg har man Selnæs som, om ikke er klar per dags dato, er en man bør satse på langsiktig.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 23:32    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er enkelt, tilsier økonomien våres at vi kan hente en bedre spiller enn det vi har i stallen pr.dags dato, ja da gjør vi det. Skal vi vinne seriegullet, og bite fra oss i Europa må vi ha det best mulige laget vi kan ha.

Pr. dags dato mener jeg det ikke er noen bedre ballfordeler i en 4-3-3 formasjon i norge enn SJ. Er han tilgjengelig, og vi har økonomi til det mener jeg vi skal hente han.

Endog, jeg ser at det begynner å bli litt mange midtbanespillere, men da får man heller låne ut noen av disse talentene. Uansett, jeg tror ikke dette blir særlig aktuelt, men prinsippet var at RBK burde ha de beste spillerne som er mulig å få tak i.

Når det gjelder Midsjø, Berntsen og delvis Sælnes har de falt i gjennom når de har fått mulighet. Ofte går ryktet foran spilleren, men de har selvfølgelig potensial.

Zeman
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 10.02.2013 23:45    Post subject: Reply with quote

Du glemmer at vi nettopp signerte Mike Jensen på 4 års kontrakt. Mike Jensen er tiltenkt sentral midtbane i 4-3-3. Mike Jensen har vert en profil i dansk serie. Mike Jensen har blitt speidet og sett av vår assistent trener 50 ganger.

Du synes vi skal hente han om han er tilgjengelig. Vi har allerede prøvd å hente han, før Mike Jensen signerte. Og det viste seg at han ikke er tilgjengelig fordi GODSET VIL IKKE SELGE til oss!

Johansen er uten tvil en god spiller, men måten mange prater om han her på forumet får det til å høres ut som vi prater om en etablert landslagsspiller som har prestert i mange år. Ikke en U-21 spiller som har prestert 1 sesong for et kollektivt godt, overpresterende Strømsgodset i en svak Tippeliga.

Hadde vi snakket om å hente Tettey, hadde jeg også ment - kjør på, uavhengig av hva vi har allerede. Men vi snakker om Johansen, og det er ingen selvfølge for meg at han er en spiller man "må ha"
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 11.02.2013 00:22    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli en svært intr. debatt dette nå. Jeg forstår synspunktet ditt Montana, samt Hjelde og oppmannen. Men er enig med Spartacus. Av alle ungguttene som er i stallen nå er det kun Svensson som kjenner nivået på TL og Europa. Og som kommer garantert til å få mye spilletid i 2013. Har selv sett potensialet i Berntsen og tror han er en fremtidig stjerne (I tippeligasammenheng) Midsjø brilljerte på Ranheim og viste der at han er klar for å ta steget videre. Men mye kan skje iløpet av en sessong, og vi vet ikke om Berntsen og Midsjø kan prestere jevnt. Vi har sett noe av toppnivået de innehar, men hvordan fungerer de om vi blir nødt til å bruke de i viktige kamper? (Tenker da på nerver, og har fortsatt dystre minner fra når vi måtte bruke Wangberg mot FCK)

Som nevnt i forrige innlegg så tror jeg Midsjø danker ut Alas og Chibbe som backup ving i første omgang, spesielt på høyresiden. Og med ett sunt utlån av Selnæs så har vi dobbel dekning på midten. Nevnte også sist at SJ kan steppe inn som VB ved behov. (Ble vel kåret til BB i kamp mot oss i den posisjonen)

Det argumentet med at godset ikke vil selge til oss er en annen sak, (men det er jo først nå vi vet at SJ ikke vil signere for godset og det kan jo snu situasjonen)

Jeg mener det definitivt kan forsvares om EH velger å bruke penger på SJ. Den 6eren som da vil konkurrere om de plassene på midten vil i mine øyne være så slagkraftig at vi kan høvle over Molde.
Dockal, Mix, SJ, Jensen, Berntsen og Svensson vil skremme de fleste i TL og vi er da i posisjon til å bruke de spillerne som er i best form til enhver tid. Selv med denne 6eren så vil Berntsen og Svensson få masse spilletid, men de slipper å bære på det enorme "gull-krav" ansvaret alene. SJ og Jensen er også to forskjellige spilletyper som jeg forstår på tidligere innlegg, så vi kan tilpasse bruken etter kampbildet også.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 87, 88, 89  Next
Page 26 of 89

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb