| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brattigol Junior
|
Posted: 08.02.2013 08:50 Post subject: |
|
|
Han har 21 assist fra han kom til RBK og frem til i dag. _________________ Det ska dæm ha, dæm prøvd! |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 08.02.2013 09:05 Post subject: |
|
|
Å si nei takk til Braaten ville vært galskap.
Makan til type (i positiv forstand) skal man lete lenge etter.
Blitt noe mer stabil med åra, meget god i fjor på landslaget,
evnen til å avgjøre viktige kamper helt på egenhånd,
(Glemmer aldrig målet mot Haifa), eller en lettere oppgjitt Roberto Carlos
i kampen mot Real, om bare det tverligerskuddet hadde gådd inn den gangen .
Definitivt en spiller som vil dra en del folk på kamp i en ellers grå Tippeliga, og med større muligheter for å lykkes bedre nå enn sist.
Ville samtidig blitt en av få i dagens lag med CL erfaring. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 08.02.2013 09:18 Post subject: |
|
|
Lukter vif lang vei her.
Reka og Trøim trenger profiler. Braathen foretrekker nok oslo foran trondheim. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.02.2013 09:42 Post subject: |
|
|
| Merkelig at det finnes Braatenfans på RBK-forumet når vi husker hvor lite han bidro med og hvor illojal han var når det gjaldt å innrette seg spillesystemet og jobbe hardt. En typisk lavoksygenopptak-spiller. Han har vært mye reserve de siste sesongene i både Bolton og Toulouse, og for Drillo. Braatens personlighetsprofil passer ikke inn i dagens RBK under Perry sin ledelse. Bedre å la noen av ungutta i klubben å få den spilletiden som Braaten ville ha fått. Både Midtsø og Berntsen kan spille på vingen og i tillegg har vi en slags Braaten i Chibbe, og sistnevnte er bedre enn lykketrollet fra Oslo. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.02.2013 09:42 Post subject: |
|
|
| Alt avhenger av pris og lønn, vil jeg si. Han er ikke verdifull nok for oss til at vi kan bruke mye penger på ham. Men til en overkommelig pris, - og hvis han godtar å ikke være førstevalg i hver eneste kamp, så blir jeg strålende glad om han kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.02.2013 09:58 Post subject: |
|
|
Vi kunne trengt han om så bare for egenskapene ved å være "klovn"/humørspreder i spillegruppa. Med ett forbehold opp mot at jeg kjenner dårlig til danskene, finnes det vel ingen utpregete humørspredere i gruppa pr. nå (Mix har tross alt ikke signert ennå, and even then...). Slike folk i spillergruppa skal ikke undervurderes - gossip boyz var utskjelte på nett, men de var nok vitkige i spillergruppa med spilloppene sine.
Og Braaten har alle ferdigheter som skal til for å være en "Impact sub" - sett inn han sånn etter 75-80 minutter, så vil motstanderforsvarets trøtte ben få mer enn nok å hamle opp med. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 08.02.2013 11:06 Post subject: |
|
|
| Tynn suppe hele greia. Kan vi ikke ta diskusjonen i nye spillere tråden? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.02.2013 11:10 Post subject: |
|
|
| Dribler seg bort ved cornerflagget i 3 av 4 kamper. God i 1 av 4 kamper. Stopper flyten i spillet. Høyt gasjert. Nei takk. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 08.02.2013 12:03 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Merkelig at det finnes Braatenfans på RBK-forumet når vi husker hvor lite han bidro med og hvor illojal han var når det gjaldt å innrette seg spillesystemet og jobbe hardt. En typisk lavoksygenopptak-spiller. Han har vært mye reserve de siste sesongene i både Bolton og Toulouse, og for Drillo. Braatens personlighetsprofil passer ikke inn i dagens RBK under Perry sin ledelse. Bedre å la noen av ungutta i klubben å få den spilletiden som Braaten ville ha fått. Både Midtsø og Berntsen kan spille på vingen og i tillegg har vi en slags Braaten i Chibbe, og sistnevnte er bedre enn lykketrollet fra Oslo. |
Dette er grunnen til at jeg var og fortsatt er Braaten-fan:
"Det viste seg at Rosenborg var både fysisk og psykisk overlegne. Tidlig i første ekstraomgang fikk Daniel Braaten ballen ute til venstre. Kjappfoten driblet oppasser Ori Uzan ut over dødlinja med en perfekt vending, før han fortsatte inn mot mål. I stedet for å legge inn, valgte Braaten å skyte fra skrå vinkel. Og det ble et lykketreff. Skuddet gikk under keeper Nir Davidovitch før det traff nettmaskene ved lengste stolpe.
- Da jeg så ballen gå i mål, lukket jeg øynene og drømte meg bort, sa en enormt glad Daniel Braaten til TV3."
Dessuten, med en saa talentfull spiller med saapaass ekstreme tekniske og fysiske kvaliteter kan man tillate seg at det ikke noedvendigvis blir saa mange maalpoeng. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.02.2013 12:27 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | josinho wrote: | | Merkelig at det finnes Braatenfans på RBK-forumet når vi husker hvor lite han bidro med og hvor illojal han var når det gjaldt å innrette seg spillesystemet og jobbe hardt. En typisk lavoksygenopptak-spiller. Han har vært mye reserve de siste sesongene i både Bolton og Toulouse, og for Drillo. Braatens personlighetsprofil passer ikke inn i dagens RBK under Perry sin ledelse. Bedre å la noen av ungutta i klubben å få den spilletiden som Braaten ville ha fått. Både Midtsø og Berntsen kan spille på vingen og i tillegg har vi en slags Braaten i Chibbe, og sistnevnte er bedre enn lykketrollet fra Oslo. |
Dette er grunnen til at jeg var og fortsatt er Braaten-fan:
"Det viste seg at Rosenborg var både fysisk og psykisk overlegne. Tidlig i første ekstraomgang fikk Daniel Braaten ballen ute til venstre. Kjappfoten driblet oppasser Ori Uzan ut over dødlinja med en perfekt vending, før han fortsatte inn mot mål. I stedet for å legge inn, valgte Braaten å skyte fra skrå vinkel. Og det ble et lykketreff. Skuddet gikk under keeper Nir Davidovitch før det traff nettmaskene ved lengste stolpe.
- Da jeg så ballen gå i mål, lukket jeg øynene og drømte meg bort, sa en enormt glad Daniel Braaten til TV3."
Dessuten, med en saa talentfull spiller med saapaass ekstreme tekniske og fysiske kvaliteter kan man tillate seg at det ikke noedvendigvis blir saa mange maalpoeng. |
En svale gjør ingen sommer...... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.02.2013 13:55 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | For ikke å glemme dette: |
... for meg er det et godt bilde på Daniel, ja. Kan gjøre uventede, underholdende ting, som som oftest ikke fører til noe. Du ser jo det innlegget som det raidet avsluttes med ... |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 08.02.2013 14:02 Post subject: |
|
|
Han virker nå mye mer profesjonell og stabil enn da han forlot RBK. Jeg står med åpne armer i hvertfall! _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.02.2013 14:05 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | ... for meg er det et godt bilde på Daniel, ja. Kan gjøre uventede, underholdende ting, som som oftest ikke fører til noe. Du ser jo det innlegget som det raidet avsluttes med ... |
Synes også denne kommentaren også er et godt bilde på noe.
Greit at raidet ender med et svakt innlegg, men legg også merke til at han to ganger vinner dueller/ballen på midtbanen før han fyker i angrep. Hans defensive ble aldri annerkjent da han var i Rosenborg, på tross av at han ofte lå dypt i banen og vant baller. Braaten taper aldri en kroppsduell!
Media skapte dette "av og på"-imaget av Daniel, noe som irriterte meg grenseløst. Jeg opplevde han som en spiller som alltid hadde god innsats, spesielt den siste sesongen han var her. Forskjellen på "av og på" var vel da han gjorde gjorde en grei jobb kontra noe helt ekstraordinært. Helt av opplevde jeg har sjelden eller aldri. Braaten var høyt og lavt, selv om han ikke alltid fikk til alt han prøvde på offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.02.2013 14:15 Post subject: |
|
|
| Jeg mener mye positivt om Daniel, men jeg mener også at en offensiv spiller i RBK bør produsere noe mer i form av mål og målgivende pasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.02.2013 14:19 Post subject: |
|
|
Der er vi enig. Han produserer litt for lite til å være top notch.
På en annen side, om han hadde produsert mye i tillegg til alle de andre egenskapene han har - så ville vi aldri diskutert han i denne tråden. Han ville da vært blant verdens beste fotballspillere og way out of our league. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 08.02.2013 21:03 Post subject: |
|
|
Alltid likt Daniel jeg også da han er en atypisk fotballspiller som har flotte egenskaper når han skrur på bryteren, men siden vi utveksler videoer her så vil jeg si at denne http://www.youtube.com/wa...a9aBaLDgZc er litt mer det jeg forbinder med Daniel.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.02.2013 10:32 Post subject: |
|
|
Jeg er også drittei snakket om av/på-bryter. Han vinner jo utallige dueller i en kamp, og setter såklart inn et hugg når en ball skal vinnes og løper ikke med full pinne hele tiden ellers. Bedre det, enn en gamp som traver rundt i samme tempo i 90 minutter.
Prica! Der har du en spiller som man rettmessig kunne ha snakket om at har en slik bryter. Han var "av" 80% av tiden i 2011 og 2012. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 09.02.2013 10:39 Post subject: |
|
|
Her lukter det vålerengens idrættsforæning lang vei  |
|
| Back to top |