English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Braaten
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eru
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 13:08    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke takket nei. Konkurranse om midtspissplassen og en god utfordrer også på kant. Stortrives kanskje ikke som ensom spiss, men med Tarik eller Chibuike ved siden av seg i en skjev 4-3-3 kan han levere så det synger etter.

Faen. Nå må jeg sjekke ut høydepunktene fra Macabi Haifa borte.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.02.2013 13:23    Post subject: Reply with quote

Morsom figur som skaper blest om klubben han velger og som gjør mye artig på banen. Jeg savner Daniel og håper han kommer til oss! Smile
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

Daniel åpner for spill i Oslo området, etter han har tynt de siste restene av safta i utlandet. Trondheim er ganske langt unna Oslo, og en spiller som mest sannsynlig har sine beste år bak seg, men samtidig vil heve en helt anstendig lønn er verken det smarteste sportslig eller økonomisk. Altså, ganske uaktuelt.

Zeman
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 13:31    Post subject: Reply with quote

Han åpner for å vende tilbake til Norge og han presiserer at Oslo ikke er eneste alternativ. I artikk

Videre er det snakk om en retur i sommer, han jo ikke gammel og kan fortsatt ha mange gode fotballår foran seg. Anstendig lønn skal ha sikkert ha, men hvis han skal til Norge er det ingen klubber som kommer til å tilby ham noen voldsom lønn. Lønnsnivået har gått ned og stabilisert seg.

Jeg tror neppe Daniel legger på røret hvis Rosenborg ringer.
Back to top
Chuck
Junior

PostPosted: 07.02.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si om Braaten ville passet inn i et strukturert Rosenborg-lag. Ser for meg at han kunne blitt litt malplassert, og at han begynner å bli litt for gammel til å få skikk på. Men det er absolutt gøy å leke med tanken. Han herjer jo tidvis på landslaget, og ville garantert ikke dratt ned kvaliteten på laget.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.02.2013 13:35    Post subject: Reply with quote

Ta også i betrakning at den avgjørelsen skal Daniel ta når Engen ligger å vaker midt på tabellen mens vi kroner toppen og styrer mot seriegull. Samtidig er nok Rekdal allerede ute å slakter egne 16 år gamle spillere for å ikke yte maks i de 8 minuttene de fikk fra start før de ble demonstrativt byttet ut.

Kan fort hende at det frister mer med Rosenborg da Smile
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 13:41    Post subject: Reply with quote

Tror nok absolutt Rosenborg kan være vel så fristende for Bråten som Enga er, ser for meg at Bråten-Rekdal kanskje ikke er en så god miks heller.
Selv er jeg lunken til å få Bråten tilbake. For gammel og ustabil i prestasjonene.
Skal vi hente en 30 åring må det være en som kan gå rett inn å styrke laget, det tror jeg ikke Bråten vil gjøre.

Last edited by bongo on 07.02.2013 13:44; edited 1 time in total
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Det han sier er vel at hvis han ikke får noen tilbud fra en utenlandsk klubb er det ikke umulig at han vender hjem. Alternativet her er vel å legge opp?

Samtidig har han signalisert ganske ofte at han vil bosette seg i Oslo området, noe som ikke er veldig merkelig når man kommer derfra, og har familie der.

Zeman
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

Braaten til RBK? Han stryker på intervjuet og kanskje også på utholdenhetstesten. Tror heller ikke at Reka og Braaten er de to rette for hverandre .Braaten bør avrunde karrieren med et par år i Emiratene, Qatar eller noe i den dur.
Back to top
Magnus Land
Junior

PostPosted: 07.02.2013 16:42    Post subject: Reply with quote

I natt drømte jeg faktisk at Braaten kom tilbake til Rosenborg. Desverre er som regel alt jeg drømmer bare fjas.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 16:54    Post subject: Reply with quote

Braaten hadde vært et ypperlig tilskudd:)Vi trenger et alternativ til Bille og Daniel fungerer også som ving.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 19:28    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor noen er skeptiske til Braaten. Han han ihvertfall 3-4 år igjen som fotballspiller, men selvfølgelig blir han ikke bedre og bedre. Vi får jo uansett håpe på at han kommer tilbake til RBK. Har alltid likt ham, og trolig vil han styrke RBK-stallen. Man kan nok lukte CL spill om han kommer til RBK.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Og hvor på banen skulle Braaten ha spillt? Mål scorer han jo ikke, så spiss kan vi utelukke.

På vingene har vi Tarik, Mikkelsen, Chibbe og Midtsj, alle yngre, med utviklingspotensiale og videresalgspotensiale.

Braaten er en fantasisk morsom spiller å se på, men ustabil, ineffektiv forran mål og synger på siste værset som fotballspiller.

Kunne han tenkt seg en tilværelse som superinbytter så hadde jeg ønsket han velkommen, men det skjer ikke, så da tar jeg heller spillerne vi har.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Braaten har noen interesse av å bruke sine siste fotballår som "superreserve". Han har slitt nok benk de siste årene, og ønsker seg garantert til en klubb der han er et opplagt førstevalg.

Om Tarik blir solgt til sommeren (eller Mikkelsen blir en superflopp) så bør han være en glimrende kandidat. Hvis ikke tror jeg dessverre ikke det er plass til han, slik stallen ser ut i dag. Har et sterkt ønske om å få se han i RBK-drakt en dag, men det vil ikke være fornuftig for noens del at han kommer hit slik ståa er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 21:00    Post subject: Reply with quote

Visst har det blitt noe benkesliting, men totalt sett er jeg overrasket over hvor mye Braaten har fått spille over de mange årene sine i Toulouse. På tross av at han så og si aldri scorer mål har han vært på banen i over 30 kamper hver sesong!

Forklaringer er jo selvfølgelig at han er en spiller med usedvanlige kvaliteter når det gjelder fysikk. Han får til mye av det han prøver på og er en veldig viktig offensiv spiller for laget sitt når han har dagen. Jeg vil si at i landslagssesongen 2012 hadde han dagen såpass ofte at han i mine øyne var den beste spilleren samlet sett.

Det eneste RBK mangler i angrepsrekka per nå er en ok reserve som midtspiss. En spiller som er god nok til å ta nivået og score noen mål når/hvis Nicki Bille må stå over kamper, men som også er dårlig nok eller ung nok til at han kan akseptere å være andrevalg. Spisser som kan tåle denne rollen er enten 16-19 år eller 35+.
Braaten bør være utelukket her ettersom han:
1.) Hverken er ung nok eller gammel nok.
2.) Vil heve for meget i lønn.
3.) Ikke scorer nok mål.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 02:19    Post subject: Reply with quote

Mener han er en klar forsterkning. I tillegg så har han av det lille jeg har sett av fransk fotball og det meste på landslaget mener jeg han bevist nok til å avslutte karrieren her(om han ikke går til skeid helt på tampen). Her bør Hoftun kjenne sin besøkelsestid.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 02:29    Post subject: Reply with quote

Er vel bare å kjøpe opp noen bilverksteder og gi ha disse I lønn, så kommer han nok luskende.
Back to top
Mighty
Proff

PostPosted: 08.02.2013 02:31    Post subject: Reply with quote

Absolutt god nok for Rosenborg, som heller ikke bare kan bestå av 22-åringer. Tror han bokstavelig talt kan være gull vært i høsten.

Om han starter noen kamper, samt kommer innpå og avgjør noen kamper tror jeg alle er fornøyd. Vi husker hvordan han kunne regelrett snu kamper sist han var her.
Om han kriger seg til fast plass, betyr det bare at han er bedre enn sine konkurrenter og laget som helhet vil framstå bedre.

Husk også hvilken publikummagnet han er. Jeg tenker også at det er svært få på dette laget som faktisk har vært her en stund og attpåtil blitt noen som jeg virkelig føler er en "rosenborger".

Braaten har allerede vunnet mye hos meg med sugende returløp, knalle taklinger, masse show og ikke minst sendt oss til europa (http://www.youtube.com/wa...k7oafx1WgQ )
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 02:50    Post subject: Reply with quote

Herregud! Yepp, nå måtte jeg bare skrive noen ord. Mighty, har veldig rett i det han skriver. At Braaten ikke skulle være god nok for RBK - all den tid han er fast på et fransk lag og landslagsspiller - er for meg ubegripelig!

