| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 31.01.2013 22:58 Post subject: |
|
|
Har ikke sett kampen, men ser ut til at folk er fornøyde med godt spill, og det er jo bra. Men når man ikke scorer mot dårlige lag er det ikke bra uansett hvor fint det ser ut. Jada, det er fortsatt tidlig og det er bare en treningskamp og laget trenger mer tid. Men jeg er redd for at laget ikke har noen særlige målscorere, spesielt midtbanen er blottet for scoringstalent. Midtsjø og Berntsen er vaksinerte!
Godset og Molde scorer. Det gjør ikke vi. Håper dette vil være et fokusområde. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2190 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 31.01.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Tidvis bra kamp i dag også, men den viser at stallen fremdeles er tynn. Sørloth på spissplass fikk ikke til stort, ikke var det ventet heller. Han har en lang vei å gå enda. Spillet stoppet opp på den siste tredjedelen i andre omgang, og jeg synes vi mistet mye ball på vei framover. Vi trenger en solid spiss bak Nicki Bille. Vi kan ikke sende både Iversen og Prica ut døra uten å erstatte begge.
Synes som flere andre at Midtsjø og Berntsen holder bra nivå i dag. Flere trekker fram Alas som positiv, det skjønner jeg ikke helt. Jeg har drømt om at han skal slå gjennom som en knakende god kantspiller, men synes han er et stykke unna. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.01.2013 23:24 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Godset og Molde scorer. Det gjør ikke vi. Håper dette vil være et fokusområde. |
Håper ikke trenerduoen tenker samme som deg. Fokus på konkurrenten er tapermentalitet.
Det er heller konkurrentene som skal fokuserer på RBK. Veien dit er lang men er på riktig kurs, mener jeg.
MÃ¥la kommer de. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.01.2013 23:27 Post subject: |
|
|
| "Å skåre mål er det vanskeligste i fotball, så det øver vi mest på." -- Gammelt jungelord |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 31.01.2013 23:42 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvorfor Holm plutselig ikke skulle spille kampen i dag? Var jo satt opp som ving men dette ble endret i løpet av dagen i dag. Kom ikke innpå i løpet av kampen heller....
Noen som vet om han er på vei bort? Skadet? _________________ You`ll never walk alone!!
Last edited by batigol on 01.02.2013 00:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 31.01.2013 23:58 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Har ikke sett kampen, men ser ut til at folk er fornøyde med godt spill, og det er jo bra. Men når man ikke scorer mot dårlige lag er det ikke bra uansett hvor fint det ser ut. Jada, det er fortsatt tidlig og det er bare en treningskamp og laget trenger mer tid. Men jeg er redd for at laget ikke har noen særlige målscorere, spesielt midtbanen er blottet for scoringstalent. Midtsjø og Berntsen er vaksinerte!
Godset og Molde scorer. Det gjør ikke vi. Håper dette vil være et fokusområde. |
Pff.. Bille, Mikkelsen, Tarik, Dockal skulle alle være brukbare målscorere. Tror dette løser seg jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.02.2013 00:07 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Har ikke sett kampen, men ser ut til at folk er fornøyde med godt spill, og det er jo bra. Men når man ikke scorer mot dårlige lag er det ikke bra uansett hvor fint det ser ut. Jada, det er fortsatt tidlig og det er bare en treningskamp og laget trenger mer tid. Men jeg er redd for at laget ikke har noen særlige målscorere, spesielt midtbanen er blottet for scoringstalent. Midtsjø og Berntsen er vaksinerte!
Så din mening er at å tape 3-1 er bedre enn 0-0? Herregud. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.02.2013 00:07 Post subject: |
|
|
| Noen som såg hele kampen som orker å sette sammen en børs?? |
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 01.02.2013 00:46 Post subject: |
|
|
| lol? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.02.2013 01:10 Post subject: |
|
|
Så highlights. For et driv på Midtsjø. For et tempo uten ball i overgangsfasen. Her snakker vi RBK-spiller!  |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.02.2013 01:33 Post subject: |
|
|
Det var Stubhaug som stod i mål, ja? Kjente han ikke igjen, så antar det.
Børs:
Stubhaug - 6. Faktisk et par fine redninger. Ellers lite å gjøre.
Høiland - 4,5 Gjorde lite ut av seg
Reginiussen - 6 . God. Ikke mer å si enn det.
Rønning. 6. Solid i dag. Så ikke mye til de litt meningsløse oppspillene, så får håpe de er borte, eller bedre hvis de kommer tilbake.
Gamboa. 7. Fortsatt en kongesignering. Ekstremt angrepsvillig. Sugende returløp.
Berntsen 8 BB. Solid gjennom hele kampen. Knapt noen feil i det hele tatt. Nesten litt Xavi-takter over de enkle en-touch-pasningene som gir flyt i spillet, men kan også forsere spillere med ball. Grei innleggsfot og løsner halvfarlige skudd ved et par anledninger. Største utfordringen fremover er nok å holde stabilt nivå og muligens variasjon i løsningsalternativene, samt det å forholde seg til lag som velger å ta han ut fysisk. Mange frustrerte Olimpia-spillere på slutten. Det burde imidlertid ikke være helt ukjent fra adecco-ligaen.
Selnæs 6. En grei kamp, der han velger mye trygt, men har en høy treffprosent. Litt treg med ball ved enkelte anledninger, men liker hvordan han som spillertype passer inni 4-3-3. Blir ikke like avslørt på defensiven i en treer.
Dockal. 6. Mye fint samarbeid med Midtsjø og Gamboa. Dessverre noe upresis i dag på innlegg og lengre avleveringer. Henger mer med i kortpasningsspillet. Begynner å vokse inn i indreløper-rollen? Håper det, men fortsatt litt skeptisk. Med tiden bør det bli flere Strand-løp fra Dockal. Med hans skuddfot, kan det gi mange mål fra indreløper-posisjon.
Midtsjø 7. Viste først og fremst mange herlige initiativer, med drivende nærteknikk og vilje til å utfordre en mot en. Nærme skåring ved flere anledninger, og burde ha skårt. Det som trekker ned, er det som fortsatt ser ut som litt sub-par kondis (les: hviler seg i deler av kampen), samtidig som det kunne blitt mer sluttprodukt av det. Drar av en mann for mye ved enkelte anledninger. Det vil bedre seg når han blir vant til spilletid på det nivået. Allerede god nok til å starte, vil nå jeg si og synes han ving-posisjonen passer bedre for hans spillertype enn indreløper-posisjonen. I hvert fall i startfasen.
Chibbe 4. Ingen stor kamp i dag, men det skal sies at han spiller i en uvant posisjon, samt at det var mye upresist når vi skulle spille i bakrom. Her trengs det sannsynligvis mer coaching både i midtbaneleddet og på topp. Ellers for dårlige mottak.
Alas 4. Løpende i mellom i første omgang. Bedre i andre, der han fikk være med på noe av kombinasjonsspillet, uten at det ble noe stort ut av det. For tidlig å avskrive helt. Synes ikke han er så treig som enkelte mener. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.02.2013 01:47 Post subject: |
|
|
| Jonas32 wrote: | | orz wrote: | | Hva var det folk så rent konkret som ikke jeg fikk med meg angående Alas? |
Kan ikke se for meg at det er enkelt å spille foran Dorsin heller.
Ser ut som han forsøker, og han har positive tendenser.
De rundt ham henger ikke helt med på hva han forsøker å gjøre av vegg spill.
Derfor ser han kanskje litt tafatt ut, men han drar med seg noen spillere og åpner rom hver gang han prøver å spille vegg og rykker frem.
Han er nok ikke på start elveren, men hvis han får progresjon så tipper jeg fort han kan komme dit. |
Synes Alas vokste utover i kampen. Tenkte også på at han hadde dårlige arbeidsforhold på venstre i dag. Det kom seg i andre med Dorsin ut.
Synes han etterhvert viser meget gode takter og jeg får inntrykk av at de andre ofte ikke henger med på tempoet hans. Jeg digger bevegelsene hans og har trua bare han samkjøres mer med de beste.
God til å holde på ball.
Enig med kommentatoren. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:25 Post subject: |
|
|
Virker som vi så samme kamp ja, ville satt Tore R. ett knepp høyere, utrolig god den omgangen han spilte, brøyt foran, tok med seg ballen opp i banen. Som å se Hoftun på sitt beste, bare raskere. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.02.2013 09:30 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Så highlights. For et driv på Midtsjø. For et tempo uten ball i overgangsfasen. Her snakker vi RBK-spiller!  |
Han hadde mange gode raid, akkurat som i 2.div  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.02.2013 11:11 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | senador wrote: | Har ikke sett kampen, men ser ut til at folk er fornøyde med godt spill, og det er jo bra. Men når man ikke scorer mot dårlige lag er det ikke bra uansett hvor fint det ser ut. Jada, det er fortsatt tidlig og det er bare en treningskamp og laget trenger mer tid. Men jeg er redd for at laget ikke har noen særlige målscorere, spesielt midtbanen er blottet for scoringstalent. Midtsjø og Berntsen er vaksinerte!
Så din mening er at å tape 3-1 er bedre enn 0-0? Herregud. |
Gidder ikke å diskutere så dumme slutninger. Det er lov å prøve og holde et visst nivå på forumet! |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 01.02.2013 12:03 Post subject: |
|
|
| Må bare få slenge meg på de som er misfornøyde med alas etter gårsdagen. Synes ikke han får til spesielt mye. Jeg ser han prøver, men hver gang virker det som han ikke vet helt hvor han skal løpe. Han hadde en del fint kombinasjonsspill, men evner ikke utfordre på egenhånd. Det er ingen tvil om at han vil mye (lengsel i øynene hans, ref jj, Hehe) men mangler mye både på posisjonering, fotballforståelse og dribleferdigheter. Ser det er flere her som skriver at "kritikerne" hele tiden leter etter feil, men jeg må nok bare kaste den ballen tilbake til dere å si at det virker som dere tilhengerne leter etter kun det positive. Misforstå meg rett, han spilte ikke elendig i går, men i RBK trenger vi det ekstraordinære! Er også enig i at chibbe var blant de dårligste i går. Det mest bekymringsfulle, var at han slet enda mer på vingen som han spilte i 2. omg. Og dette er en posisjon han bør utfylle all den tid DFH stikker i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 01.02.2013 12:15 Post subject: |
|
|
| Vi skal selvsagt gi han litt tid da ting kan løsne med litt trygghet og spilletid, men foreløpig mener jeg han er langt unna våre andre vingalternativer. Fellesnevneren for Mikkelsen, Tarik, Chibuike og Midtsjø er at de alle kan dra av en mann og de er derfor en mye større trussel for motstanderen. Har dessuten aldri sett Alas true målet i samme grad som de overnevnte. En ving på RBK skal være målfarlig |
|
| Back to top |
|
 |
|