| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:32 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Spiller nå i en midtbanefirer som ligger veldig dypt og med Kara ved siden av seg til å dekke over alle svakhetene. Som et anker i en treer som skal ligge høyt vil mangel på tempo og arbeidskapasitet være katastrofalt for oss. Får ikke hjelpe at han er en god fotballspiller, vi må bli flinkere til å gjøre gode rollekjøp igjen. |
Kara er ikke i Tromsø. RYJ har vært dominant i de treningskampene jeg har sett i år - regjerte jo midtbanen mot oss på Lerkendal sist sesong også.
Undervurdert spiller. Kommer til å levere varene - hjelper jo at han er en gladlaks også. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:37 Post subject: |
|
|
| Du har rett, Kara dro fra Tromsø etter 27 av 30 runder i fjor. Men det endrer ikke poenget mitt da. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:50 Post subject: |
|
|
| Det er morsomt at nå som man har lagt om til en treer på midten, så er det selvfølgelig med denne formasjonen de sentrale midtbanespillerne må ha mest løpskapasitet, og ikke i 4-4-2. Den sentrale midtbanespilleren i en treer på midten trenger langt mindre arbeidskapasitet enn i en duo. At RYJ har taklet å spille i en duo så godt som i Tromsø er mer enn godt nok bevis på at han er god nok defensivt for RBK i år. Han har også spilt indreløper på landslaget, der han på ingen måte har vist mangel på fart og defensive kvaliteter. De defensive ferdighetene til RYJ er undervurdert. |
|
| Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 01.02.2013 10:00 Post subject: |
|
|
Har vi noen troverdige kilder på dette noe sted eller bare løse rykter?
Er i så fall positiv! Fin spiller. Tilfører laget mye vi ikke har. _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2013 10:04 Post subject: |
|
|
| Aldri vært noen fan. Takk, men nei takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 01.02.2013 10:27 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Aldri vært noen fan. Takk, men nei takk! |
Dette. Kan styre meg og vel så det. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.02.2013 10:33 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Aldri vært noen fan. Takk, men nei takk! |
Enig, får håpe Tromsø krever mer enn vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 01.02.2013 10:44 Post subject: |
|
|
| TIL krever alltid mer enn vi har:) |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.02.2013 11:02 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid likt RYJ, og mener at han hadde passet bra inn i RBK.
MEN det store spørsmålet her er hva Tromsø krever for ham... han har 1 år igjen av kontrakten sin, og jeg håper så inderlig at vi ikke går å betaler blodpris for ham om dette da skulle stemme.
TIL har jo desverre gjort til en vane og kreve vanvittige summer for sine spillere... _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.02.2013 11:09 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Det er morsomt at nå som man har lagt om til en treer på midten, så er det selvfølgelig med denne formasjonen de sentrale midtbanespillerne må ha mest løpskapasitet, og ikke i 4-4-2. Den sentrale midtbanespilleren i en treer på midten trenger langt mindre arbeidskapasitet enn i en duo. At RYJ har taklet å spille i en duo så godt som i Tromsø er mer enn godt nok bevis på at han er god nok defensivt for RBK i år. Han har også spilt indreløper på landslaget, der han på ingen måte har vist mangel på fart og defensive kvaliteter. De defensive ferdighetene til RYJ er undervurdert. |
Like morsomt er det å bruke landslaget og Tromsø som bevis på at spilleren vil takle rollen hos oss. De to lagene han halv-imponerer for er lag som tradisjonelt ligger meget lavt og har hele laget sitt fordelt utover egen banehalvdel. I tillegg har han hatt enten Kara ellerNordtveit(blant annet) ved siden av seg, skjuler hans defensive og duellmangler veldig bra. Hos oss må han være forberedt på at begge backene og begge indreløperne er i motstaders 16meter når kontringene kommer. Da skal vi se en stuttjukk spiller med lav fart, lav radius og dårlig taklingsevner slite ekstremt.
Om en spiller med hans svakheter skal styre RBKs midtbane må han ha styrker som er langt bedre enn han har. Hvor er pasningsfoten?. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.02.2013 11:09 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Jeg kan ikke forestille mig at vi betaler de 20-50 mil. som TIL kræver. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 01.02.2013 11:33 Post subject: |
|
|
| Er ikke RYJ en mer indreløpertype? Kan heller ikke se for meg at han balanserer midten slik som vi ønsker. For all del, en god spiller, men indreløpere har vi nok av. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.02.2013 11:41 Post subject: |
|
|
| Udelt negativ til summen av transaksjonene DFH og RYJ. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.02.2013 11:49 Post subject: |
|
|
- RYJ er god!
- RYJ har veldig stor arbeidskapasitet og er av de som løper mest (lengst) i hver av kampene til TIL.
- RYJ er kreativ - og mister sjelden ballen.
- RYJ har vært TILs viktigste spiller de siste 2 årene (ikke Kara).
- RYJ er også god i duellspillet langs bakken.
For 3-4 år siden ville ikke dette vært noe kjøp å applaudere, men i dag vil dette være en svært god forsterkning! Han er en arbeidsmaur som er god med ballen og en meget god pasningsspiller.
RYJ skårer dog ikke mål.
Om dette blir et kjøp - får da RBK for mange små midtbanespillere? Hvordan vil luftstyrken til laget bli ivaretatt? _________________ Takk.
Last edited by TomH on 01.02.2013 11:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.02.2013 11:50 Post subject: |
|
|
Du er ikke særlig imponert over Tarik/Skjelbred/RYJ/andre, men er i ekstase over Nordvik... hva skjer?  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.02.2013 12:09 Post subject: |
|
|
Har bestandig likt Skjelbred jeg, og er ikke i ekstase over Nordvik. Jeg syns dog at han har et stort potensiale som han så langt ikke har fått ut på jevnlig basis. Det er mer å hente.
Yttergård Jenssen syns jeg, sammen med Bjørn Helge Riise, er norges mest overvurderte fotballspiller. Jeg syns først og fremst at han mangler internasjonalt snitt ved seg. Tenker bedriftsspiller eller lavere divisjoner når jeg ser ham, selv om han selvsagt har bra teknikk og pasningsfot på Tippeliganivå. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 01.02.2013 12:16 Post subject: |
|
|
| Huff! Håper denne flørten fra Hoftun bare er for å stresse Stefan Johnasen til å ta et standpunkt snart. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 01.02.2013 12:22 Post subject: |
|
|
| Dette er en spiller som går rett inn i startelleveren, og vil følgelig forsterke laget. Får vi tak i en slik spiller til en rimelig penge pga kontraktsituasjonen mener jeg dette er en god investering. Spillere som forsterker laget bør alltid være aktuelle. Det var mange som rynket på brynene når United kjøpte van Persie også, siden de hadde så mange alternativer på spissplass, men nå ser alle hva han har tilført laget. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.02.2013 12:23 Post subject: |
|
|
Brady,
i TILs internasjonale kamper er RYJ den som tar tak i kampene for TIL. Han styrer spillet og er lagets motor. Dette gjør han veldig bra for TIL og det er ingen grunn til at han ikke skal kunne gjøre det samme for RBK.
RYJ vil være et "sikrere" kjøp enn et kjøp av Stefan Johansen. Johansen har vært god i en knapp sesong for SIF og i et halvår for U-21. RYJ derimot har vært meget god i 2 sesonger for TIL og spilt flere gode kamper for A-landslaget. RYJ er rett og slett en klasse opp i varesortimentet.
Spørsmålet er hva prisen blir. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.02.2013 12:24 Post subject: |
|
|
| Kan på ingen bmåte sammenlignes. At United kjøper verdens beste spiss er noe helt annet enn at vi kjøper en middelmådig midtabenspiller som sannsynligvis ikke kommer til å takle å være sentral i vår 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2013 12:28 Post subject: |
|
|
| Middelmådig? Altså dårligere enn middels god? Den må du nok lengre på landet med. RYJ er faktisk en undervurdert spiller. Han har gode pasninger, bra blikk, nærteknikk som fungerer i trengte situasjoner og han er en liten klegg. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 01.02.2013 12:30 Post subject: |
|
|
| Til en viss grad synes jeg det kan sammenlignes. RYJ er en etablert landslagsspiller som sannsynligvis er noe av det kvalitetsmessig beste vi kan få til å spille for Rosenborg og tippeligaen så lenge vi ikke er i CL. RVP er selvsagt verdensklasse, men så er jo også United en klubb i verdensklasse. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.02.2013 12:37 Post subject: |
|
|
@ Brady
Vel, vi har alle dannet våre inntrykk når det snakkes om en bestemt spiller. Jeg tror likevel du vil bli positivt overrasket om RYJ skulle dukke opp - han er en veldig spillbar type som i internasjonal stil skaper flyt i spillet ved å benytte så få touch som mulig. Der en ordinær TL-spiller vil motta ball og snu seg med tre touch, dytter RYJ kula i riktig retning med en gang.
Rosenborg-Tromsø ligger faktisk på Youtube (hele kampen). Han gjør riktignok en tabbe før 1-0, men jeg husker jeg ble imponert over hvordan han styrte kampen fra min langside-posisjon. Folk her inne var forøvrig storfornøyde med de første minuttene i kampen... og når jeg ser på videoen nå må jeg nesten le av hvor håpløst "spillet" vårt er.
Haha: https://www.youtube.com/w...qBGJjLztlw |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.02.2013 12:39 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Brady,
i TILs internasjonale kamper er RYJ den som tar tak i kampene for TIL. Han
RYJ vil være et "sikrere" kjøp enn et kjøp av Stefan Johansen. |
Han tar jo tak fordi han er ballsentralen i TIL-laget. For meg blir det litt for veikt, litt for forsiktig, litt for defensivt, litt for nølende, litt for mye på etterskudd løpsmessig, litt for stillestående, litt for lite kreativt, litt for lite ballvinninger. RYJ er for meg et eksempel på en god spiller i Norge, som mangler kvaliteter som gjør ham til noe mer enn midt-på-treet.
For meg er Stefan Johansen i en litt annen liga enn RYJ. Bedre teknikk, mer kreativ og bedre overblikk. Dessuten føler jeg at han spiller med et annet tempo i det han gjør. Hos RYJ syns jeg det er en aning sirup i maskineriet det meste av tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.02.2013 12:40 Post subject: |
|
|
Hmm, klarer ikke helt aa ta standpunkt her. SJ ville jeg applaudert mer for enn RYJ.
Det som er mer gledelig med en potensiell overgang for RYJ, er at vi (EH) proever aa vaere i forkant paa spillerlogistikken. Jeg ser det som temmelig sikkert at Mix blir med oss videre, derimot mister vi DFH og sannsynligvis Dockal i loepet av 6-12 mnd. Derfor kan det vaere greit aa faa inn RYJ paa dette tidspunktet.
Han er ingen aapenbaring aa se paa, men er absolutt habil. For en ok penge., -hvorfor ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
|