Han er bare perfekt for oss! Publikumsmagnet og ressurssterk for de yngre (og de eldre) i klubben. Han vil kanskje bli uvurderlig for en norsk klubb. Får litt sånn Beckham-følelse her.

Knerten: Hva mener du om dette? Ville ikke en slik type spiller bety enormt for laget og moralen?

Og hva alder og ferdighetsnivå gjelder: Hallo! 30 år og leken som faen! Dét er hva som kjennertegner Braaten den dag i dag. Altså: Mer enn god nok for Rosenborg og Tippeligaen!
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 08.02.2013 02:54    Post subject: Reply with quote

Braaten og Grindheim er for meg to helt uforståelige spillere når det kommer til status...

Braaten har vist glimt av storhet til tider, men selv om han er en morsom skrue så har han aldri virkelig blitt det jeg vil kalle en riktig god spiller. Nå har jeg ikke sett han de siste årene annet enn på landslaget, men fyren har aldri imponert meg generelt sett. Kunne jeg tenkt meg han tilbake? Njaatjaaaneijotjakanskje...

Skapte litt liv og røre, glimtet som sagt til, men jeg regner med han koster mye mer enn det er verdt.

Grindheim er faktisk en ennå større gåte for meg... jeg har aldri skjønt hvorfor Drillo har vært så forelsket i denne spilleren. Makan til anonym spiller skal man lete lenge etter. Kanskje noen har sett noe ikke jeg har, men jeg kan ikke si at jeg har sett en eneste kamp hvor han har vært over gjennomsnittlig god. Trenger du en middelmådig midtbanespiller som aldri er dårlig, men som aldri heller er skikkelig god så ta gjerne Grindheim.

Ikke lager han noe liv, ikke spiller han spesielt godt... enten er jeg fotballfaglig blind eller så har jeg gått glipp av noe når det gjelder denne karen.
Veginho
Senior

PostPosted: 08.02.2013 03:02    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si nei takk til denne karen. Rutinert spiller med en haug av landskamper og ikke minst er han en x-rbk'er. En av nordens klart beste offensive spillere nå til dags. 3-års kontrakt hadde vært på sin plass imo.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 03:18    Post subject: Reply with quote

Veginho Tommel'n opp!

Det verste er, Cyrilp, er at hvis RBK virkelig hadde ønsket Grindheim, så hadde han kommet til oss, tror jeg. Hakelappen hadde nok ikke nølet med å skrive under for oss. Synd for ham - vi trenger ham ikke.

Dog er det søkt å sammenligne disse to spillerne. Leken og uforutsigbar Braathen kontra stasjonær og kjedelig Grindheim. Hva velger man?

Tror nok det er en grunn til at han fikk en halvårskontrakt, og den sammenfaller nok ikke med den Mix fikk!
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 05:42    Post subject: Reply with quote

Absolutt en god mann og ha i stallen, men usikker på om det er sunt for laget å hele tiden måtte ha Mikkelsen, Tarik eller Bråthen på benk. Og hva med Chibuike? Alas? Vil mene at eventuelle forsterkninger i angrepsleddet bør være av typen midtspiss, og det er han vel ikke.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 08.02.2013 07:49    Post subject: Reply with quote

Tror Braaten absolutt kunne spilt en rolle for laget, selv om han ikke hadde startet hver kamp. Han scorer ikke mye mål, men er det noen som vet hvor mange assists han har hatt? (seriøst spørsmål, ikke retorisk)
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2013 08:48    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er Braaten ganske mye bedre enn Tarik Elyounoussi, så jeg ville jo gjort et rent bytte i elleveren der. Men nå tror jo jeg også at Chibuike kommer til å se ut som den stjernespilleren vi kjøpte med en gang han er adskilt fra Mjaaa, og får litt mer faste rammer rundt seg, så Tariks plass i elleveren er jo truet nok som den er. Jeg håper jo også at Mikkelsen blir en slager, og Bille ditto.

Summa summarum så tenker vel jeg at Braaten først og fremst hadde gitt bredde til stallen vår, selv om han sannsynligvis hadde startet, og det er han vel ikke verdt med tanke på lønn og overgang. Vi bør jo også kunne tjene penger på hver enkelt spiller som er innom stallen, og det ser jeg ikke helt. Jeg savner ham i klubben, men det er bare ikke rett timing nå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 52, 53, 54  Next
Page 53 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb