English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Johansen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 19:36    Post subject: Reply with quote

Er litt redd for at de unge ikke har troen på seg selv, og forlater RBK, dersom vi henter inn nye gode midtbanespillere. Men samtidig burde vi har litt mer erfarne spillere dersom vi skal klare å få gode resultater både i ligaen og i EL/CL. Er ganske spent på hvordan Jensen er som spiller, men de fleste spillere fra danske ligaen som har blitt kjøpt av norske lag, har prestert ganske bra. Med unntak av Peter Ankersen som kom fra 1.divisjon i Danmark. Dette kan jo kanskje ha noe å si om nivå forskjellen? Så man skal ikke se bort i fra at Jensen er bedre enn SJ.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 19:42    Post subject: Reply with quote

Jensen er nok bedre enn Issah, som nylig forlot klubben, kommer nok ikke tilbake igjen.
Back to top
Hagi
Junior

PostPosted: 08.02.2013 20:16    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Vi bør ikke hente han OG Mix nå som vi dessverre hentet bulldoser-Jensen. Det vil ødelegge talentene våre. Bulldoseren har mye å bevise for meg, bør være toppklasse fra dag 1 for å rettferdiggjøre at vi satset på han isteden for å bruke et par ekstra mill på SJ.

Ofte enig med det du skriver her inne Knerten. Stusser dog på dette innlegget, hvorfor unnlater du å nevne at Jensen også blir omtalt som en spiller med fin pasningsfot og bra ballferdigheter? Velger du å omtale han som "bulldoseren" fordi det da i større grad framstår som om vi har hentet en skikkelig høkkert uten ballkontroll til klubben, som attpåtil plasserer de fintspillende talentene våre på benken?

Mener ikke å angripe deg på noen som helst måte, jeg synes bare det at vi skal gi denne dansken, i likhet med andre nye spillere en sjanse før vi faktisk omtaler signeringen som "dessverre". Det er selvsagt synd for alle som hyller å se unge spillere fra trøndelag på laget vårt, fra start i ellveren, den ser jeg. Men ville vi matchet moldes midtbane med to av midtbanetalentene fra start/eller et midtbanetalent og dockal fra start. Jeg tror fort vi blir nummeret for små da. Dette med komplementere ferdigheter nevnes veldig sjeldent her inne. Med en i utgangspunktet svak Dockal defensivt fra start, med selnæs som sentralt og mix på den andre indreløperen får vi gode ballspillere på midten - dog synes jeg vi da mangler en midtbanespiller med tilstedeværelse og litt mer passion utpå drakta - en Stefan Effenberg-type.

Velger vi starte med Svensson sentralt får vi en "bulldoser"(for å bruke ditt vokabular) sentralt som har mye passion og taklingsstyrke - men som dætter gjennom ferdighetsmessig mot gode lag, feks mot molde i seriefinalen i fjor, hvor medtak/pasning ikke er godt nok da tempoet/presset skrues opp. Og jeg tror de aller fleste er enige med meg at Svensson er en bedre indreløper per dags dato.

Nå begynner vi å få mange midtbanekonstellasjoner å velge i, for å ta en siste (har helt sikkert glemt flere muligheter). Hvis vi starter med Mix sentralt og berntsen eller midtsjø på den andre indreløpern(Dockal skal vel spille på den første som det ser ut), er det igjen veldig spennende rent ferdighetsmessig med ball. Men i en kamp hvor vi skulle slite eller ikke få samlet oss, synes jeg igjen vi ikke har en type som kan gå litt foran med litt "Gravesen" pondus og ta tak i kampen.

Det som forundrer meg litt her inne er at ingen ser ut til å tenke over dette med komplementære ferdigheter. Ok, kanskje noen gjør det da.
Stefan Johansen på en midtbane med Dockal og Mix - det synes jeg høres ut som tre spillere som er for like. I tillegg snakker vi om en spiller som har prestert godt i en sesong. Dansken har flust av kamper i superliga, flere kilder, også her inne på forumet sier han har spilt godt i en roteklubb sist på tabellen. Er det ikke da man skal tenke: Nå kan han få spille med flere gode spillere på et lag som er blant de beste i Norge, vil ikke det gjøre han bedre også? Ganske simpel matte men gode spillere gjør hverandre bedre, veldig ofte. I tilegg skal han drilles inn i et mønster med det vi tror er gode og kyndige veiledere i Perry og Wiggen.

Jeg har aldri sett Jensen live men en god del rbk kamper det siste året. Bård Wiggen har i likhet med meg sett mange RBK-kamper og i motsetning til meg sett Jensen over 40 ganger. Han må vel kanskje ha både en mening om hva som mangler i laget vårt og hva Jensen er god for. Igjen vil jeg presisere at han har andre evner enn den fighterevnen mange ser ut til å ikke like, i følge en som har sett han 40 ganger: "En fighter som har en god pasningsfot". Ja, god pasningsfot. Noe som vel er alfaomega for en god sentral?

igjen, har aldri sett fyren live - men han skal få en sjanse. Og ja, han må prestere like bra som jeg ønsker at Bille og Mikkelsen også gjør fra første stund.

En annen ting, hvis han er en terrier med ballferdigheter som det jo beskrives, da evner han og holde på ballen hvis det trengs også. Hvor jeg synes Svensson i fjor i seriefinalen mot molde blir for dårlig. Det hjelper ikke å takle og vinne kula hvis du spiller den bort eller mister den hver gang i en pressa situasjon. Sånn sett vil jeg heller se Selnæs sentralt, trygg med ballen.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.02.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

Enig Hagi. Jeg tok ut frustrasjonen min på Jensen, noe som er feil av meg. Tar den på min kappe. Fyren skal helt klart få en fair sjanse. Det jeg mener, er bare at det er meningsløst om vi henter Mix óg Johansen - i tillegg til Jensen! Rett og slett fordi det da blir alt for mange gode, unge spillere sittende på benken. Nå som vi har hentet Jensen, håper jeg Johansen blir i Strømsgodset. Og så er det ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i Johansen, og heller hadde sett ham i RBK enn Jensen, men når det ikke ble slik, skal Mike få en fair sjanse han!
Back to top
Hagi
Junior

PostPosted: 08.02.2013 20:34    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Det jeg mener, er bare at det er meningsløst om vi henter Mix óg Johansen - i tillegg til Jensen! Rett og slett fordi det da blir alt for mange gode, unge spillere sittende på benken.

Ja det er jeg enig i.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 20:58    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med dere begge.
Men har hakket bedre magefølelse for Jensen enn Johansen i dette vinduet.
Johansen tar vi billig til sommeren eller som Bosman til neste vinter.
Han vil nok være noe rusten etter skade og kan bruke SIF som opptreningslag.
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet Hagi Tommel'n opp!
Forøverig takker jeg deg for et episk navn i tillegg, hadde helt glemt George Hagi, men han var en ufyselig bra fotballspiller!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.02.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

"Problemet" er vel at Jensen-kjøpet gjør at det ikke er plass til Johansen om vi ikke skal drepe utviklinga til våre egne spillere. Verken nå, til sommeren, eller i 2014.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2013 21:52    Post subject: Reply with quote

Det jeg lurer mest på, er om Jensen kan være den ballfordelende midtbanegeneralen vi trenger.

(Eller, "vi trenger om vi skal ha en Skammelsrud-type"?)

Får litt indreløpervibber av beskrivelsen.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror spørsmålet er om Jensen kommer til å få rollen som ballfordeler. Det er mange måter å spille den defensive i en midtbane på. Ingen er i tvil om at Annan var fantastisk spiller for Rbk, men han var ingen ballfordeler. Ingen er i tvil om at Skammelsrud var fantastisk for Rbk, men han hadde ikke ballvinneregenskapene til Annan. Jeg ser for meg en midtbane der Dockal er den som skal prøve å komme til målsjanser i og utenfor boks. Mix/Bertsen/Midtsjø er den mer kreative som setter opp spillere. Jensen blir mannen som jobber hele veien, bodyguarden om du vil. I en slik tankegang er det ikke den i midten som i første rekke er ballfordeler, og trenger heller ikke å være finspisset på de egenskapene.

For å dra en sammenligning: I Barca-laget fordeler Busquets baller til sine medspillere på midten på en utmerket måte, men han er ikke nødvendigvis generalen. På hver side har han maestroen (ballfordeler) og illusjonisten (drar av folk og skaper kombinasjoner).
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 08.02.2013 23:07    Post subject: Reply with quote

Nå spillte vi vel ikke med 3 på midten når Annan var her og det gjør vel stort sett ikke barca heller. Med 2 box til box indreløpere ved siden av seg kommer den sentrale i treeren til å måtte være en god ballfordeler, litt avhengig av hvor hurtig man ønsker å spille.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Skriver på twitter at han skal til Trondheim i morgen.

For å besøke en kamerat
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 08.02.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Kamerat Hoftun? Very Happy
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2013 23:17    Post subject: Reply with quote

Nok et fordekt frieri, med andre ord.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 23:19    Post subject: Reply with quote

Et lite stikk til Godset og supporterne?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.02.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

Flyttemeldinga.

Syns sjøl det er godt at motstanderne syns vi er drittsekker som stjeler spillere. At RBK har spilt e-cup tre av de siste fem sesongene blir sett helt bort i fra.

Derimot er også jeg usikker på om vi har bruk for ham i øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert

PostPosted: 08.02.2013 23:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Derimot er også jeg usikker på om vi har bruk for ham i øyeblikket.

Etter Jensen inn bør i alle fall andre posisjoner være langt høyere på prioriteringslista. Vi har vel pr nå bruk for både en back og kanskje en spiss før flere midtbanespillere.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 04:22    Post subject: Reply with quote

Så var det jo det at han også kan bekle venstreback. Hoftun kan jo tenke at det rettferdiggjør en overgang, selv om det er overbefolket på midtbanen?
Back to top
practor
Senior

PostPosted: 09.02.2013 11:06    Post subject: Reply with quote

i tilllegg er det lurt å være på forskudd. om noen blir solgt til sommeren ,har vi allerede erstatteren på plass.
trur også det er lurt å låne ut noen av de unge feks selnæs, for å gi han mere spilletid.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

nin wrote:
Nå spillte vi vel ikke med 3 på midten når Annan var her og det gjør vel stort sett ikke barca heller. Med 2 box til box indreløpere ved siden av seg kommer den sentrale i treeren til å måtte være en god ballfordeler, litt avhengig av hvor hurtig man ønsker å spille.

Rbk spilte ymse varianter av 442, 4231 med Annan det stemmer, mne poenget var mer at den defensive midtbanerollen kan løses på flere måter. Litt usikker på om det blir to klassiske box-box-indreløpere i Rbklaget, særlig med Mix, som liker å få ballkontakt lavt i banen. Under Villanova spiller Barca med en ganske klar treer på midten, men under Guardiolas siste år var det flørting med 343 eller nesten 361 til tider.
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 09.02.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

[quote="practor"]i tilllegg er det lurt å være på forskudd. om noen blir solgt til sommeren ,har vi allerede erstatteren på plass.
trur også det er lurt å låne ut noen av de unge feks selnæs, for å gi han mere spilletid.[/quote

Tommel'n opp!
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.02.2013 12:20    Post subject: Reply with quote

practor wrote:
i tilllegg er det lurt å være på forskudd. om noen blir solgt til sommeren ,har vi allerede erstatteren på plass.
trur også det er lurt å låne ut noen av de unge feks selnæs, for å gi han mere spilletid.

Det får være måte på... vi kan jo kjøpe 20 spisser, så er vi i forkant om 19 stk blir solgt... Confused

Nei, å kjøpe Johansen nå, er intet annet enn uproft, med tanke på økonomien og utvikling av egne unge spillere. Vår midtbane skal ikke ha flere aktuelle kandidater nå. Spørsmålet er heller om vi ikke allerede er en for mye, og at dette må resultere i et eller to salg/utlån?
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 09.02.2013 13:28    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Så var det jo det at han også kan bekle venstreback. Hoftun kan jo tenke at det rettferdiggjør en overgang, selv om det er overbefolket på midtbanen?

ojjj....hvis det stemmer så får vi jo i pose og sekk....da kan jo de få Høiland gratis.... RBK RBK RBK
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 09.02.2013 13:31    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:

-da er jo selvfølgelig det store spm om hvilket nivå han ligger på som venstreback?
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 09.02.2013 13:48    Post subject: Reply with quote

http://dt.no/godset/godse...-1.7756879

Dobbeltmoralisme

Hele saken har nå satt sinnene i kok blant Godset-fansen. Leder av GodsetUnionen, Marius Paulsen Andreassen, mener denne saken er i ferd med å bli en belastning for Godset.

Han ønsker ikke lenger å se Stefan Johansen i den blå drakta, og understreker at mange supportere deler den oppfatningen.

– Stefan forsøker å presse gjennom en overgang til Rosenborg. Det vil være et kjempesvik om han går dit, fastslår Andreassen.

Vi ønsker ikke å ha en spiller som ikke vil være her.

-Denne saken har jo virkelig blitt et problem for SIF,med MFK mettet og mye inre uro i SIF....så er det ingen tvil om hvem som er gullfavoritt i TL RBK
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb